reliģiskais moments - [entries|archive|friends|userinfo]
reliģiskais moments

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Nov. 25th, 2009|07:55 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
1) Neviena no Latvijas sievietēm-mācītājām man nepatīk. Bet ne jau tāpēc, ka viņas ir sievietes. Viņām vnk trūkst harizmas, viņas ir tādas kā pareizās skolotājas. Sievietēm šitā skrūve vispār trūkst biežāk nekā vīriešiem. Tur būtu jāpapēta, vai šis faktors kaut kā ir saistīts ar tetosterona līmeni - man ir aizdomas, ka tomēr ir, jo harizma kaut kā iet kopā ar augstu energijas līmenis, tautā sauktu par uzbudinātā kokerspaniela sindromu. Tomēr ir gana daudz arī vīriešu mācītāju - piemēram, tas džeks, kurš šobrīd kalpo Krusta baznīcā (es esmu anonīms, varu teikt), kuriem nav harizmas un kuri neatstāj gudru cilvēku iespaidu, tomēr ir jārēķinās arī ar Latvijas sabiedrībā joprojām pastāvošo dzimumu diskrimināciju. Gunti Ulmani neviens nesauca par "onkulīti", bet Vairu gan sauc par "tantuku". Tādā ziņā es piekrītu Vanagam, tanti no priekšas cienīs mazāk kā onkuli. Lai gan ir atkal tāda daudzu Latvijas kristiešus dziļi ietekmējusi sieviete Skaidrīte Gūtmane, kurai harizmas nebūt netrūkst.

2) Tātad Vanagam, tāpat kā man, tantes vienkārši nepatīk. Viņam - kā samērā privātas un samērā slēgtas organizācijas vadītājam -ir pilnīgas tiesības diskriminēt - es pēdējā laikā, iedvesmojoties no neokonservatīvajiem un paša Jēza, sliecos uzskatīt, ka valstij nav jāiejaucas privātajā sektorā un cilvēku religiskajos uzskatos, citējot, "Tiesības diskriminēt pieder pie cilvēka pamattiesībām", bet nevajag runāt šito sviestu, kas citēts iepr. ierakstā.

3) sievietēm, pat ja viņām nepiemīt nepieciešamā harizma runāšanai no kanceles, ir visas iespējas ietekmēt citādi, ja viņas jūt, ka viņām ir ko teikt. Vēl šodien atceros māsu Mārīti, kas bija klusa, labi izglītota, ar vīrišķīgu retorisku tvērienu, bet ārkārtīgi maiga, un runāja tikai tad, ja kāds viņai ko jautāja. Kad mans biedrs viņai uzbruka ar izsaucienu "es nespēju pieņemt katoļu nostāju attiecībā uz gejiem", viņa atjautāja "kādēļ tad jums būtu jāpieņem katoļu nostāja attiecībā uz gejiem?".
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]str
Date:November 25th, 2009 - 09:21 pm
(Link)
es gan zinu dažas- pat ļoti harizmātiskas sievietes:)
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:November 25th, 2009 - 09:22 pm
(Link)
bet tās noteikti nav šīs ordinētās mācītājas.
[User Picture]
From:[info]str
Date:November 25th, 2009 - 09:26 pm
(Link)
viņām ir daudz intresantākas lietas ko darīt, tas gan...

From:[info]avral
Date:November 25th, 2009 - 09:43 pm
(Link)
paldies par 3),
un pie 2) es pilnīgi piekrītu šādam neokonservatīvismam, un savulaik gandrīz sasniedzu apskaidrību, kad Augusts Sukuts presei neatbildēja ne uz vienu jautājumu, kāpēc viņš Arsenāla direktori bez konkrēta pamatojuma atlaidis no darba, ar domu "Arsenāls ir privāts pasākums ar privātu ideoloģiju un tam nekādai tautai vai mēdijiem nav jāatskaitās par saviem lēmumiem"
From:[info]avral
Date:November 25th, 2009 - 09:45 pm
(Link)
"testosterona" no testis, "sēklinieks"
[User Picture]
From:[info]anonymous
Date:November 25th, 2009 - 10:06 pm
(Link)
Un nevis no "tosta"?
From:[info]avral
Date:November 25th, 2009 - 10:09 pm
(Link)
ō, nē, testis pirmā nozīmē ir nevis "sēklinieks", bet "liecinieks", ptoti, vīrišķības
From:[info]avral
Date:November 25th, 2009 - 10:11 pm
(Link)
"Jūs būsiet mani liecinieki", kā teica K
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:November 26th, 2009 - 10:19 am
(Link)
mani - ha,ha,ha
From:[info]avral
Date:November 26th, 2009 - 12:21 pm
(Link)
Minētajā Aglonas pasākumā tieši šis citāts bija rakstīts uz bazilikas
[User Picture]
From:[info]anonymous
Date:November 25th, 2009 - 10:21 pm
(Link)
nevajag jau ņemt visu nopietni
[User Picture]
From:[info]prtg
Date:December 15th, 2009 - 08:18 pm
(Link)
Manuprāt sēkla šajā gadījumā simbolizē pirmējo informāciju un ar vīrišķību te ir mazs sakars, ne?
From:[info]avral
Date:December 15th, 2009 - 08:31 pm
(Link)
es laikam galīgi nesaprotu jautājumu, bet sēkla kristīgajā civilizācijā taču var būt tikai vīrietim, sieviete ir tikai tās uzņēmēja (atšķirībā no senajiem grieķiem, kas domāja, ka arī sieviete sev iekšā izšļāc sēklu, kas sajaucas ar vīrieša, un tāpēc bērnam ir īpašības no abiem vecākiem)
[User Picture]
From:[info]prtg
Date:December 15th, 2009 - 08:41 pm
(Link)
Jā, tā ir, bet vai tas attiecas arī uz garīgo informāciju (kas arī bija cibpuksta pamatjautājums)?

Sieviete arī var ejakulēt, tiesa, tas ir šķidrums bez apaugļošanas iespējām.

Tas ir kaut kas līdzīgs homeopātijas idejai - vīrietis kaut ko drusciņ iepilina, notiek ģenētiskās informācijas saplūšana, sieviete to pēc tam 9 mēnešus krata savā vēdera okeānā, un tad piedzimst kaut kas, kam bijis nepieciešams tas viss kopā.

Arī okeāns ir informatīvs, tikai tam vairumā gadījumu pietrūkst izteiksmes skaidrības.
From:[info]avral
Date:December 15th, 2009 - 08:48 pm
(Link)
ā, sapratu. profunža ierakstā tas vārds, kuram es svētulīgā pedantismā piesējos, nebija par garīgo informāciju, to mēs tikai sarunas laikā sākām apspēlēt. protams, protams, ka "un redzi, sējējs izgāja sēt. un viena sēkla krita..." nav sakarā ar sēkliniekiem :)

"Arī okeāns ir informatīvs, tikai tam vairumā gadījumu pietrūkst izteiksmes skaidrības." šito varētu drukāt uz tēkrekliem
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:November 26th, 2009 - 10:18 am
(Link)
interesanti, ka vēl vakarā gultā domāju par to, ka esmu nepareizi uzrakstījis šo vārdu.
[User Picture]
From:[info]anonymous
Date:November 25th, 2009 - 10:08 pm
(Link)
Skaidrītas Bikovas/Gūtmanes harizma ir bijusi tik spoža, ka gan jau sējusi sēklu arī ne viena vien antisemīta vai folklorista dzimšanai.
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:November 26th, 2009 - 10:19 am
(Link)
Tev viņa vienkārši nepatīk tāpēc ka viņa ir sieviete
From:[info]asiize
Date:November 25th, 2009 - 11:13 pm
(Link)
man kādreiz patika daces rubļevskas slejas dienā
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:November 26th, 2009 - 10:16 am
(Link)
pareizi, viņa ir gudra un interesanti domā. darbībā es viņu neesmu vērojusi.
[User Picture]
From:[info]ieva
Date:November 25th, 2009 - 11:38 pm
(Link)
nedomāju, ka vanags reāli kādu tiektos diskriminēt. viņš ir ļoti piesardzīgs, tas arī viss. un es piekrītu tam, ka nevajag šādus lēmumus pieņemt steigā, ārēja spiediena rezultātā, pirms "esam visu fišku sapratuši", tā teikt.
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:November 26th, 2009 - 10:17 am
(Link)
mhm, piesardzīgs - pret ko? pret to, lai baznīcā nenāktu geji, nēgeri, muitnieki un prostitūtas?!
[User Picture]
From:[info]ieva
Date:November 26th, 2009 - 03:50 pm
(Link)
nē, pret dziļas tradīcijas izmaiņām tipa. reāli man kā kristietim par to sieviešu mācītāju jautājumu nav īsti viedokļa. neesmu ne gana domājusi, ne pētījusi. bet man ir viedoklis kā dzimumu līdztiesības, vispārējas demokrātījas utt. atbalstītājam, jā. tomēr tā ir divu lietu jaukšana kopā. teorētiski, manuprāt, baznīcai nav jāpieņem lēmumi, balstoties uz sociālo spiedienu, piemēram. tā varētu lemt apstiprināt sieviešu ordinēšanu, ja tur nez, kolektīvi meditējot, lūdzot un diskutējot par konkrēto problēmu, visiem atbildīgajiem nāktu apjausma, ka šāda prakse ir pieļaujama un atbalstāma tādu un tādu iemeslu dēļ. saproti? ka dotajā reliģijā un kopienā tas ir būtiski kaut kādu šai ticības kopienai specifisku iemeslu dēļ. pretējā gadījumā baznīca draud saplūst ar visu valstisko un sociālo, un diezgan lielā mērā zaudēt kaut kādu autonomu jēgu. vismaz tā es redzu baznīcu, tās vēlamo pozīciju visā šajā modernajā putrā, kaut sociālajā sfērā esmu radikālns pretdiskriminācias centienu atbalstītājs, precīzāk, atbalstītāja. bet par tā paša vanaga pieminētajām viendzimuma laulībām vispār ir atsevišķs jautājums.

(ai, es tikko pamodos, ceru, ka var apmēram saprast, bet pie vārdiem pagaidām vēl nav laiks piesieties - tie vēl nav iesiluši)
[User Picture]
From:[info]de_profundis
Date:November 26th, 2009 - 05:43 pm
(Link)
nē, baznīcai noteikti nav jāpielāgojas sabiedrības prasībām, bet arī baznīcā pašā notiek reformas, kad pēkšņi kāds iekšienē kaut ko vēlreiz paskatās un pēkšņi "saprot". pirms 600 gadiem neviens vēl nevarēja iedomāties, ka priesterim varētu ļaut precēties.