|
Nov. 25th, 2009|07:55 pm |
1) Neviena no Latvijas sievietēm-mācītājām man nepatīk. Bet ne jau tāpēc, ka viņas ir sievietes. Viņām vnk trūkst harizmas, viņas ir tādas kā pareizās skolotājas. Sievietēm šitā skrūve vispār trūkst biežāk nekā vīriešiem. Tur būtu jāpapēta, vai šis faktors kaut kā ir saistīts ar tetosterona līmeni - man ir aizdomas, ka tomēr ir, jo harizma kaut kā iet kopā ar augstu energijas līmenis, tautā sauktu par uzbudinātā kokerspaniela sindromu. Tomēr ir gana daudz arī vīriešu mācītāju - piemēram, tas džeks, kurš šobrīd kalpo Krusta baznīcā (es esmu anonīms, varu teikt), kuriem nav harizmas un kuri neatstāj gudru cilvēku iespaidu, tomēr ir jārēķinās arī ar Latvijas sabiedrībā joprojām pastāvošo dzimumu diskrimināciju. Gunti Ulmani neviens nesauca par "onkulīti", bet Vairu gan sauc par "tantuku". Tādā ziņā es piekrītu Vanagam, tanti no priekšas cienīs mazāk kā onkuli. Lai gan ir atkal tāda daudzu Latvijas kristiešus dziļi ietekmējusi sieviete Skaidrīte Gūtmane, kurai harizmas nebūt netrūkst.
2) Tātad Vanagam, tāpat kā man, tantes vienkārši nepatīk. Viņam - kā samērā privātas un samērā slēgtas organizācijas vadītājam -ir pilnīgas tiesības diskriminēt - es pēdējā laikā, iedvesmojoties no neokonservatīvajiem un paša Jēza, sliecos uzskatīt, ka valstij nav jāiejaucas privātajā sektorā un cilvēku religiskajos uzskatos, citējot, "Tiesības diskriminēt pieder pie cilvēka pamattiesībām", bet nevajag runāt šito sviestu, kas citēts iepr. ierakstā.
3) sievietēm, pat ja viņām nepiemīt nepieciešamā harizma runāšanai no kanceles, ir visas iespējas ietekmēt citādi, ja viņas jūt, ka viņām ir ko teikt. Vēl šodien atceros māsu Mārīti, kas bija klusa, labi izglītota, ar vīrišķīgu retorisku tvērienu, bet ārkārtīgi maiga, un runāja tikai tad, ja kāds viņai ko jautāja. Kad mans biedrs viņai uzbruka ar izsaucienu "es nespēju pieņemt katoļu nostāju attiecībā uz gejiem", viņa atjautāja "kādēļ tad jums būtu jāpieņem katoļu nostāja attiecībā uz gejiem?". |
|