Depresīva troļļa piezīmes - [entries|archive|friends|userinfo]
zazis

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Mar. 23rd, 2023|01:14 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:March 23rd, 2023 - 06:45 pm
(Link)
"kad tiks sabraukts gājējs šādā situācijā, kriminālatbildība būs autovadītājam"

Jā, un btw, tieši ar tādu apstāšanos tu mudini gājēju iet pie sarkanā. Tā viņš nonāk bīstamā situācijā, jo tad viņš var izskriet priekšā automašīnām, kas brauc pa citām joslām abos virzienos. Piemēram, ja tavam virzienam ir divas joslas, tad otrajā joslā šoferis brauc, redz, ka gājējiem sarkans, bet neredz gājēju aiz tava auto. Jā, kriminālatbildība būs otram šoferim, kas viņu sabrauks, bet vispār situāciju būsi izraisījis tieši tu.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:March 23rd, 2023 - 06:49 pm
(Link)
lūk, tāpēc es nepagurdams cenšos iestāstīt, ka auto vadīt ir bīstami. dalbajobu pilna pasaule.

ja blakus joslā kāds stājas, tad tam ir jāpievērš uzmanība.
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:March 23rd, 2023 - 06:53 pm
(Link)
Protams, ka jāpievērš uzmanība. Visam jāpievērš uzmanība - gan gājējiem, kuri sataisījušies skriet pāri pie sarkanā, gan citiem auto, kuri stājas nepamatotos laikos un vietās. Bet, lūdzu, nevajag jau tā visu sūdīgo ceļu satiksmes kultūru papildināt ar aplamu interpretāciju, kurai sekojot bīstamība gājējiem ievērojami palielinās.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:March 23rd, 2023 - 06:55 pm
(Link)
būs jau labi, neviens manai interpretācija tāpat nesekos, gājēji ir reāli iebaidīti.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:March 23rd, 2023 - 10:36 pm
(Link)
Protams, par to jau nav strīds. Ja tu redzētu bīstamību, tad varbūt pat ne tikai nelaistu, bet pat uzpīpinātu, lai gājējs pakāptos soli atpakaļ un neapdraudētu sevi. Bet pat tad tu varētu braukt ļoti lēnām, lai gadījumā, ja gājējs tomēr sper soli uz priekšu, tu paspētu nobremzēt.

Es sajūtu, ka mēs runājam drusku par dažādām interpretācijām, un varbūt tas, ka tu baidies apstāties blīvā satiksmē, jo bažas, ka kāds ieskries aizmugurē vai eksāmenā izgāzīs. Reāli labs autovadītājs uzrauga visu notiekošu un spēj paredzēt, ka astē braucošais tev pakaļā neieskries vai ka no pretējās puses tajā brīdī nav (ir) mašīnas, tāpēc gājējam pāriet ir (nav) droši. Bet pats galvenais laikam tomēr ir spēt paredzēt gājēja nolūkus. Ja tev ir jāapstājas un jāmāj gājējam – nu lūdzu, ej, tad varbūt tas tiešām nav vajadzīgs un tevi pamatoti izgāž eksāmenā. Bet ja tu brauc un redzi, ka gājējs jau nevozi liek kāju uz pārejas, un tu tā mierīgi piebremzē un viņš pāriet, tad neviens par to punktus nost neņems.

Tāpat ir gadījumi, kad blīvā satiksmē pie galvenā ceļa tu tomēr apstājies un pamirkšķini, lai palaistu kādu, kam nav priekšroka, lai tam nabagam nav ilgi jāgaida. Nedomāja, ka par to izmestu eksāmenā. Drīzāk jau otrādi, eksaminētājs par to uzslavētu. Iesācēji parasti nav tik prasmīgi ātri izvērtēt situāciju, tāpēc viņiem neiesaka to darīt, bet arī tas nav aizliegts.

Šodien mani palaida pāriet ceļu ar blīvu satiksmi (luksofors bija varbūt 200 metru tālāk, tāpēc negribējās līdz tam iet). Vienkārši apstājās un gaidīja, kamēr es pāriešu, lai gan nekāds īpašas pazīmes neizrādīju, ka gribu tikt pāri. Jā, es pirms tam gāju pa trotuāru uz priekšu un vēroju ceļu, bet nevarēju atrast spraugu. Ja no vienas puses nebija mašīnu, tad bija no otras. Bet kāds vadītājs bija acīgs, un saprata, kāpēc es stāvu un skatos uz ceļu. Viņš apstājās un gaidīja varbūt kādas 5-10 sekundes, jo es bija skatījies uz otru pusi un uzreiz to nepamanīju. Tad ieraudzīju, ka viņš stāv un visa garā rinda aiz viņa tāpat stāv. Tad es droši spēru pāri.

Īsumā nevar skaidri aprakstīt, kā tas notiek. Tas ir ļoti atkarīgs no kultūras un tā jušana rodas ar pieredzi. Tad arī formālajiem noteikumiem sāk atklāties dziļākā jēga, ka tie nav vienkārši tāpat sarakstīti, bet caur daudz avārijām un asinīm. Vairs nav atšķirības starp to, ko māca par teorētisko autoskolā un kā ir reāli praksē.
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:March 23rd, 2023 - 10:52 pm
(Link)
Lūk, lūk, tieši šitā domāšana manuprāt ir lielākā problēma ar Latvijas un sevišķi Rīgas satiksmi - es jau pieredzējis, man ir pareizā jušana, es te varu dažreiz arī kādu noteikumu neievērot. Reāli sāku domāt, ka piešķirt autovadītāja tiesības beztermiņā ir smaga kļūda. Tā vietā vajadzētu noteikt termiņu, kad tiesības atkal jāpārkārto. Tad redzētu īsto ainu, cik liels procents no pieredzējušamiem braucējiem nespēj ievērot noteikumus.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:March 23rd, 2023 - 11:05 pm
(Link)
Manai māsai uzbrauca mašīna tieši šādā situācijā, kad viņa gāja taisni pāri ielai pa gājēju pāreju un kāds nogriezās. Cieta diezgan smagi un ārstējās slimnīcā. Cik saprotu, tas bija neregulējamais krustojums. Vadītājs bija jauns, ar BMW nesen ieguvis tiesības.

Manuprāt, pareizi būti nevis biedēt kursantu, ka viņus izgāzīs eksāmenā, bet mācīt mazāk pievērst uzmanību gājēju luksoforam, bet vairāk skatīties, ko viņi taisās darīt. Ja viņi droši stāv, tad var braukt. Ja viņi jau neapturami iet, tad stājies nost. Pofig par tiem, kas aizmugurē, viņi pagaidīs.

Problēma Latvijā, tad aizmugurējie jau apstāsies, bet bez vajadzības pīpinās. Ja kāds ir negaidīti uz ceļa apstājies, tad parasti tam ir kāds nopietns iemesls. Nevajag pīpināt un arī apbraukt vajag uzmanīgi. Bet tā reāli Latvijā tiešām noteik – kāds apstāsies pie gājēju pārejas, lai palaistu gājēju, un aizmugurējais tevi uz pārejas apdzīs (šausmas!).
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:March 24th, 2023 - 08:44 am
(Link)
ir naivi iedomāties, ka tie, kuri tikko saņēmuši autovadītāja apliecību ievēro noteikumus labāk kā tie, kuri pirms 20 gadiem.
visvairāk līķu ir dēļ ātruma pārsniegšanas un alkohola lietošanas. nekāda pārlikšana to nespēs labot.
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:March 24th, 2023 - 09:00 am
(Link)
Aha, un kā tad ātrumpārkāpēji un dzērājšoferi racionalizē savu pārliecību, ka uz viņiem noteikumi neattiecas? Es jau esmu pieredzējis, man ir pareizā jušana.

Nesen tiesības saņēmušie patiešām sākumā cenšas ievērot noteikumus, bet vispārējā satiksmes kultūru viņus drīz vien pāraudzina, jo braucot pēc noteikumiem citi spraucas priekšā, griež nost ceļu un bezjēgā pīpina.
[User Picture]
From:[info]zazis
Date:March 24th, 2023 - 09:28 am
(Link)
daži vatbūt arī cenšas, gluži kā daži ar 20 gadu stāžu.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:March 24th, 2023 - 10:28 am
(Link)
Viens paziņa precīzi izteicās – iesācējs braukšanā tikai pēc 2 gadiem sāk redzēt ceļazīmes.

Protams, tas ir individuāli, cik ātri katrs gūs vajadzīgās prasmes, bet iesācējs tomēr ir iesācējs. Viņš var darīt lietas formāli pareizi, bet parasti tomēr nespēj ātri analizēt situāciju, paspēt visu ieraudzīt.

Arī tas gadījums, kur uzbrauca manai māsai. Nekādu kriminālsodu vadītājam neuzlika. Apdrošinātājs izmaksāja kompensāciju un viss. Viņš bija vainīgs, bet tas, ka vadītājs neieraudzīja to, ko vajadzēja ieraudzīt, vēl nav krimināli sodāms. Tur pietrūka drošas braukšanas iemaņu. Tās iegūst praksē. Protams, iesācējam jābūt ļoti uzmanīgam, jāapzinās iemaņu trūkums. UK iesācējiem ir ieteikts uzlikt zīmi P (practitioner), kas jau ir nolicis tiesības un vairs nav learner (ar zīmi L).
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:March 24th, 2023 - 10:35 am
(Link)
Cik gadu braukšanas stāžs bija tam vadītājam, kas uzbrauca tavai māsai?
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:March 24th, 2023 - 10:38 am
(Link)
Es nezinu, bet man teica, ka nesen nolicis tiesības. Manā izpratnē nesen nav vairāk par 2 gadiem.