26 October 2011 @ 07:58 pm
Iedibini pa vienam  
Man jau kādu laiku palīdz viens no skolēniem. Viņš, lai uzlabotu savu angļu valodu, dažreiz ierodas manās stundās un tulko asistentes vietā.Viņam izdodas tīri labi, vienīgi pēc katras reizes viņš dikti pārdzīvo, ja kaut kas nav izdevies, aktīvi ber sev pelnus uz galvas un saka, ka nākošreiz būs labāk. Nezinu gan, kā viņš zina, par ko es nākošreiz runāšu, lai varētu sagatavoties un būt labāks (ja es pats nezinu, par ko runāšu...) Pēc stundām taisījos doties mājās un lēnām abi gājām līdz skolas vārtiem. Tikai līdz vārtiem, jo skolēni skolas teritoriju atstāt nevar. Dzīvo arī blakus skolai. Bet par to citreiz. Gājām un runājam un tad viņš man atgādināja, ka ceturtdien stundas ir tikai līdz divpadsmitiem, jo tad notiks sporta pasākumi. Teicu, ka man tas neko īsti nemaina, jo man tāpat ceturtdienās vairāk stundu nav. Tad sākās interesantāka saruna. Viņš man ieteica ierasties uz sporta dienu paskatīties. Teicu, ka īsti kaut kā nevelk, bet viņš uzsvēra, ka tomēr vajadzētu "vilkt". Teica, ka man būtu vairāk jātusē kopā ar pārējiem skolotājiem. Ne tāpēc, ka citi skolotāji būtu apvainojušies, bet tāpēc, lai es "nodibinātu kontaktus". Tālāk gāju jau diezgan domīgs. Redzot manu sejas izteiksmi, viņš mēģināja skaidrot: "Kad es divus gadus strādāju (tā arī ir, viņš ir 20 gadu vecumā atsācis mācības) fabrikā, es dibināju kontaktus. Diezgan ātri tiku paaugstināts amatā. Kontaktus nodibināt vajag." Jau domīgāk kasot zodu atteicu, ka ko es tur darīšu - stāvēšu un klanīšos, kamēr viņi ar mani runās ķīniski? Tad viņš peiteicās palīdzēt un arī patulkot, ja vajag. Neko nemēģināja man uzspiest, bet gan izmantoja angļu frāzi "I highly recommend you to..." Ja man tādu frāzi teiktu itālis, es uzreiz atvainotos par visu, ko es esmu vai neesmu izdarījis. Bet nu tā ir, ļoti man rekomendē tur būt un aktīvi dibināt kādu kontaktu. Uz mirkli palika nedaudz jokaini. Sapratu, ka neesmu viņam ne draugs, pat ne paziņa, bet gan kontakts. Neesmu ne mazākā mērā apvainojies vai sašutis, es vienkārši vēl nebiju iepazinies ar šīs spēles noteikumiem. Tad nu es tā sāku domāt par to sporta dienu...

1) Es neesmu atbraucis uz Ķīnu lai sēdētu visu laiku mājās. Apskatīties uz sporta dienu varētu kaut vai tikai tāpēc, ka man tur (cerams) nekas nebūs jādara un man solīja rādīt tautas bumbu un breikdance.
2) Varbūt, ja iepazīšos ar kādu tuvāk, mani arī kaut kur citur uzaicinās un jo vairāk mani kaut kur aicinās, jo vairāk es redzēšu.
3) Saprotu, ka esmu te skolotājs un uz nekādām karjeras kāpnēm un paaugstinājumiem darbā nemaz neskatos. Kur nu vēl labāku darbu kā tagad? Pats māci, nevis sēdi pie riebīga bosa (Jā, es biju pie riebīga bosa. Varbūt kādreiz arī uzrakstīšu pavisam nesaistītu pasaciņu "Blondi nezvēri un to pāruzpūstā pašapziņa.") un tad mēģini tam bosam visādi pielīst, lai tiktu augstāk. Tas nu mani pavisam nevilina.
4) Tā šeit tas vienkārši notiek. Lai arī Latvijā tāpat viss notika pa draugam un darbu dabūt bez paziņām ir gandrīz vai neiespējami, šeit tas pat netiek īsti slēpts. Šeit visur strādā radi un paziņas un nav pat tā, ka censtos to slēpt.
5) Nu es zinu spēles noteikumus. Es nemeklēšu draudzību vai radniecīgu dvēseli, bet kontaktu. Cilvēku, kurš mani apskatīs, atzīs par labu esam (kā arī visiem te liekas, ka man ir apmēram 30 gadi) un varbūt vēlāk arī kaut ko piedāvās. Ne jau uzreiz darbu, bet es būtu patiesi priecīgs kaut vai tikai par ekskursiju. Ir jau savādi par to visu tā domāt, bet kā jau saka, ja esi Romā, dari kā romietis. (Vai arī kā sapulcē kaudzi ar barbariem, izlaupi visu un smiedamies aizmūc.)

Lai nu kā, apsveru visus par un pret un ko tur lai saka... Ejam rīt iedibināt pa kontaktam.
 
 
( Post a new comment )
missalise[info]missalise on October 26th, 2011 - 03:50 pm
Par to strādāšanu un pazīšanos. Es, ja būtu darba devējs, arī labprātāk ņemtu darbā cilvēku, ko esmu redzējis, ar ko esmu tusējis un par ko man ir radies iespaids, ka viņš varētu labi strādāt, tā ka es nemaz nedomāju, ka tā kontaktu dibināšana ir kas slikts. Un ja Tu tur dzīvo, tad patiešām labāk drusku vairāk integrēties tajā sabiedrībā.
(Reply) (Thread) (Link)
xan[info]xan on October 26th, 2011 - 04:47 pm
Nu pilnīga taisnība jau tev ir, tur jau tā lielāka nelaime... Es jau vienkārši esmu visu mūžu pēries ar tādu tīri ideālistisku domu, ka visu pats, visu ar prasmēm un spējām, nekāda pazīšanās. Kad man gandrīz vai sarunāja darbu (tur nojuka pa vidam) caur pazīšanos, sēdēju ar šausmīgu dilemmu - vai tā ir labi īsti? Saprotu jau, ka tā tas vienkārši strādā un man arī būtu labāk jau to cilvēku pazīt.

Vajag jau integrēties, jā. Integrācija ir kaut kas tāds, ko pats labprāt vēlētos, bet arī kaut kas tāds, ko savā mūžā neesmu darījis.

Vienīgi lieta tāda, ka nav vairs tā draudzības sajūta. Es jau esmu norakstījis pilnīgi visu labo, ko šis minētais students man ir teicis, jo saprotu, ka viņš ir nevis bijis draudzīgs un patiess, bet ir veicis "connection building" pēc viņa vārdiem.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]kim on October 26th, 2011 - 05:19 pm
Bet tas jau nenozímé, ka vinjš to labo tiešãm nedomãja! Man bija histérisks despotisks boss, kas kliedza un neganti lamãjãs, ja nebija noskanjojums. Es iemãcíjos ar vinju apieties, paglaudít pa spalvai (né, ne tur!) šad tad pasakot ko labu, paslavéjot, pakomplimentéjot. Bet es to darot ne reizes nesamelojos, vienkãrši uzsvéru to labo, kas vinjã bija.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
xan[info]xan on October 26th, 2011 - 05:35 pm
Man gan priekšniece bija blonda aita, kura iedomājās, ka ir biznesmene. Neko absurdāku redzējis nebiju un tiešām varētu sarakstīt kaudzi ar stāstiņiem. Nu, kā personība pilnīgais bagātnieka sieva:blondīne stereotips. Tādai pa spalvai nepaglaudīsi, tāpat zināja, ka ir tā vis-vis-vislabākā. Grūti tur kaut pamatotu komplimentu izteikt bija tāpat.

Bet tomēr man liekas divkosīgi uzklausīt komplimentus no kāda, kuram kaut ko no tevis vajag. Tāpat ja uz ielas tev kāds dzērājs bļauj virsū rupjības, tu tās ignorēsi un norakstīsi, kaut arī tur būs daļa patiesības. Nav īsti godīgi norakstīt to, kas nepatīk un atstāt to, kas patīk, cerot uz kādu objektivitātes drusku tajā.

Ja redzu, kāpēc tas tiek teikts, viss tiek noskalots un jebkurš nākošais teikums vai viedoklis tiek kārtots citos plauktiņos.
(Reply) (Parent) (Link)
indulgence[info]indulgence on October 26th, 2011 - 07:09 pm
Nedomāja gan. Tas ir viens no šīs kultūras segmentiem - maksimāli veidot korporatīvās saites - viss uz tā balstās. Ka var būt citādi, kas godīgu ķīnieti makten izbrīna. Tāpat kā tas, ka tik vispārzināmu lietu var nezināt pat tie gardegunainie barbari, kas atbrauc uz Viduszemi. :)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
xan[info]xan on October 26th, 2011 - 07:54 pm
Es tikai domāju - kāpēc gan viņiem visiem nav pāruzpūsta pašapziņa, ja viens otram tā glaimo? Vai nu boss to visu pašapziņu noēd, vai arī viņiem tāda arī ir un neesmu vienkārši manījis.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
indulgence: kalnietis[info]indulgence on October 27th, 2011 - 08:02 am
Man aizdomas, ka Ķīniešiem šī kontaktu dibināšana ir tikpat dabiska un ar pašapziņu nesaistīta, kā amerikāņu sasveicināšanās. Tb nevienam sveicinātajam takš neienāk prātā patiešām stāstīt, kā tad viņam klājas, kaut otrs pie tikšanās tieši to pajautājis. :) Elementāra pieklājība, kam ar glaimošanu vai īpašu interesi nekāda sakara.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
xan[info]xan on October 28th, 2011 - 02:34 pm
Parunāju te ar vienu lēdiju, kura Ķīnā ilgāk dzīvo. Tā arī ir par tiem sakariem. Viņiem pat ir īpaši savs vārds, kas apzīmē "derīgi sakari".
(Reply) (Parent) (Link)
kreiza[info]kreiza on October 26th, 2011 - 07:41 pm
Ja viņš būtu veicis to "connection building", viņš Tev to neieteiktu.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
xan[info]xan on October 26th, 2011 - 07:56 pm
Kāpēc gan ne? Viņš redz, ka mums ir labas attiecības. Viņš arī redz, ka man šeit būtu daudz vieglāk kāpt pa sabiedrības trepēm (ārzemnieks utt.), ja viņš piesitīsies par tulku arī visur, kur es iešu, tad jau viņam tikai izdevīgi mani stumt visur kur.

Baigi jau es aprēķinu visu, ne? Laikam jau iederēšos.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
kreiza[info]kreiza on October 26th, 2011 - 08:00 pm
Nu bet kur viņam izdevīgums būt Tev par tulku? :)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
xan[info]xan on October 26th, 2011 - 08:20 pm
Nu jo "augstākā" sabiedrībā es tieku, jo viņš ka mans tulks/uzticības persona var tur arī iegrozīties. Ja viņš mani sapazīstina ar kādu uzņēmuma vadītāju un uzņēmuma vadītājs nemāk angliski, bet es viņam (profesionāli. Tiešām ceru, ka PROFESIONĀLI) iepatīkos, tas nozīmē, ka viņš mani aicinās kaut kur uz kafejnīcu vai tamlīdzīgi. (Te visi visu laiku ēd. Porcijas arī milzīgas.) Nu un tad, ja es iešu, man vajadzēs tulku. Tātad, kamēr es ēdīšu vai būšu tualetē vai vienalga ko, viņš varēs iestarpināt pats sevi. Ja tas būs lielāks pasākums, tad varēs apgrozīties tur arī pats. Tur tā bauda par tulku būt.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
kreiza[info]kreiza on October 26th, 2011 - 08:23 pm
Man nez kāpēc sajūta, ka Tu viņa labumu esi izplānojis labāk nekā viņš pats :D
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
xan[info]xan on October 26th, 2011 - 08:27 pm
To nu es pilnīgi pieļauju jā :D Ir tāda tendence man, domāt pa tālu. Kur nu vēl tad, ja iesvinējies.

Bet tomēr, līdz šim man viens no noteikumiem ir bijis tāds - ja tev kāds stāsta baumas no citiem, izvairies, jo tas nozīmē, ka viņš citiem baumo par tevi.
Nu un ko padarīt, ja man cilvēks, kuram es palīdzu, sāk stāstīt, kā taktiski pieiet citiem cilvēkiem, lai gūtu labumu sev.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
kreiza[info]kreiza on October 26th, 2011 - 08:38 pm
Es īsti nesaprotu, kurš kuram palīdz :D
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
xan[info]xan on October 26th, 2011 - 08:50 pm
Lai arī cik muļķīgi neskanētu, es viņam palīdzu atļaujot palīdzēt sev. Tagad, kad viņš var stundās tulkot manis stāstīto, viņš to var uzreiz ierakstīt savā CV. Un tas skaitās ļoti svarīgi šeit. Ja kaut kur ies darbā un viņam būs ierakstīts, ka viņš darbojās skolas brīvajā laikā kā tulks, tas viņam milzīgi noderēs. Tāpēc jau tikai viņš pieteicās man palīdzēt.
Un nav jau tā, ka man viņu baisi vajadzētu - man jau ir pašam sava asistente, kura arī tulko visas stundas un kurai tas ir darbs. Es piekritu tāpēc, ka viņš gribēja uzlabot savu valodu.
Tāpat arī viņš senāk teica, ka tad, kad pabeigs skolu, gribētu būt par pilnas slodzes tulku man stundās, un es teicu, ka tā ir laba ideja. Neteica jau viņš to tikai tāpēc, ka laba sirds. Tas ir šeit labi apmaksāts darbs kā arī lielisks ieraksts tavā CV.
Mirklī, kad viņš teica par to contact building es vienkārši patinu savu smadzeņu lentu uz atpakaļ un apskatījos visu, kā izturējies, ko sarunājis un ko teicis. Tāpēc jau tikai tā jocīgi arī palika.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
kreiza[info]kreiza on October 26th, 2011 - 09:01 pm
Ok, pārliecināji :))) Man gan parasti ir tendence par visiem domāt to labāko, bet nu Tavs izklāsts ir loģisks :)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
xan[info]xan on October 26th, 2011 - 09:12 pm
A nekas, man atkal tendence ir būt aizdomīgam par visiem. Un tici vai nē, bet pesimistam sanāk daudz labākas sazvērestības teorijas :D Vienīgā nelaime, ja tas, ko visi sauc par pesimistu, parasti izrādās reālists.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
kreiza[info]kreiza on October 26th, 2011 - 09:23 pm
Bet vieglāk dzīvot tomēr optimistam :D Nu ko Tev maina praktiski, vai viņu uzskati par draugu vai aprēķinātāju? Neko :) Bet pirmajā gadījumā Tev noskaņojums daudz labāks nekā otrajā ;)))
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
xan[info]xan on October 28th, 2011 - 02:42 pm
Nē, noskaņojums pārāk arī nemainās, atklāti sakot. Es labi saprotu, ka man vajadzētu būt dusmīgam, pieviltam un neapmierinātam, bet tik labi draugi arī nemaz nebijām, lai es justos pievilts kaut kādā veidā.
Vienkārši tas maina to, ka viņš varēs mani tīri viegli "uzmest", ja nu kaut kas notiks. Ja tev ar draugu ir kaut kādas problēmas kaut kur, tu vari vairāk vai mazāk rēķināties, ka abi vai nu dabūsiet pa mizu kopā vai arī izspruksiet kopā. Veca anekdote:

Ja būsi cietumā, labs draugs samaksās par tevi drošības maksu, bet labākais draugs sēdēs kamerā blakus un teiks "Tas bija to vērts..."

Maina tas tikai to, ka es zinu - uz viņu varu paļauties tik tālu, cik viņam pašam būs labi.
(Reply) (Parent) (Link)
indulgence[info]indulgence on October 27th, 2011 - 08:03 am
Nē. Ir tieši tā, kā Xan apraksta.
(Reply) (Parent) (Link)
kreiza[info]kreiza on October 26th, 2011 - 07:43 pm
Bet par darbu Latvijā- neesmu pārliecināta, ka tas par mani liecina kaut ko labu, bet nekad neesmu dabūjusi darbu caur paziņām :D
(Reply) (Thread) (Link)
xan[info]xan on October 26th, 2011 - 07:59 pm
Tas nozīmē, ka neviens tavs paziņa nevēlas tevi iekārtot darbā :D

(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
kreiza[info]kreiza on October 26th, 2011 - 08:01 pm
Vo, vo :DDD Nu pavisam nav, ar ko lepoties. Toties es par visiem, kuriem esmu palīdzējusi iekārtoties, esmu nožēlojusi :D
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
xan[info]xan on October 26th, 2011 - 08:24 pm
A kas, visi noslinkojuši un tā?

Nelaime jau arī tā, ka ja kādam palīdzi, tad automātiski uzņemies tādu kā mātes lomu un dikti visu uzraugi. Un ja darba devējs pasūdzas par kaut ko, kas ir normālas darba devēja un strādnieka attiecības, tad baigi smagi to uzņem. Jo it kā jau savā ziņā TU esi vainīgs, ka ieteici. Zinu šito..
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
kreiza[info]kreiza on October 26th, 2011 - 08:37 pm
Nē, tur visādas citas nianses bija :) Nu, teiksim, izmaiņas rezultātā, kas man nepatika un tml.
(Reply) (Parent) (Link)
MeiLin: Pucca daudzseja[info]kirsic on October 27th, 2011 - 05:01 pm
Nekas pieradīsi un patiesībā šādi tik tiešām beigu beigās var tik pie labiem draugiem - ķīnietim gan tu esi labākais draugs jau pēc atbildēta "Hi", kā arī kontakti šeit tik tiešām noder, jo tu nekad nezini, kas ar tevi te var noyikt...
Kurā vietā tu īsti esi?
(Reply) (Thread) (Link)
xan[info]xan on October 28th, 2011 - 02:44 pm
Nu jā, labākais draugs, bet nu ej nu sazin, cik patiesi. Nē nu es jau nesūdzos, visi man palīdz un es vēl ne reizi neesmu sajutis kaut kādu sliktu attieksmi pret sevi (nu tur klubā, kad gribēja ar manu lēdiju dejot, bet man situācija nepatika, tas ar viss.) Tā jau ir ok.

Varbūt par to, kur es esmu tā privāti, sveču gaismā un zem 6 acīm (man ir brilles, tas nozīmē, ka man 4 acis)? Skype vai QQ.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
MeiLin[info]kirsic on October 28th, 2011 - 05:52 pm
859120419 QQ
(Reply) (Parent) (Link)