vilibaldis domā -
|
| ||||
Oi, pat stabiņmāniju, šodien redzēju piecas sekundes līdz trağēdijai. Mārupes ielā smagais griež ārā no pagalma, a tur stabiņu virtene tieši tik sašarinājusi ielu, lai izgriezt vēlamajā virzienā nebūtu iespējams, atliek vien atmuguriski un atpakaļgaitā, lai atkārtoti mēğinātu griezt uz otru pusi, kur stabiņu nav... Pa to mirkli jau gar pagalma izeju vīrietis stumj ratiņus ar zīdaini, jo gājēju pāreja, pie kam šoferis, dodot atpakaļ savu piekabi, to redzēt nevar. Principā, palika milimetri, lai no gājēja un bērna būtu paliktusi slapja vieta. Nebūtu sūda stabiņu, izgrieztu un aizbrauktu bez idiotiskiem manevriem. Upd. Nu ja, un divus kvartālus tālāk, kur lai autobuss uzgrieztos uz tilta neskarot stabiņus, tam ir jāuzbrauc uz gājēju ietves arī uzskatāms par sabsatiksmes šoferu nemākulības augli. | ||||
comments: ir doma |
| ||||||
Slapjam vajag gan ātrumu.. Citādi tik piebukņītu un varētu i sabremzēt, i nost pamukt. | ||||||
(Reply to this) (Parent) (Thread) |
| ||||||
Zināms gadījums tika nospiesta lēnām atpakaļgaitā pie savas mājas - slapja ne slapja vieta, cilvēka vairs nav. | ||||||
(Reply to this) (Parent) (Thread) |
| ||||||
Saprotu, ka šajā gadījumā par sienu nebija runa, bet atklātu* ielu. Turklāt, tiešām -ja jau lēni stumjas - naf jālien aizmugurē, kā tālāk raksta. Nu, nepaliks "slapjas vietas" šādā situācijā. | ||||||
(Reply to this) (Parent) (Thread) |
| ||||||
citur pasaule smagās mašīnas un lielie kravas busi pilsētās ir nobanoti, jo tieši tie sabrauc visvairāk cilvēku. Rīgā pat ēdienu Barbora un sīkpakas UPS un citi piegādā ar lielajiem busiem, jo tā ir lētāk un šeit auto ir vienmēr priekšroka. | ||||||
(Reply to this) (Thread) |
| ||||||
Nenoliedzami būvmateriālus pilsētā pārvietot visērtāk būtu nesot padusē... | ||||||
(Reply to this) (Parent) (Thread) |
| ||||||
Ne, ne zilonis ir par lielu, ka atkal nav jāievieš kādi ierobežojumi, varbūt ēzelīti... | ||||||
(Reply to this) (Parent) |
| ||||||
Pie dīķa? Bet tur pagalmos nevaru iedomāties, kāpēc vispār smagajam būtu jābrauc iekšā. Un tie stabiņi pie gājēju pārejām ir tiešām ļoti ļoti noderīgi! | ||||||
(Reply to this) (Thread) |
| ||||||
Jā, pie dīķa. Izskatījās pēc lielgabarīta kravu vedēja, mazums kāds kapitālo remontu taisa vai sazin ko vēl. Cilvēkiem mēdz būt sadzī iskas vajadzības pārvietot lietas. Turklāt, ja līdzīgā situācijā nonāktu piemēram operatīvais transports, ugunsdzēsēji, kur katra minūte no svara. Nav pareizi uztaisīt ielas daļu tik šauru, ka tas traucē transporta manevrus. Principā, ja nebūtu tās stabiņu rindas, kas gar kokiem viss būtu bijis ok, bet šādi... sajūtas stindzinošas. | ||||||
(Reply to this) (Parent) (Thread) |
| ||||||
Es tai rajonā pirmo bērnu izstaidzināju, ikdienā ar centru/rimi/tirgu/dīķi/darbiem/draugiem savienojoties, tas bija ātrākais ceļš un stindzinošas sajūtas tur bija gandrīz ik reizi, šķērsojot ielu. | ||||||
(Reply to this) (Parent) (Thread) |
| ||||||
Man arī šis ir gana regulārs maršruts, bet kaut ko tik šausminošu nebija nācies piedzīvot. Bet gan jau katram savs. | ||||||
(Reply to this) (Parent) (Thread) |
| ||||||
varbūt neesmu redzējusi pēdējos apdeitus - aizskriešu nākamnedēļ iečekot :) | ||||||
(Reply to this) (Parent) |
| ||||||
Starp citu - stabiņi nolokās un operatīvais transports drīkst braukt tiem virsū! | ||||||
(Reply to this) (Parent) (Thread) |
| ||||||
Mani drusku mulsina šis aspekts, jo, lai arī viņi lokās, vai tiešām viņi arī mašīnu nemaz nemaz neskrāpē? Kā zinām puslīdz jaunai mašīnai oficiāls viena skrāpējuma remonts var maksāt mūsdienās jau simtos eiro. Savukārt atstāt mašīnu saskrāpētu ir aicināt rūsu klāt. | ||||||
(Reply to this) (Parent) |
| ||||||
No apraksta gan īsti nevaru saprast situāciju (lai gan rajons man labi pazīstams), bet man gribas tomēr strīdēties pretī. Ja pareizi sapratu situāciju, ne jau stabiņi būtu vainīgi, bet gan šoferis, kurš brauc atpakaļgaitā bez kādas saprašanas, kas tur aizmugurē notiek. Ja neredz, tad būtu normāli, ka kāds aizmugurē pakontrolē. Satiksmes mierināšana ir paredzēta, lai mazāk aizsargātiem satiksmes dalībniekiem būtu drošāk; pilsēta un urbānā vide nav primāri veidota, lai kravas transportam būtu vieglāka dzīve un autovadītājiem būtu sacīkšu trase, kuru pēc iespējas ātrāk izbraukt. Esmu autobraucējs, man ļoooti patīk braukt ar auto, bet, jei bogu, Latvijas braukšanas kultūra ir šausmīga, agresīva, neiecietīga un bīstama. Es redzu, ka pirmie eksperimenti ar stabiņiem ne vienmēr ir bijuši veiksmīgi, bet pamazām viņi mācās un gan jau kļūs labāk. | ||||||
(Reply to this) (Thread) |
| ||||||
Šoferiem, protams, ir jāmācās, bet ideālā gadījumā šādām mācībām tomēr vajadzētu notikt bez cilvēku upuriem. Nevar vienkārši salikt stabiņus un cerēt, ka viss būs labi! | ||||||
(Reply to this) (Parent) |
| ||||||
Jā, ļoti nožēloju, ka nenofilmēju, bet situācija izvērsās tik ātri, ka ne līdz telefonam. Tad ko tu būtu ieteicis, šoferim daļēji veicot labo pagriezienu un secinot, ka iela kļuvusu šaurāka kā mašīnas gabarīti? Izkāpt ārā, apiet apkārt, uzlikt brīdinājuma signālu utt.? Nē, atpakaļskata spogulī ratiņus redzēt nevarēja. Un ar braukšanas kultūru tam nav nekāds sakars. Padarot ielas šaurākas tās nekļūst drošākas! | ||||||
(Reply to this) (Parent) (Thread) |
| ||||||
nē, pat parastajām mašīnām ir atrunāts noteikumos, ka uz aklo braukt nedrīkst, un ir jāizkāpj ārā un jālūdz citu cilvēku palīdzība. pirms kādiem desmit gadiem, kad mašīnām vēl nebija gudro atpakaļskata kameru vai parkinga pīkstētāju, tas bija ierasts skats, ka kāds uz ielas citam, svešam autovadītājam palīdz izbraukt/ieparkoties. | ||||||
(Reply to this) (Parent) |
| ||||||
Te daži zinātniski raksti par šo tēmu: https://www.sciencedirect.com/science/a https://ajph.aphapublications.org/doi/f Ja nu nevar atvērt (man darbā ir piekļuve, nevaru pārbaudīt, vai publiski ir pieejami), te PDF: https://www.dropbox.com/s/0s16j8napeyt7 https://www.dropbox.com/s/3z5y0dl9b2xod Braukšanas kultūras sastāvdaļa ir arī bezatbildīga attieksme. | ||||||
(Reply to this) (Parent) |
| ||||||
Man šķiet, ka tur abi labi. 1. Šoferis nedrīkst uz aklo. Tas pat noteikti ir kaut kur atrunāts. 2. Kraviniekiem atpakaļgaitā tak briesmīgs pīkšķis pa pus rajonu, kāpēc jālien tam aizmugurē? No kravas auto uzmanos kā no melnās nāves. Pat neiedarbinātam pāris metrus gar priekšu eju uzmanīgi, kur nu vēl iedarbinātam aizmugurē mīcīties. Uz ielas priekšā nelecu utt. Man tētis smagā šoferis. Es laikam "ar mātes pienu iezīdusi", ka kravinieks nav golfiņš. | ||||||
(Reply to this) (Thread) |
| ||||||
Nenoliedzami, bet stāsts nav par to kurš vainīgs, bet par mākslīgi radītu šķērsli, kurš izprovocēja bīstamu situāciju. Bet ko nu es te muļķe, stabiņi ir brīnišķīgs izgudrojums :-) | ||||||
(Reply to this) (Parent) |
vilibaldis domā -
|