Viss ir labi un būs arvien labāk! - [entries|archive|friends|userinfo]
veed_logs

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| google komiks Nr.1 komiks Nr.2 ]

[1. Dec 2009|08:58]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Mani, protams, neapmierina situācija, ka man ir jāmaksā lielāki nodokļi to līdzcilvēku dēļ, kuri ir nodzīvojušies pāri saviem līdzekļiem. Tomēr cits jau nekas neatliek. Iedomājos par tām motociklistu protestu akcijām un auto nodevu palielināšanu.

Labi, nodevu palielinam. Tiem, kas vēl ir pie dzīvības, nasta palielinās. Neko darīt. Bet varbūt varēja uz tā rēķina nemocīt auto īpašniekus ar tehniskajām apskatēm reizi gadā? Kāpēc to nevarētu darīt reizi divos gados, kā citās valstīs? Lietuvā, piemēram, tā esot. Teorētiski TA ir domāta, lai uzlabotu drošību uz ceļa. Tomēr nav jābūt ģēnijam, lai saprastu, ka TA iespaids uz drošību uz ceļiem ir ļoti mazs. Vairums avāriju tomēr notiek tādēļ, ka netiek ievēroti ceļu satiksmes noteikumi - brauc pārāk ātri, brauc dzērumā, neivēro distanci vai arī avarē sliktās ceļu kvalitātes dēļ. Reāli TA ir nevis tam, lai nodrošinātu drošību, bet, lai barotu CSDD. Vairums neizietu TA tomēr ir lampiņu dēļ. Nav noregulētas tuvās gaismas, nedeg kāds gabarīts vai lampiņu krāsa nav pietiekami sarkana vai oranža. Reāli, ja auto nedeg kāda no tuvajām gaismām, tad jebkurš normāls vadītājs (tādi ir vairākums), to centīsies pats novērst iespējami ātri, nevis gaidīt TA.

Kopumā, manuprāt, TA reizi gadā, tas ir labi un jauki, bet tomēr pārāk dārgs prieks mūsu ekonomiskajā situācijā. Un pietiek barot CSDD. Paskatoties CSDD pēdojo finanšu pārskatu, kas ir atrodams viņu mājaslapā (uz 31.12.2007) (http://www.csdd.lv/documents/parcsdd/finanses/publ%202007%20g%20parskats.pdf) redzam, ka daudzi Latvijas uzņēmumi varētu tikai apskaust šo organizāciju. Apgrozījums ~ 20 000 000 Ls, peļņa ~ 2 000 000 Ls(pirms nodokļiem). Kredītsaistību nav, ir debitori (diez, TA var iziet arī uz kredīta?). Kaut kādi mistiski finanšu ieguldījumi 355 630 Ls apmērā. Ieguldījumi nekustamajā īpašumā. Pamatlīdzekļi palielinās. Bez tam - CSDD vadītāja alga ir pretdabiski liela, braukšanas eksāmens tiek kārtots ar jauniem BMW (esot uzvarējuši konkursā ar zemāko cenu :) ). Super! Bet par to visu maksā auto īpašnieki un autobraucēji.

Vēl kāds vecs raksts: http://www.diena.lv/lat/laikraksts/latvija/csdd-paaugstina-cenas
Rakstā jauks pamatojums cenu celšanai:

"Pieprasījums pēc CSDD sniegtajiem pakalpojumiem, īpaši pēc transportlīdzekļu reģistrācijas, šogad ir būtiski samazinājies. Izmaksas pārsniedz ieņēmumus, kas rada direkcijai finansiālus zaudējumus," saka CSDD sabiedrisko attiecību speciāliste Ieva Bērziņa.

Tipiska monopolista rīcība - klienti nenāk, naudas nav, japaceļ cena. Nevis jāsamazina savi pieaugošie izdevumi.

Arī no tiem, kas kārto braukšanas eksāmenu dzird par metodēm, kā tiek pieņemti eksāmeni. Proti, ir zināms daudzums pretendentu, kas ir vienkārši jāizgāž, lai dabūtu vadības noteikto naudas apjomu. Manī arī radīja lielu izbrīnu tas, ka šobrīd kārtojot eksāmenu esot kāda stunda jābraukā pa pilsētu. Bez kļūdām, protams. Ar nosacījumu, ka kāds visu laiku skatās uz pirkstiem un piefiksē katru tavu kļūmi. Vai es to spētu? Vai tos spētu CSDD šefs, ja viņam kāds visu laiku lūrētu virsū? Gan jau atrastu iemeslu izgāšanai, ja vajadzētu. Kopumā izklausās pēc kaut kādas inkvizīcijas.

Noslēgumā - es ticu, ka ir CSDD nav tā draņķīgākā organizācija mūsu valsts sistēmā. Ir trakāki varianti. Bet nu, es tā - aktuālās ceļu nodevas sakarā piedāvāju savu variantiņu.
Linknopel mani

Comments:
From:[info]spicausis
Date:1. Decembris 2009 - 10:35
(Link)
Es brīnos (vai arī pietiekoši labi ignorēju), ka nav dzirdēta vārduļotāju roku plātīšana, ka, par nodokļiem patiesībā visvainīgākie ir aizbraucēji, jo, ja viņi paliktu te un strādātu un maksātu nodokļus, tad pārējiem tie sanāktu mazāki.

Par CSDD un pārējām uzblīdušajām organizācijām: tīri tehniski, šobrīd, pie problēmas "zūd ieņēmumi" nav nekādas motivācijas NEizvēlēties ceļu "palielināt cenas", jo tas ir vienkāršāk un iedarbīgāk: klikt — pacēla cenas un viss, nav neviena, kas iebilstu.

Es neredzu īpaši citus veidus, kā panākt, lai vēlamais ceļš būtu reorganizācija un izdevumu samazināšana, kā vien demonopolizēšana un konkurence, kuras rezultātā, piemēram, CSDD pakalpojumus ļaudis vairs neizvēlētos, un viņi varētu vien plēst matus un saukt pēc monopola nepieciešamības.

Nu un galvenā problēma laikam jau ir tas, ka izmaiņas vajag tikai tautai, bet nekas nerada iespaidu, ka par to kāds tur vēl vispār atceras.
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:1. Decembris 2009 - 10:47
(Link)
Demonopolizēšana izklausās interesanta. Nebiju iedomājies. Patiešām, ja nodotu privātajiem šo jomu, būtu interesanti (taču ne slikti). Saprātīgā valsts kontrolē, protams. CSDD jau tā čīkst, ka baigi lēti šie visu tur darot. Varētu paskatīties, ko par to teiktu konkurenti.
[User Picture]
From:[info]pirx
Date:1. Decembris 2009 - 13:28
(Link)
1. "Vairums avāriju tomēr notiek tādēļ, ka netiek ievēroti ceļu satiksmes noteikumi - brauc pārāk ātri, brauc dzērumā, neivēro distanci vai arī avarē sliktās ceļu kvalitātes dēļ." - šo varētu minēt kā argumentu TA lietderībai. Kā jau Tu minēji - slikts tehniskais stāvoklis reti kad ir iemesls avārijai

2. "Bet varbūt varēja uz tā rēķina nemocīt auto īpašniekus ar tehniskajām apskatēm reizi gadā? Kāpēc to nevarētu darīt reizi divos gados, kā citās valstīs?" - es domāju, ka ja apskate būs reizi divos gados, tad ceļu nodeva vienkārši tiks maksāta divreiz retāk un divreiz lielākā apjomā.

3. "Manī arī radīja lielu izbrīnu tas, ka šobrīd kārtojot eksāmenu esot kāda stunda jābraukā pa pilsētu. Bez kļūdām, protams. Ar nosacījumu, ka kāds visu laiku skatās uz pirkstiem un piefiksē katru tavu kļūmi." - zināms skaits nelielu kļūdu ir pieļaujams. Man bez problēmām izdevās ar pirmo piegājienu šo izveikt. Tas gan bija kādus gadus atpakaļ.

4. "Nav noregulētas tuvās gaismas" - nopietna problēma, kuru Tu vari arī nepamanīt un žilbināt pretīmbraucošos. Es TA uzskatu par obligāto piespiedu diagnostiku, kas nemaz tik mežonīgi dārga (~10 Ls?).

Trollēšana ir sākusies.

[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:1. Decembris 2009 - 14:08
(Link)
1.Kā tu zini, tad daudzi mūsdienās, sakarā ar izmaksu palielināšanos un ienākumu krišanos izvēlas braukt vispār bez TA vai OCTA, bet maksāt sodu uz rokas policistam. Tomēr kaut kā nav īpaši dzirdēts, ka šie TA neizgājušie būtu ar īpaši lielu avarēšanas īpatsvaru. Ja ikgadējā TA ir iemesls, kāpēc mašīnas neavarē slikta tehniskā stāvokļa dēļ, tad jau laikam Lietuvā ir stipri daudz avāriju tieši sliktā automasīnu tehniskā stāvokļa dēļ? (nē, nav vis).

2.Jā, kāpēc, ne. Es jau neko nesaku par nodevas apjomu. Lai nodeva ir katru gadu, bet TA, lai ir reizi divos gados.

3.Jautājums jau ir par to, vai tik stingri noteikumi tiesību iegūšanai ir vajadzīgi. Vai tas vaicina drošību uz ceļiem, vai tomēr vairāk ir nepieciešams CSDD barošanai. Šaubos, vai pasaulē ir valsts, pie šāda tipa valsts iekārtas ir tik grūti iegūt vadītāja apliecību. Varētu domāt, ka tāpēc pie mums ir ļoti augsts drošības līmenis uz ceļiem? Nē ir tieši otrādi! (tātad nav korelācijas starp šķēršļu palielināšanu tiesību iegūšanai un satiksmes drošību).

4.Ja tu žilbini pretimbraucošos, tad to nevar nepamanīt. Tev mirkšķinās pretī, vai vispār ieslēgs tālās. Tā ir. Taču starpība starp to, vai tuvās gaismas noregulē 1x gadā vai 2x gadā ir nebūtiska. Ja CSDD tiešām rūpētu tas, vai automašīnām gaismas ir noregulētas, tad viņi varētu, šad tad, piemēram, sadarbībā ar ceļu policiju iziet ielās un regulēt gaismas bez maksas. Nebūtu dārgs prieks, bet efektīvi. Daudz efektīvāk, kā gāzt arā TA 1x gadā par gaismām.

5.Kas ir trollēšana?
[User Picture]
From:[info]pirx
Date:1. Decembris 2009 - 16:28
(Link)
1. Fakti or didn't happen.
2. Ko Tev būtisku dos TA reizi divos gados?
3. Kāpēc ne? Spriežot pēc tā, kas darās uz mūsu ceļiem - tiesības ir pārāk viegli pieejamas.
4. Par "sīku defektu dēļ" neizietu TA labs viedoklis bija kādam manam radiniekam, bijušajam ātrās palīdzības šoferim. Viņaprāt, braukt ar tādu mašīnu bija gandrīz noziedzīgi (piemēram, arī izbalējis pagrieziens paaugstina bīstamību).
5. Troļļi

Neņemos spriest par CSDD cenām, bet uzskatu, ka no TA es kā autovadītājs tikai iegūstu.
From:[info]pikaso
Date:4. Decembris 2009 - 17:52
(Link)
es nobraukāju 45 minūtes un kļūdu nebija. tas ir iespējams.