Comments: |
Tam losim vienkārši vajag braut ar mašīnu uz darbu. Divdesmit minūtes katrā virzienā ne tikai nav daudz, tas ir maz. Ja pašam sākumā mašīnas nav, tad ir galu galā arī sabiedriskais transports vai citi braucēji, kas katru dienu mēro to pašu maršrutu. Vajag tikai gribēt.
Izdevumi "tuvu nullei", protams, ir tikai salīdzinoši. Viss maksā. Gan malka, gan elektrība, gan viss pārējais. Bet salīdzinoši ar tiem izdevumiem, kas par dzīvokli ir pilsētā, laukos dzīve ir lēta.
From: | polija |
Date: | 30. Decembris 2017 - 18:06 |
---|
| | | (Link) |
|
PAt, ja tiesības NAV atņemtas (ja vispār ir), tad vai zini CIK maksā uzturēt auto vidēji mēnesī, ieskaitot iegādes izdevumus? Un, ja nokļūšanai uz darbu vienīgā iespēja sanāk tas auto, tad sanāk, ka pat atļauties to uz 1-2 dienām servisā iebāzt nevar. Protams - citi braucēji bariem vien no katras lauku sētas visos iespējamos virzienos piesakām. Varbūt pašam d***t nevajag? ;) Ok - cilvēki IR kūtri jebko mainīts - ta IR fakts, bet kamēr tu nezini tā cilvēka situāciju, vnk nodirst?? Tikpat labi kādi kopjami radi, sieva ar mazu bērnu vai hz kas vēl. Patiesībā tieši no pilsētas uz kkādiem laukim ir visvieglāk pārcelties, no laukiem kkur aizvākties, tas nav vienkārši, īpaši, ja ģimene vai tml..
Jā, tā ir, labāk sēdēt uz vietas un vaidēt. Tāpat kā visi pārējie ciema alkāni un loši.
From: | polija |
Date: | 31. Decembris 2017 - 09:23 |
---|
| | | (Link) |
|
aj nu vaid jau cilvēki po žizņi. Tb ir tādi, kas rīkojas un nesūdzas, pat, kad viss ir d***ā, ir kas vaid, pat, ja viss ir relatīvi labi. Ja cilvēks izvēlas strādāt kaut vai vietējā soc-aprūpes centrā par minimālo algu, tā vietā, lai kkur dzenātos katru dienu, tas ir ok, imho - katram savi apsvērumi, kurus visus mēs nezinām, tpc nav īsti adekvāti spriest.. Lamāt varētu tādus, kas tiešām sēž uz pabalstiem. Kgan on the other hand - ja man būtu iespēja tikai iet strādāt kkur 40h nedēļā 15km attālumā no mājām par minimālo algu un pašai par visu (apkuri, utt.) maksāt vai arī saņemt kkādu par 100 eur/mēn mazāku pabalstu, kkādu maznodrošinātā statusu, kkādas pārtikas pakas, kkādu īres/apkures vai tml. izdevumu segšanu un varētu tās 40h nedēļā darīt ko nu es pati uzskatu par vajadzīgu, es ar laikam izvēlētos pēdējo. Tb ar to visu penteri gribu teikt, ka jāskatās kopējā starpība mēnesī, ko cilvēks&ģimene&iesaistītie cilvēki iegūst strādājot tur vai citur par lielāku/mazāku algu, nevis tikai pliks cipars. Un, ja tas pluss mēnesī tiešām sanāk pietiekami niecīgs, tad nu jā - cilvēks tak pēc būtības ir slinks, pierod pie ērtībām/esošajiem apstākļiem un nafik tur kkādu daždesmit eur/mēn dēļ čakarēties..
Man šorīt ir daudz laika, tāpēc:
Variants A - strādāt tuvu pie esošās dzīvesvietas par minimālo algu (uz rokas 266 EUR).
Variants B - braukt 25km uz darbu un pelnīt 700 EUR uz rokas. Izdevumi par degvielu - 3 EUR dienā, jeb 60 EUR mēnesī. Ja neesi lepns, vari novākt vēl braucējus, kas dodas uz pilsētu regulāri (tādi noteikti ir) un vari atpelnīt daļu izdevumu par degvielu (vai pat visu). Ejošu mašīnu ar tehnisko apskati var nopirkt jau sākot no 500 EUR, bet tēmēsim augstāk - pa 2000 EUR var nopirkt jau tīri glaunu auto un izvēle ir plaša. Remontā, TA, ceļa nodoklis, citas uzturēšanas izmaksas - ar 60 EUR mēnesī gada griezumā (720 EUR gadā) vajadzētu būt pietiekami. Ja mašīnas vēl nav, ar tādu algu kredītus mašīnai sviež pakaļ. Var pierēķināt izdevumus par kredītu un kredītmaksājuma summu, papildus apdrošināšanu.
Variants A => 266 EUR pret variantu B => 700 - 60 - 60 = 580 EUR. Starpība ir 314 EUR mēnesī, jeb 3768 EUR gadā. No tā ir nānosedz kredīts mašīnai (bet tu iegūsti auto!).
Bagāts dara kā grib, nabags, kā var. Es laikam savā darba dzīvē esmu bijis nabagu nabags (atšķirībā no tā āksta TV sižetā).
Ļoti žēl, ka tu izvēlētos nevis strādāt, bet dzīvot uz pārējās sabiedrības rēķina. Onkulis no TV sižeta arī laikam ir gājis tādu pašu ceļu. Es tā nedarītu.
From: | polija |
Date: | 31. Decembris 2017 - 14:49 |
---|
| | | (Link) |
|
a ja nu tiešibu nav vai atņemtas?? Btw auto nesanāk vis tik lēti gadā. Īpaši jau nezināms par 2000 iepirkts.. Tb var paveikties, bet tikpat labi var iekist uz pamatīgiem remontiem. Octa vien jau šobrīd tuvojas kosmiskiem cipariem, ja ir iesācēju klase. Es jau kopš maija sākuma kopā esmu iztērējusi visam izņemot degvielu >800eur (reģistrācija, octa, nodoklis, tehniskā, riepas, eļļas maiņa, viens remonts uz 160eur) un tas ir ar auto, kur "lielās lietas" visas vrodzji ir nesen nomainītas, nopirku no radagabala, arī kā reiz par 2000 un auto bija taisīts, lai pats ar to brauktu, nevis izietu tehnisko un pārdotu.. Tas ir viss bez degvielas. Par kopābraukšanu jau rakstīju - neatkārtošos. Pilsētās jau nevar atrast, kur nu vēl laukos. Laiks ceļā jau ar vēl jārēķina. Tas, ka puse Rīgas ceļā uz no darba pavada 2x gandrīz stundu katru dienu arī NAV normāli un tas, ka ir idioti, kas algas dēļ ir gatavi plēsties "celties - darbs - mājas - gulēt" variantā, nenozīmē, ka visiem tā jādara (ne par Tevi, vispār).
| From: | pirx |
Date: | 31. Decembris 2017 - 20:50 |
---|
| | | (Link) |
|
Ja rokas no dirsas neaug, tad par 500€ - 1000€ eiro var nopirkt pāris gadus braucamu auto. Nebūs jauns, nebūs visu kruto fīču, bet braukt varēs mierīgi (un nemaz ne tik slikti).
Kas vēl? OCTA kādi 100€/gadā? Nodoklis un tehniskā cik kopā sanāks, otri 100€? Tātad sanāks 100€/mēnesī mašīnas izmaksas, vēl kādi 100 - 150 degvielā. 500 - 450 eiras uz rokas paliek pēc tam, nav tik traģiski. Lai gan es pieļauju, ka mazpilsētā dzīvokli īrēt varētu sanākt lētāk.
P.S. cik atceros, tad cienījamais veed_logs ir automašīnas īpašnieks un zina, cik maksā auto uzturēšana. Iespējams pat precīzāk par vidējo auto īpašnieku.
Paldies, beidzot kāds sakarīgs komentārs. Man ir ilgstoša pieredze kapeikpisēju auto uzturēšanā. Pagājušajā gadā nosvinēju auto pilngadību (18 g.v.). Izdevumi nesasniedz tavus minētos ciparus. Mainīt tuvākajā laikā neplānoju.
Sveiciens jaunajā, ja kas!
nu tad skaiti, ka Tev ir paveicies ar auto.. Vai arī esi visu veiskmīgi salabojis (nomainījis) un tgd būtībā brauc ar jaunu auto :D
es to sižetu ar vienu ausi dzirdēju. varbūt viņam vēl ir tiesību liegums.
ziemeļvalstīs un, pieļauju, citur ir darba ceļa (commuting) apmaksa. lētāk tā un ieņem nodokļos nekā maksāt sociālo pabalstu.
vispār mūsu politiķi ir noziedzīgi jau gadus 27 muldējuši par darbavietu radīšanu reģionos. neviens tur kolhoza centrā 25 km no pilsētas neko neradīs; gūgle jau to vien sapņo, kā radīt kantori ar uz bumbām lēkājošiem latvijas bezprasmju bezdarbniekiem | |