15 July 2010 @ 04:44 pm
latvju kultūra  
Par Latvijas kultūras darbiniekiem:

Nedomāju, ka kultūras darbinieki kaut kā atšķiras no visiem pārējiem darbiniekiem. Darbinieki nav cīnītāji, bet izdzīvotāji. Viņi izdzīvos tikmēr, kamēr būs krīze, kamēr citi karos. Jo krīze beigsies tikai tad, kad tiks atklāti pārrunāta līdzšinēja kultūra, kas to radījusi. Līdzekļu apgūšanas, projektu caursišanas, uzmešanas un čakarēšanas kultūra. Nedomāju, ka kultūras darbiniekiem šobrīd ir drosme atzīt, ka daudzi miera laika plāni bija vienkārši afēras. Te es domāju, piemēram, kaut vai Laikmetīgās mākslas muzeja pārtapšanu no valsts institūcijas par sabiedrisku organizāciju un vēlāk par privātu SIA. Vai vairākkārtējās varas maiņas "Rīgas mākslas telpā", no kurām ieguvums nav pat ar lupu saskatāms. Šo sarakstu varētu turpināt. Es ceru, ka tam nenāksies piepulcināt dizaina un arhitektūras nozares izveidošanu Valsts kultūrkapitāla fondā, kaut gan pirmie rezultāti uz to vedina. Līdzšinējās kultūras darbinieki nerunā atklāti, jo katram ir pa Eiropas vai norvēģu skeletam skapī, viņi neapvienojas, toties pārgrupējas, jo priekšā taču ir 2014. gads, kad Rīga kļūs par Eiropas kultūras galvaspilsētu ar apokaliptisko devīzi Force Majeure, un kas to zina, kuram pavērsies šī radošā līķa smaidošā zeltzobainā mute?

(delfi)
 
 
( Post a new comment )
thel[info]thel on July 15th, 2010 - 05:08 pm
hmm.. no vienas puses, varbūt pat piekristu, ka tur nav atrunāti fakti (parbaudīti utml.). Taču no otras - tas ir viedoklis un nevis pētnieciskās žurnālistikas paraugs. Cik attiecas uz viedokli, ka kultūras darbinieki bieži vien ir vnk afēristi, tam, godīgi sakot, es varu piekrist. Un norāde uz KIM vai mākslas telpas dīvainībām (nezinu, kā ir ar KKF), manuprāt, ir vietā.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
thel[info]thel on July 15th, 2010 - 05:12 pm
ā, aizmirsu piebilst. Par vīna dzērājiem arī ļoti precīzi. Atminos, kad krīze bija pašā plaukumā un visam grieza nost naudu, vienalga ap 70000+ls tika paturēta Venēcijas biennālei. Uz turieni devās kult. darboņi sajust pasaules elpu un iedzert vīnu... un pajāt par to, kas notika te uz vietas.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
pati_viena[info]pati_viena on July 15th, 2010 - 05:14 pm
pats VV jau arī to vīnu nesmādēja... un tas vēl būtu maigi teikts. Tagad taču grēksūdzes modē, varbūt autoram būtu jāsāk ar kaut ko tādu :)
(Reply) (Parent) (Link)
pati_viena[info]pati_viena on July 15th, 2010 - 05:16 pm
Tu gribi teikt, ka eseja, viedoklis drīkst būt pofig kā, neargumentēti uzrakstīta? Ibo, tur tak parasti tādām 2 A4 lapām ir diezgan liels darbiņš apakšā.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
helvetica[info]helvetica on July 15th, 2010 - 05:23 pm
konkrētas institūcijas vārds var arī nebūt 'arguments'. Protams, iespaidīgāk būtu, bet tad tās būtu vairākas un atsevišķas diskusijas par konkrētiem keisiem, nevis to, kā viens kultūras darbinieks redz sev apkārt notiekošo..
(Reply) (Parent) (Link)
thel[info]thel on July 15th, 2010 - 05:24 pm
nē, es neuzskatu, ka esejai ir jābūt neargumentētai.

Taču intuitīvi es redzu iemeslus uz kā pamatojas VV viedoklis. Un šis viedoklis, cik nu saprotu, attiecas uz 'vispārējo kultūras darbinieku' attieksmi pret savu darbu utml. Protams, ir atsevišķi gadījumi, kas krīt ārā no viņa iezīmētās ainas - tie parasti ir paši mākslinieki. Taču kultūras birokrāti, cik nu esmu viņus redzējis, visnotaļ labi ir atpazīstami VV raksturojumā.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Skabičevskis[info]begemots on July 15th, 2010 - 06:13 pm
jā, bet kas tas tāds ir - "vispārējs kultūras darbonis"?

es zinu projektu vadītājus, juristus, sekretāres, grāmatvežus, kas strādā ar lietām kultūras jomā.

bet tādus "vispārējus kultūras darboņus" neesmu īsti sastapis laikam.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
helvetica[info]helvetica on July 15th, 2010 - 06:26 pm
Nu, VV ne īpaši precizē, bet pamatā runā par laikmetīgās vizuālās kultūras jomu, kur "mākslas kritiķis" vai 'kurators' nozīmē masķer na vsje ruki..
(Reply) (Parent) (Link)
pati_viena[info]pati_viena on July 15th, 2010 - 05:35 pm
Afēristi šad un tad ir it visās jomās, tas nu tā. Bet rakstā iezīmējas nošķīrums starp apzīmējumiem "mākslinieki", tipa, labie, nes Latvijas vārdu pasaulē u.tml, un "kultūras darbinieki", tipa, darboņi, afēristi. Man tas šķiet pārāk brutāli,vienkāršoti un daudzos gadījumos netaisnīgi un īstos bīdītājus apslēpjoši- tāpēc arī ir nepieciešams analizēt konkrētus piemērus, ņemot vērā arī to, ka situāciju bieži ir ietekmējuši voluntāri politiski/ekonomiski lēmumi un no tiem izrietošās sarunāšanas un lietu sabīdīšanas, kur gan mākslinieki, gan menedžeri gan citi iesaistītie jomas darbinieki ir spēlējuši dekorāciju lomu, sākumā bieži to pat neapzinoties - un pēc tam , tā teikt, stāvējuši pie ratiem. Ir sarežģīti. Nu, RMT - tā ir konkrēta šmuce ar no estētiskā viedokļa bēdīgām sekām.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
thel[info]thel on July 15th, 2010 - 05:48 pm
Nu re, tam es varu piekrist, ka nošķīrums ir pārlieku vienkāršs un plašs un varbūt vajadzēja vairāk konkrētības (tā upurējot izteiksmes efektivitāti). Taču tikpat labi ir redzams, uz ko tas ir mērķēts - KIM&RMT un arī, iespējams, KKF. Gan RMT, gan arī KIM, cik nu saprotu, darbības plāns ir haotisks. RMT ir vnk nesaprotams. Bet KIM vēlas būt stilīgi, taču man nav skaidrs, vai viņi konklrēti zina, ko īsti paši grib, izņemot būt laikmetīgos 'procesos'. (+ dīvainības kļūšanā par SIA, labotatorijas konkurss utml.) utt.
(Reply) (Parent) (Link)