20 May 2015 @ 12:40 pm
Leibnics un māksla nr.2.  
Šo teksta fragmentu es uztvēru kā netiešu atsauci uz sevi: "Un man pilnīgi vienalga, ka Miziano kādā intervijā varbūt ir sarunājis muļķības par Leibnica monādēm vai nevajadzīgi atsaucies uz Kantu vai Benjaminu. Nudien – kopš kura laika viena vai otra filozofa uzskatu interpretācijas "pareizums" varētu būt kļuvis par kritēriju, kā vērtēt izstādē izliktus mākslas darbus vai pat šo mākslas darbu izlicēju jeb kuratoru." (Venēcijas kapitāls)

Man šķiet, ka atbilde uz retorisko jautājumu ir pietiekami vienkārša. Ja interpretācija ir maldinoša vai kļūdaina, tad arī pašu izstādi nevar vērtēt īpaši augstu (ja pieņemam, ka izstāde ir koncepcija + darbi). Ja uzskatam, ka darbi ir autonomi, tad neredzu vajadzību smērēt papīru un rakstīt kaut kādas aizdomīgas koncepcijas (lai gan jāpiebilst, ka par laimi izstādes katalogā nekas nebija par Leibnicu). Tiesa, īsti nesapratu, kāpēc pareizums ir bijis jāliek pēdiņās? Ir lasījuma pamatlīmenis, kad var redzēt, vai teksts vispār ir saprasts.
 
 
( Post a new comment )
cits[info]garamgajejs on May 20th, 2015 - 01:27 pm
Daudz šajos jautājumos neorientējos, bet man šķiet, ka jebkuru mākslas darbu var arī novērtēt tikai estētiski. Vienkāršoti izsakoties, kā izskatās, vai izklausās, bez iedziļināšanās domā un tās kontekstā. Skaidrs, ka ar kontekstu arī saistās šādas interpretācijas problēmas un visādas robežas starp estētiku un visu pārējo. Es neko daudz par šo nezinu, bet spēju nereti aplūkot, lasīt tekstu, vai klausīties kaut ko un utvert to virspusēji, iespējams, kā ēdienu. Vai piemēram, "Antikrists" sākums ar krītošo bēbi, Hendeli un sniegu - ir 'tīri vizuāli' skaists skats. Un, protams, līz ar ko mēs sākam iedziļināties, kuros elementos šis skaistums ir rodams, tā 'tīri vizuāli' sāk izplūst. Tāpat kā mans komentārs.
(Reply) (Thread) (Link)
thel[info]thel on May 20th, 2015 - 05:39 pm
Piekrītu, ka bieži vien var baudīt darbus bez fona zināšanām. Taču šķiet, ka mūsdienu mākslā ir daudzi gadījumi, kad neapgūstot koncepciju, darbs vienkārši šķitīs bezjēdzīgs.
PB runā par latvju mākslinieku grupas izstādi. Protams, var vērtēt darbus atsevišķi un mēģināt tvert tos nošķirti no pārējiem darbiem, vietas, scenogrāfijas utt. Taču var vērtēt arī izstādi kopumā. Tad kuratora skaidrojumi ir būtiski. Saskaroties ar putru koncepcijā, šķitīs, ka arī darbu izvēle vai izkārtojums ir bijis tikpat nepārdomāts utt.
(Reply) (Parent) (Link)
helvetica[info]helvetica on May 20th, 2015 - 03:44 pm
Saistita tema butu: vieniem tekstu skriceletajiem atsauksanas uz filz. (nesaprotami vai kludaini) ir iemesls kolektivam apdirsienam, kamer cita skriceletaja atsauksanas uz filz. (kludaina) ir no serijas "ko var piepisties?" Komisku so situaciju dara tas, ka pedejie parasti ir establishetie skriceletaji ;)

Otrs offtopiks, kas man ir saistoss, ir cibas vavulu iznesana arpus. It ka ciba ir forsi, ka, pat ja zina, kurs ir kurs, tiek izspeleta noteikta anonimitate, tads "what happens in ciba stays in ciba". Sada iznesana man skiet nerakstita bet tomer soc.kontrakta parkapsana, ka ari dara to pretigo lietu, kas man visvairak riebas - neformali pelnito (vai saja gadijuma: patapinato) soc.kapitalu konverte jau publiskaka un taustamaka socialaja kapitala, kur iesledzas visadi statusi, limeni etc. Tas skiet negodigi, tada ka utopijas degradesana (tapec tos, kas lieto manu ierakstu info necibas izpausmem, banoju).
(Reply) (Thread) (Link)
thel[info]thel on May 20th, 2015 - 05:41 pm
Nezinu, vai piekrītu par otro punktu. Ja rakstu publiski, kad nejūtu nekādas problēmas, ka rezonējas tālāk.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
helvetica[info]helvetica on May 22nd, 2015 - 09:41 am
Nepiekrītu, tāpat kā irl arī virtuālajā vidē ir dažādi diskrētuma līmeņi. Tiesa, to normatīva ierobežošana būtu nedaudz cita un liela tēma, bet, ka diskrētums, privātums, 'cibas ietvaros' palikšana u.tml. ļaudīm ir prātā, liecina gan visai tieši izsacījumi, gan arī apstāklis, ka virkne cibiešu ar laiku ieviešas zem atslēgas ar ļoti ierobežotu (uzticamu) lasītāju loku.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
thel[info]thel on May 22nd, 2015 - 01:36 pm
Katram savs. Ja nav zem atslēgas, tad man ir pofig.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
helvetica[info]helvetica on May 23rd, 2015 - 07:55 pm
nuja, tāpēc jau teicu, ka offt.
(Reply) (Parent) (Link)