atmiņas par domām

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
12:31 pm:

Comments

From:[info]krishjaanis2
Date:November 28th, 2016 - 01:21 pm
(Link)
Ā, es zinu, vienu varu pateikt. Janai Kukainei saistībā ar grāmatu bija raksti, kur viņa visa tāda fano par mātišķumu, mātes būšanas miesisko pieredzi un blā, taču nekur ne ar pušplēstu vārdiņu neparādījās tēvs, and here's a catch for you, es, kā jau patriarhālo struktūru nesējs, saku, ka tie teksti ir absurds, jo mātes koncepts nav domājams bez tēva koncepta, tie ir dialektiski, divsejaini jēdzieni un būšanas formas.
[User Picture]
From:[info]teja
Date:November 28th, 2016 - 01:22 pm
(Link)
Līdīsi atkal pa visām šķirbām izrādīties ar savu aprobežotību?
From:[info]krishjaanis4
Date:November 28th, 2016 - 01:45 pm
(Link)
jā, es ar savu zemniecisko, lauku, provinces un perifērijas cilvēka aprobežotību ienāku galerijā (pat ja tā ir iecere prozas lasījumiem jebkurā gadījumā, pretendējot uz publiskumu) un pasaku, ka šitais socpolītiskās mākslas karalis ir kails. es saku "kā ir". man būtu vienaga, ja tas būtu kaut kāds miljonais feministu vai sasāpējušo forums. bet ja mākslu pludini ar socpolītisko - kā pati daudzkārt esi sludinājusi - tad es līdīšu un būšu aprobežots, jo mērķis eventuāli ir parādīt, tieši cik ļoti smieklīgas un vecmodīgas ir visas šīs augeja staļļu runas par patriarhālām struktūrām (anonīmiem spēkiem pasaules telpā, kuri uzglūn no visiem kaktiem), vēl jo vairāk, ja tas tiek iepīts mākslā, to padarot par politisku steitmentu. ja pretendē uz politisko, tu pretendē uz cīņu. o, un cīņa tā būs. jo es redzu, ka šīs gudrās runas ir sačakarējušas man dažu labu savulaik tuvu cibiņu, kā rezultātā pat kādreiz normālu cilvēku runā iezogas šie, kā pati saki, TUKŠIE NESĒJI kā patriarhālas struktūras utml, tas sabojā visu, un brīvam garam ir kādreiz jāpasaka "nē! pietiek!" - pat ja šajos jautājumos vēsturiski parasti esmu klusējis.
[User Picture]
From:[info]teja
Date:November 28th, 2016 - 01:52 pm
(Link)
Skaties ak tu bļe kāds tu esi cēls Viss tavs šitais rap sūds nav nekas unikāls
Turklāt atkal pamatojiies kaut kamā, ko es vispār neesmu teikusi - iesaku apmeklēt psihologu un pajautāt, kāpēc tu automātiski pieņem, ka visi ir pret tevi, un pauž tev pretējus uzskatus, pat ja tos nepauž, pat ja pauž kaut ko no pavisam citas dimensijas??? Klaja sociālpolitika mākslā man šķiet diezgan bezgaumīgi un ambiciozi, es plānoju rakstīt personisku stāstu par atgriešanos latvijā, kur es pati sevi nodirstu tieši tikpat daudz kā citus, bet ko tu, bļe, atkal kaut ko piedomā klāt un sāc repot?
From:[info]saka_taisniibu2
Date:November 28th, 2016 - 02:03 pm
(Link)
nepretendēju uz unikalitāti, neesmu mākslinieks, nedz radošais, esmu tikai tas aprobežotais lauķis no kādreizējās Austrumeiropas.
nu ok, tu visus, ieskaitot sevi, gribi nodirst prozas lasījumos, bet es nedaudz padiršos internetā (jo psihologi ir kaktu dakteri un pūšļotāji), bet nu metu mieru, lai gan man "uzsit asini" banošana.
[User Picture]
From:[info]krii
Date:November 28th, 2016 - 03:31 pm
(Link)
Piedod, bet šī nu ir fundamentāla kļūda. (Faktiski divas, jo 1) J.Kukaine raksta arī par tēva jēdzienu un paternitāti, kā Tu, iespējams, būtu pamanījis, ja būtu grāmatu izlasījis.)
Māte un tēvs nav dialektiski saistīti jēdzieni, pat ne primitīvākajā binārajā opozīcijā. Jēdziens "māte" korelē ar bērna jēdzienu, resp., ir jēdzienu pāris "māte/bērns", analogi varētu būt jēdzienu pāris "tēvs/bērns". Protams, otrs pāris iespējams tikai tajās valodās, kurās pastāv tēva jēdziens - tas nebūt nav visām valodām un kultūrām kopīgs. Lai atceramies kaut vai hrestomātisko piemēru par kristiešu misionāriem, kuri bijuši spiesti kādai evaņģelizējamo kopienai tulkot Tēvreizes sākumu kā "Mūsu Mātesbrālis debesīs...", jo tā bijusi tuvākā reference uz autoritatīvu vīriešu dzimuma radinieku.
Vnk., nepārvērtē patriarhālo struktūru nozīmīgumu, labi?
From:[info]saka_taisniibu2
Date:November 28th, 2016 - 03:55 pm
(Link)
Es nezinu par kārtējo indiāņu cilti, kas standarta izglītotajam eiropietim liek izbrīnā ieplest acis "o, var arī tā", bet ierindas cilvēkam visticamāk liek noteikt "pie mums tā nedara/nav tā pieņemts". Lai nu būtu, tā ir viņu, indiāņu darīšana, bet vietā, ciltī, no kuras es nāku, bērni nekrīt no debesīm, nerodas paši no sevis, un tieši šādā nozīmē māte nav domājama bez tēva, jo, ja nav tēva iesaistes, tad nav arī mātes, proti, nav bērna.

Es vispār nedomāju par patriarhālajām struktūrām, nedz par to esamību vai neesambu (ne aktīvu apstiprinājumu, nedz noliegumu, manā grāmatā tā ir sekundāra jeb atvasināta problēma, ko primāri jāizsaka nedaudz citādāk), taču, kad durvju atvēršanu sievietei nosauc par patriarhālo struktūru ietekmi (turklāt sastatījumā "progresīvās (emancipētās?) ārzemes vs lokālā atpalicība") - un tieši tādā līmenī ir tējas attapīgi trāpīgie novērojumi par LV sabiedrību - tad es pirmo reizi mūžā sāku interesēties, kas tā par domu kaiti ieperinājusies cilvēku prātos, tur, tālajās un izglītotajās ārzemēs.
[User Picture]
From:[info]krii
Date:November 28th, 2016 - 04:14 pm
(Link)
Tad runā par savu pieredzi un savām privātajām spekulācijām, nevis pretendē uz universālu patiesību paušanu.
From:[info]saka_taisniibu2
Date:November 28th, 2016 - 04:28 pm
(Link)
Nē, tā, ja nemaldos, tiešām i r universāla patiesība, ka bioķīmiskā reakcija, kuras rezultātā rodas atsevišķs cilvēks (ko nosauc par "bērnu"), sievietei - kura top par māti - nerodas pati no sevis, pašsuģestijas rezultātā, bet tikai un vienīgi (proti, cita varianta nav) piedaloties vīriešu kārtas pārstāvim, ko parasti, vismaz lielākajā daļā cilvēces, sauc par tēvu. Un tieši šādā nozīmē es domāju māti kā dialektiski konceptu, kurš nav domājams bez tēva.
Par privātajām, peronīgajām pieredzēm tikpat labi var runāt lietotājas "teja" utt sakarā, kur no šīs absolūti unikālās pieredzes tiek izsecinātas universālas patriarhālās struktūras.
[User Picture]
From:[info]krii
Date:November 28th, 2016 - 04:59 pm
(Link)
Šobrīd Tu reducē māti uz bioloģisku konceptu - t.i., runā par olšūnas apaugļošanu, kurā nepieciešama vīrieša dzimumšūna. Vienlaikus tiek ignorēts tas, ka apaugļošana var notikt arī bez paša vīrieša klātbūtnes (in vitrum), kā arī tas, ka bioloģiskā nozīmē jēdziens "māte" tiek attiecināts ne tikai uz cilvēkiem, bet arī citām dzīvo organismu sugām, to skaitā tādām, kurām iespējama partenoģenēze, vai vīrišķo indivīdu nav vispār (piem., runājot par vienšūņiem, tiek lietoti jēdzieni "mātšūna" un "meitšūna").
Attiecīgi - ne bioloģiski, ne sociāli "māte" un "tēvs" nav dialektiski saistīti koncepti, pat ja reducējam visu iespējamo reprodukciju uz tik šauru, laikā un telpā mazizplatītu kultūras fenomenu kā patriarhāla nukleārā ģimene.:)

Powered by Sviesta Ciba