svesinieks ([info]svesinieks) rakstīja,
@ 2019-10-22 12:36:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
#TehniskuIemesluDēļ

Atļausiet vēl mazliet pakurnēt par pasaules netaisnību. Tā kā esmu visai cienījama gadagājuma auto īpašnieks, tad ik gadu rudens atnāk ne vien ar ābolu tartēm, kaimiņu dāvātiem kartupeļiem, zinību dienu, lapu grābšanas festivālu un citām tīkamām aktivitātēm, bet arī tehniskās apskates apmeklējumu un tam sekojošu autoservisa pakalpojumu izmantošanu. Un katru reizi man neatstāj sajūta, ka daļa no tehniskās apskates ir huiņa.

Daļu no pārkāpumiem es varētu saprast – lisas riepas, nedegoši bremžuguņi, nestrādājošas bremzes u.c. lietas, kuras vairāk vai mazāk ietekmē gan manu, gan citu pilsoņu drošību ceļu satiksmē. Un tad ir lietas, kas, iespējams, neliecina par autovadītāja īpašu rūpību, bet uz citiem satiksmes dalībniekiem atstāj sliktākajā gadījumā estētiski nepatīkamu iespaidu. Piemēram:

Mazliet rūsas – vai tiešām mazliet caurrūsējis spārns, vai neliels caurums slieksī kādam nodara pāri. Vai tad mēs nevarētu mazliet pievērt acis uz rūsas grumbu vagoto seju auto aizvadot savus pēdējos gadus. Laukos bērnībā braucām ar auto, kuriem nebija nedz spārnu un arī sliekšņi bija tikko nojaušami, vai drīzāk par tiem priecēja vien atmiņas – un nebija ne vainas auto nepārlūza uz pusēm vien, iespējams, zaudēja savas labās aerodinamiskās īpašības.

Rokasbremze – šķiet, ka manam auto stāvbremze pilda tikai vienu vienīgu funkciju – tā ir lieta, ko katru gadu tehniskajā pārbaudē man liek sataisīt un pēc tam atkal laimīgi par viņu aizmirstu, līdz nākamajā gadā inspektors atkal skatās uz tablo un saka, ziniet Jums mazliet pietrūkst. Šķiet tādu pašu funkciju pilda arī aizmugurējais miglas lukturis, bet tas vismaz nomirst ievērojami retāk.

Drošības jostas aizmugurē – tur retu reizi apsēžas kāds cilvēks un arī tad viņš nekad nepiesprādzejas. Turklāt liekas netaisnīgi kopumā, ka pa ielām netraucēti var braukt dažādi auto, kuriem sadursme pat pie neliela ātruma ir ar lielu letālu potenciālu (es skatos uz Jums žiguļi), neskatoties uz nekādu piesprādzēšanos.

Nezinu, man šķiet, mēs visi tikai iegūtu, ja varētu ietaupīt laiku un naudu lietām, kurām ir nebūtiska ietekme uz satiksmes drošību. Kas zina, varbūt ar laiku varētu iekrāt kādam auto ar nesarūsējušiem spārniem un nesapuvušiem sliekšņiem.



(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]termostats
2019-10-29 00:13 (saite)
Ņem vērā to, ka procedūrai ir jābūt pietiekoši standartizētai, lai tur nebūtu pārāk daudz vietas visādām interpretācijām. Atiecīgi - ir caurums, ir divnieks. Ja tas ir priekšējos sprānos, tad ir no svara tas, vai tie skrūvējas nost vai arī piemetināti (t.i. teorētiski ir nesoši).

Par jostām aizmugurē - paskaties, ko nepiesprādēti otrās rindas pasažieri izdara ar pirmajā rindā sēdošajiem sadursmes gadījumā. Varbūt radīsies vēlme tomēr aicināt piesprādzēties.

Pār stāvbremzi. Nu it kā jau tā ir, bet tomēr, tā nav tāda lieta, kuru turēt kārtībā būtu jābūt baigām problēmām. Tāpat arī atstājot auto slīpumā tomēr ir vērts to nofiksēt arī ar stāvbremzi - gan automātam, gan manuālim.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]svesinieks
2019-10-31 12:44 (saite)
Man patīk Jūsu egocentriskā pieeja aizmugures pasažieru sprādzēšanās jautājumā. :D

Protams, protams, Jums visiem taisnība. Aiz katrām procedūrām un birokrātijas ir īsti cilvēki, kuri izsmērejas pa paneli, automašīnas kas no kalna ieripo šosejas satiksmē un slieksnis, kas nenotur slodzi tieši tik daudz, lai ātri atbrauktu pāris sekundes pār vēlu. Bet ir grūti neīdēt par to visu, jo tie visi tādi drošības vārsti, kurus vajag ļoti reti vai nekad, bet kad vajag, tad droši vien ir katra centa vērti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?