svesinieks ([info]svesinieks) rakstīja,
@ 2019-07-22 22:16:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Mūzika:Pastnieks - Krāsa

#NotImpressed
Jau kādu laiku gribēju, beidzot izbraucu ar elektroskūteri. Nobraucu no centra līdz mežaparkam (~7km, 30 minūtes, EUR 3,60) Pieejamības vadīts izvēlējos ATOM skūteri. 

Pļus:
 +Kopumā inčīga pieredze. 
+Viegls un intuitīvs lietošanā - piereģistrējies, ieraksti kartes nr. uzklikšķini uz skrejriteņa un "off you go". 
+Pārsteidzoši manevrabls un stabils (uz gludas virsmas). Biju domājis, ka viņš tāds neveikls un ļengans, bet jau pēc pāris metriem jūties droši un ērti. Labas bremzes un viegli apgūstama gāze/bremze. 
+Braucot ar skūteri diezgan droši, ka ar tevi neuzsāks sarunu kāds iereibis cilvēks, un neatbalsti Rīgas Domi, kas vien padara šo pieredzi par patīkamu.
Mīņus: 
-Kas tā par tuvo austrumu blēdību, ka ir jāskaita nauda savā reģistrētajā kontā. Taču var kā bolt, novelk no konta attiecīgo summu un viss, bet tā cilvēkam paliek atlikums, kuru var iztērēt tikai ieskaitot vēl naudu.
-No malas neizskatās, bet tas verķis ir lēns. Max speed ir 21 km/h - var vērot lēni slīdošo ainavu un tantes uz velosipēdiem un domāt labas domas par to, ka steiga ne pie kā laba nenoved. Un neesmu nekāds karstgalvis vai adrenalīna mednieks.
-Var saprast, kāpēc viņš ir uztaisīts lēns. Ja viņš būtu ātrāks, tad sasisties būtu ļoti viegli. Rīgas ielas nav piemērots skrejriteņa mazajiem ritenīšiem. Mazākā apmale, grambiņa vai akmentiņš ir diezgan nopietns šķērslis. Ceļā divas reizes nolecu nost, turklāt nebūt nebraucot pārgalvīgi. 
-Kopumā vispār nemaz nav price/performance. Tramvajs, lai arī man riebjas ar 1000 sauļu spēku, ir 3x lētāks un tikpat ātrs ar visu Brasa tilta remontu. Taxis/Carguru 2x dārgāks, bet 3x ātrāks. Velosipēds ir nedaudz ātrāks, vai tikpat ātrs un nav jāmaksā. Tik daudz, ka tramvajs/taxis ir jāgaida, bet velosipēds jāņem līdzi un kaut kur jāpieslēdz.
-Jāmeklē speciāli norādīta vieta, kur drīkst to mazo draņķi pieslēgt, kas nav forši.

Rezumē:

Fifīgi, bet lēni un, galvenais, padārgi. Iztēlojos, ka varbūt forši ļoti īsiem gabaliņiem centrā, ja gluds asfalts un čista ātri jānokļūst no vienas vietas uz citu. Bet kopumā 0,90 EUR par atslēgšanu vien un 0,09 par minūti nav konkurētspējīgi pat salīdzinot ar Rīgas Satiksmes cenām, kuras pat nekad nav centušās būt konkurētspējīgas.  Vēl varbūt, kā laba alternatīva, lai pārvietotos pa pilsētu nelielā alkohola reibumā, lai gan no sajūtu viedokļa un pieprasītās uzmanības daudzuma, noteikti labāk izvēlētos taxi vai velosipēdu.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]sargtornis
2019-07-23 08:36 (saite)
Par velosipēdu nav jāmaksā? Ja elektroskūteris ir tavs, tad par to arī nav jāmaksā.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]svesinieks
2019-07-23 13:50 (saite)
Par visu, protams, jāmaksā. Bet velosipēda amortizācija, nozagšanas risks un citas izmaksas, tāpat ir nesalīdzināmi mazākas ar citiem minētajiem transporta līdzekļiem.


(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sargtornis
2019-07-23 16:29 (saite)
Šajā gadījumā gribēju pievērst uzmanību, ka tu, runājot par izmaksām, salīdzināji iznomātu skūteri (pakalpojums) ar velosipēdu, kas ir tavā īpašumā (nevis velosipēdu, ko iznomā par maksu).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]svesinieks
2019-07-23 18:05 (saite)
Bet kāpēc nedrīkst salīdzināt pakalpojuma izmaksas vai citus rādītājus ar privātu transportu? Piemēram, ja gribētu salīdzināt ar mašīnu, tad salīdzinājumu veidotu auto izmaksas (amortizācija, nodokļi, uzturēšana u.c.).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?