scope ([info]scope) rakstīja,
@ 2011-10-16 16:28:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Vakar sanāca piedalīties nelielā izbraucienā pa bijušās dzelzceļa līnijas "Rīga - Ērgļi" stacijām. Bija interesanti.
Bijušās staciju ēkas piemeklējis dažāds liktenis - tās pārdotas, atdotas pašvaldībai vai vienkārši pamestas.
Dažas no stacijām dabā varēja sazīmēt tikai pēc palikušajiem perona fragmentiem un, ja paveicās, apgaismes stabiem.
Dzelzceļa uzbērums vietām tiek lietots kā ceļš, kuru pat kāds pamanās nogreiderēt. Paši arī mazus gabaliņus pabraucām pa dzelzceļa uzbērumu, kur to atļāva tā stavoklis.

#Sauriešu stacijā sastapām sētnieci Valliju


#Bijušās "Rīga - Ērgļi" līnijas beigu punkts starp Sauriešiem un Cekuli


#Sliežu vairs nav, bet stabiņi palikuši


#Tilts pār Mazo Juglu


#Cekules stacijas ēka


#Cekules stacijas ēka


#Kangaru stacijas ēka


#Kangaru stacijas ēka


#Starp Kangariem un Ropažiem


#Viss, kas palicis pāri no Remīnes stacijas


#Augšciema stacijas ēka


#Augšciema stacijas ēkā dzīvojošais runīgais Valērijs


#Pie Augšciema stacijas ēkas


#Kārdes stacijas ēka


#Viss, kas palicis pāri no Sidgundas stacijas


#Sidgundas stacijas sargs no tuvējām mājām - maziņš, bet nikns


#Suntažu stacijas ēka


#Suntažu stacijas ēka


#Suntažu stacijas ēka


#Ķeipenes stacijas ēka


#Ķeipenes stacijas ēka - joprojām atrodams vilciena kursēšanas grafiks


#Pie Ķeipenes stacijas sastaptā jauniešu kompānija


#Galastacija Ērgļi


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]scope
2011-10-16 19:01 (saite)
Skumīgi, jā, bet domāju, ka likumsakarīgi.
Līdz vakardienai domāju līdzīgi, bet, apskatoties kādās vietās daļa staciju(nerunāju par lielajām) atradās, gribējās jautāt - priekš kam šeit, meža vidū, nepieciešama stacija, kurai nav pat primitīvas būdiņas.
Palasot materiālus par šo posmu, kļuva skaidrs, kāpēc arī bez lokomotīves avārijas šis posms agri vai vēlu tiktu slēgts - sliežu ceļš vietām bija ļoti sliktā stāvoklī un pa to varēja pārvietoties ar ātrumu 25 km/h un nekādas investīcijas nebija gaidāmas, jo pa šo dzelceļa posmu nenotika kravu pārvadājumi, kas citur savā veidā subsidē sliežu uzturēšanu.
Viens paziņa, kad vēl dzelceļš funkcionēja, ap Ziemassvētkiem vai Jauno gadu bija pavadījis ceļā no Rīgas līdz Ērgļiem ~ 5 stundas.

Par dzīvojamo platību - ja nav vispār kur dzīvot, stacijas ēka ir labāka par klaju debesi. Un tur jau arī pirms tam ir bijuši dzīvokļi, nevis uzradušies pēc dzelzceļa likvidēšanas. Vienīgi pirms tam ēkas apsaimniekoja LDz, kurš esot bijis labāks saimnieks, nekā pašvaldība(pēc cilvēku teiktā).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]bumsis
2011-10-16 21:24 (saite)
ā...nu tad gan, ja neko valsts vairs negribēja investēt, tad jā, saprotami.Un protams, ka labāk, kā zem klajas debess.Tik man pārgāja apetīte sūdzēties par saviem dzīves apstākļiem, iedomājoties, kā cilvēki dzīvo tur.:)
Paldies, ka izstāstīji to visu.:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]scope
2011-10-16 21:51 (saite)
Nav par ko ;)
Pašam ar interesanti ko jaunu uzzināt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?