Thu, Oct. 13th, 2011, 11:39 pm
eBraukšana

Rudens klāt, braukšana ar velo vairs nesagādā lielu prieku, pamazām pārsēžos uz autobusiem un iepazīstu pilsētas maršrutus.

Pēc ilgiem izpētes darbiem beidzot liku lietā ID kartes digitālās iespējas un internetā iegādājos pilsētas autobusa biļeti visai rītdienai. (Pēc 20 min vajadzētu būt e-pastam, ka biļete ir aktivizēta.)

Varētu jau turpināt pirkt papīra biļetes kioskos (6,40 EUR, ja pērk 10 uzreiz) vai izmantot 1h derīgās biļetes (1 EUR/gab., jāpērk no šofera), bet pie maniem braukāšanas apjomiem lētāk tomēr pirkt ID biļeti uz visu dienu par 2,11 EUR (+16 centu bankas komisija, ja nav automātiskā maksājuma*). ID biļete derīga visu kalendāro dienu (0:00-23:59), un nav nekas jākompostrē, jāpīkstina vai jāprintē, ID biļete man vienkārši #ir, ja vien ir līdzi ID karte. Kad iekāps kontrolieri, būs jāvelk ārā ID dokuments, ko viņi čekos savā elektroniskajā aparātā. Vismaz tā es vēroju pēc citu pasažieru uzvedības, redzēs, kas nu būs, kad mani pirmoreiz "pieķers" ar ID biļeti.

Gandrīz visu (vai varbūt visu?) veidu ID biļetes var iegādāties, izmantojot mobilo telefonu. Un nevajag nekādu īpašu aplikāciju vai brauzēt mobilo pārlūku. Vienkārši zvani uz noteiktu telefona numuru (kur daļa numura ir tavs personas kods), bet tur sākas problēmas, jo sistēmas lietošanas instrukcijās rakstīts, ka uz zvanu atbild automātiskais atbildētājs igauņu valodā un tad ir jārīkojas atbilstoši instrukcijām (var jau būt, ka vienīgā instrukcija ir piespiest taustiņu /*/, bet tas man nav tapis skaidrs). Vārdsakot, tas man pagaidām ir klupšanas akmens. Savulaik interneta provaideri man izdevās sazvanīt, noklausoties automātiskā atbildētāja piedāvātās opcijas līdz galam un sagaidot savienojumu ar operatoru, bet šeit laikam tādas iespējas nebūs.

Kad man apniks dzīvot kā pa miglu, jautāšu vietējiem. (Sveiciens vietējiem!)

* Automātiskie maksājumi man joprojām ir miglas bilde. Un vispār bankošanas sistēma viņiem ir mēreni citāda, nekā pierasts pie mums. IBAN viņi nelieto, toties ļoti daudz izmanto visādus references numurus maksājumiem. Un internetbanka nav latviešu valodā.

P.S. Starp rindiņām var manīt, ka esmu noguris, vai ne.

Fri, Oct. 14th, 2011, 09:38 am
[info]zvirbuleens

mhm. Es domāju, ja jau Latvijā SEB un Swedbank, un Nordea ir trīs valodas, gan jau Igaunijā arī vajadzēja būt vismaz divām.

Fri, Oct. 14th, 2011, 12:22 pm
[info]pzrk

Internetbanka un daudzi citi e-servisi šeit ir trijās valodās, bet tur mazliet cits aspekts, par to es vēl varētu plašāk izvērsties - pēc maniem novērojumiem, šādu sistēmu interfeisi tiek vispirms veidoti "vietējā" valodā un tad tulkoti uz citām valodām, un nereti gadās, ka kādas lapas nav iztulkotas. (Taisnības labad jāsaka, ka internetbankā neesmu to novērojis.)

Nu, un tiklīdz kaut kas tiek tulkots, tad, kā jau šai nozarē nereti gadās, kaut kas tiek iztulkots neprecīzi, kaut kas tiek iztulkots ne gluži raiti lasāmā valodā...