Iksirugumta ([info]po) rakstīja,
@ 2013-03-10 14:32:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Beigās spēja ticēt tiešām izrādās svarīgāka par iemeslu ticēt.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]po
2013-03-10 23:37 (saite)
Pirmkārt, bez šaubām - altruisms nav iespējams. Tā ir galēji absurda ideja. Tas ir "A nav A" jeb "Es gribu Tev". Tā nav nekad. Nekad. Nekur. Nekad. Gandijs empatizē identificējoties. Māte Terēze (sadistiskā kuce - par to kaut vai pie Hičensa palasi) identificējas. Tā ir darīšana SEV - kaut vai tam sev, kuru tu projicē uz "citiem".
Otrkārt, ar "viss pieder sev" (viegli pārfrāzējot īsuma labad) es domāju "es un viss nav dabiski dalīts". T.i., nav pilnīgi nekādas starpības starp "egoismu" un "altruismu" - vienīgā atšķirība rodas tajā vietā un brīdī, kurā cilvēks ievieš šādas kategorijas, lai telpā starp tām varētu čakarēt citus un, piemēram, radīt maldinošu ilūziju, ka lietas, ko cilvēks [kā dabiski vienmēr] dara sev, "īstenībā" darot citiem. Tā nekad nav. Katra darbība ir "savtīga" - jautājums, cik cilvēks ir godīgs un spējīgs atzīt, ka motivācija ir viena, atšķiras tikai racionalizācijas. Arī Ādolfs cīnījās par "vācu tautas interesēm".
Treškārt, "Mistiskais ir nevis, kā pasaule ir, bet gan, ka pasaule ir." paredz, ka "defaultais" skatījums ir tāds, it kā "nekā nebūtu" (pēdiņās, jo absurds). Tā ir negodīga (melīga/maldīga/maldinoša) pozīcija, kas cieši saistīta ar ideju, ka egoisms atšķiras no altruisma. Pasaule ir. Un tā nav it nekāda mistērija. Viss ir redzams. Mistērija ir tikai tā telpa, kas šķir domāšanu no funkcionālās realitātes. Un, ja sev melo tik daudz, ka sāk nodarbināt "egoisma/altruisma" tēma, tad šīs mistērijas dzīvē var kļūt aplam daudz (līdz, piemēram, tādam līmenim, ka cilvēkam rodas nepieciešamība sevi uzskatīt par "domātāju" - kas liecina tikai par "diskonektu" ar realitāti).

Ceturtkārt, nosodīt es personīgi (un tas vienmēr ir personīgi) varu tikai par negodīgumu. Es to šobrīd saskatu kā visbūtiskāko cilvēciskās attieksmes momentu (tas ir visaizlaistākais tieši abstraktās domāšanas izraisītā apjukuma dēļ - no tā smagi ciet arī tu (arī es)). Respektīvi - man ir skaidrs, ka cilvēks, kuram nepieciešams ticēt cilvēkam ar ziloņa galvu, lai ticētu eksistencei, dzīvo tik smagās bailēs no patiesības, ka godīgums, salīdzinot ar, piemēram, nepamatotu ticību, ir pēdējā opcija. Tajā pašā laikā uzstāju, ka katra ticība ir balstīta reālās emocijās (pieredzēs), bet ne jau tādās, ka būtu jātic tieši zilonēnam Ganešam, bet tādās, ka ir, piemēram, bail no nāves vai arī gribas seksu - un, ja sabiedrība šīs emocijas ir marginalizējusi, atliek tās simbolizēt ar visādiem tur zilādainiem fantastikas tēliem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kirkegors
2013-03-10 23:57 (saite)
Ok, par godīgumu skaidrs, man būtiskākais attieksmes moments un key word ir sapratne, tās trūkums, piemēram, arī var rezultēties negodīgumā, utml. Attiecīgi, nosodīt varu nevēlēšanos saprast vai nocietināšanos pret sapratnes paplašināšanu.

"lai ticētu eksistencei, dzīvo tik smagās bailēs no patiesības" - Un bailes no nāves, seksuālās dziņas ir tā patiesība?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]po
2013-03-11 00:00 (saite)
Nē, patiesība ir patiesība. Patiesība ir viss. Viss esošais. Un bieži bailes (no jebkā) aizver acis uz faktu konstatāciju un tā vietā sabāž visādus ziloņgalvjus. Tas arī viss.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kirkegors
2013-03-11 00:11 (saite)
Laiks iekļaujas 'esošā' kategorijā?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]po
2013-03-11 00:13 (saite)
"Laiks" ir apraksta modelis. Tas ir veids, kā paskaidrot likumsakarības. Un vispār - viss iekļaujas "esošā" kategorijā, tikai, ņemot visu nopietni, viss "jāliek pēdiņās".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kirkegors
2013-03-11 00:35 (saite)
"we carve this idol out of fear" = "we carve these fears as an idol out of fear of whom"

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?