Petrovichs ([info]petrovichs) rakstīja,
@ 2013-12-15 14:48:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Ir cilvēki, kuri sevi nosauc vārdā un uzvārdā, bet ir cilvēki, kuri sevi nosauc otrādi - uzvārdā un vārdā.
Ko rūpīgs novērotājs, varbūt arī psihologs, varētu teikt par šo atšķirību? Ko tā raksturo?


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]justlive
2013-12-15 15:59 (saite)
Varbūt to, ka ģimene, radniecība un pēctecība tiek vērtēta augstāk par personīgo identitāti?
Vai varbūt kādā kopienā iegājies paradums/tradīcija. (Es te tik tā fantazēju.)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]petrovichs
2013-12-15 16:05 (saite)
Es arī līdzīgi domāju. Austrumromas (Bizantiskajā) tradīcijā, tāpat kā daudzviet citur austrumos, primārais ir kopiena, no kurienes konkrētais cilvēks nāk. Kopiena (tauta, cilts, ģimene) ir primāra, cilvēks ir sekundārs. Rietumos ir otrādi, un tas atspoguļojas arī valodā un tradīcijā.
Ko domā, piemēram, čečens, ja sastopas ar briesmām? Viņa tipiskais domu gājiens ir - nedrīkstu atkāpties, nedrīkstu padoties, jācīnās pat ja iešu bojā, jo pēc manis spriedīs par manu tautu. Nedrīkstu ar savu mazdūšību apkaunot visu tautu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?