Petrovichs ([info]petrovichs) rakstīja,
@ 2011-08-27 12:50:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Vai mūsu nodokļi vēl nav pietiekami sačakarēti?
Autopārvadātāji grib maksāt nodokļus Latvijā, taču tagad ir izveidojusies tāda situācija, ka uzņēmēji bēg uz Lietuvu, arī uz Igauniju, skaidro Latvijas Autopārvadātāju nacionālās asociācijas (LANA) izpilddirektors Oskars Juhņēvičs. Ja atver uzņēmumu Lietuvā, tehniskā apskate būšot jāiziet tikai reizi divos gados, nav jāmaksā ceļu nodoklis, jo tas ir akcīzē jeb degvielas cenā, un, neskatoties uz to, degviela ir lētāka, skaidro uzņēmējs.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]karuna
2011-08-28 09:02 (saite)
Lietuvā ir nedaudz mazāk liberāla ekonomika nekā Latvijā un šķietami arī mazāk attīstīta. Bet pēc daudziem rādītājiem tā nevar teikt, piemēram, viņiem ir labāki ceļi un šobrīd arī iedzīvotāju vidējais pirktspējas rādītājs ir augstāks.

Bet ceļu nodoklis automašīnām Latvijā tāpat ir diezgan simbolisks. Varbūt kravas mašīnām tas ir lielāks, bet vai tiešām uz kopējiem ekspluatācijas izdevumiem tas ir tik būtisks? Un degviela Lietuvā IR nedaudz dārgāka. Teorētiski šāda nodokļu sistēma ir labāka ar to, ka lielāki braucēji maksā vairāk nekā kāds opaps, kas ar mašīnu brauc tikai vasarā un pa svētdienām.

Šīs nodokļu atšķirības varētu izmantot apsviedīgi uzņēmēji, reģistrējot uzņēmumus un mašīnas Lietuvā. Vispār ir redzēts Latvijā ļoti daudz kravas mašīnu ar LT numuriem, un varbūt tiešām lielai daļai no tām pie stūres ir mūsu pašu bāleliņi. Ok, valstij aiziet garām simboliskais ceļu nodokis, bet degvielu pērkot tāpat iekasē akcīzes nodokli, kas ir vismaz par kārtu lielāks. Lai nu kā, es tomēr nesaprotu, kāpēc lai tā būtu liela problēma, par kuru ir jāžēlojas LANA izpilddirektoram? Ja nu vienīgi tas, ka autopārvadātāji ar to parāda arī pigu pašam LANA. Visdrīzāk jau autopārvadātāji neredz nekādu praktisku labumu no LANA, jo ceļi mums ir slikti, autopārvadājiem nav sakoptas stāvvietas ar dušām utt.

Reāli Latvija ir viena no retajām ES valstīm, kur tranzīta kravas auto nav jāmaksā nekāda nodeva par ceļu izmantošanu. Ja tādu ieviestu, tad LT numuru izmantošana atkristu pati par sevi, jo kurš tad gribētu visu laiku maksāt šo nodokli? Izskatās, ka šī nodokļu neieviešana ir precīzi tas, ko sauc par oligarhu ietekmi. Kādam uzņēmējam var būt izdevīgi, ka šī nodokļa nav, jo ārzemju pārvadātāji izvēlēsies braukt caur Latviju un tālāk izmantot, piemēram, prāmja satiksmi no Liepājas vai Ventspils. Bet kopumā Latvijai tas nav izdevīgi, jo par nodragāto ceļu labošanu maksā Latvijas autobraucēji, ieskaitot to opapu, kas ir svētdienas braucējs.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]petrovichs
2011-08-29 07:14 (saite)
Par ceļiem Lietuvā - tas ir bēdīgs stāsts Latvijai. Vnk man ir sanācis ar ceļiniekiem runāt un situāciju apmēram zinu. Liela starpība ir tā, ka jau padomju laikos Lietuvā daudzi ceļi tika uztaisīti pareizi, t.i. - pietiekami bieziem slāņiem, kas zem asfalta. Ja ceļš nav uztaisīts pietiekami dziļi, tad aukstās ziemās tas pilnībā izsalst, sāk cilāties un tad bedres būs neatkarīgi no tā, cik labs ir virsējais asfalta slānis. Leišiem vnk ir daudz mazāk problēmu ar bedrīšu lāpīšanu un viņi savu ierobežoto resursu var izlietot daudz efektīvāk. Nu un arī iedzīvotāju blīvums ir drusku lielāks, kas viņiem atvieglo dzīvi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?