Petrovichs ([info]petrovichs) rakstīja,
@ 2010-05-23 18:55:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Telefoniskā navigācija - 2
Šodien bija otrais tests. Ārpus pilsētas.
Skaidrs, ka pavisam nomaldīties nevarēs, jo, ja gala mērķi pats lietotājs būs uzrādījis pareizi, tad navigācija viņu uz turieni aizvedīs. Vai pa labāko ceļu, tas gan vēl ir jautājums. Liels jautājums.
Sākotnējo maršrutu navigators man piedāvāja pavisam dīvainu un daudz garāku, nekā biju plānojis. Tad padomāju, ka tas droši vien tādēļ, ka biju izvēlējies opciju "ātrākais maršruts" un navigators vēlējās braukt pa tiem ceļiem, pa kuriem var braukt ātri. Droši vien tā arī bija, jo problēma bija kartē. Maršrutā, kas garā gabalā veda pa Jūrmalas šoseju, tad pa Jūrmalas apvedceļu un tālāk pa Ventspils šoseju, kartē bija trāpījušies pavisam ērmoti ātruma ierobežojumi, kādi dabā nepastāv. Garus gabalus navigators uzskatīja, ka pa šoseju jābrauc ar 50, 70 vai pat 25 vai 30 km/h, un tad nav brīnums, ka tiek izvēlēts garāks ceļš, uz kura ātruma ierobežojumi vispār nav likti, jo pa to neviens kartes taisītājs nekad nav braucis. Vēl bija opcija, ka drīkst izmantot arī zemes ceļus un tad brīžiem aparāts mēģināja novirzīt mani uz maznozīmīgiem lauku un meža ceļiem, neko nezinot par to patieso stāvokli. Sakarā ar to, ka kartē ir atzīmēti pat ļoti sīki ceļi un brīžiem pat elektropārvades līniju stigas, reizēm aparāta darbība ir riktīgā Susaņina stilā :) Un šeit pat grūti pateikt, kas vairāk pie vainas - aparāta algoritms vai kartes nepilnīgā informācija vai abu divu šo faktoru mijiedarbība.
Citādi var teikt, ka arī tālākā gabalā ir iespējams orientēties pēc balss komandām, tikai brīdinājumus par ātruma pārsniegšanu būtu vēlams atslēgt. Tie kaitina, ja skan tur, kur pārsnieguma patiesībā nav. Bet citādi brīdinājumi ir labi izdomāti. Kur ierobežojums ir 50, tur brīdinājums skan pie pārsnieguma lielāka par +10, pie 90 - pie pārsnieguma +20, bet pie 70 tagad neatceros.
Norādījumi pagriezienos, sazarojumos un apļos pārsvarā bija pareizi un saprotami. Vienā vietā aparāts nesaprata, ka ir aplis un gribēja novirzīt nepareizā kustības virzienā, bet no Jūrmalas šosejas uz Jūrmalas apvedceļu nedeva norādījumu "turēties pa labi". Dīvainā kārtā arī atpakaļceļā no Jūrmalas apvedceļa uz Jūrmalas šoseju "turēties pa labi" komanda izpalika, kaut arī loģiski prasījās.
Manta un programma ir lietojama, bet pašam acis jātur vaļā! :)


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]aizliegts_v
2010-05-23 19:16 (saite)
Pēdējais teikums visnotaļ pareizs attiecībā uz jebkuru navigāciju.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]petrovichs
2010-05-23 19:58 (saite)
Tam piekrītu. Bet šajā gadījumā man pašam bija interesanti salīdzināt telefona navigāciju ar atsevišķi stāvošo Tomtomu. Rodas iespaids, ka atsevišķi stāvošajām iekārtām nākotne nav pārāk spoža un tās varbūt kādās nišas jomās saglabāsies. Uz drusku lielāka ekrāna arī telefonā iebūvētā navigācija var strādāt pietiekami labi, lai būtu lietojama.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]scope
2010-05-23 21:34 (saite)
Starp citu, kā TomTom TeleAtlas kartēm ar detalizāciju priekš LV?
Nesen skatījos, ka uz iGo priekš LV visdetalizētākās ir igauņu kartes, tad nāk Navteq un tikai pēc tam TeleAtlas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2010-05-23 22:06 (saite)
Pasen neesmu TomToma kartes atjaunojis, bet pirms kāda nepilna gada laukos un mazākās apdzīvotās vietās detalizācija bija nožēlojama. Piemēra pēc var apskatīties Baložus, kas tagad Ķekavas novadā. TeleAtlas/Tomtom kartēs tur bija tikai viena centrālā iela, kas no Bauskas šosejas ieiet un Baložos izbeidzas. Un tā ir pilsēta, turklāt ne pati mazākā Latvijā un turklāt pavisam blakus Rīgai.
Nokia/NavTeq, kaut arī ne bez kļūdām un neprecizitātēm, ir daudz detalizētākas kartes.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]petrovichs
2010-05-23 23:37 (saite)
Kā tādas iGo kartes var dabūt? Ja nu gadījumā tomēr tas sāk interesēt :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]scope
2010-05-24 07:01 (saite)
Pašu iGo, priekš sava WinCE bāzētā ķīniešu dzelža, un kartes dabūju http://4pna.com/ forumā ( http://4pna.com/forumdisplay.php?f=67 ).
Tur viņas ir dabonamas katrai valstij atsevišķi(tikai jāpiereģistrējas, lai redzētu linkus uz arhīviem).
Var arī sasēņot torrent trackeros.

Vēl ir tāds http://4pda.ru/, kur arī šis tas noderīgs var atrasties.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]aizliegts_v
2010-05-24 07:41 (saite)
Atsevišķi stāvoša iekārta pagaidām ir ērta, ja visu laiku iekš auto vajadzīga. Mani nebūt nesajūsmina doma, ka telefona sarunas laikā navigācija nav pieejama.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]scope
2010-05-23 21:32 (saite)
Jā, ar tiem meža celiņiem ir kā ir, jo zem "unpaved road" tiek ielikti ļoti atšķirīgas kvalitātes zemes ceļi.
Piebilde par veselā saprāta lietošanu dzirdot komandas, arī vietā :)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]petrovichs
2010-05-23 22:18 (saite)
Nez kāpēc sagribējās pavaicāt - vai ar OSM nodarbojies? :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]scope
2010-05-23 23:05 (saite)
Nē, ja pareizi sapratu, kas tas ir. Bet ideja nav slikta.

Nesen vienā forumā uzdūros linkam uz LĢIA pseido topenēm, kur ir dabonams materiāls M 1:10000 un 1:5000, protams, rastra formātā(tas vairāk OziExplorer veidīgajiem softiem).
Derētu tik saprast, kā viņiem tie pieprasījumi pēc attiecīgās bildes veidojas, tad varētu visu slāni ar piesaisti koordinātēm novilkt.
Jā, links te, ja nu interesē http://db.lgia.gov.lv:8880/library/karsu_parluks.html

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2010-05-23 23:35 (saite)
To linku es zināju. Bet par novilkšanu - man šķiet, ka novilktam tikai daļēja vērtība būs, tīri kā bildei. Manuprāt pamats tur ir vektoros.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]scope
2010-05-24 07:04 (saite)
Ir, ir vektoros, tikai tad ir jābūt iekšā "sistēmā", lai tāpat vien tos vektorus dabūtu. Tas jau nekas, ka valsts to veido par nodokļu maksātāju naudu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?