filmas

« previous entry | next entry »
Feb. 15th, 2009 | 09:06 pm

"The Curious Case of Benjamin Button" - netērējiet savu laiku! Gandrīz 3 stundas! Filma varēja būt uz pusi īsāka, jo pliks stāsts par vīrieti, kurš piedzimis vecs, bet ar gadiem kļūst aizvien jaunāks, nespēj noturēt skatītāju uzmanību tik ilgi :(  Vismaz ne manējo. The Oscar's fuss šoreiz par oriģinalitāti un vizuāli pieklājīgu izpildījumu, jo tik šizīgu love story neviens līdz šim nav piedāvājis. Taču man personīgi Pita&Blānšetas mīlas stāstā pietrūka tieši kaislības un savstarpējā nepieciešamība būt vienam ar otru kopā. Jo pretējo faktu - kāpēc viņi nevar/nevēlas būt kopā, filmā ir vairāk nekā vajag. To, ka attiecības starp diviem cilvēkiem neveidojas tā vienkārši - by default, zina ikviens! Starp citu, frāze 'let it go!' jau kļūst pārāk nodrāzta :(

"The Reader" savukārt ir viena no labākajām filmām (lai nu paliek atskaites punkti). Skatoties šo filmu, es pārvarēju savu personīgo nepatiku. Proti, es līdz šim ciest nevarēju Keitu Vinsletu; priekš manis organiski nepārvarama bija viņas parādīšanās ekrānā.  Jau pats filmas sākums, tik juteklīgs un trauksmains, pārņem savā varā, lai gan mulsina uz ekrāna notiekošais. Lūzuma punkts ir tiesas zālē. Tiesas prāva patiesībā ļoti precīzi atsedz Hannas raksturu, viņas vērtības un kaunu. Šis tēls rada pretrunīgu līdzjūtību, līdzpārdzīvojumu. Un pretrunas ļoti precīzi sadalās starp skatītāju un Maiklu - cilvēku, kas varēja viņu izglābt. Hannas stāsts, manuprāt, ir izstāstīts ļoti precīzi un racionāli, jo ikviena viņas rīcība ir attaisnojama. Filmas beigas gan mazliet izstieptas, jo scenāristiem ir bijis svarīgi izstāstīt arī to, kas notiek ar Maiklu. Man personīgi tas vairs neienteresēja, jo tajā mirklī, kad kāds no varoņiem kaut arī pasīvi, tomēr nostājas pret to, kuram skatītājs līdzpārdzīvo, ir grūti prasīt, lai mani aizkustinātu abi stāsti.  

Ar 'The Reader' noskatīšanos ir noslēdzies mans apskats par Oskara nominācijām sieviešlomu kategorijā. My Oscar goes to Kate Vinslet. Lai piedod man Merila Strīpa, bet viņai iekš "Doubt" bija tikai divas epizodes, par kurām var teikt - wow! Melissa Leo iekš "Frozen River" - it kā forša, precīza loma, bet filma kopumā bijā kā atsaldēts pusfabrikāts.  Nu, Hateveja un Džolija, protams, labi izskatīsies uz sarkanā paklāja, bet es neesmu īsti pārliecināta, vai par sūdīgu lomu mocīšanu, sejas taisīšanu, teksta atrunāšanu un skaistām, bet skumjām acīm pienākas atzinība.

Link | Leave a comment | Add to Memories


Comments {45}

analgiins

(no subject)

from: [info]analgiins
date: Feb. 15th, 2009 - 09:53 pm
Link

manu uzmanību batons spēja noturēt gan, lai gan tā filma ne ar ko nepaliek prātā. noskaties un viss.
The Reader neesmu redzējis. Vinsletas dēļ.

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Feb. 15th, 2009 - 10:00 pm
Link

ai, es skatījos to batonu un visu laiku beņķī dīdījos! pat paspēju nopriecāties - cik labi, ka es neeju uz kino un nemaksāju naudu :D
a, ko Tev arī Vinsleta nepatīk?

Reply | Parent | Thread


analgiins

(no subject)

from: [info]analgiins
date: Feb. 15th, 2009 - 10:02 pm
Link

Vinsleta kaut kad ir paspējusi sabojāties manās acīs. Kaut kā nepanesu es viņu.

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Feb. 15th, 2009 - 10:17 pm
Link

a, Tu pamēģini noskatīties šito filmu. tur ir arī kailskati un sekss!

Reply | Parent | Thread


analgiins

(no subject)

from: [info]analgiins
date: Feb. 15th, 2009 - 10:20 pm
Link

jā nu tas ir iemesls.

Reply | Parent


(no subject)

from: [info]king
date: Feb. 15th, 2009 - 11:27 pm
Link

kāds sekss tur ir - ir redzams arī krāns, vai arī tikai Vinsleta šūpojas aiz aizkariem paslēpusies? :)
/filmu redzējis neesmu, man ar Vinsleta nepatīk. šodien par to atkal pārliecinājos, gabaliņu Titānika šodien pa TV3 pavērojot.

un kāds viedoklis par Slumdog Millionaire? man ļoti patika. tāds ļoti svaigs gabals uz kopējā fona.

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Feb. 16th, 2009 - 12:14 am
Link

ir redzams krāns. ne Vinsletas, bet padmsitgadīga puiša krāns. ir Vinsletas krūtis, kas man likās ļoti nepievilcīgas. ir grūdieni. skūpsti. vannas skati.
par Slumdogu .. patika. neparasts stāsts, vizuāli iespaidīgs. mūzika patika. filma gan uzņemta pēc labākajām indiešu tradīcijām, ar visu deju beigās :)

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]king
date: Feb. 16th, 2009 - 12:08 pm
Link

ok, būs jāiečeko Vinsletas krūtis :))
indiešu deja man ar patika - vēl tagad ik pa laikam uzlieku filmas OST fonā.

Reply | Parent


judging the mice

(no subject)

from: [info]rasbainieks
date: Feb. 15th, 2009 - 09:56 pm
Link

par batonu es rīt būšu pretējā nometnē, asinām nažus :)

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Feb. 15th, 2009 - 09:59 pm
Link

ai, man vispār bija pilnīgs vēh! pēc batona! es esmu gatava uzklausīt pretargumentus, jo mani patiesībā interesē, kas šajā filmā ir uzmanības vērts, bet .. es tāpat to filmu otrreiz neskatīšos :D:D
un tā Blānšeta tik slikti novecoja. es kā šodien atceros, ka iekš Elizabeth, the Golden Age viņai bija līdzīgs teksts par grumbām - a, tu skaties uz viņu ekrānā un tur nav nevienas grumbas! nu, come on!

Reply | Parent


Chloroform Sauna

(no subject)

from: [info]martcore
date: Feb. 15th, 2009 - 10:06 pm
Link

ejiet jūs visi vienreiz ellē!
tas es rīt rakstīšu slavinošo atčotu par quantum of solace!

bļia, tas tehnogēniski nofilmētais rota scenārijs, kur ir tas pats forests gamps, kas pakāsis jau visas cilvēcības vaibstus, pizģec, rasbainieciņ, es gribu dzirdēt tavus argumentus, un vēl es gribētu dzirdēt argumentus, kāpēc revolutionary road netiek publiski atzīta par gada krutāko filmu, VOT!!!111

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]decembris
date: Feb. 15th, 2009 - 10:08 pm
Link

jā, tā gampa kopēšana bija baigais pizģets.

Reply | Parent


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Feb. 15th, 2009 - 10:12 pm
Link

oi. es rakstīju par revolutionary road. bet pēc american beaty man šī filma nelikās kaut kas megakruts. piedod :(

Reply | Parent


judging the mice

(no subject)

from: [info]rasbainieks
date: Feb. 15th, 2009 - 10:13 pm
Link

par rev.road komentēšu, kad noskatīšos.
BET
batonam es ticēju katru minūti. storijs mani nopirka ar visiem potrohiem. detaļām piekasīties netīk tieši tāpēc.

Reply | Parent | Thread


Chloroform Sauna

(no subject)

from: [info]martcore
date: Feb. 15th, 2009 - 10:21 pm
Link

storijs? vo, izstāsti man, lūdzu, par ko bendžaminā batonā ir storijs

Reply | Parent | Thread


judging the mice

(no subject)

from: [info]rasbainieks
date: Feb. 15th, 2009 - 10:24 pm
Link

vispār tikai pāris procentu visu storiju nav par to, ka mēs gribam būt mīlēti, bet liekam tam šķēršļus. (šitais ir no teorijas burtnīcas, ja)

Reply | Parent | Thread


Chloroform Sauna

(no subject)

from: [info]martcore
date: Feb. 15th, 2009 - 10:30 pm
Link

tādā gadījumā galvenajam varonim šie šķēršļi ir jāparvar. (arī teorijas burtnīca). kā varonis bendžamins šos šķēršļus pārvar?

Reply | Parent | Thread


judging the mice

(no subject)

from: [info]rasbainieks
date: Feb. 15th, 2009 - 10:51 pm
Link

drīzāk nevis jāpārvar, bet jārada. lai būtu storijs :)

Reply | Parent | Thread


Chloroform Sauna

(no subject)

from: [info]martcore
date: Feb. 15th, 2009 - 11:09 pm
Link

un šķēršļu pārvarēšanas triumfiālais moments ir tāds, ka blānšeta ar viņu guļ bezmaz dēļ žēlastības (visu filmu bija tāda sajūta par attiecību raksturu), un beigās viņam tas piegriežas. lūk, būtu skaists storijs, ja vien tā būtu patiesība!
a tā nevar saprast, kāpēc blānšeta sākumā no viņa tinas prom, bet pēc tam skūpstas.

Reply | Parent


zimbabve

(no subject)

from: [info]zimbabve
date: Feb. 15th, 2009 - 09:59 pm
Link

Man tas stāsts patika tik ļoti, ka piedevu gan stiepšanu, gan dzirksteles trūkumu:)

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Feb. 15th, 2009 - 10:02 pm
Link

Batons?

Reply | Parent | Thread


zimbabve

(no subject)

from: [info]zimbabve
date: Feb. 15th, 2009 - 10:11 pm
Link

Aha.

Reply | Parent


(no subject)

from: [info]decembris
date: Feb. 15th, 2009 - 10:01 pm
Link

es par labāko filmu arī dotu oskaru lasītājam. un arī vinsletai. tomēr man nešķita, ka hateveja un džolija būtu slikti nospēlējušas. arī strīpa patika, komiskā kundzīte.

īstenībā best picture varētu būt arī changeling (zinu, ka nav izvirzīta), ja stulbais klints īstvuds nebūtu otru pusi filmas rādījis džolijas saldo atriebi (tam vajadzēja veltīt maksimums 10 minūtes!)... jā, jā, policisti saņēma pēc nopelniem, slepkavu pakāra, bet kāda sūda atšķirība, ne? es gribēju skatīties uz to, kā nabaga nevainīgu kundzīti izpiš sistēma, nevis uz viņas triumfu.

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Feb. 15th, 2009 - 10:09 pm
Link

oi, par Changeling vispār ir incants stāsts! Best picture nepavelk, jo no tā secnārija, kas ir uzfilmēts, varētu piecas filmas uztaisīt, jo filmā nav vienas centrālās ass. Tu savā komentārā to arī norādi ;) Kundzītei pietrūka iekšējās kaislības kādu izpist, tāpēc nāca palīgā Dievs zemes virsū Malkoviča personā, lai notiktu kaut kāda virzība, kas savukārt sagrāva manu ticībai viņai kā sievietei, kura ir zaudējusi vienīgo uz pasaules, kas viņai ir palicis! Pie tāda izmisuma cilvēkam būtu jābūt gatavam apgriezt visu kājām gaisā, bet Džolija tik vien spēja norūk - give me back my baby ...
slikti nospēlēt .. labi, ne jau man kādu tiesāt vai vērtēt. tas ir absolūti subjektīvs vērtējums. bet tāds tas ir tādēļ, ka lomas, kuras spēlē Hateveja un Džolija, nav līdz galam uzrakstītas. Tā, protams, nav aktrišu vaina, bet es, kā jau es rakstīju, par sūdīgu lomu attēlošanu uz ekrāna es nedotu Oskaru.

Reply | Parent | Thread


Chloroform Sauna

(no subject)

from: [info]martcore
date: Feb. 15th, 2009 - 10:18 pm
Link

tur taču džolija kā reizi maksimāli arī dara visu, ko var izdarīt
es nezinu, ko es viņas vietā varētu vairāk izdarīt, rakstīt vēstuli asv prezidentam?!

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Feb. 15th, 2009 - 10:27 pm
Link

viņa pirmajā epizodē pamostas ar meikapu. nesaki, ka 1928. gadā nebija privātdetektīvu un viņa jau nu noteikti to varēja atļauties! vakarā, kad pazuda puika, viņa pastaigājās apkārt, negāja runāt ar kaimiņiem - pieaugušajiem, tikai puišelim pajautāja, vai kāds viņu nav redzējis. un aina stacijā vispār bija farss. es kā māte jau pirmajā momentā būtu kliegusi - wtf! tas nav mans bērns! ko jūs te mani čakarējat? vēlāk filma vispār vairs nav par pazudušo bērnu, bet par amerikāņu sociālo politiku. psihenē viņai savs gods bija daudz svarīgāks nekā bērns, vēl vairāk - viņa atpestīja nepatiesi iespundētās. tālāk sekojošās tiesas prāvas nav par bērnu, bet par amerikāņu tiesu sistēmu, par tās varenību un taisnīgumu! tā ir propaganda! un šajā propagandā pazūd viens cilvēks - Džolija, kurai uz pasaules nav nekā cita, kā viņas pazudušais bērns. Nē, izrādās, viņas dzīvē ir vēl šādas tādas svarīgas ģēlas :(

Reply | Parent | Thread


zimbabve

(no subject)

from: [info]zimbabve
date: Feb. 15th, 2009 - 10:34 pm
Link

o, par psiheni pilnīgi piekrītu, tas laikam bija punkts, kurā pazuda jebkāds "ticamības moments".

Reply | Parent


Chloroform Sauna

(no subject)

from: [info]martcore
date: Feb. 15th, 2009 - 10:40 pm
Link

meikapa tēmu labāk neaizskārt, man vēl taga šermuļi :)
bet to, ka viņa runāja tikai ar bērnu - to tikai mums parādīja, jo filmā laika tecējums tāds, sorī, nedēļās un mēnešos.
aina stacijā - nu, tak cilvēks afektā, nevis kā mēs te tagad ar svaigām smadzenēm spriežam. sociālpolitika laikam tiešām raisa šaubas, vai viņa tur spēja kaut ko ietekmēt, ;loti šaubos. bet fināls - fināls ir pārliecinošs.

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Feb. 15th, 2009 - 10:48 pm
Link

aha, filmā ir jāiekļauj tikai tās epizodes, kuras mums kaut ko pasaka par varoņiem un virza darbību. tikai ar vienu epizodi, kur Džolija skraidītu apkārt un prasītu visiem pēc kārtas, vai kāds nav redzējis puiku, viņa manī kā māte izraisītu līdzpārdzīvojumu, ka šis ir vienīgais un svarīgākais, kas viņas dzīvē atlicis. pašindentifikācijas moments vai kaut kāds 'nu, tas jau pats par sevi saprotams' te absolūti nerullē. tieši tādēļ, ka filmas autoriem bija svarīgāk izstāstīt stāstu par sistēmu, Džolija ir tik plakātiska un klišejiska, cik viņa ir! un viņa var kliegt un raudāt, man no tā ne silts, ne auksts.

Reply | Parent


(no subject)

from: [info]decembris
date: Feb. 15th, 2009 - 10:35 pm
Link

mjā, tā ir. man gan nešķita, ka džolijai vispār vajadzēja būt iekšējām kaislībām kādu izpist. es gan viņas šķietamo vēsumu drīzāk uztvēru nevis kā pohujismu, bet gan kā spēju savaldīties pretēji visu instinktu mudinājumam, bet tas tā... manuprāt, viņai arī vajadzēja būt pasīvajam tēlam, vienkāršajam cilvēkam, kas filmā vispār parādās tikai tāpēc, lai demonostrētu, līdz kādam absurdam var nonākt nekontrolēts, uz pašsaglabāšanos par katru cenu vērsts varas mehānisms.

par malkoviču arī atsevišķs stāsts. laikam džekam patīk par sevi ierēkt. ceru, ka tas ir izskaidrojums.

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Feb. 15th, 2009 - 10:41 pm
Link

jā, bet tad Džolija nebūtu galvenais varonis, jo stāsts tomēr initially ir par māti, kura zaudējusi savu bērnu. malkovičam īstenībā bija ļoti precīza loma, jo viņš patiešām gribēja būt Dievs zemes virsū un visa viņa darbība bija vērsta uz to, lai iegūtu bonus punktus caur apbižotajiem, kuru liktenis viņu ne tik ļoti interesēja, jo viņam daudz svarīgāk bija kļūt par balto&pūkaino uz sliktās varas fona, bet viņš bija runātājs, nevis darītājs.

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]decembris
date: Feb. 15th, 2009 - 10:54 pm
Link

džolija jau arī nebija galvenais varonis. galvenais varonis, tipa notikumu virzītājs ir mehānisms (šajā gadījumā policistu un dakteru personā).

es, protams, saprotu, ka runāju tikai par vienu no filmas stāstiem, taču pārējais, manuprāt, nemaz nav īpašas apspriešanas vērts.

savukārt malkoviča tēla rīcības motīvus man izprast bija pārāk grūti, jo viņš ne uz sekundes simtdaļu mani nepārliecināja, ka tiešām ir kaut kāds svētais tēvs, nevis malkovičs, kurš perfekti tēlo malkoviču.

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Feb. 15th, 2009 - 11:06 pm
Link

tad pasaki, ar ko atšķiras dokumentāla no mākslas filmas? mākslas filmā stāstam ir jābūt izstāstītam caur cilvēkiem, kur mehānisms var radīt šķēršļus, bet tas iedarbojas uz dzīviem cilvēkiem, kuriem mēs līdzpārdzīvojam. Džolija ir galvenā varone, leading actress. Tam bija jābūt viņas stāstam, ar to filma sākas, ar to tā arī beidzas. Problēma no scenārija viedokļa ir tāda, ka autoriem daudz svarīgāk bija uztaisīt propogandu par daudziem topikiem, nevis līdzpārdzīvojamu stāstu par viena konkrēta cilvēka pavisam konkrētu un patiesībā sirdi plosošu traģēdiju. ir sistēma, bet nav traģēdijas. ar to šī filma zaudē :(

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]decembris
date: Feb. 15th, 2009 - 11:16 pm
Link

nez, es tīri labi varēju viņai līdzpārdzīvot. it kā samērā pieklājīga sievietīte ar kuru šitā nesmuki izrīkojas. nelieši, nu :)

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Feb. 16th, 2009 - 12:17 am
Link

nja, ārkārtīgi pieklājīga. nevienā momentā pat neienāca prātā ar kādu arī nokniebties! pieklājīga, bezspēcīga un frigida :D:D
ir o.k. es nestrīdos. katram sava pozīcija ;)

Reply | Parent


Uldis

(no subject)

from: [info]uldy
date: Feb. 15th, 2009 - 10:03 pm
Link

es gan pie batona beigām asaru norāvu - mani kā tēvu aizkustināja tas, ka bērns mirst...
protams - jautājums - kāpēc viņš sarāvās?

ticamības moments nozagts, bet kādu stīgu jau aizķēra...

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Feb. 15th, 2009 - 10:16 pm
Link

mmhhm, līdz tam miršanas momentam es jau biju pārgarlaikojusies un tieši tad nonācu pie secinājuma, ka līdz šai epizodei varēja nonākt stipri ātrāk, ja izgrieztu pusfilmu!
un par ticamības momentu runājot, vot, nesapratu, ar kādu zināšanu bāzi viņš piedzima un nomira. ja fiziskajām izmaiņām varēja izsekot līdzi, tad viņa smadzeņu darbība, prasmes un iemaņas, manuprāt, bija atstātas novārtā. mans ticamības moments gan tika sagrauts jau pašā sākumā, kur Batonu kā zīdaini atrada uz trepēm un pieņēma kā audžu bērnu - so easy?!

Reply | Parent | Thread


judging the mice

(no subject)

from: [info]rasbainieks
date: Feb. 15th, 2009 - 10:19 pm
Link

like totally - viņai taču pašai nevarēja būt bērnu, un ko dieviņš atnesis, tas jāpieņem.

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Feb. 15th, 2009 - 10:30 pm
Link

tas izskaidrojums nāk pēc tam. vēl viņiem ir piekabināta ticības birka, kas atkal by default nozīmē, ka nevar pamest to, ko Dievs devis, kaut arī tas ir kroplis un varbūt vispār - Sātana izdzimums?!?!?! man vienkārši tas bija viens no wtf momentiem :(

Reply | Parent


Santa

(no subject)

from: [info]santa_be
date: Feb. 15th, 2009 - 10:22 pm
Link

pie tam viņš tak piedzima kā večvuks ar zīdaiņa smadzenēm un nomira kā bērns ar bērna smadzenēm. tātad ķip vecais joks, ka vecumā mēs visi atkal esam bērna prātā?

Reply | Parent | Thread


Chloroform Sauna

(no subject)

from: [info]martcore
date: Feb. 15th, 2009 - 10:25 pm
Link

jā, tieši tas arī ir :)

Reply | Parent


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Feb. 15th, 2009 - 10:34 pm
Link

bet kad paaugās, viņš nebija ar nobrieduša cilvēka smadzenēm! viņa smadzenes, zināšanu un pieredzes bāze, vispār filmā neparādās!

Reply | Parent | Thread


Chloroform Sauna

(no subject)

from: [info]martcore
date: Feb. 15th, 2009 - 10:47 pm
Link

tur arī neparādas, kad viņš iemācas lasīt, rakstīt, rēķināt!

Reply | Parent | Thread


judging the mice

(no subject)

from: [info]rasbainieks
date: Feb. 15th, 2009 - 10:50 pm
Link

lasītmācīšanās ir, uzlieciet brilles :)

Reply | Parent


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Feb. 15th, 2009 - 10:55 pm
Link

a, viņš vispār to prot? daļu savas aktīvās dzīves viņš kā kuģa apkopējs pavada, kniebjoties ar tirdzniecības ministra sievu vienā hotelī (tas hotelis man pēc statusa nelīmējās kopā!), tad viņš .. tad viņš atgriežas mājās un atceras, oi, bija viena rudmate man te tāda, dikti foršiņa! un atkal uz pieņēmumiem tiek konstruēts stāsts, ka šitiem vajadzētu mīlēt vienam otru. tad Blānšeta viņu atraida, pēc tam atgriežas, jo skatuve viņai ir zudusi, bet nekā cita vairs nav. un tad pēc gadiem viņš aiziet no mīļotās sievietes un bērna, jo pats it kā kļūst par bērnu, lai gan no morāli emocionālā viedokļa nekas par to neliecina. aizbrauc, atkal atgriežas, nokniebjas, tad Blānšeta atkal atgriežas. nu, tad beidzot arī nomirst :D:D

Reply | Parent