pastkartes ([info]pastkartes) rakstīja,
@ 2009-05-02 01:30:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Garastāvoklis:apņēmība
Mūzika:Mulatu Astatqé - Tezeta

Akadēmiskais Godīgums
Klau, dāmas un kungi, Sviesta Cibas prāti, kas pietuvināti LU vai citām augstākās izglītības institūcijām: kas notiek ar Akadēmiskā godīguma centru?
Plašsaziņas tīmeklī no 2007. gada nav ne vārdiņa, un izskatās, ka projekts ir atradis savu galu līdz ar publiskās apspriešanas beigām. SSE Riga, kas to visu uzsāka, mājaslapā ir NADA, NOTHING: pie atslēgvārdiem 'academic integrity' meklētājā parādās lapa, kurā konstatē kaut kāda darbinieka saistību ar AGC, bet 'plagiarism' vispār neuzrāda rezultātus. Nelieši.
Bet es šobrīd lasu draņķīgus piecus gadus vecus pētījumus un audzēju sevī dusmas. Varētu pat saņemt mazliet mazāku algu un ieguldīt mazliet vairāk darba nākamos, teiksim, trīsdesmit gadus, lai samazinātu tos cipariņus, vismaz LU SZF.
Starp citu, joprojām gaidu anonīmus / neanonīmus stāstus par to, kāda ir akadēmiskā godīguma nozīme tur, uz ielām, īstajā dzīvē. Vai tas tiek push-ots (pēc tās nelaimīgās Jura Rozenvalda lekcijas sāk likties, ka akadēmiskā noziedzība ir visai pieņemama arī akadēmiķiem), vai to dara daudzi, vai tas ir t3h kewlz, vai, vai, vaivaivai?

UPD 2:09 Haha, tikko pārskatīju LU SZF mājaslapu. Akadēmiskais godīgums minēts kā 14. apakšpunkts LU SZF stratēģijas apakšsadaļā "Studijas". Fuck that shit.
Vēl lasu arī šo (JURIDISKĀ fakultāte? tā, kurā mācās darboties ar likumiem?) un jūtos aizvien sliktāk. Way to go, dārgais biedr Pastkartes, way to spend a bloody Friday evening.
UPD 2:23 Jackpot šī vakara vēlajām stundām un rītdienai.
UPD 3:19 Pēc pāris minūšu meklēšanas RTU mājaslapā nav atrodamas instances, kurās būtu pieminēts plaģiātisms vai akadēmiskais godīgums. Es ceru, ka tas ir tādēļ, ka šajā universitātē šī problēma ir mazāk sāpīga.
UPD 3:22 Tomēr ir kaut kas šāds.



(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]kamatrilleris
2009-05-02 03:37 (saite)
es ļoti šaubos, vai tas ir teh kewlz, bet nu reizēm laicīgā dzīve pārāk intensīvi rezonē uz reālajām darba spējām. man liekas, ka reti kurš tikai mācās, visi part-taimi un kabatasnaudiņu gribēšana, lai mammai nav jāprasa, ya know. bet es tiešām neticu, ka kāds lepotos ar to, ka kaut ko nav izdarījis pats, drīzāk mulsi nodur actiņas. un kamēr tas nav par mažoru izvēles priekšmetiem, es to mēreni saprotu, ne gluži atbalstu varbūt, bet stabili saprotu.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]kamatrilleris
2009-05-02 03:37 (saite)
tā runāja beibe ar vidusskolas izglītību, bļa

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pastkartes
2009-05-02 03:44 (saite)
Es šovakar gribu rakstīt ļoti, ļoti neiecietīgas atbildes, bet saņemšos. Lai rakstītu ļoti, ļoti neiecietīgās atbildes, būtu jāuzzina šis-tas konkrētāks par mācību slodzi.
Bet tu jau arī esi pastudējusi, labāk pastāsti, cik bieži un cik daudz ir ultra-negodīgo un ultra-godīgo, un vai tie, kas nedod norakstīt, ir social outcasts?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]simamura
2009-05-02 10:00 (saite)
nav nekādas intereses līst tajos linkos, tāpēc, iespējams, nesaprotu, ko vispār komentēju, bet tie, kas mūsu laikā rtu bija akadēmiski godīgākie, tagad rušina liesas tirgus nomales, ja vien nav vēl riebumā no spēles novērsušies pavisam.
pārējos joprojām apbalvo par apsviedību.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]pastkartes
2009-05-02 14:29 (saite)
Nepatīkami, nudien. Jācer, ka ir kaut kādi uzlabojumi un tā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]lullibi
2009-05-02 11:24 (saite)
pagājušajā semestrī manā kursā (LU SZF) vairākos priekšmetos tika dzirdēti gadījumi par identisku darbu iesniegšanu, vai tādu darbu iesniegšanu, kuru autentiskums ir apšaubāms. Vēl jau protams, lielā problēma ar atsauču nelikšanu un grāmatu pārrakstīšanu, kas, manuprāt, vispār ir savādi. Bet - tas ko var novērot pārbaudes darbos - 100 cilvēku kursā špiko 90%.
Esmu dzirdējusi, ka kaut kādiem mūsu priekšgājējiem kursā ievads studijās un pētniecībā ticis uzdots rakstīt par akadēmisko godīgumu, un aptuveni puse esot iesniegusi plaģiātus :)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]pastkartes
2009-05-02 15:07 (saite)
Paldies.
Visai skarbi, bet lielais apjoms ir savā ziņā pozitīvs, jo visai spēcīgi noraida jebkāda veida iebildumus pret apgalvojumu, ka akadēmiskā godīguma sistēma ir visai messed up.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Anonīms)
2009-05-02 12:20 (saite)
Es esmurakstījusi darbus par samaksu citiem. Proti, C daļas priekšmetos un tēmās, kas mani pašu ir interesējuši. Man pašai draugi ir palīdzējuši uzrakstīt lietas, kas man nav šķitušas pietiekami svarīgas studijās, piemēram, C daļas priekšmetā pasniedzējs liek konspektēt savu grāmatu (Andris Rubenis - plaģiātu karalis) un tad liek atzīmi par šo konspektu vai arī pasniedzējs (Igors Šuvajevs), kurš 2 dienu laikā var izlasīt 60 referātus un ielikt visiem atzīmes amplitūdā no 1-10 arī nepelna nopietnu attieksmi.
Pati studēju cītīgi un neplaģiēju. Špikerus taisu uz katru eksāmenu un ņemu līdzi iekšē, taču beigu beigās nekad neesmu lietojusi.

Tā kā tas ir koks ar diviem galiem. Ja pasniedzēji nopietnāk attiektos pret uzdotajiem darbiem, nopietnāka arī būtu atdeve. Manā augstskolā, piemēram, maģistrantūrā krievu studentiem ir problēmas rakstīt latviski un, piemeram, pie krievu pasniedzējiem viņi nodod referātus krievu valodā, kā arī maģistra darbam tiek ielikts 10, jo tajā tiek pieteikts jomai neierastu metožu lietojums pētniecībā, lai arī šis darbs gan vadītāja, gan recenzenta rokās nonāca 15 minūtes pirms aizstāvēšanas. Vai arī autoāta atzīmes, kur viss kurss dabū 8 vai 10 par ieguldīto darbu. Nafig man pūlēties, ja rezultāts visiem ir vienāds un nenopietni vērtēts. Var jau teikt, ka es pati virzu savu izaugsmi un daru tosevis dēļ, bet sevis dēļ es varu darīt tās lietas, kas man patīk un interesē un tās, kas man šķiet liekas, nodot citiem, ja jau pašai augstskolai ir po*

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]pastkartes
2009-05-02 15:13 (saite)
Paldies.
Yeah, pasniedzējiem jābūt jebkādu izmaiņu sākumā, jo kļūdas tur visai tieši noved pie kļūdām visās izglītības sistēmā.
Jautājums ir - vai šī situācija ir tādēļ, ka LU apkalpē ir izveidota "piesedz mani - piesegšu tevi" sistēma, kas neļauj veikt nekādus uzlabojumus akadēmiskajā vidē, vai arī vienkārši neeksistē pietiekami spēcīgas konkurences, liekot LU vadībai pievērt acis uz šo problēmu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?