Lacy F

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
10:02: Tauks nav draugs
Jūs jau varbūt to nezināt, bet vispār tagad zinātniskajā vidē ir atzīts, ka aptaukošanās ir slimība, kuras pamatā ir iekaisums. Jo, redz, tauks nav tikai ļumīga rezerve, bet arī endokrīns dziedzeris, kas visādas vielas izlaiž asinsritē. Tad nu resnuma gadījumā šams sāk laist visādas iekaisuma molēkulas asinīs, plus vēl pats ir pills ar makrofāgiem, tamdēļ visādas huiņas rodas, piemēram, Otrā tipa diabēts.

Es toties tagad esmu aizrāvusies ar vienu zāļu multiterapijām (kad vienas zāles izmanto vairāku slimību/simptomu ārstēšanai, tādējādi maksimāli samazinot blakusparādības) un postulēju, ka pusmūža cilvēkiem, it īpaši korpulentiem, vajadzētu bliezt iekšā aspirīnu mazās devās ne tikai tāpēc, lai "pašķidrinātu" asinis, bet arī lai novērstu tauku izraisītos iekaisumus.

Jē!

Comments

[User Picture]
From:[info]piile
Date:25. Marts 2010 - 17:41
(Link)
veģetāra ēdienkarte krietni palīdz šajā jautājumā. bet daudziem pietrūkst gribasspēks, lai dabiskā ceļā ārstēt (vai sākt pirms saslimšanas - preventatīvi) kaites, tā vietā izvēloties tabletes. pazīstu pavisam jaunu cilvēku, kurš dzer asinsspiediena zāles, nevis tā vietā vingro & samazina sāls patēriņu pārtikā - man liekas traki! bet katram jau savs...
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:25. Marts 2010 - 19:17
(Link)
šeit es iebildīšu, ka diez vai ir runa par veģetāru diētu, drīzāk par sabalansētu. glikēmiski vissliktākie ir tieši augu valsts produkti - kartupeļi, rīsi, milti, arī cukurs. pamatā būtu jāsamazina svars, jāpavingro un jāēd normāli --> skatīt vakardienas ierakstu par mērenību ;)
From:[info]hessin
Date:25. Marts 2010 - 20:08
(Link)
cukurs un milti, it sevišķi, ja domā kviešu ("augstākā" labuma), nevis rudzu miltus vai pilngraudu, tad tie paši par sevi ir īvl.
Kartupeļi ir latviešu ēdienkartē nākamais galvenais ēdiens aiz gaļas :), bet tik un tā (sabalansēta) veģetārā diēta pārsvarā nebalstās kartupeļiem vai rīsiem, bet uz šiem un visu pārējo - tātad mēreni. Gaļēdājiem pašu gaļu arī vajadzētu ēst mēreni, it sevišķi tagad biroja darbiniekiem diez vai vajag katru dienu kādu karbonādi aprīt.
Nu īsāk - turpinot mērenību - nevajag ēst visu laiku vienu un to pašu :)
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:25. Marts 2010 - 21:27
(Link)
nu es ātri pārskrēju pāri tevis dotājā linkā minētajam rakstam. tur jau nevienā vietā nav minēts, ka ogļhidrātu un tauku pārbagāts ēdiens būtu labs. joprojām spēkā paliek tas, ka kartupeļi, rīsi, milti un cukurs izraisa glukozes milzīgu pieaugumu asinīs. tam papildus var teikt, ka arī pārmērīga proteīnu ēšana nav laba, jo arī tie proteīni tiek iztērēti enerģijas ražošanai.
[User Picture]
From:[info]piile
Date:25. Marts 2010 - 21:30
(Link)
jā, protams, bet uzsvars uz citu slimību avotu - resp. kāpēc pieminēju veģ. ēdienkarti! :)
[User Picture]
From:[info]piile
Date:25. Marts 2010 - 21:26
(Link)
daudz ko tajā blogā esmu pētījusi, pārbaudījusi (cik varu, nebūdama zinātniece šajā jomā) - liekas sakarīgi. veģ dzīves veids man ir morālitātes mudināts, bet no citiem plusiem neatteikšos. :)
veģ ēdienkarte var būt pilnībā sabalansēta: nav nekas tāds gaļā/pienā/olās ko nevar aizstāt ar augu (labi, ieskatam baktērijas ar' - lai tiktu pie b12 utt.) valsts produktiem. uzsvars te ir uz holesterīnu, kas sevišķi veicina aptaukošanos, asinsvadu nosprostošanos - & augu valstī tas neeksistē!
par baltajiem miltiem, cukuru gan piekrītu. vispār par pusfabrikātiem, ultrapārstrādātiem produktiem ir jāšausminās. & cilvēki brīnās, ka slimo! ja gāz mistkasti iekšā, ko gaidi, ne? you are what you eat.
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:25. Marts 2010 - 21:30
(Link)
es arī negrasos teikt, ka vegāniska vai veģetāra diēta nevar būt sabalansēta - es pati savulaik biju veģetāriete un tagad arī gaļu ēdu maz.

ko es toties vēlos teikt ir tas, ka diezin vai vajag izkārt kliedzošu karogu - TIKAI VEG IR LABS. sabalansēta var būt gan vegāniska, gan veģetāra, gan ēdienkarte ar gaļu. cilvēki tak visādi dzīvo un kamēr ir veseli, tikmēr viss ir ok.
[User Picture]
From:[info]piile
Date:25. Marts 2010 - 21:32
(Link)
piedošan par propagandēšanu, es laikam savādāk nemāku. pārāk liels emocionāls ieguldījums!
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:25. Marts 2010 - 21:35
(Link)
tas nekas, padod man tikai kādu ārstu, kas saka, ka slimības rodas TIKAI galvā vai visādas Aelitas Folkmanes ar pretvakcīnu propogandu un es arī palieku pārlieku emocionāla :D
[User Picture]
From:[info]piile
Date:25. Marts 2010 - 21:39
(Link)
par šo nācās feini nosmieties:
http://www.youtube.com/watch?v=BWE1tH93G9U

:)
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:25. Marts 2010 - 23:49
(Link)
toč labs! parasti cilvēki domā, ka viss no dabas = homeopātisms, bet patiesība diemžēl ir tieši tik satriecoša, kā onkulis tur stāsta.

aber no otras puses - ja cilvēku var izārstēt ar placebo, tad es ar visām četrām par. tamdēļ arī nemēdzu atrunāt cilvēkus, kas ar spīdošām acīm stāsta, ka homīšzāles izārstējušas, no to lietošanas - jo placebo efekts ir ļoti laba lieta, bez tam, jo dārgāks placebo, jo labāks efekts, tādēļ kā tādas tās pieņemu arī homīšzāles un peace on earth, jo ho hō.
From:[info]
Date:25. Marts 2010 - 23:24
(Link)
es nez, man ne veģetārisms, ne vegānisms šinī ziņā neko nav mainījis. kāds biju rausītis, tāds arī tagad pa pasauli veļos.
[User Picture]
From:[info]piile
Date:25. Marts 2010 - 23:31
(Link)
rausīšisms nav korpulence, bet gan normāls, veselīgs ķermeņa svars. :)
From:[info]
Date:26. Marts 2010 - 02:07
(Link)
bet ja vienīgais, kā gribas sevi redzēt, ir anoreksiskās-pusdzīvās meitenītes tēls, akvaivai.
[User Picture]
From:[info]piile
Date:26. Marts 2010 - 12:25
(Link)
:( tas ir briesmīgi. prātā uzreiz uzpeld isabelas caro skumjā seja, šausmas. ķmi 26 ir tieši uz robežas, nekas briesmīgs. turklāt ķmi neņem vērā cilvēka uzbūvi - vai viņam smagāki kauli, vairāk muskuļu. tad sanāk, ka ļoti vingrs cilvēks skaitās "resns". tās visas ir muļķības!
ja gribas drusku notievēt, obligāti sports & vairāk svaigu augļu & dārzeņu. tas notiks lēnām, pa drusciņam, bet notiks. bet badojoties var tikai sačakarēt savu veselību. diez ko skaists cilvēks nav, lai arī cik tievs, ja viņam krīt ārā mati, zobi, viņš guļ komā.
papildus es tevi kārtīgi sapurinu, iekams nesaprati manu nostāju! :)
From:[info]hessin
Date:26. Marts 2010 - 00:10
(Link)
jē, izrēķini, vai ĶMI ir normāls, gan jau, ka normāls, ja gribas slaidāk, tad jāsāk vingrot un tauciņi ar muskuļiem jāaizstāj
From:[info]
Date:26. Marts 2010 - 02:10
(Link)
normāls viņš diemžēl skaitās līdz pat 26.5, kas jau ir waaaaay over too much.
un vingrošana jau nav nekāda amerika, vai ne, tomēr ģenētiku ar to izmainīt nevar, vai ne. pēdējoreiz, kad izskatījos tā, kā gribēju, pārtiku no 600 kcal dienā un sportoju 4x nedēļā. nezinu gan, vai tā var ilgtermiņā.
From:[info]hessin
Date:26. Marts 2010 - 18:41
(Link)
BMI mēraukla gan jau, ka ir veselības aspekts, ne skaistuma industrijas. Un tik un tā -- ir iespējams taukus aizstāt ar muskuļiem, būt slaidākai, bet smagākai. 90-60-90 nav etalons, tad ir dēlis. Varbūt jau ir tāda ģenētika, kas neļauj noformēt muskuļus, bet hm.. pēc sporta nodarbībām vajag olbaltumvielas ēst, lai ir musīšiem no kā sadzīt & veidoties lielākiem.
Skaistuma ind. un visādi sieviešu portāli sačakarē smadzenes. Visiem. Bet dažām sačakarē tik tālu, ka jājautā, kā noturas uz tiem sērkociņiem, tik ārprātīgi tievas, ka vairs jau nav tik smuki. (ok, pieļauju, ka ir gadījumi, kad tās ir citas vielmaiņas problēmas, bet man zināmie gadījumi nāk komplektā ar pārspīlētu kosmētikas, matu, nagu u.c. atribūtu mākslīgu pielietojumu, kas dod mājienu, ka problēmas nav ar vielmaiņu )
Un vēl jau saka, ka problēma ir galvā, ja visu laiku (ne)ēd, kā nomest svaru, tad nekas arī nesanāk.

Wiki normāls ir rakstīts līdz 24.9.
Ceru, ka neizklausās pēc moralizēšanas vai tamlīdzīgi, tikai mans viedoklis.
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:26. Marts 2010 - 19:10
(Link)
jā, starp citu, tie sieviešu žurnāli ir kaut kādas šausmas. es te tādā labvēlīgā informācijas vakuumā dzīvoju - ne tv skatos, ne rādžu klausos, no ziņām tikai tvnetam izskrienu cauri un viss ļoti labi. a te man pagāšnedēļ saveda kaut kādus sieviešu žurnālus, es izskrēju cauri, a tur visas tādas smukas, sakrāsotas, fotožōpētas, ka man pēkšņi sāka uzmākties domas par izskatu un tā trūkumiem. tāpēc steidzīgi noliku žurnālus malā un labāk lasu grāmatas.
From:[info]hessin
Date:26. Marts 2010 - 19:58
(Link)
informācijas vakuums ir labākais, kas var notikt. Bij man tādi laiki arī.., bet tagad darbā ik pa laikam jāpaklausās radio (kolēģi bez tā nevar pastrādāt), kur regulāri skan Backstreet boys (Star FM ar savu pliekano repertuāru bieži atkārto dziesmas), bet tas ir labāk par Swh, kur ir ārprātīgi daudz reklāmu un dažas no tām izsauc WDF???(vistrakākā -- "cik neērti, ka sievietēm dažas vietas var izraisīt diskomfortu"). Laikam arī kolēģiem apnika, tāpēc pārslēdzās uz to star fm.

bet vēl tie ļaunie žurnāli kultivē, ka vīrieši un sievietes ir atšķirīgi (marss vs venera), citādāk domā (un tāpēc jāpērk žurnāli, lai zinātu, ko tad ar to radību - vīrieti - lai dara :)), bet nesen GEO tika apgalvots, ka tas ir meli, un mītu uztur tie paši sieviešžurnāli un attiecīgo grāmatu autori - profit!
Pa lielam jau nekāda dižā atšķirība nav, cik nu sociālās lomas ietekmē uzvedību.
From:[info]
Date:26. Marts 2010 - 23:37
(Link)
man nevajag muskuļus, manā lauciņa specifikā pietiek ar "galvu noturēt, pildspalvu / otu pacelt". un es labāk gribētu būt vārgs sērkociņš, ne veselīga kolas pudeles formu jaunkundze. un jā, es apzinos, cik ļoti industrijas izskalotas smadzenes man ir, un mani tas nemaz neuztrauc. man patīk trauslums. žēl, ka ģenētiski esmu ieprogrammēta būt par veselīgo mātīti-komjaunieti, ne balerīnu.
From:[info]hessin
Date:27. Marts 2010 - 16:48
(Link)
ne jau par kultūristi uzreiz jākļūst. Veselā miesā vesels gars, tas arī viss.

Un arī otas cilāšana var prasīt muskulīšus (pēc pieredzes)
:)
From:[info]hessin
Date:26. Marts 2010 - 00:11
(Link)
+ muskuļi ir smagāki par tauciņiem
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:26. Marts 2010 - 00:24
(Link)
es mēģinu Tevi visu laiku noķert skaipā, lai pārliecinātu kļūt par bioinformātiķi, bet kā nedabūnu rokā, tā nedabūnu :(
From:[info]hessin
Date:26. Marts 2010 - 18:44
(Link)
jā, es izvairos no instant messaging, cause it's INSTANT (attention needed, panic, panic )
Tā vietā izvēlos ik pa laikam veikt kādu lēnu asinhronu saziņu i cibā, i epastos.
Bet nu ok, kad dienas darbi būs padarīti, tad i šovakar, i katru vakaru turpmāk pielūkošu, lai zaļā ikona deg.
Es gan nezinu par to bioinformātiku :D
[User Picture]
From:[info]illumine
Date:25. Marts 2010 - 19:01
(Link)
Ar to otrā tipa diabētu ir interesanti, ka pēc kuņģa samazināšanas/apiešanas operācijām viņš pazūd. Un pirmie pētījumi rāda, ka pacientiem, kuriem nav liekais svars, bet ir otrā tipa diabēts, kuņģa samazināšanas operācija to izārstē.
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:25. Marts 2010 - 19:14
(Link)
jesss, par to tieši runājām vakar - tjipa pēc tās kuņģa samazināšanas krītas tauku līmenis, ar kuru krītas brīvo taukskābju līmenis, tās vairāk nefosforilē serīna domēnu insulīna receptoram un šamais akal var jauki dimerizēties, ļaujot muskuļiem atkal absorbēt cucuru. tādi vismaz tagad tie jaunākie pētījumi, jēj!
[User Picture]
From:[info]illumine
Date:25. Marts 2010 - 19:15
(Link)
Nu būs vēl ļoti ilgi jāgaida, kamēr tieviem cilvēkiem kuņģa samazināšanas operācijas veikšana būs pieņemama.
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:25. Marts 2010 - 19:19
(Link)
bet tieviem taču kuņģi nevajag samazināt?!?! runa jau nav par mazāku kuņģi, bet par mazāku svaru, kas panākts vienalga kādā veidā. es, piemēram, ja paliktu resna visticamāk iegādātos sev tārpu. kontrolētu asinsainu un kad paliktu sūdīga, ieēstu prettārpu tabletes. dabīgs un ekoloģisks veids svara zaudēšanai :D :D :D
[User Picture]
From:[info]illumine
Date:25. Marts 2010 - 19:21
(Link)
Pētījumi ir par to, ka tieviem, kam ir otrā tipa diabēts, samazinot kuņģi, nostrādā tas pats efekts, pat nesamazinot svaru (jo ir nenormāli strikta diēta, lai svars nekristos).
Pamatā jau operācija nav domāta tādiem cilvēkiem ar 5 liekiem kg. Operācija ir tiem, kas ir izprovējuši visu un jebko un vienalga tas svars ir ar ĶMI 40 vai 35, ja ir blakus saslimšanas, kā diabēts, liels spiediens (un tāds ar aptaukošanos vispār nav dzirdēts, ka būtu) un tur vēl vesela strīpa.
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:25. Marts 2010 - 19:24
(Link)
paga, paga, kamdēļ tad tiem tievajiem vispār tika veikta kuņģa samazināšana? tev ir kāda atsauce? labprāt palasītu.
[User Picture]
From:[info]illumine
Date:25. Marts 2010 - 19:26
(Link)
Tieši tā otrā tipa diabēta dēļ. Atsauce man diemžēl nav, šitas info man tika no ASV atvests, par kompānijas jaunajiem produktiem & jaunām indikācijām, attiecīgi šis vēl ir pilnīgi izpētes stadijā un bez publiski pieejamiem pētījumiem.
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:25. Marts 2010 - 19:30
(Link)
es vienkārši nespēju iedomāties, kāpēc lai tieviem cilvēkiem veiktu tik riskantu operāciju ! :O
[User Picture]
From:[info]illumine
Date:25. Marts 2010 - 19:31
(Link)
Tad jau pēc dažiem gadiem redzēsi, vai riski attaisnojas vai nē ;)
From:[info]hessin
Date:25. Marts 2010 - 20:04
(Link)
ja tievajiem tas kuņģis ir mazs, cik mazs tas ir pēc samazināšanas ?
[User Picture]
From:[info]illumine
Date:25. Marts 2010 - 20:06
(Link)
Atkarīgs no tā, ar kādu metodi samazina. Pēc saitītes uzlikšanas kā golfa bumbiņa, pēc citām metodēm mainās forma, paliek izstiepts, bet ne tik plats.
From:[info]hessin
Date:25. Marts 2010 - 20:09
(Link)
Ja kuņģis ir mazs kā golfa bumbiņa, tad ēdienreizē var apēst +/- vienu ābolu?
[User Picture]
From:[info]illumine
Date:25. Marts 2010 - 20:10
(Link)
Vai, tik sīki gan es nezinu ;) Bet tas princips ir tāds, ka nostrādā pilnuma sajūta kuņģī un cilvēks vairs negrib ēst. Tur visādas speciālas diētas vienalga jāievēro, nedrīkst ēst un dzert reizē, jo ja tikai putukrējumu ēdīs, to visu apies ;)
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:25. Marts 2010 - 21:33
(Link)
īstenībā tur visādas baigas sliktas fīčas nāk bōnusā. tātad no sākuma ēd maz, bet ja ļoti pacenšas, tad ar laiku to kuņģa kungu var akal izstaipīt plašum plašu. bez tam ir tā, kad tur to veselu kalnu ar audiem izgriež tad sāk neuzņemt ne tikai paiku, bet arī visādus labus vitamīnus un citas fīčas, tamdēļ tā vispār tiek uzskatīta par diezgan radikālu operāciju.

tamdēļ es arī esmu loti izbrīnījusies un skeptiska (līdz neesmu redzējusi zinātnisko publikāciju) par illumine minēto kuņģa samazināšanu tievajiem, jo nespēju iedomāties, kā viņi ir varējuši pamatot ieguvumu no šādas operācijas attiecīgajai cilvēku grupai.
From:[info]hessin
Date:26. Marts 2010 - 00:05
(Link)
ah, es jau taisījos apdomāt kuņģa samazināšanu, citādi dažreiz apnīk ēst :D vai arī negribas tam patērēt tik daudz laika.
From:[info]
Date:25. Marts 2010 - 23:24
(Link)
tā, rīt iešu uz aptieku iepirkt aspirīna devas!
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:26. Marts 2010 - 00:23
(Link)
tas būtu tiešs spļāviens sejā manis vakar postulētajai mērenības teorijai. jā, būt mērenam ir ārkārtīgi grūti, bet uz to vismaz būtu jātiecas.
From:[info]
Date:26. Marts 2010 - 02:06
(Link)
nu, Tu jau laikam būsi pamanījusi, ka mērenība nav gluži mans otrais vārds :)
From:[info]
Date:26. Marts 2010 - 02:16
(Link)
starp citu, ko akadēmiskās aprindas šinī sakarā saka par efedrīna+kofeīna+aspirīna kombināciju?
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:26. Marts 2010 - 02:29
(Link)
kādiem mērķiem tāda kombinācija būtu paredzēta?
From:[info]
Date:26. Marts 2010 - 02:43
(Link)
nu, fatlossa mērķiem
[User Picture]
From:[info]panacea
Date:26. Marts 2010 - 05:08
(Link)
protams, ka ļoti negatīva. kā jau te kaut kur komentāros minēju - ja es gribētu bez ēšanas un vingrošanas ieradumu maiņas zaudēt svaru, tad iegādātos sev tārpu uz kādiem pāris mēnešiem.
Powered by Sviesta Ciba