Šugā faiv
 
17.-Nov-2021 01:35 pm
Jau kādu laiku braukāju pie stūres pa Japānas ceļiem un šeit ir daži novērojumi.

Pa lielceļiem, kur maksimālais ātrums ir 80 km/st, visi brauc vismaz ar 100 km/st.
Pat jaunākajos dzīvojamos rajonos ielas ir tik šauras, ka vietas pietiek tikai vienam auto. Nekam citam nepietiek, arī gājējam nē.
Apdzīšana iebraucot pretējā joslā ir ārkārtīgi reta, bet arī reti kur atļauta.
Apdzīšana no kreisās puses ir aizliegta, bet ikdienā praktizēta.
Sastrēgumus uz maksas ceļiem var apbraukt apkārt, ja uz brīdi izbrauc uz bezmaksas ceļiem, kur sastrēgumu nav.
Pilsētās lielāko satiksmes daļu veido taksometri, kuriem CSN ir tikai tā sarežģītā grāmata, par kuru visi runā, bet neviens nav lasījis.
Uz kalnu ceļiem naktīs ir pilns ar drifteriem, kuri arī ir aizliegti, bet parasti aizbēg no policijas.
Uz pilsētu ceļiem naktīs ir pilns ar braukātmīļiem ar jaudīgiem auto.
Kopumā ir jāsaka, ka satiksme ir relatīvi haotiska un noteikumi bieži tiek ignorēti, bet avārijas ir retas, jo dot priekšroku citam, lai arī tam nav taisnība, ir prioritāte.
Comments 
17.-Nov-2021 07:28 am
Pie stop zīmes apstājas?
17.-Nov-2021 07:36 am
nebrīnīšos, ja atbilde būs - tikai ātrvilcieni
17.-Nov-2021 10:39 am
jā, parasti apstājas. Tieši par to ir runa: citiem ceļš tiek dots un braukts tiek uzmanīgi.
17.-Nov-2021 10:41 am
mhm, un kā ar pagriezienu rādīšanu?


Biju Japānā pirms mazpadsmit gadiem, toreiz lielāku uzmanību pievērsu močiem.
17.-Nov-2021 10:59 am
Kā kuram. Pavisam nerāda retais, bet daudziem ir paradums rādīt kādu sekundi pirms pagrieziena.
17.-Nov-2021 06:37 pm
Es toties zinu, ka Japānā zīme 'dodiet ceļu' ir 'stop' zīme!
18.-Nov-2021 06:39 am
Nē nu, japānā stop zīme parasti ir trijstūraina, bet īsti viena un tā pati zīme tā nav. Starp citu, kaut kur laukos ir vēl sastopamas sešstūrainas stop zīmes, pilnīgi kā bija padomju alikos Latvijā, bet ar heroglifu.
18.-Nov-2021 08:22 am
Nu, acīmredzot tās zīmes ir pietiekoši līdzīgas, jo mans japāņu čoms Eiropā bija sašutis, kāpēc autovadītāji nestājas pie stop zīmes.
18.-Nov-2021 08:28 am
Tā varētu būt interpretācijas starpība.
Piemēram, Japānā mirgojošais sarkanais luksofors nozīmē to pašu, ko latvijā trijstūris, t.i. dod ceļu; pirms mirgojošā sarkanā luksofora ir jāapstājas.
Dod ceļu zīmes Japānā kā tādas nav, ir tikai stop zīme, kura, būtībā, tiek lietota identiski - nolikta vietās, kur ir vai nu slikta redzamība, vai nu ir jādod ceļš citiem. Pirms 2017 arī Japānā bija trijstūrainā zīme, bet pirms tās apstāties nevajadzēja, tikai baukt lēnāk.
17.-Nov-2021 11:10 am
amazing! joprojām gaidu stāstu "japāņi un kafija";)
17.-Nov-2021 02:31 pm
O! Vislaik domāju, nevarēju atcerēties ko biju solījis uzrakstīt. Paldies par atgādinājumu!
17.-Nov-2021 02:24 pm
tehniski tāda apdzīšana ir tikai iespējama ja cilvēks ielien ātrajā joslā un tur lēnām čunčina. tas ir, likuma pārkāpums ir neatgriešanās savā "lēnajā" joslā.
17.-Nov-2021 02:31 pm
Un ja joslas ir vairāk kā divas, tad tas ir iespējams arī braucot pilnīgi likumīgi vidus joslā.
18.-Nov-2021 12:03 pm
Atkal jau CSN nianses starp valstīm.
LV ārpus apdz. vietām jābrauc iespējami tuvāk ceļa labajai malai, attiecīgi apsteigšana pa labo pusi aizliegta (bet ko drīt, ja tu brauc pa 1. joslu un kāds čunčina pa 2.?)
Savukārt pilsētā apsteigšana pa labo pusi nav aizliegta un tad var būt tevis minētais gadījums, pilnīgi likumīgs.
19.-Nov-2021 07:56 am
Japānā var braukt pa jebkuru joslu, izņemot visātrāko tuvāk vidum, t.i. labajā pusē. Pa kreiso joslu braukt var, bet nav ieteicams, jo tur ir daudz noparkotu auto, velosipēdu un citu bīstamu lietu. Pāstvarā visi cenšas braukt pēc iespējas tālāk no malas; četru joslu ceļā vispopulārākā būs trešā josla.
20.-Nov-2021 03:00 pm
Tas tā arī ārpus apdzīvotām vietām?
LV apdzīvotā vietā teorētiski tāpat kā pie jums.
This page was loaded Maijs 8. 2024, 10:08 am GMT.