Šugā faiv
 
17.-Nov-2021 01:35 pm
Jau kādu laiku braukāju pie stūres pa Japānas ceļiem un šeit ir daži novērojumi.

Pa lielceļiem, kur maksimālais ātrums ir 80 km/st, visi brauc vismaz ar 100 km/st.
Pat jaunākajos dzīvojamos rajonos ielas ir tik šauras, ka vietas pietiek tikai vienam auto. Nekam citam nepietiek, arī gājējam nē.
Apdzīšana iebraucot pretējā joslā ir ārkārtīgi reta, bet arī reti kur atļauta.
Apdzīšana no kreisās puses ir aizliegta, bet ikdienā praktizēta.
Sastrēgumus uz maksas ceļiem var apbraukt apkārt, ja uz brīdi izbrauc uz bezmaksas ceļiem, kur sastrēgumu nav.
Pilsētās lielāko satiksmes daļu veido taksometri, kuriem CSN ir tikai tā sarežģītā grāmata, par kuru visi runā, bet neviens nav lasījis.
Uz kalnu ceļiem naktīs ir pilns ar drifteriem, kuri arī ir aizliegti, bet parasti aizbēg no policijas.
Uz pilsētu ceļiem naktīs ir pilns ar braukātmīļiem ar jaudīgiem auto.
Kopumā ir jāsaka, ka satiksme ir relatīvi haotiska un noteikumi bieži tiek ignorēti, bet avārijas ir retas, jo dot priekšroku citam, lai arī tam nav taisnība, ir prioritāte.
Comments 
18.-Nov-2021 06:39 am
Nē nu, japānā stop zīme parasti ir trijstūraina, bet īsti viena un tā pati zīme tā nav. Starp citu, kaut kur laukos ir vēl sastopamas sešstūrainas stop zīmes, pilnīgi kā bija padomju alikos Latvijā, bet ar heroglifu.
18.-Nov-2021 08:22 am
Nu, acīmredzot tās zīmes ir pietiekoši līdzīgas, jo mans japāņu čoms Eiropā bija sašutis, kāpēc autovadītāji nestājas pie stop zīmes.
18.-Nov-2021 08:28 am
Tā varētu būt interpretācijas starpība.
Piemēram, Japānā mirgojošais sarkanais luksofors nozīmē to pašu, ko latvijā trijstūris, t.i. dod ceļu; pirms mirgojošā sarkanā luksofora ir jāapstājas.
Dod ceļu zīmes Japānā kā tādas nav, ir tikai stop zīme, kura, būtībā, tiek lietota identiski - nolikta vietās, kur ir vai nu slikta redzamība, vai nu ir jādod ceļš citiem. Pirms 2017 arī Japānā bija trijstūrainā zīme, bet pirms tās apstāties nevajadzēja, tikai baukt lēnāk.
This page was loaded Maijs 19. 2024, 11:32 pm GMT.