12 October 2015 @ 12:08 am
 
no vienas puses es negribu iesaistiities, es tikai gribu no malas veerot pasauli, buut liecinieks, veesturei, notikumu straumeem. i don't want to get down and dirty with particulars; un es arii neuzskatu, ka vajag, es neredzu ka var pastaaveet kas taads kaa 'cilveeka pienaakums', vieniigi taados banaalos dzejoljos un logical fallacies

no otras puses mani aizkustina un valdzina un intrigjee cilveeku entuziasms un cilveeki un visas parastaas dziivoshanas lietas; bet tikai taa kaa teaatris vai filma, kad tu uz mirkli aizmirsties un sitaas sirds un visaadas elektriibas un gruzd, visi banaalie banaalie dzejiskie izveersumi

bet es zinu noteikti un vienmeer ar katru savas buutiibas atomu, ka i am not there.

shodien bijaam kensington olympia uz vegaanu festivaalu, kas bija total nice. tas bija kaa mazs naakotnes plekjitis uz maniakaalaas, carnist orgy animal slave rape abuse slaughter destruction #dontcare zemeslodes. kaa tiny small preview in what could be. torture free zona, kur visur kur tu griezies apkaart ir tikai labs un eetisks un earnest. apkaart staigaaja stalti, hot puishi un veseliigas un gliitas meitenes, shmaugas un eeteriskas kundziites, un patiikami, jaunekliigi kungi. viss eediens un stalls ar kuucinjaam, maizeem, sokolaadiiteem, falafeleem, pankuukaam, humusu, stir frys, veggie patties, pastas, salaatinjiem, picaam, gourmee shmourmee bija ambrosija un total eclipse of the taste buds. bet vislabaak man patika vieniigaa runa, ko tur noklausiijos, ko pasniedza etniska izskata ljoti jaunekliigs kungs zaljaa dzhemperii ar pusgariem melniem matiem; no runas dzirdeeju tikai kaadas 15 minuutes, bet aizkjeeraas vinja teiktais par to kaa mums nevajag tik daudz kaa mees peerkam un pateereejam. ka katra lieta ko nopeerkam un lietojam atstaaj kaut kur zemeslodee sekas. man vienmeer shii sajuuta ir bijusi, biezhi peerkot dajebko taa sajuuta ka velns tev neko no shitaa nevajag, un tu klusiibaa ceri un gaidi to briidi kad atkal vareesi izmest maisu ar mantaam, ko tev nemaz nevajadzeeja in the first place. tu ljauj sevi nohipnotizeet. man ljoti nepatiik ideja par daudz mantaam, kad mans pashas mantu threshold sasniedz biistmi augstu robezhu, man vinjas neko nenoziimee un es nesaprotu tos cilveekus, kuri kraaj mantas un kuriem ir dziive piepildiita ar milziigu maaju, kur ir ljoti daudz mantu. man vajag tikai karoti, dvieli un kjemmi. tas ir kaa tavs kjermenis, taas mantas, kas kljuust resnaaks un resnaaks un tevi noslogo pie zemes un tu nevari pakusteeties un pagriezties pret citu perspektiivu, tu neko neredzi tikai pats savu milziigo mantu veederu.
veel man patika tas, ko vinjsh teica, ka vajag virziities projaam no idejas, ka ir obligaati jaaeed kaut kas, kas garsho peec dziivnieku liikju kjermenjiem, as in tofu substitutes, cheese substitutes; ka to neapeedot cilveekam jaajuutas apdaliitam, jo tas nav real food in the first place, it's someone else's body, a potato is food, not other's body. visaados 'going vegan help' materiaalos ir listes un listes ar aizvietotaaj-produktiem, no kaa esmu varbuut kaadus paaris pameegjinaajusi, bet man tas nekad nav licies logjiski - gribeet eest kaut ko kas atgaadina par to, kaa tu senaak eedi dziivnieku liikjus un izdaliijumus, which was deranged and gross.

varbuut shajaa dziivee man sanaaks on my own kljuut par apziniigu cilveeku, un tad naakamajaa dziivee es vareeshu saakt dziivot, iesaistoties pasaules notikumos arii.
 
 
simfonija: kurt vile - wheelhouse
 
 
( Post a new comment )
[info]adinkra on October 12th, 2015 - 08:26 am
Man ari liekas nesaprotami, kāpēc vegānam varētu vajadzēt kkādus čipšus ar, teiksim, bekona garšu. Tas šķiet tik bezjēdzīgi.
(Reply) (Thread) (Link)
[info]methodrone on October 12th, 2015 - 12:15 pm
varbuut garshas sentimentalitaate
(Reply) (Parent) (Link)
[info]narrenschiff on October 12th, 2015 - 09:24 am
Bet vai tad tu neiesaisties ar visu vegānismu un environmental consciousness? Jo arī tas ir resoluteness un imanences loka laušana ar kaut kādu ētisko prizmu.
(Reply) (Link)
briinumcepuminjsh[info]french_mime on October 12th, 2015 - 10:30 am
Jā, nogaršojot kaut kādu vegāno sieru vai fake gaļas, man rodas drusciņ pretīgums, jo tie aizvietotāji vienmēr ir weird and processed, un atgādina par visu to abuse, strutām, mastītu un kaušanu, ko esmu paguvusi sasaistīt ar gaļu.

Man šķiet, ka ēdieni ir garšīgi augļu un dārzeņu dēļ, arī gaļēdāju ēdieni. Piemēram vārīts ūdens ar gaļu ir yuck, bet zupa ir yum. Cepta pīle ir yuck, bet cepta pīle plūmju mērcē ir yum. Mēs lietojam garšvielas un augus, lai notušētu to, ka mums negaršo gaļ, kur nu vēl jēla gaļa.

Nesen pasūtīju artichoke, caramelised onion un citu dārzeņu picu un viņa bija amazing savā garšu kompleksitātē. Pēc tam pasūtīju fake me feast picu, un viss vienkārši garšoja pēc ceptiem taukiem.
(Reply) (Thread) (Link)
[info]methodrone on October 12th, 2015 - 12:22 pm
jaa, tieshi tas, ka fake meats, cheeses etc. ir ljoti processed, poor in nutrients, bet high in fats, sodium, un arii daargi.

man shkjiet VISS ir pieradums, deelj pieraduma cilveeki neredz labu lietu, un neatpaziist stulbu lietu. piemeeram, taas tautas kas eed puvushas zivis vai olas, kaa delikatesi, vai tos smirdiigos sierus, it is pretty damn gorss, bet cilveekiem ir izveidojusies diivaina 'acquired taste', kameer visvienkarshaakie, leetaakiem, svaigaakie, un bagaatiigaakie eedieni njemti pa tiesho no dabas, kas reaali garsho lieliski, nevis vienkaarshi peec taukiem un saals un diivainaam yeasty, bloody piegarshaam, cilveekiem shkjiet lacking?

piemeeram, toreiz kad biju uz to hotdogu vietu un panjeemu vegan hotdog, it was so sad and pathetic, eest kaut kaadu plastmasiigu galjas imitaaciju, as in galja buutu kaut kas pieluudzams un best-tasting, kameer ir tieshi otraadi. es jutos reaali awkward un stupid.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]narrenschiff on October 12th, 2015 - 12:43 pm
Islandē, piemēram, vēsturiski ir bijis diezgan švaki ar dzīvošanu un pārtikšanu, un jebkā audzēšanu, tāpēc arī visas smirdīgās un pūdētās lietas, kā arī visas iespējamās dažādos veidos pagatavojamās jēra sastāvdaļas. Tomēr pat tas viņus neglāba, salā visādu likstu dēļ populācija ik pa laikam ir atmirusi.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on October 12th, 2015 - 12:53 pm
well, Islandes teritorijaa cilveeki ievaacaas, jo bija pieradushi eest dziivniekus; cilveeki jau tur neizceelaas
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]narrenschiff on October 12th, 2015 - 01:01 pm
Islandē cilvēki ievācās, jo mājās atņēma zemes. Nu, kādus brīnumus ēd inuīti un sāmi kā iedzimtie, par to vispār labāk nerunāt. Vienīgais, arī viņi uz turieni ir atnākuši. Taču vilkt ēšanas vēsturi miljongadu perspektīvā..kura ir dzimtā vieta? Āfrika? Taču arī tas ir plašs reģions, tur cilvēkiem varēja būt gan augļi un pārpilnības rags, gan tuksnesis, sausums un nīkulība.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on October 12th, 2015 - 01:07 pm
veesture shmeesture, bet muusdienaas cilveekam paarsvaraa ir izveele gan Islandee gan citur
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]narrenschiff on October 12th, 2015 - 01:14 pm
Tā ir taisnība, mūsdienas gan reti kas attaisno dzīvnieku koncentrācijas nometnes, arī globālā kapitāla ir pietiekami, lai visus pasaules cilvēkus neatkarīgi no reģiona un dabas skarbuma pamazām nodrošinātu ar ētisku pārtiku. Iepriekšējais bija, lai parādītu, ka pūdētas haizivis un haggis nav nokritis no zila gaisa un plikām kaprīzēm.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on October 12th, 2015 - 01:19 pm
jaa paraadiiji alright, es nezinaaju shos veestures faktus, bet re tas radaas kaa nepiecieshamiiba un muusdienaas ir palicis kaa pieradums, tradiicija, bet vairs ne nepiecieshamiiba. stokholmas sindroms virtuvee
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]narrenschiff on October 12th, 2015 - 01:25 pm
Viens no nožēlojamākajiem 'pieradumiem' ir medības, kapitālisti braukā džipos pa to pašu Āfriku un šauj pa lauvām, wtf, kas agrāk bija nepieciešamība un diezgan mītiska lieta, tagad ir..scary nazi shit
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on October 12th, 2015 - 02:22 pm
oh well, tas taa vienkaarshi ir, pasaule mainiisies tad, kad buus laiks.
(Reply) (Parent) (Link)
[info]narrenschiff on October 12th, 2015 - 01:21 pm
Un ja par duālisma pārvarēšanu vismaz ekol. sfērā, še ļoti insightful eseja - http://faculty.washington.edu/timbillo/Readings%20and%20documents/Wilderness/Cronon%20The%20trouble%20with%20Wilderness.pdf

sk. it īpaši beigu lappuses, 18, 19, kur ir par mežonīgo koku un koku pie mājas un "māju" konceptu vispār, kas konkrētajā gadījumā paredz duālisma pārvarēšanu.
(Reply) (Parent) (Link)
пивчик, семушки и на стадик[info]miligrami on October 12th, 2015 - 01:48 pm
mani drusku kaitina ētikas piesaukšana vegānisma kontekstā, jo to ir tik viegli novest līdz ad absurdum. tā līnija, ko novilkt starp dažādām dzīvības izpausmēm, ir tik ļoti arbitrāra. to es ne tik daudz par pašu ierakstu tieši, bet vairāk te komentos kaut kas pavīdēja. pasaulē, kādā mēs šobrīd dzīvojam, vegānisms ir cool un sweet un visādi brīnišķīgs, bet tā vārdā rausties uz kaut kādiem moral grounds, no kuriem nosodīt citus, ir liekulīgi. galu galā, nav arī tā, ka mēs paši visi te kādreiz neesam ēduši gaļu, un nav arī tā, ka toreiz par veģetārismu/vegānismu nebijām dzirdējuši. man liekas, ka pašiem vegāniem būtu visvairāk jāsaprot, ka tas ir ļoti personisks process, kurš vienkārši vienā brīdī noklikšķ un meiko sensu, un visa tā militant attieksme daudz vairāk atgrūž, nekā piesaista pārējos. ja tu esi vegāns, tad vienīgais cilvēks, par kuru tu tiešām arī esi labāks, vismaz vienā konkrētā aspektā, ir tu pats pagātnē, kurā vēl ēdi gaļu. that's all there is.
(Reply) (Thread) (Link)
[info]methodrone on October 12th, 2015 - 02:19 pm
pilniibaa piekriitu, es savas paardomas rakstot neuzrunaaju nevienu konkreeti, driizaak tas ir taads paarpalikushais afekts un dusmas par to, kas notiek pasaulee.

piekriitu arii, ka transitioning ir personisks process, un man pashai pagaaja vairaaki gadi to make the connection, taapeec es neveelos buut stulbs hipokraats un paarmest cilveekiem to kas nav vinju kontrolee.

bet man arii shkjiet, ka njemot veeraa, ka pasaule ir uz robezhas, militant attieksme ir pienjemama. man shkjiet stulbi, ka katru dienu redzu rakstus medijos par global warming, disease, pollution, hunger, un viss kljuust tikai trakaak, bet kad runa iet par probleemas galveno ceeloni, cilveeks nevar atljauties buut militant un vinjam ir jaabuut politkorektam. un tajaa vietaa, lai cilveeki saaktu lietas risinaat, vinji njirgaajas par vieniigo risinaajum un sauc to par fanaatisku kulta ekstreemismu. sheit laikam rodas manas dusmas un afekts. bet, protams, ir neiespeejami paarmest to kas ir aarpus cilveeku mentaalo speeju robezhaam, as in inability to make he connection. cilveekiem nekad neko nevar paarmest, jo vinji nezina ko vinji dara, un tas ir stulbi un man ir dusmas, bet no otras puses man arii ir vienalga, jo taa pasaule vienakarshi ir.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
пивчик, семушки и на стадик[info]miligrami on October 12th, 2015 - 02:27 pm
man arī sāp ņirgāšanās, bet tajā pašā laikā šķiet, ka būšana militant tikai lietu eļļu ugunī. aj, es nezinu, man te vēl daudz jādomā.

bet pie šī - tas ir stulbi un man ir dusmas, bet no otras puses man arii ir vienalga - es arī pierakstos. pat ne tikai vegānisma kontekstā, bet vispār ģenerāli.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on October 12th, 2015 - 02:37 pm
nee tu iisteniibaa sheit atgaadinaaji par the ultimate moral stand - iedomaaties sevi citu vietaa, gan vegaanisma gan arii citos jautaajumos. praatu vienmeer aptumsho years and years of social conditioning, citiem vairaak un citiem mazaak ja laimeejies. taapeec arii vai un kad cilveeks saaks dziivot eetiski pret planeetu ir sho faktoru ietekmee, un par to vinjiem nevajag verbaali sist. un es domaaju, ka vegaani biezhi ir vainiigi to neieveerojot, bet ne jau aiz taa ka vinji buutu lohi, bet taapeec, ka vinji grib world change, peace, awesomeness here and now, kas, protams, ir mazliet beernishkjiigi. var tikai cereet ka baraks obama, kim jong uns, karaliene elizabete, dzhastins biibers un paavests kljuus par vegaaniem saaks sludinaat.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]narrenschiff on October 12th, 2015 - 03:04 pm
Ir diezgan skaidrs, ka piesieties par ne-vegānismu un ne-veģetārismu visādiem mūsdienu iezemiešiem un naturālās saimniecības zemniekiem, kuri savādāk pagaidām nevar, nav īsti dienaskārtība. Svarīgi, ka veģetārisms un vides kustība šobrīd tiešām ir resno industriālo valstu un pelēko stikla tērauda torņu pilsētu lieta, jo visvairāk dzīvības brutālā veidā koncentrācijas nometnēs iet postā tiešī šīs superattīstītās cilvēces daļas vārdā, ne jau animistu un struggling zemnieku vārdā. Piemēram, Amerikas līdzenumu buffalo tika izmedīti līdz pēdējam nevis indiāņu, bet gan baltā cilvēka vajadzību dēļ.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on October 12th, 2015 - 03:45 pm
pieradums un pieprasiijums. atskaitot faktu, ka pasaule ir iekaartota taa ka pieprasiijums ir peec dziivnieku produktiem, es neredzu nevienu iemeslu, kaapeec mazie zemnieki nevareetu ekskluziivi audzeet tikai augus. no augiem nevar paartikt?

mazo zemnieku eco-footprint, protams, ir saliidzinoshi neieveerojams, bet kaa var celties roka nogalinaat dziivnieku, vai tajaa skaitaa manipuleet dziivniekus, lietot vinjus kaa produktu, iztureeties kaa pret objektu? es nedomaaju, ka cilveekam no dabas gribas galinaat dziivniekus - tas ir iemaaciits un ieradinaats liidz pakaapei, kad tas shkjiet normaali un nepiecieshami.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]narrenschiff on October 12th, 2015 - 04:04 pm
Jā, taču jāatceras, ka lielais pieprasījums vispār ir tiešu milzīgo megapoļu un supermārketu lieta. Es arī gribētu domāt, ka cilvēkam no dabas negribētos nogalināt dzīvnieku, taču pēc visām arheoloģiskajām un skarbajām pirmatnējības vietām, ko esmu redzējis, ātri vien aptver, ka vispārējais misery, death, starvation un posts jebkuru piespiedīs nomedīt dzīvnieku. Piemēram, Latvijā viena pilskalna un kapulauka materiālā ļoti labi parādās, cik bēdīgi gāja pirmajiem cilvēkiem un paaudzēm, kuri no hunter-gatherers pārgāju uz lauksaimniecību.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on October 12th, 2015 - 05:40 pm
nepieceishamiibas vadiita es arii droshivien meegjinaatu nomediit zivi vai ko taadu, bet tur kur nav taada nepiecieshamiiba? es vienkaarshi domaaju ekskluziivi par muusdienu pasauli. ekstreemajos veestures laikos un apstaakljos bija mazaak iespeeju un izveelju. bet rietumu pasaule, civilizcija, kur ir elementaari nenogalinaat dziivniekus, lai izdziivotu.
varbuut es neko nejeedzu, kaut gan pati uzaugu laukos un veelaizvien ir lauki, lauksaimnieks sev aiztaupiitu daudz resursu un puulinju neaudzeejot lopus, bet fokuseejoties uz augiem. it sevishkji zemees, kur klimats labveeliigs un daba bagaatiiga.
es laikam vienkaarshi negribu skatiities veesturee, jo muusdienaas different rules apply.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]narrenschiff on October 12th, 2015 - 06:34 pm
Protams. Senatnē cilvēki nepieciešamības dēļ darīja daudz bīstamu un dull darbu, šodien to var paveikt roboti, līdz ar to milzīgas rietumu kapitālistu manufaktūras, kur tonnām dumjā darbā underpaid strādā ķīnieši un citi arī ir diezgan neētisks pasākums, un kungi nevar aizbildināties "vēsturiskā nepieciešamība spieda"
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on October 12th, 2015 - 10:54 pm
bet taada ir pasaule
(Reply) (Parent) (Link)