Chloroform Sauna ([info]martcore) rakstīja,
@ 2009-09-24 12:01:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
starp citu, kāda tad ir "franšīzes" oficiālā definīcija?
lūk, kā uzskata cilvēki:

"Franšīze ir biznesa organizēšanas veids, kurā kompānija – franšīzes devēja (franshiser) – nodod neatkarīgam cilvēkam vai kompānijai – franšīzes ņēmējam (franchisee) tiesības pārdot franšīzes devēja produktu vai pakalpojumus."
franšīze Narvesen skatījumā (atveras doc fails)

"Rūpnieciskā un intelektuālā īpašuma tiesību kopums, kas ir saistīts ar preču zīmēm, nosaukumiem, veikalu zīmēm, inovatīviem modeļiem, autortiesībām, zinātību vai patentiem, kas tiek izmantoti preču realizācijā vai pakalpojumu sniegšanā galapatērētājiem."
saka termini.lza.lv

izcēlumi mani

a kā jūs saprotat "franšīzes" ideju, un vai gadījumā akadēmiskais skaidrojums nav, hm, nedaudz drusku novecojis?


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]prtg
2009-09-24 15:56 (saite)
Tu dabū brendu un know-how, un par to atmet procentu, darbs un pamatienākumi paša, zaudē savu seju, bet ietaupi uz mārketingu.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]martcore
2009-09-24 22:10 (saite)
ļoti precīzi, man liekas
te strīds iet tomēr vairāk par franšīzes iniciatoru, un pēdējās trijās-četrās dekādēs situācija ir tāda, ka tev, pieņemsim, pieder disneja studija un TU nolīgsti kompāniju, kas tirgo veikalā samta mikimausus, tu saraksti gaidlainus galvenos, kā pelei ir jāizskatās, profitu no mikimausiem jūs sadalat, bet toties ir brenda popularizācijas plusiņš
ja tu slēdz līgumus ar 9000 šādām kompānijām, tad arī finansiālā peļņa ir ievērojama

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?