Chloroform Sauna ([info]martcore) rakstīja,
@ 2009-09-06 23:11:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
vēl, interesanti - kur, jēzuliņa cienītāji (larsa fon t. citāts no seriāla "kingdom", pirms viņš sarāva slimnīcas mācītāju gabalos) atrodas iekāre - galvā vai ģenitālijās?
vai arī pimpis ir smadzeņu daļa?


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]prtg
2009-09-07 00:20 (saite)
Tas savukārt ir trešais ļaunums aiz nezināšanas un sirds lokanības - misinterpretācija :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-09-07 00:50 (saite)
man viens gudrs (es ceu, ka tā) cilvēks teica, ka likumi nav jātulko, likumi ir jālasa! un JC vārdi pat nav likums, tie ir dogma! un ja šis saka, ka tā(20 vārsma ar punktu - pabeigta doma, bez palīgteikuma), tad es nestrīdos pretī - es ticu! točna! visam, ko spēju saprast! aha!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]prtg
2009-09-07 10:07 (saite)
Tu jau tagad izliecies par krietnu draudzes locekli esam.

Par dogmu padara to, kam jāvalda. Vismaz pēc kristietības pamatidejas dogmatiska baznīca ir nedzīva, liekulīga un ļauna, un JC pret tādu cīnījās arī savā laikā.

Manā interpretācijā centrālais JC messidžs ir, ka jāspēj valdīt pār savu sirdi un savas intereses jāsabalansē 50/50 ar sabiedrības interesēm, un ka mīlestības likums ir lielāks par pārkāpuma likumu, bet izvērtēt, vai tas, kurš kaut ko pārkāpj, dara to mīlestības vai cita iemesla dēļ un kādas ir garīgās konsekvences, ir katra paša iekšēja lieta attiecībās ar visumu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-09-07 10:22 (saite)
es taču jau teicu, ka galvenais nav tas, kas ir pateikts, bet gan tas, kā to iztulko ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]prtg
2009-09-07 10:31 (saite)
Es teiktu, ka tas, kā to iztulko, rada galvenās konsekvences, tāpēc galvenais tomēr būtu iztulkot cik vien adekvāti iespējams. Bet tas ir jautājums par precizitāti izteikumos, konteksta izpratni un uzmanīgumu un ilgtermiņa kvalitātes kontroli jebkuros secinājumos, lai atstātu misinterpretācijai pēc iespējas mazāk telpas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-09-07 11:06 (saite)
par nožēlu, šis ir visu organizēto baznīcu stūrakmens un tieši tamdēļ tajās ne stāstītājs ir svarīgs, nedz arī vēstījums, bet tikai tulks un desmitā tiesa, kas šo tulku baro. mja!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-09-07 11:16 (saite)
savukārt neorganizētajā draudzē viss, kas svarīgs, tiek izdomāts un izlemts katram pašam kas ir labs esam - attiecīgi katrs tic tam, kam pats grib ticēt un atkal jau nav svarīgi ko un kas ir teicis, bet gan ko katrs spēj un grib saskatīt

mja - un viss tamdēļ, ka instrukcijas ir tik nekonkrētas. ka teikums ar punkt nemaz nenozīmē teikumu ar punktu, bet gan palīgteikumu, un svarīgais nav viss teikumā, bet palīgteikumā - bet tā kā palīgteikums nav viss izteikts, bet klāt piedomāts, skan katram tulkam savādāk ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]prtg
2009-09-07 12:06 (saite)
Mēdz būt arī tā. Bet reizēm, tas, kas licies palīgteikums ar laiku kļūst skaidrs kā virsteikums un otrādi. Ar laiku konteksti kļūst skaidrāki, atklājas jaunas nianses un kopējā aina saliekas kā smalka mozaīka un nav vairs aptverama ar pāris teikumiem, pat ne ar grāmatu. Un tad Tu klusē, kaut arī zini kā ir.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]prtg
2009-09-07 12:02 (saite)
Man nav žēl. Ja būtu tā, kā Tu saki, neviens jau tur neietu - what for?

Baznīcu loma ir nozīmīga tajā, ka tās vienkārši ir, kā mīlestības apliecinājums. Jo lai cik precīzs būtu pasūtījums attiecībā uz stilistiku, eksterjeru un interjeru un neierobežots budžets, kaut ko tādu spēj uzprojektēt un uzbūvēt tikai cilvēki, kas domā un sajūt ne tikai tehniski un estētiski. Citām tā paša laika celtnēm - pilīm, muižām, lai arī ir greznība, nepiemīt tas siltais strāvojums, kas baznīcām.

Reizē tā ir vieta, kur pulcēties cilvēkiem, kas vēlas paklausīties un saprast un parunāt par to, ko mēs šeit spriežam.

Mācītāja loma ir paplašināt izpratni par kontekstu un būt par savienojošo elementu sakramentos. Protams, arī sava veida palīgu, ja cilvēks grib saprast, bet kautrējas pavaicāt laikabiedriem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eermaniitis
2009-09-07 12:09 (saite)
es ne par ēku, bet par organizāciju - organizētā baznīca kā LELB vai katoļi vai kas tik un nekas - ar tulkiem, viņu hierarhiju izdienu un karjeras kāpnēm ;)

par mācītāja lomu - hmm diez, kas kristum traucēja pa tiešo ar dievu komunicēt, un ābramam un visiem citiem praviešiem, a vot pēc pētera jau nu vajag šo starpnieku kastu? jezus šiem teica ejiet un sludiniet, nevis taisiet varas vertikāli ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]prtg
2009-09-07 12:27 (saite)
Es jau nerakstīju tikai par ēku, huh?

Uz tevis teikto apstiprinoši norāda arī šis ir klasiskais citāts:

"Tad Jēzus griezās pie ļaudīm un Saviem mācekļiem ar šādiem vārdiem: Uz Mozus krēsla ir nosēdušies rakstu mācītāji un farizeji. Visu, ko tie jums saka, to dariet un turiet; bet pēc viņu darbiem nedariet.

Jo tie gan māca, bet paši to nedara. Jo tie sasien smagas nastas un liek tās cilvēkiem uz pleciem, bet paši negrib ne ar pirkstu tās kustināt.

Bet tie dara visus savus darbus tik tādēļ, lai ļaudis tos redzētu. Tie darina sev platas lūgšanas siksnas un drēbēm garus pušķus. Tie mīl mielastos sēdēt goda vietās un sinagogās pirmajos krēslos un ka ļaudis tirgus laukumos tos sveicina un sauc par rabi.

Bet jums nebūs saukties par rabi; jo viens ir jūsu mācītājs, Kristus, bet jūs visi esat brāļi. Jums arī nevienu virs zemes nebūs saukt par savu tēvu, jo viens ir jūsu Tēvs, kas debesīs. Jums arī nebūs saukties par vadoņiem, jo viens ir jūsu vadonis, Kristus.

Bet lielākais jūsu starpā lai ir jūsu kalps. Un, kas pats paaugstināsies, tas tiks pazemots; un, kas pats pazemosies, tas tiks paaugstināts.

Bet vai jums, rakstu mācītāji un farizeji, jūs liekuļi!

Jo jūs aizslēdzat Debesu valstību cilvēkiem; jūs paši neejat iekšā un neļaujat tiem, kas vēlas, tur ieiet. (..) Jo jūs aprijat atraitņu namus un liekuļojat ar garām lūgšanām; tāpēc jūs saņemsit ļoti smagu sodu. (..) Jo jūs pārstaigājat jūru un sauszemi, lai piegrieztu vienu cilvēku jūdu ticībai; un, kad tas noticis, tad jūs padarāt viņu par elles bērnu, divkārt ļaunāku, kā jūs paši esat. (..) Jo jūs dodat desmito tiesu no mētrām, dillēm un ķimenēm un atstājat bez ievērības svarīgāko bauslībā: tiesu, žēlastību un ticību. Šo jums bija darīt un to neatstāt. (..) Jo jūs esat līdzīgi nobaltētiem kapiem, kas no ārpuses izskatās jauki, bet no iekšpuses ir pilni ar miroņu kauliem un visādu netīrību. Tā arī jūs, no ārpuses gan izrādāties ļaužu priekšā kā taisni, bet iekšpusē esat pilni liekulības un netaisnības. (..)

Jeruzāleme, Jeruzāleme, tu, kas nokauj praviešus un nomētā ar akmeņiem tos, kas pie tevis sūtīti! Cik reižu Es gribēju sapulcināt ap Sevi tavus bērnus, kā vista sapulcina savus cālīšus apakš saviem spārniem, bet jūs negribējāt. Redzi, jūsu nams tiks jums atstāts postā. Jo Es jums saku: jūs Mani no šī laika neredzēsit, tiekāms jūs sacīsit: slavēts, kas nāk Tā Kunga Vārdā!”

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?