Chloroform Sauna ([info]martcore) rakstīja,
@ 2009-04-07 11:52:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:cinefilia

The International (2009, Toms Tikvers)


"Skrien, Lola, skrien" autors Tikvers beidzot goes to Hollywood ar filmu, no kuras es ne īpaši kaut ko gaidīju, it sevišķi ņemot vērā Tikvera diezgan askētisko dabu - pie viņa viss kā kazarmās. Klaivs Ouens spēlē interpola aģentu, kurš nodarbojas ar finansu mahināciju atmaskošanu - lūk, kāda banka pērk ieročus par miljoniem naudiņu, lai pārdotu tos tālāk trešās pasaules valstīm, kur revolūcijas un politiskās ietekmes visādas. Tiesa, Ouena personā mēs saņemam nevis ekonomikas fakultātes absolventu, bet gan atklāti naidīgu berserkeru, taču atsver mazliet Naomi Vatsa; ja atceramies "Eastern Promises", viņai visu laiku ar kaut kādiem drusku tērētiem partneriem jāsadarbojas, pierasts. Lai arī trilleris ir gaužām sterils, toties uzņemts ņipri, pacančiki turas bodrjačkom, kinul pacana - un paši zinat, bļa, skaists vertigo-style ganfaits uz padsmit minūtēm ar pareizu ložu grāmatvedību. Pietrūkst tikai mazliet šī vau-faktora, gribas jau beigās sliktos piejāt ar glanci, nevis kā cehā pēc pusdienām. Un vispār pēc tik "amatnieciskas" filmas nav īsti skaidrs, ko no Tikvera gaidīt nākotnē.  

in 2009 martcore says
treškonteiners! / sēdies, divi / otrreiz nesaņemtos / apm. ņurd. / afigkino



(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]antons_v
2009-04-07 14:36 (saite)
Man atkal patika (jeb vau-faktora lomā bija) pēdējā trešdaļa, kad šķietami uzvarējušais taisnīgums sadurās ar "reālo situāciju", proti, ka noķerot dažus ļaundarus pa lielam jau nekas nemainās. Un, ka pat šo dažu ļaundaru noķeršana var notikt nevis tāpēc, ka labais vienmēr uzvar, bet tikai tāpēc, ka vienam džekam ir uznācis profesionālais donkihotisms. Viņu besī tas, ka interpols visu laiku tikai izmeklē, pēc tam nodod visu vietējām varas iestādēm, bet reāli ķurķī neviens nesēž, tāpēc viņš met galdā savu karjeru un reputāciju un nolemj vismaz vienu lietu novest līdz galam. Un vecais štāzī džeks, kurš riskē, jo vēlas kaut uz īsu brīdi atgūt paščieņu un tomēr izpist tos kapitālistus, arī nebija slikts.

A to specefektu manis pēc varēja būt vēl mazāk.

Vienīgais, kas nav skaidrs, ir kāpēc galvenais varonis nenomirst jau filmas pirmajā trešdaļā, kad viņam tiek iedurts kaklā? Kas tas vispār bija?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]martcore
2009-04-07 14:39 (saite)
Vienīgais, kas nav skaidrs, ir kāpēc galvenais varonis nenomirst jau filmas pirmajā trešdaļā, kad viņam tiek iedurts kaklā? Kas tas vispār bija?
----------------
paranoja tā bija, man šķiet

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]antons_v
2009-04-07 14:44 (saite)
Vēl jo labāk. Bišķi atsit "Who is watching the watchmen?"

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2009-04-07 14:50 (saite)
vēl man šķiet, ka tikveram tā nemaz neiznāca kā problēmfilma par kreisajām naudas plūsmām, tur viss beidzās, kad večuks piekrita sadarboties un sāka stāstīt par shēmu - ouens, tipa, saprata, ka ar sistēmu cīnīties ir bezcers un noveda visu līdz vienkāršai atriebībai par kolēģa nāvi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]antons_v
2009-04-07 15:04 (saite)
Filma ir par to, ko darīt, kad tu uzzini patiesību. Vai kaut ko darīt? Ko tas tev maksās (un otrādi - ko tev maksās izlikties, ka nekas nav noticis)? Un kāda no tā būs jēga?

Turklāt beigās, kad puisis jau vairs nav tik pārliecināts par savu vēlmi atriebties, atnāk itāļu tēvocis un izdara to viņa vietā, ļaujot skaidri noprast, ka atriebība arī ir daļa no shēmas.

O tempora, o mores!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?