Trešdiena, 7. Mar 2007, 09:10
Kārbas

Vakar pie [info]laukurozes sanāca padiskutēt par automātiskajām un manuālajām kārbām. Padalīšos par to kāpēc man patīk manuālās kārbas, nevis automāti.
Automātiskajās kārbās man nepatīk:
* Kārbas reakcijas ātrums. Tas kaut kur aizkavējas no 1 līdz pat 2 sekundēm;
* Nepatīk, ka robi pārslēdzas ne tad un ne tajos robos, kuros vēlos;
* Nepatīk, ka automātus nevar ievilkt, kā arī neiesaka ar automātiem vilkt citus;
* Automātiskajām kārbām biežāk jāmaina eļļa;
* Mašīnas ar automātiskajām kārbām nevar sabremzēt ar motoru;
* Automātisko kārbu remonts ir dārgāks par manuālo kārbu remontu;
* Motori ar automātiskajām kārbām rij vairāk degvielu.

Trešdiena, 7. Mar 2007, 09:13
[info]lapsa

nu-u par reakcijas ātrumu jau nu gan vairs īsti nebūs tiesa

Trešdiena, 7. Mar 2007, 09:15
[info]maris

Nu es konkrēti spriežu pēc sava automāta..
Ja es ar 5. robu kaut kur bubinu, bet vajag veikt apdzīšanu, spiežu pedāli grīdā, lai dabūtu 3. robu. A viņš cyka kamēr ieliek ceturtajā un pēc tam trešajā, paiet aš vesela mūžība!

Trešdiena, 7. Mar 2007, 10:55
[info]petrovichs

Izskatās, ka Tev ir adaptīvais automāts, kurš pilnībā cenšas kopēt saimnieku ;-)

Trešdiena, 7. Mar 2007, 09:14
[info]kugis

Nu jā, taču ir viens pretarguments visiem aspektiem - ērti.

Trešdiena, 7. Mar 2007, 09:17
[info]maris

Nu tu jau zini, ka esmu braukājis gan ar automātu, gan manuāli. Nu nav nekādas problēmas spraust pa robiem... Tas notiek automātiski.. Rezultātā tas pats automāts vien ir, tiesa - ne gluži mehāniskais.. :D

Trešdiena, 7. Mar 2007, 09:18
[info]kugis

Arī tiesa, ja esi braukājis līdz šim ar manuālo kārbu, tad problēmu nav. Savukārt, ja ir otrādi, tad ir tūdīgi.

Trešdiena, 7. Mar 2007, 09:19
[info]maris

A CSDD eksāmenus ar automātiem nolikt nevar... :)

Trešdiena, 7. Mar 2007, 09:21
[info]kugis

Vecīt, par autoskolām neizteiksimies - VARBŪT robus slēgt iemāca, taču braukt neiemāca.

Trešdiena, 7. Mar 2007, 10:00
[info]maris

Tas gan... Tur māca nolikt eksāmenus, nevis braukt.

Trešdiena, 7. Mar 2007, 09:19
[info]lapsa

aha!

Trešdiena, 7. Mar 2007, 09:20
[info]str

nu ja:) ērti un ja ir jābrauc pa pilsētu tad noteikti.
[ man gan nav ar ko salīdzināt, bet ja pat Bosi saka ka ar automātu ir labāk :)]

Trešdiena, 7. Mar 2007, 09:16
[info]laukuroze

un tu vēl joprojām brauc ar automātu....:)))

nu nekas. es, kad salīdzīnāšu tad pateikšu.. kas man patīk / nepatīk..

Jo vairāk, ka man jau nekādas eļļas nebūs jāmaina un spriedīšu tikai pēc funkcionalitātes..

Trešdiena, 7. Mar 2007, 09:18
[info]maris

Braucu gan... Un ir doma braukt vēl gadus 3...

Trešdiena, 7. Mar 2007, 09:33
[info]

es par automaatu! tas ir tik eerti. nav jau nekaadu probleemu braukt arii ar manuaalo, bet tomeer arii naakamo mashiinu es esmu ar mieru gaadaat tikai ar automaatu. vispaar neesmu redzeejusi veel nevienu, kas buutu no automaata paarseedies atpakalj uz auto ar mehaanisko kaarbu. otraadi gan. pie tam tagadeejaas jaunaas kaarbas ir nu tik krutas, ka lai aatraak un preciizaak paarsleegtos buutu jaabuut nu baigajam braukshanas assam. turklaat motoru mazaak chakaree, jo viss notiek optimaalajaa rezhiimaa, nevis kaa ienaak praataa.

Piektdiena, 9. Mar 2007, 11:58
[info]misame

Esmu pārsēdies atpakaļ pie manuālā un laimīgs.

Trešdiena, 7. Mar 2007, 09:45
[info]mazulitisruu: automāts rulz

un tu esi tipisks Latvietis negatīvais - vispirms soli padalīties ar info, kas patīk manuālajās, bet pēc tam raksti tikai to kas nepatīk automātiskajās :-)

Any way, abas ir labas. Ja var atļauties auto ar gana lielu motoru, tad automāts ir OK, bet tiem, kas brauc ar 1.6-2.0 automātiem, iesaku apbruņoties ar pacietību un nomainīt auto.

Trešdiena, 7. Mar 2007, 10:12
[info]maris: Re: automāts rulz

OK, uzrakstīšu arī, kas man patīk manuālajās kārbās.. :)

Trešdiena, 7. Mar 2007, 09:52
[info]red

*reakcijas ātrums - nu varam pasportot ;) man 3.0 dīzelis ar automātu sporta režīmā cēļ tā, ka prieks. to vienu sekundi aiztures es esmu ar mieru pieciest, jo grieze un zirgi to atceļ brīnišķīgi atpakaļ.
*robi pārslēdzas - jāatzīst līdz šim neesmu jutis nekādas problēmas, paātrināties varu pēc vēlēšanas, nobremzēt arī. kāds tur robs tai brīdī operē godīgi sakot nejūtu.
*ievilkšana - tpfu tpfu tpfu, ceru, ka mani nevienam ievilkt nenāksies, un vispār neredzu tādu nepieciešamību - pirmkārt jārūpējas par to, lai savs auto ir tehniskā kārtībā, otrkārt, var taču "piepīpēt".
*eļļas maiņa - man kā reiz cilvēki teica, ka bumeram ražotājs saka, ka kārbā eļļa vispā nav jāmaina. servisos gan var dzirdēt ko citu.
*bremzēšana ar motoru - pieņemu, ka ar tiptronic var, neesmu gan vēl mēginājis, jo nesaprotu kāpēc man vajadzētu štepselēt, ja ir automāts ;)
*dārdzība - nevar nepiekrist.

ko es ar to visu gribēju pateikt? ka nesaprotu "principiālu" nostāju "pret automātiem". manuprāt ir tā - svaigs auto, pietiekami liels motors + tiptronic ir ideāla kombinācija, lai komfortabli un dinamiski pārvietotos. dabīgi, ka opelim ar 1.4l motoru es automātu neizvēlētos, bet tad jāsāk ar to, ka es vispā nekad neko ar 1.4l motoru no laba prāta neizvēlētos, kur nu vēl opeli ;)

Trešdiena, 7. Mar 2007, 10:12
[info]maris

Izklausās, ka tu brauc ar tādu pašu auto kā es :)

Ar triptroniku esmu mēģinājis bremzēt, taču tomēr tas nav tas. Kad man bija vecais/manuālais BMW tad pirms asiem pagriezieniem metu mašīnu šķērsām izmantojot bremzēšanu ar motoru (rocene sux). Savukārt automāts, neskatoties uz visādu elektronisku pribambasu atslēgšanai, negrib lāgā griezties.

Par ievilkšanu runājot - pagājušajā nedēļā bija gadījums, kad kārba hvz kādu iemeslu dēļ iestāstīja kompim, ka ir ielikts draivā, lai gan bija parkingā, līdz ar to starteris pat nemēģināja kaut ko griezt, pat ievilcējs nenostrādāja. Nācās treilēt.

Savukārt eļļa manuprāt ir jāmaina. Vēlams ik pēc 50k. Tie man savācas diezgan ātri. Ražotājs var stāstīt ko grib, fiziku tik un tā neapmānīsi.

Trešdiena, 7. Mar 2007, 11:12
[info]red

auto varētu būt līdzīgs, jā, E39 530d, 2002, automāts, tourings.
priekš kam auto jāmet šķērsām? ;) nu labi labi, gan jau nāks vasara, pašam arī gribēsies vairāk paālēties, a ziemā es pagaidām vienkārši ķeru kaifu par to, ka, atslēdzot DSC, pietiek ar vieglu kājas kustību, lai slidinātos, kad gribās.
vot kārbas gļuki - šito es laikam vēl pieredzēšu (drīzāk cerams ka nē, protams). un par eļļas maiņu būs jāparunā ar permalat puikām. vispār powerā man arī džeki uz šito jautājumu ja nemaldos teica, ka tas intervāls ir 100k+, bet man nav ne jausmas kāds man ir nobraukums reālais un vai kāds tur kādreiz ir jau kaut ko mainījis.

Trešdiena, 7. Mar 2007, 09:57
[info]jealousy

tu acīmredzot neesi braucis ar normālu automātu ;)
maza piešaušanās un ar viņu var strādāt daudz precīzāk un ātrāk kā ar manuālo.
* sūdīgs tev automāts
* sūdīgs tev automāts
* cik bieži tev ir kāds jāievelk?
* divreiz desmit gados pret vienreiz desmit gados? skarbi gan :)
* kam tas vajadzīgs?
* cik bieži tev ir jāremontē kārba? ā, pareizi, tev tas vācu hlams... :P

Nu vošem, es esmu absolūti par automātu. Bet, par labu automātu. Diemžēl jauns ne vienmēr ir labs.

Ak jā, daudzi min to par galveno argumentu - tipa ar automātu ir lēnāks ieskrējiens. Well, tikai tad, ja tu ieskrienies taisnā dragreisā. Bet pilsētas satiksmē automāts (labs) ir nesalīdzināmi ātrāks. Piem. līkumojot pa joslām, nogriežoties krustojumos - abas rokas jātur uz stūres, neko ar roku nepārslēgsi. aber automāts tik štepselē un tu tik mauc.

Trešdiena, 7. Mar 2007, 09:59
[info]red

+1 izņemot tos vārdus par vācu hlamu

Trešdiena, 7. Mar 2007, 10:00
[info]jealousy

nu tas bija vairāk humoram :)

Trešdiena, 7. Mar 2007, 10:15
[info]maris

* Vispār jau BMW skaitās vieni no labākajiem automātiem :P
* Jāvelk ik pa laikam ir.
* Eļļa jāmaina ik pēc 50k (respektīvi konkrēti man 1x gadā)
* Bremzēšana ar motoru palīdz sanest auto
* Ne reizi vēl nav bijis jāremontē, bet nedod Dievs, ja būtu (ptfu, ptfu, ptfu)

Trešdiena, 7. Mar 2007, 10:22
[info]jealousy

* aha, un tai paaudzei kuras auto ir tev, bmw izmanto no GM aizlienētos Opel Omega automātus ;)
*
*
* ar ikdienas auto ir jābrauc taisni. sanešanai sameklē kādu sportam pielāgotu vāģi
*

Trešdiena, 7. Mar 2007, 10:31
[info]maris

Kur tu šito rāvi?!?

Trešdiena, 7. Mar 2007, 10:37
[info]jealousy

kas to vairs atceras. bija ziņās pērnajā gadsimtā. viņiem kkāda maiņa bija. dzinēja galva pret ātrumkārbu, vai kkas tāds.

Trešdiena, 7. Mar 2007, 10:55
[info]maris

Nu omegās bija BMW motori, bet tas bija iepriekšējās paaudzes :P

Trešdiena, 7. Mar 2007, 10:01
[info]guvi

un kaadas ir lietas, kas tev nepatiik mehaaniskajaas? -- nevar buut, ka nav neviena miinusinja?

Trešdiena, 7. Mar 2007, 10:16
[info]maris

Man reiz gadījās, ka vecajam Audim palika ātrumkloķis rokā... :D

Trešdiena, 7. Mar 2007, 10:48
[info]le_minga

pirms paara dienaam ar automaatu aizvilkaam manu "baltinju" liidz signalizaacijas vechiem, ka nosnjarkst vien - pilniigi nekaadu probleemu...
-
1+ par: "Kārbas reakcijas ātrums. Tas kaut kur aizkavējas no 1 līdz pat 2 sekundēm" un "Nepatīk, ka robi pārslēdzas ne tad un ne tajos robos, kuros vēlos" - gluzhi manas domas...

Trešdiena, 7. Mar 2007, 10:56
[info]maris

Par to vilkšanu - protams aizvilkt var, bet neiesaka.

Trešdiena, 7. Mar 2007, 11:00
[info]le_minga

Kaapeec?

Trešdiena, 7. Mar 2007, 11:06
[info]maris

Mašīnai ir papildus slodze, kā rezultātā spēcīgāki tiek svilināti sajūgi starp robiem.

Trešdiena, 7. Mar 2007, 11:08
[info]red

nu manuālis saka, ka vilkt var ne ātrāk par 70 km/h un ne tālāk par 150km, ja nemaldos. man arī nekad nav nācies kādu vilkt vairāk kā 20km pa rīgu manuprāt.

Trešdiena, 7. Mar 2007, 11:12
[info]le_minga

tur jau tas joks - cik tad taas vilkshanas - max paardesmit km retu reizi, ja vispaar...

Trešdiena, 7. Mar 2007, 11:13
[info]red

zini kā, [info]glupais ir tik labsirdīgs, ka regulāri izpalīdz cilvēkiem transportējot viņus trosē no jelgavas uz rīgu un atpakaļ gan jau ;)

Trešdiena, 7. Mar 2007, 11:17
[info]le_minga

oij - pilniigi varu iedomaaties :)
ash vizualizeeju skatu :D

Trešdiena, 7. Mar 2007, 12:05
[info]maris

Jā, nevienam nekad neatsaku, ja ir kādas problēmas ar auto. Vilkts diemžēl ir daudz un dažādi. Par to sajūsmā neesmu, taču ja mēs viens otram nepalīdzēsim, kas tad palīdzēs?

Trešdiena, 7. Mar 2007, 11:31
(Anonymous)

tas noziimee , ka tu vari vilkt aptuveni 8x20 km un resurs *****

Trešdiena, 7. Mar 2007, 12:06
[info]maris

:)

Trešdiena, 7. Mar 2007, 11:33
[info]divi_g

Manējā ir ar manuālo, taču sanāk ar darba "tomātiem" pabraukāt, un teikšu tā:
* Jāpiešaujas, jā.
* Vajag tādu "tomātu", kuram var ieslēgt sekvenciālo režīmu ;P
* Ievilkt nevar, par cita vilkšanu: nu labrīt, figņa pilnīga. Uzsildi un velc savā nodabā, saskaņā ar manuāli.
* Neesi tik sīkumains ;)
* Toties es teiktu, ar tomāts + bremze bremzējas daudz patīkamāk nekā manuālā + bremze.
* Ja nobirst, tad ir ziepe, jap.

Taču vispār es gribētu "tomātu", ērtības dēļ. Pa pilsētu braukāt tomēr ir daudz patīkamāk.

Trešdiena, 7. Mar 2007, 21:36
[info]ib

A es kā kārtīgs bābietis varu vienīgi samīļot cilvēku, kas radīja automātu.
*Par reakciju nesūdzos, uzsākot uzrāviens varētu būt labāks, bet, kad bija golfs (arī automāts) varēju iekabināt jebkuram;
*Viss pārslēdzas kā nākas;
*Vadi bagāžniekā dod labāku naktsmieru, turklāt ievilkt man kā sievišķim neviens pat nav mēģinājis prasīt :)
*Normāli!
*Neizjūtu nepieciešamību;
*Esmu ar mieru maksāt par komfortu :)

Vēl jau aizmirsi, ka automāti defoltā esot rijīgāki!

Ceturtdiena, 8. Mar 2007, 09:05
[info]maris

Jā, arī fakts (par to pēdējo)

Trešdiena, 21. Mar 2007, 14:24
[info]gordon

Mans viedoklis:

* jaunajiem modeļiem automāti ir nostrādāti ļoti perfekti, ātrumi pārslēdzas, ka nevar nemaz just
* ikdienā braucot, nevajadzētu domāt, kāds ir izvēlēts ātrums, vēl jo vairāk, kad stāvi visu rītu sastrēgumā
* automātu nevar ievilkt, bet vilkt un citus vilkt normāli var
* eļļu maina pie katras apkopes, kas automašīnām ar automātiem un manuālajām kārbām ir pie vienāda km nobraukuma
* ikdienā braucot nav vajadzības pēc bremzēšanas ar motoru
* vispār nav vēlams braukt ar automašīnām, kam ir vecums tāds, ka vajag remontēt motoru
* degvielu patērē vairāk, bet tas ir ne vairāk 1l uz km (pēc grāmatiņas)