LiveJournal for linguistica.
|
Saturday, March 22nd, 2014 |
|
||||
Kādā LU HZF 2. stāva auditorijā (tātad latviešu valoda, filoloģija, that sort of thing) uz viena no studentu galdiem rakstīts "FUCK THIS SHIT". Nez kas TĀ bija par lekciju. |
||||
|
Wednesday, March 5th, 2014 |
|
||||
A.: "Lūk, kas jādara, ja fonā plosās vulkāns": |
||||
|
Monday, February 10th, 2014 |
|
||
Piektdien biju uz kants lekciju "Letonikas" doktorantūras skolā (pirmo reizi šajā studiju gadā vispār dokt. skolu apmeklēju pretstatā iepriekšējam gadam). Nu, godīgi sagatavota. Otrā lekcija bija Apsalona "Valodas loģika" - atraktīvi, bet par loģiku kā tādu laika trūkuma dēļ minimāli. | ||
|
Saturday, December 28th, 2013 |
|
||||
No puaro.lv publicētiem Hodorkovska dienasgrāmatas ierakstiem: "Gandrīz katram dvēselē ir kaut kas svēts. Dažkārt tas ir ļoti dziļi slēpts, bet uz to vienmēr var balstīties. Ja nav balsta, nav cilvēka. Tukšs apvalks. Tas ir redzams." Šis viedoklis ir diezgan izplatīts, tātad kaut kādam pamatam tur jābūt. Tad ir 2 iespējas: a) pie minētajiem nosacījumiem cilvēks ir tukšs apvalks b) minēto nosacījumu dēļ apkārtējie uztver cilvēku kā tukšu apvalku, jo viņš neatbilst viņu ekspektācijām par to, kādam ir jābūt cilvēkam, bet patiesībā ar viņu viss ir ok. Ar (b) viss puslīdz skaidrs, bet par (a) interesē, vai tam, ka, lai cilvēka personība būtu pilnvērtīga, proti, lai cilvēks nebūtu "tukšs apvalks" (ārpus (b) varianta), ir nepieciešams kaut kas, kas cilvēkam ir "svēts", ir skaidrojumi neirofizioloģiskā līmenī? Psiholoģiski skaidrojumi šajā gadījumā neinteresē, bet interesē tieši tas, ka, ja psiholoģiski minētais atbilst patiesībai, kas to nosaka neirofizioloģiski. |
||||
|
Friday, November 29th, 2013 |
|
||||
Kažoka: Paliekot amatā, Ušakovs pierāda, ka viņam ir kādi apsvērumi to darīt (db.lv) | ||||
|
Thursday, November 14th, 2013 |
|
||||
Career Driven Development Manifesto Main principles of effective software development in a big company. * Know people who really make decisions about your promotion. It’s not necessarily your immediate manager or even your skip manager. * Do whatever it takes to work only on projects and features that are visible and valuable to people from point 1. * If it just works, it’s good enough. Don’t waste time on processes, design docs, tooling improvements, new technologies, refactorings, unit tests. These things never get you promoted. * You don’t really need a feature to work, all you need is to make people think it works. * Don’t let anyone shadow you. Represent your work on any level you can reach. (avots: http://career-driven-development.com/) True |
||||
|
Wednesday, November 13th, 2013 |
|
||||
Patika filmai "36 Quai des Orfèvres" komponētā svīta, haunting: http://www.youtube.com/watch?v=0IRAhYWsT-8 |
||||
|
Monday, November 11th, 2013 |
|
||||
Kāda 1817. gadā uzrakstīta (citādi visai bezsakarīga) stāsta varonim ir kauns atzīties, ka viņš ir rakstnieks, un viņš spriedelē par to, kāpēc tas tā ir: "Tagad nezināju, kā lai izskaidro, ka esmu rakstnieks. [...] vārds "rakstnieks" skan tik negribīgi, kad pie vārtiem tiek jautāts par ceļinieka nodarbošanos - mūs attur arī zināms iekšējs kautrīgums, sajūta, kas pārņem ikvienu, kurš tirgojas ar brīva prāta augļiem, savām debesu dāvanām. [...] Īpaši nelāgs ir tā dēvētais dzejnieks - viņš uz Parnasu aizmucis no skolas dārza - un šaubīgs subjekts ir arī profesionāls dzejnieks - viņš taču ar nolūku izraudzījies šādu nodarbošanos. Tādam ļoti viegli var pateikt: "Mans kungs, katram cilvēkam ir smadzenes, sirds, kuņģis, liesa, aknas, un gluži tāpat ikkatrs ir apveltīts ar dzejiskumu, bet - kurš vienu no šīm dabiskajām veltēm pārlieku ēdina, izbaro citiem, jā, pat pārbaro un padara par savu ienākumu avotu, tam jākaunas pašam no sevis. Cilvēks, kurš pārtiek no sava dzejiskuma, ir zaudējis līdzsvaru: pārmērīgas zosu aknas var garšot brīnišķīgi, bet ir un paliek izņemtas no slimām zosīm." Visiem, kas maizi nepelna vaiga sviedros, ir zināmā mērā jākaunas, un to izjūt iesācējs spalvas dīdīšanā, ja viņam jāpasaka: "Esmu rakstnieks."" Beigās varonis nolēma teikt, ka viņš ir skrīveris. ;) (Klemenss Bretāno "Stāsts par krietno Kasperlu un skaisto Annerli" 1817.g. no krājuma "Klasiskie kriminālstāsti", Rīga: Liesma, 1988) |
||||
|
Saturday, November 2nd, 2013 |
|
||||
Kā nosaka, kad uz Zemes ir radies konkrētais augs? Un vai tiešām ir iespējams noteikt, ka tādas un tādas aļģes ir 3,5 miljardus (!) gadu vecas (no LTV7 pārtikas piedevu reklāmas)? | ||||
|
Monday, October 28th, 2013 |
|
||||
Latvijā ir daudz pseidointelektuāļu. Parasti viņiem piemīt kāda vai vairākas no šīm pazīmēm: * t.s. pelēcīgā izskata kultivēšana (pelēki apģērbi, sliktas kvalitātes un pārāk īsas žaketes, nesaprotamas frizūras utt.) pat tad, kad viņiem nav materiāla rakstura problēmu; * nenoteikti miglaini izteikumi ar pretenzijām vai nu uz poētiskumu, vai arī uz postmodernistiskumu; * tādu bāru un klubu apmeklēšana, kuri neizskatās sevišķi tīri un sakopti; * nediskriminējoša mīlestība pret teātri, dažādām performancēm un mākslu kopumā. |
||||
|
|
||
Gribēju ierakstīt šeit kaut ko kontroversiālu, tad atkal aizmirsu, kas tas bija, bet tagad atceros: es nudien nesaprotu, kā zinātnieki var būt reliģiozi. | ||
|
Monday, October 21st, 2013 |
|
||
Viens no visgrūtāk uztveramiem teikumu piemēriem, kādus līdz šim esmu redzējusi: "The man the girl the boy met believed laughed". Vēl viens šāds (reāls teikums no sporta pārraides): "Lloyd kicked the ball kicked it". (no "Articulate Mammal" by Jean Aitchison). |
||
|
Friday, October 18th, 2013 |
|
||||
"When we say that a historian or a linguist is 'innumerate' we mean that he cannot even begin to understand what scientists and mathematicians are talking about". Oxford English Dictionary, 2nd ed., 1989, s.v. numeracy. (cited from "Statistics for Linguistics with R" Stefan Th. Gries) |
||||
|
|
||||
Zelta rudens apbrīnošanā ir kaut kas sinister: novecošanas un nāves pazīmes tiek uztvertas kā skaistums. | ||||
|
Friday, October 11th, 2013 |
|
||||
"LRTK trešdien, 9.oktobrī, pieņēmusi lēmumu uz trim mēnešiem apturēt to PBK pārraižu translēšanu, kuru saturs veidots Krievijā, Baltkrievijā un citās Eiropas Savienībai (ES) nepiederošās valstīs, vēsta portāls "Lrytas.lt"." (Delfi) |
||||
|
Thursday, October 10th, 2013 |
|
||||
Domāju, ka pasaule liekas brīnišķīgāka, ja neesi kreacionists. Ticot, ka pasauli radīja augstāks intelekts, sāc pastiprinātu uzmanību pievērst trūkumiem, piemēram (it sevišķi aktuāli noteiktās mēneša dienās): "Kurš f**ing sadists izdomāja sievietes reproduktīvās sistēmas dizainu?". Savukārt nepostulējot mērķtiecīgu radīšanu, domu gājiens mainās: "Labi vismaz, ka tā". | ||||
|
Wednesday, October 9th, 2013 |
|
||||
- Studēju universitātē. - Latvijas Universitātē? - Jā. Interpretējams arī šādi: - Studēju universitātē. - Latvijas universitātē? - Jā. |
||||
|
Saturday, September 28th, 2013 |
|
||||
Interesanti, ko, pēc LUB domām, lasītājiem vajadzētu iesākt ar 500 lpp. garu grāmatu, kura tiek izsniegta uz vienu dienu vai, vēl trakāk, vispār lasāma tikai uz vietas? Nē, nu tiešām - ko. | ||||
|
Sunday, July 14th, 2013 |
|
||||
Nonācu pie atziņas, ka mūsdienās pilnīgi tukšs neizskaistināts kakts (bez tajā ielikta pufa, krāsainām kastēm, grīdas vāzes you name it) ir luxury. Vakar sev tādu noorganizēju. |
||||
|
Saturday, July 13th, 2013 |
|
||||
Pirmais promocijas eksāmens veiksmīgi nokārtots. Tagad jūlijā - darbs pie sava projekta, bet augustā atkal jāatgriežas pie studijām. Ceļots šogad nav un diez vai būs. Ļoti, ļoti aizkustina Kreicera sonāte (vijole - Dāvids Oistrahs) šajā izpildījumā: http://classic-online.ru/downloads/?fil Nu tā. |
||||
|
Friday, June 7th, 2013 |
|
||||
Jau kādu gadu domāju par e-lasītāja iegādi. Bet sešu collu ekrāns man neder, jo pārsvarā jālasa grāmatas .pdf, .doc, .docx utt. formātā. Savukārt ar lielākiem ekrāniem, ja pareizi saprotu, ir pieejami vien daži produkti. Neviens no tiem nav no kaut cik pazīstama ražotāja. Visbiežāk tiek pieminēts Pocketbook un Onyx M92. Atsauksmes par abiem ir pretrunīgas. Varbūt kāds var dalīties savā pieredzē par minēto? |
||||
|
|
||||
Ko iespēju pēdējā mēnesī-divos: * nolasīju vairākas lekcijas maģistrantūrā * noklausījos vēl vairāk lekciju doktorantūrā * vienas no šādām lekcijām rezultātā ieinteresējos par eksperimentālām metodēm valodas izpētē (nākotnes plāni) * nosvinēju kārtējo dzimšanas dienu * tomēr veicu divus pagarus tulkojumus * piedzīvoju aptuveni mēnesi garu intensīvas intereses periodu par sieviešu lietām (apģērbi, somas, kurpes, that kind of stuff) * apmeklēju katedras semināru * skolēnu labāko referātu konkurss fakultātē Kas tuvākajā laikā jāizdara: * gatavošanās promoc. eksāmenam * raksta sagatavošana konferences rakstu krājumam * pēc tam - gatavošanās atskaitei par paveikto rudenī (t.sk. anotēta literatūras saraksta veidošana) Kur lai ņem laiku savam projektam? Un, jā. Joprojām man ir problēmas ar valodniecības literatūras lasīšanu: it visur man rādās pamatojuma trūkums vai pat neloģiskums. Pieļauju, ka problēma ir manī nevis daudzajos slavenajos grāmatu autoros. Eh. |
||||
|
Monday, April 22nd, 2013 |
|
||
Draugs par Dziesmu svētkiem: "Tas taču ir viens milzīgs tīmbildinga pasākums". | ||
|
Wednesday, April 10th, 2013 |
|
||
Tikko, noskatoties filmu Catch-22, kura, protams, ir tikai blāvs grāmatas atspulgs, atcerējos, cik ļoti ārprātīgi man patika grāmata Catch-22. | ||
|
Sunday, April 7th, 2013 |
|
||
Interesanti, kas nosaka to, vai filmās attēlotais mums škiet ticams jeb reālistisks. Jautājums attiecas gan uz datorgrafikas produktiem - skrienošiem dinozauriem, lidojošiem šķīvjiem, citplanētiešiem un tā tālāk, gan arī uz aktieru tēlojumu. Jo lielāko daļu šādu lietu vairākums cilvēku nekad nav redzējuši dzīvē: mēs neesam redzējuši dzīvus dinozaurus, citplanētiešus vai lidojošus šķīvjus; tāpat visticamāk neesam redzējuši, kāda ir cilvēka sejas izteiksme, piemēram, tad, kad viņš dzer indi, šauj uz ienaidnieku, spiež kodolieroču palaišanas pogu vai naktī skatās, kā guļ viņa dzīvesbiedrs. Taču daļa šādu attēlojumu mums šķiet ticama un daļa - nē. |
||
|
Saturday, April 6th, 2013 |
|
||||
No Anitas Butānes raksta "Ieskats sugasvārdu un īpašvārdu kalkošanas tradīcijās latviešu valodā (publicēts rakstu krājumā "Vārds un tā pētīšanas aspekti 14 (I)", Liepāja: LiePA, 2010). "Kā zināms, 19. gadsimtā, kad notika regulēta uzvārdu došana [...], latvieši izraudzījās arī nelatviskus (bieži vien - vāciskus) uzvārdus, un tam bija dažādi iemesli - gan vācu tautības skrīveru loma vācisku uzvārdu došanā, gan arī pašu latviešu tiekšanās pēc nelatviskiem uzvārdiem, kas, viņuprāt, varēja palīdzēt iegūt augstāku statusu sabiedrībā" (Butāne 2010, 86-87). "... runājot par nelatvisku uzvārdu došanu, šķiet, var fiksēt gadījumu, kad citvalodas vārdu darināšanai par paraugu ir izmantoti latviešu valodas vārdi. [...] daudzi saimnieki par pavārdiem, resp., uzvārdiem, dabūjuši savu māju nosaukumus dažādos pārveidojumos un arī vācu tulkojumos un vāciskojumos, tā, piem., Ošenieks pārvērsts par Ošmani, Upenieks par Upmani [...], Jaunzems par Neulandu, Lauksargs par Feldmani. [...] Vēlāk, 20. gadsimtā, agrāk pieņemtie vai piešķirtie nelatviskie uzvārdi bieži vien tika latviskoti, un latviskošana izpaudās arī kā uzvārdu kalkošana" (Butāne 2010, 87). Rezultātā valodā pastāv paralēli aizgūti, daļēji un pilnīgi kalkoti uzvārdi. Piemēram: Bahmans - Strautmans/Strautmanis Feldmanis - Laukmanis Grosmans/Grosmanis - Lielmanis Veismanis - Baltmanis Birkenbergs - Bērzkalns Blūmfelds - Puķudruva Hohbergs - Augstkalns Veiskopfs - Baltgalvis Bergmanis - Kalnmanis - Kalnvīrs Freibergs - Brīvbergs - Brīvkalns Freimanis - Brīvmanis - Brīvvīrs Kreicbergs - Kristbergs - Krustkalns/Kristkalns Landmanis - Laukmans - Laukvīrs Lembergs - Mālbergs - Mālkalns Neubergs/Neibergs - Jaunbergs - Jaunkalns Zonnenbergs - Saulenbergs - Saulkalns (piemēri no Butāne 2010, 87-88). "Laikrakstā "Latvijas Kareivis" 1939. gadā tiek ziņots, ka viens no ieceltajiem Rīgas Jūrmalas pilsētas padomniekiem ir Fr. Brīvvīrs-Brīvmanis. Tātad dubultuzvārdā ietilpst gan pilnīgais kalks, gan daļējais kalks" (Butāne 2010, 88). |
||||
|
Thursday, April 4th, 2013 |
|
||||
Izrādās, Deutsches Wörterbuch von Jacob Grimm und Wilhelm Grimm digitalizācija tika veikta šādi: ķīniešu datoroperatori, kuri nezina vācu valodu, manuāli ievadīja vārdnīcas 32 sējumu datus - pa simbolam vien. Tādējādi esot tikusi nodrošināta lielāka ievades precizitāte (valodu pārvaldošiem cilvēkiem esot tendence neapzināti ieviest izmaiņas ievadāmos datos). Bet tas vēl nav viss: vārdnīcas dati tika ievadīti divreiz (dubultās ievades metode). Pēc tam abas versijas tika salīdzinātas un nesakritības pārbaudītas, tādējādi meklējot ievades kļūdas. Ir tajā visā kaut kas nedefinējami ruthless I'd say. |
||||
|
Wednesday, April 3rd, 2013 |
|
||||
Kārtējo reizi meklējot vārdiņus Gūglē, rezultātos ieraudzīju kaut ko pārsteidzošu. Proti, cilvēku, kurš forumā prasa par ugunsmūri, kas ļautu katram mājas datora lietotājam liegt noteiktu mājaslapu apmeklēšanas iespēju. Tas ir, katram lietotājam būtu savs aizliegto mājaslapu saraksts. Un šie lietotāji būtu jautājuma uzdevēja meita un sieva. Mēģināju iedomāties kā šādas attiecības varētu izskatīties, bet uzkāros. Citāts: Devil_Inside 03-19-11, 20:58 O.K. Laikam vajag skaidrāk aprakstīt problēmu. Ir kompis, kuru pamatā lietoju es, bet brīžiem arī sieva un meita. Kompis ir ieslēgts praktiski 24/7 un es nemaz nelogojos ārā. Tikai switchoju jūzerus. Meitai augiem.lv ir kategoriski noliegts, bet sievu no tās drazas nevaru ataudzināt. Protams, ka bez minētā saita ir vēl kaudze ar citiem, kurus arī vajadzētu filtrēt, bet katram jūzerim atsevišķi. Agrāk lietoju K9 web protection, kas principā būtu ideāls, ja tikai nebūtu katru reizi jāslēdz iekšā/ārā atbilstoši tam kurš ir pie kompja. |
||||
|
|
||
Vakar noskatījāmies The Invention of Lying. Ļoti patika. Kā viegla komēdija bez pretenzijām un īpašām jēlībām - ideāli. Sižets: mūsdienu pasaule, kurā neviens nezina, kas ir meli, un nemāk melot. Līdz viens vīrs izdara satriecošo atklājumu, ka "var teikt to, kas nav". |
||
|
Friday, March 29th, 2013 |
|
||
Tas, ko patiešām gribētos saprast par reliģioziem cilvēkiem, ir kā viņi var ar tik dzelžainu pārliecību apgalvot, ka zina, ko domā un taisās darīt Dievs. Dievs visu piedod, Dievs palīdzēs, Dievs nepieļaus kind of thing. Kad, maigi sakot, nekas par to neliecina. Jautājums kārtējo reizi radās pēc "Panorāmas" sižeta noskatīšanās par krusta ceļu. Par to grēku piedošanu, kuru veic Dievs, ir īpaši interesanti. Ne tā kaut kā sevi manifestē, ne tā ir definējama, ne fiksējama, nekas. Bet daudzi to cenšas panākt tik un tā. |
||
|
|
||||
Ir dažas gleznas/ gravīras, kuru reprodukcijas es gribētu ierāmētā veidā redzēt savās četrās sienās. Taču nezinu, kā šo ieceri īstenot: man ir pieejami tikai internetā atrasti faili ar dažādu izšķirtspēju. Nopirkt gatavas reprodukcijas nav risinājums, jo diez vai dažiem no izvēlētajiem darbiem tādas atradīšu. Kā uzzināt, vai un kādā izmērā ir iespējams kvalitatīvi izdrukāt izvēlētās bildes un tad vēl lai tam visam varētu pielikt paspartū, kas neaizsegtu daļu no bildes, un koka rāmīti? Kādam ir pieredze un varbūt ieteikumi, kur varētu griezties (Rīgā)? |
||||
|
Wednesday, March 27th, 2013 |
|
||||
Nesen manās rokās nonāca dažu kompānijas Sisley ražotu kosmētisku produktu izmēģinājuma versijas. Proti, šis, šis, šis un šis. Pēdējos divus nemēģināju, bet par pirmajiem diviem pagaidām esmu aizdomīgā sajūsmā. Kaut kur noteikti jābūt āķim: no pieredzes kosmētisku produktu iedarbīgumam ticu maz. Vai tik mana sajūsma nav skaidrojama ar šo produktu smieklīgi augsto cenu nosacītu bias. Rakstu šo tādēļ, lai disciplinētu sevi un beigtu apsvērt iegādes iespējas. Jo tās cenas tiešām nevar būt pamatotas. |
||||
|
Tuesday, March 26th, 2013 |
|
||||
|
Monday, March 25th, 2013 |
|
||||
Pēdējās dienās noskatītas: 1. Koriolāns - Šekspīra luga mūsdienu dekorācijās, varoņi runā dzejā. Neparasti, vietām smieklīgi, kas ir labi, jo filmās visvairāk vērtēju tieši to spēju mani pārsteigt, tādējādi izraisot vismaz kaut kādas emocijas. 2. Pēdējais Skotijas karalis - Āfrika-Āfrika, par Ugandas diktatoru Idi Aminu 1970.-jos gados. Labi. It sevišķi pārliecinošs likās Foresta Vitekera tēlojums, kas atsvēra mani vienmēr kaitinošā (subjektīvi) Džeimsa Makevoja klātbūtni. |
||||
|
|
||||
Kāds skaitlis beidzas ar ciparu 2. Ja to pārvietotu uz skaitļa sākumu, skaitlis dubultotos. Kurš skaitlis tas varētu būt? | ||||
|
|
||||
"Rīgas Ūdens" plāno ražot dzeramo ūdeni pudelēs, Delfi (veca ziņa) Cilvēki ar lieko svaru arvien vairāk apdraud zirgu labklājību, Tvnet |
||||
|
|
||
Izrādās, ir tāda ezotēriska programmēšanas valoda kā Brainfuck. Hello World! saskaņā ar vikipēdiju izskatās šādi: ++++++++++[>+++++++>++++++++++>+++>+<<<< Te vēl visādi amizanti eksemplāri atrodami. |
||
|
|
||||
Mani pašreizējie ilgas un skrupulozas atlases rezultātā izvēlētie must have pārtikas produkti (t.i., ja mājās tie ir, vairāk man neko nevajag, nutritionally speaking): 1. Kafija 2. "Lāču" rupjmaize 3. "Trikātas" kūpinātais siers vai ritulis ar muļķīgo nosaukumu "Vīra prieks" 4. "Limbažu" vājpiena biezpiens un paštaisīts zemeņu vai upeņu biezenis/ ērķšogu ievārījums 5. Āboli "Granny Smith" 6. "Rūjienas" vaniļas saldējums Nu un cigaretes, protams. Un kādi ir jums? |
||||
|
Sunday, March 24th, 2013 |
|
||||
Panda pēc maltītes restorānā apšauj pārējos apmeklētājus, jo kādā zooloģijas grāmatā sniegtais pandas ēšanas paradumu apraksts "eats shoots and leaves" ar nepareizi ievietotu komatu pārtapis par "eats, shoots and leaves". (Minēts Daces Strelēvicas-Ošiņas grāmatā "Kāpēc mēs gribam, lai valoda ir pareiza") |
||||
|
Friday, March 22nd, 2013 |
|
||
"A significant fact of the human condition: the feedback to which life exposes us is perverse. Because we tend to be nice to other people when they please us and nasty when they do not, we are statistically punished for being nice and rewarded for being nasty." no "Thinking, Fast and Slow" by Daniel Kahneman (Runa šeit ir par to, ka labām darbībām vai labiem rezultātiem ar lielāku varbūtību sekos sliktāki, nevis tikpat labi vai vēl labāki, tādēļ nereti šķiet, ka kā atbildi uz uzslavēšanu vai kaut kā laba izdarīšanu, kuri savukārt parasti ir reakcija uz labām darbībām vai labiem rezultātiem, cilvēks saņem kaut ko ne tik pozitīvu, kā viņš bija cerējis). |
||
|