lasitajs ([info]lasitajs) rakstīja,
@ 2021-05-15 21:39:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Es tā īsti nekad nebiju sapratis sajūsmu par Glena Gūlda fenomenu Baha interpretācijās. Taču šis IR lieliski.

Baha WTK1 16. prelūdija, sol minorā.
https://www.youtube.com/watch?v=Ph5WAiJaEKE

Viņš spēlē trillerus ar accelerando: sāk superlēni un tad ieskrienas. Notīs nekas tāds nav rakstīts. Rihters, Aškenazi, Barenboims et al. spēlē kā ir uz papīra – vienu garu, vienādi ātru trilleri. Gūlda versijā lēnais trillera iesākums dod iespēju uz brīdi izcelties basa balsij, kā arī tas nekļūst apnicīgs, tam ir virzība. Kā teiktu Seidži Ozava – sense of direction.

Maza detaļa: šajā vietā ( https://youtu.be/Ph5WAiJaEKE?t=125 ) Gūlds kļūdās notīs. Tur ir la-bekar.

Screen-Shot-2021-05-14-at-22-46-52

Un 16. fūga.
Cik spēcīgi, es pat teiktu, kaislīgi viņš izceļ basa balsi šajā vietā:
https://youtu.be/rt12VJtq91s?t=71

Baroku bieži interpretē ļoti rezervēti, varbūt pat mehāniski, bet šajā vietā Gūlds pēkšņi ieliek kaut ko ļoti, ļoti cilvēcisku. Nu un tad vēl, protams, dziedāšana līdzi.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]ernuerna
2021-05-16 21:58 (saite)
81. gada Goldberga variācijas man personīgi vairāk norauj jumtu nekā tās 50to (ceru, ka nekļūdos ar gadiem). Tur ir kaut kas tāds.... psihopātiski suģestējošs. Skatīties uz viņu ir tik pat grūti kā uz VŠ, bet klausīties - baudu bauda!

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]lasitajs
2021-05-17 09:56 (saite)
Jā, ar tām jau viņš ir ļoti slavens, bet šajos darbos, ko pieminu, tos es reāli labi zinu, līdz ar to spēju novērtēt interpretācijas īpatnības.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?