lasitajs ([info]lasitajs) rakstīja,
@ 2021-05-15 21:39:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Es tā īsti nekad nebiju sapratis sajūsmu par Glena Gūlda fenomenu Baha interpretācijās. Taču šis IR lieliski.

Baha WTK1 16. prelūdija, sol minorā.
https://www.youtube.com/watch?v=Ph5WAiJaEKE

Viņš spēlē trillerus ar accelerando: sāk superlēni un tad ieskrienas. Notīs nekas tāds nav rakstīts. Rihters, Aškenazi, Barenboims et al. spēlē kā ir uz papīra – vienu garu, vienādi ātru trilleri. Gūlda versijā lēnais trillera iesākums dod iespēju uz brīdi izcelties basa balsij, kā arī tas nekļūst apnicīgs, tam ir virzība. Kā teiktu Seidži Ozava – sense of direction.

Maza detaļa: šajā vietā ( https://youtu.be/Ph5WAiJaEKE?t=125 ) Gūlds kļūdās notīs. Tur ir la-bekar.

Screen-Shot-2021-05-14-at-22-46-52

Un 16. fūga.
Cik spēcīgi, es pat teiktu, kaislīgi viņš izceļ basa balsi šajā vietā:
https://youtu.be/rt12VJtq91s?t=71

Baroku bieži interpretē ļoti rezervēti, varbūt pat mehāniski, bet šajā vietā Gūlds pēkšņi ieliek kaut ko ļoti, ļoti cilvēcisku. Nu un tad vēl, protams, dziedāšana līdzi.


(Lasīt komentārus)

Nopūsties:

No:
Lietotājvārds:
Parole:
Ievadi te 'qws' (liidzeklis pret spambotiem):
Temats:
Tematā HTML ir aizliegts
  
Ziņa:
Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?