Kurvjzieža kontemplācijas

Krāšņais Kurvjziedis

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Vakar vakarā, kad gana dzērusi biju, beidzot formulēju citiem tā, lai arī pati saprastu, kāpēc man nepatīk protestantisms un kāpēc allažiņ intuitīvi esmu jutusi, ka tā var būt tikai tāda nūģu, liekuļu un svētulīgu birģeru reliģija, vienalga, vai mēs par luterāņiem, kalvinistiem vai baptistiem runājam.

Raugi, katolicismā un pareizticībā pastāv tradicionāls ceļš, kā visādus eksaltētus radikāļus ievirzīt Dievam tīkamā un sabiedrībai nekaitīgā praksē. Ej, mīļo puisīt vai meitiņ, klosterī, lūdz par pasaules grēkiem, mācies levitēt, nododies askēzei un citādi izklaidējies, bet pasaulīgos ļaudis liec mierā, pats nevairojies un savas idejas ārpus klēra labāk neizplati.
Savukārt protestantisms pieļauj pat visliekulīgāko farizeju un karojošo puritāņu kundzību - viņi neaiziet klosteros, viņi kļūst, sasodīts!, par cienijamiem ģimenes tēviem un mātēm, kas ar savu kroplīgo garīguma izpratni turpina indēt dzīves saviem bērniem, mazbērniem un kaimiņiem, kas aiz sienas gribētu miermīlīgi iežūpot un laulību pārkāpt.

Lūk, tāpēc man nepatīk visi tie piparkūku cepēji, darba tikuma slavinātāji un Ziemassvētku eglīšu izgudrotāji! Atskaitot Bahu, nav nekā laba viņu radītajā, nav!
  • Tieši tā. Pilnīgi Tev piekrītu.
  • Nav mans nolūks uzsākt reliģisku disputu, bet protestantisms ir ļoti plašs savos virzienos, un Latvijas evanģēliskais luterānisms galīgi nav vienīgais tā veids.
    • Man jau bija tāda aptuvena nojausma, tāpēc ieraksta 1.rindkopa minēju kalvinistus un baptistus. Godīgi sakot, esmu dzirdējusi arī par anglikāņiem, puritāņiem, metodistiem, 7.dienas adventistiem un vēl dažiem dučiem virzienu, bet tas nemaina manu iepriekš pausto viedokli.:)
  • Zinu katoļus, kas ir eksaltēti radikāļi, un labi sabvieno galējos uzskatus ar laicīgu dzīvi un savu bērnu/mazbērnu/kaimiņu smadzeņu čakarēšanu. Visi jau klosterī neiet.
  • par protestantiem piekrītu, savukārt katoļiem ir citas sliktas īpašības:D
    • Man franciskāniskais gars ir tuvs.:)
      • pirms diviem gadiem 2.ziemassvētkos klimtu pa asīzi, kur apkārtnē ceļmalās pat sniegs bija redzams. nu un daudz kas vēl, bet vislabāk patika mūku basās pēdas uz aukstajiem miesta akmeņiem. asīze vispār atstāja tādu paskarbu iespaidu.
  • Nu sveiki, varētu padomāt, ka katoļi un pareizticīgie nav liekulīgi farizeji! Ko vērts ir nabadzības sludinājums apvienojumā ar hrōnisku bagātību uzkrāšanu, vai kristīgās labsirdības sludināšana komplektā ar Inkvizīciju, piemēram ;]
    • Ak, Tu atkal primitivizē, kā jau vienmēr!
      • Kura tur ir tā primitivizējošā daļa? Aizmirsu uzskaitīt, cik tieši naudiņas abi šie virzieni ir uzkrājuši, neskatoties uz nabadzības zvērestiem? :P

        Bez tam, man domāt, ka Tu, runājot par vairošanos un puritāņu kundzību, daudz par zemu novērtē bērnu dumpīgumu :]
        • Cik man zināms, jebkāds nabadzības solījums, klosterī stājoties, nozīmē atteikšanos no individuālā īpašuma, vai ne? Līdz ar to, nesaprotu, kur Tu saskati liekulību.

          Otro rindkopu es vienkārši neizpratu. Kāds bija mesidžs?
          • Tev pašai neliekas, ka atļaut organizācijai to, kas netiek atļauts individuāliem biedriem, ir nedaudz kaut kā ne tā? Īpaši ņemot vērā to, ka jebkuras organizācijas iekšienē nevalda vienlīdzība organizācijas kopējo resursu izmantošanā?

            Citēju: "ar savu kroplīgo garīguma izpratni turpina indēt dzīves saviem bērniem, mazbērniem". Imho Tu nenovērtē šo bērnu un mazbērnu dumpīgumu.
            • 1.Nē, neliekas. Tu šobrīd runā no kaut kādām savām postapgaismības individuālista pozīcijām, kuram baznīca ir tikai indivīdu kopums, nevis transcendences imanence, nevis Kristus miesas klātbūtne laicīgajā pasaulē, utml. Tavs arguments ir vistīrākā profanācija - apmēram tas pats, kas teikt, - "kamoooon, kāds Dievs, cilvēki ir ar raķeti uzbraukuši kosmosā, neredzēja tur viņi nekādu dievu!":)

              2. Manuprāt, izmisīgs dumpīgums un tā traģiskās sekas arīdzan ir viena no kroplibas izpausmēm - resp., pakļāvīgais un dumpinieks ir vienlīdz lielā mērā situācijas upuri.
              • aļo, aļo!! par 1. punktu - kurā vietā baznīca ir Kristus miesas klātbūtne?.:))
                tu Bībeli dajebkad vispār esi lasījusi?.:) kaut vai Jauno Derību, ja ne visu Bībeli..:)
              • 1. "Kristus miesas klātbūtne laicīgajā pasaulē"? Es atvainojos, a kādēļ šīs klātbūtnes ir tik daudzas - pareizticīgie, katoļi, protestanti, un tie, un šitie? Viņi ko, Kristu pa gabaliem saplosīja, lai katrs tiktu pie miesas gabala, vai kā?

                2. Doh, "izmisīgs", "traģiskas", "kroplības" - cienītā, cik gara Jums caurmērā ir katra eksaltācijas lēkme?
                • Tā,sākās kašķis :DDD Man jau patīk pakašķeties.
                  Visi mēs esam dažādi un katrs var izvēlētis savu baznīcu ( vai sinagogu), kas viņam tuvāka. Bet Dievs jau nav baznīcā... Tu ko, Selindžeru neesi lasījis :)
                • Šķiet, atkal izteiksmes veids tiek projicēts uz manu personību un izmantots, lai diskusiju par tēmu parvērstu personiskos apvainojumos. :)
                  • Izteiksmes veids tiek projicēts uz personību... Nu jā, tā, protams, ir liela kļūda, jo izteiksmes veids un personība ir divas dažādas, savā starpā nesaistītas lietas. Visiem plaši zināms fakts ir tas, ka, piemēram, tolerantākie cilvēki katru otro teikumu sāk ar "Sukas nēģeri un geji, neieredzu, bļa".
                    • Klau, Tev pēdējā laikā tiešām ir klikšķis izmantot katru mazāko iespēju, lai provocētu kādu neglītu kašķi ar mani, vai tas tikai man tā izskatās?:)
                      • Imho tas Tev tā izskatās; no manas puses drīzāk ir aizdomas, ka Tavi teksti paliek arvien kategoriskāki un provocējošāki.
                        • Tad varbūt vienosimies, ka mums ir neliela komunikācijas barjera un tendence nekorekti interpretēt vienam otra sacīto, tāpēc auglīgas diskusijas un emocionāli neiekrāsotas viedokļu apmaiņas iespēja pagaidām ir tuva nullei?:)
                          • Nu un ko tā vienošanās dos? ;)
                            • To, ka zināsim, ka vēlme kašķēties mūsu gadījumā daudz mazāk izriet no viedokļu atšķirībām, bet daudz vairāk - no personību nesaderības, atšķirīgām humora izjūtām un uztveres īpatnībām.

                              Pieņemu, ka vismaz mani tas atturētu komentēt Tavus tekstus, kamēr es nebūtu droša, vai esmu sapratusi vēstījuma saturu, kā arī uztvert emocionāli neitrāli, ja maniem tekstiem parādītos kāds uz rupjības un personiska aizvainojuma robežas balansējošs komentārs vai arī kas tāds, ko man gribētos klasificēt kā "piekasīšanos piekasīšanās dēļ".
  • Vienīgā neraža, ka katolicismā kļūšana par mūku un mūķeni nav obligāts priekšnosacījums. Un par nabaga altārzēniem arī drusku skāde.
  • Nu, vienīgais par ko es varētu nosodīt protestantismu kopumā būtu tā @#$% darba tikuma izdomāšana.

    Pārējais štrunts. Protestantisms radās tāpēc, ka katoļu baznīca sūkāja XXXL izmēra asi. Var jau būt, ka kopš tā laika kaut kas ir mainījies, man, atklāti sakot, vienalga. Tikai tas darba tikums, par to gan skāde.
  • (Anonīms)
    vīnogas skābas?
    • Nē, bumbieri kantaini.:)

      Man bija licies, ka esmu ļoti pieklājīgi devusi mājienu, ka nevēlos, lai mani komentē, vai ne?
      Es ļoti negribētu Tevis dēļ noņemt anonīmo komentāru iespēju, tāpēc ceru, ka par spīti Tavai biezādainībai mēs tomēr varēsim vienoties.
Powered by Sviesta Ciba