Kurvjzieža kontemplācijas

Krāšņais Kurvjziedis

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Ja skolā man būtu bijusi iespēja skriešanu apgūt atbilstoši savām spējām, nevis programmai un standartiem, tās nebūtu bijušas šausmas un mocības, no kurām pašsaglabāšanās instinkts liek izvairīties. Man nebūtu bijuši vajadzīgi divdesmit gadi, lai lēnītēm pārvarētu psihotraumas un atdzīvinātu sevī cilvēkiem dabiski piemītošo kustētprieku. Visticamāk - arī šos divdesmit gadus es būtu pavadījusi sportiskāk un veselīgāk.
Izglītības sistēma spēj ne tikai iemācīt, bet vēl jo vairāk - arī nokaut un paralizēt vēlmi iemācīties. Es biju tizlene, kuru piespieda skriet, neiemācot to darīt un nepieradinot pie slodzes. Kādam citam lika rēķināt vai lasīt tad, kad viņš to neprata un nespēja.
Pieņemu, ka ir cilvēki, kuri joprojām nespēj pārvarēt šausmas rakstīta teksta vai matemātikas uzdevuma priekšā. Vai dzīvo nesajēgā par dabaszinātņu pamatjēdzieniem.
Skumji.
  • par fizisko dzīves pusi - piekrītu. man līdzīgas sajūtas, pret skolu, GDA normām un visu pārējo. to, ka neesmu dzimusi tizlenīte uzzināju daudz daudz vēlāk.
    par rakstīšanu, rēķināšanu - nu, tās pie pamatiemaņām. zinu, ka ir cilvēki, kuriem tās nekādu baudu nesagādā.
    par dabaszinātnēm, īsti nesaprotu, kas no tā, ka daži ļaudis nekad nav zinājuši vai neatceras ņūtona likumu, aizmirsuši, kā izskatās sērskābes vai cukura formula, nejēdz saslēgt vadus ķēdītē un tamlīdzīgi? ja vien, protams, nav elektriķi, dakteri, inženieri un tamlīdzīgi?
    • Man tomēr šķiet diezgan labi, ka, paskatoties uz minerālūdens etiķetē uzskaitītajiem joniem, es saprotu, ka tas ir ūdens ar vārāmo sāli un mazliet dzeramās sodas.:)
      Nu, nezinu - man liekas ka ir kaut kāds antianalfabētisma minimums, kas atbilst vidusskolas (nu labi, pamatskolas) mācību programmai un ko cilvēkiem vajadzētu zināt. Ne tikai sadzīvisku problēmu risināšanas labā, bet arī tāpēc, lai pasaule visapkārt nebūtu mīklains, aizšifrēts teksts.
      • jo palieku vecāka, jo vairāk domāju, ka cilvēkiem ir jābūt iespējai dabūt obligāto pamatizglītību, lasīt, rakstīt, un vēl šo to (līdz 16 gadiem). un obligātās pamatizglītības laikā bērnam būtu jāparāda, cik plaša, daudzveidīga un interesanta ir pasaule un kaut kādā mistiskā kārtā jārosina vēlme to izzināt. tālākais jau paša bērna/jaunieša (ģimenes un apkārtējās sabiedrības) rokās.
        ir pārāk daudz cilvēku, kuriem neinteresē. nevis, ka būtu slikti cilvēki, bet vienkārši neinteresē. lūk, šo grupu spiest apgūt papildus dienišķajam dzīvei sabiedrībā nepieciešamajam zināšanu minimumam ir lieka resursu tērēšana. citiem vārdiem - obligāta vidējā izglītība, ja bērnam (un ģimenei) nav intereses nekādas, ir lieka resursu tērēšana.
      • piekrītu... ja man būtu ķīmiju mācījuši - a la - eu paķidājam zobu pastu un kapēc šamā puto un kas notiks ja tu šito ar to saēdīsies.. nu tā ka ķīmija un fizika darbojas gan virtuvē, gan vannasistabā gan vēl visur kur citur. bet grāmatas sākas ar bezpersoniskiem tekstiem bez maz par raķešzinātni. Kā ta lai tiek tai WTF? sajūtai pāri videnē?! :D
    • :) Interesanti, ka ļoti liela daļa ļaužu uzskata, ka vismazāk kaitīgs ir tieši dabaszinātņu un inženierzinātņu zināšanu trūkums.
      • es esmu paraugs, kas visai maz iegaumējis no fizikas un ķīmijas formulām un veiksmīgi aizmirsis visu augstāko matemātiku... un dzīvo un nesūdzas :)
        • Pareizi. :)

          Es arī esmu aizmirsis lielāko daļu no latviešu literatūras un kultūras vēstures un arī nesūdzos!
      • Es arī esmu viens no tiem, kas uzskata, ka dabaszinātņu mācīšana ir pārspīlēta. Kaut kādi pamati ir vajadzīgi, bet pārāk liels uzsvars tajā ir uz faktu iekalšanu. Man tas pašam nekādas grūtības nesagādāja, bet neteikšu, ka dzīvē tam ir bijusi liela nozīme.

        Daudz svarīgāk ir iemācīties loģisko domāšanu, spēju diskutēt un komunicēt un atrast to pašu sērskābes formulu, kad tas ir vajadzīgs.
      • ā, bet tas pilnīgi loģiski. bez rakstītprasmes un rēķinātprasmes neiztiksi, bez dabaszinībām un inženierzinātnēm - gluži mierīgi iztiksi. tās ir speciālistu zināšanas, tomēr, kuras, ja nav vajadzības, parasts lietotājs ikdienā neizmanto. ja ir vajadzība, cilvēks, kurš prot lasīt un rēķināt un zina, kur meklēt, apgūs.
Powered by Sviesta Ciba