Ja skolā man būtu bijusi iespēja skriešanu apgūt atbilstoši savām spējām, nevis programmai un standartiem, tās nebūtu bijušas šausmas un mocības, no kurām pašsaglabāšanās instinkts liek izvairīties. Man nebūtu bijuši vajadzīgi divdesmit gadi, lai lēnītēm pārvarētu psihotraumas un atdzīvinātu sevī cilvēkiem dabiski piemītošo kustētprieku. Visticamāk - arī šos divdesmit gadus es būtu pavadījusi sportiskāk un veselīgāk.
Izglītības sistēma spēj ne tikai iemācīt, bet vēl jo vairāk - arī nokaut un paralizēt vēlmi iemācīties. Es biju tizlene, kuru piespieda skriet, neiemācot to darīt un nepieradinot pie slodzes. Kādam citam lika rēķināt vai lasīt tad, kad viņš to neprata un nespēja.
Pieņemu, ka ir cilvēki, kuri joprojām nespēj pārvarēt šausmas rakstīta teksta vai matemātikas uzdevuma priekšā. Vai dzīvo nesajēgā par dabaszinātņu pamatjēdzieniem.
Skumji.
Izglītības sistēma spēj ne tikai iemācīt, bet vēl jo vairāk - arī nokaut un paralizēt vēlmi iemācīties. Es biju tizlene, kuru piespieda skriet, neiemācot to darīt un nepieradinot pie slodzes. Kādam citam lika rēķināt vai lasīt tad, kad viņš to neprata un nespēja.
Pieņemu, ka ir cilvēki, kuri joprojām nespēj pārvarēt šausmas rakstīta teksta vai matemātikas uzdevuma priekšā. Vai dzīvo nesajēgā par dabaszinātņu pamatjēdzieniem.
Skumji.
par rakstīšanu, rēķināšanu - nu, tās pie pamatiemaņām. zinu, ka ir cilvēki, kuriem tās nekādu baudu nesagādā.
par dabaszinātnēm, īsti nesaprotu, kas no tā, ka daži ļaudis nekad nav zinājuši vai neatceras ņūtona likumu, aizmirsuši, kā izskatās sērskābes vai cukura formula, nejēdz saslēgt vadus ķēdītē un tamlīdzīgi? ja vien, protams, nav elektriķi, dakteri, inženieri un tamlīdzīgi?
Nu, nezinu - man liekas ka ir kaut kāds antianalfabētisma minimums, kas atbilst vidusskolas (nu labi, pamatskolas) mācību programmai un ko cilvēkiem vajadzētu zināt. Ne tikai sadzīvisku problēmu risināšanas labā, bet arī tāpēc, lai pasaule visapkārt nebūtu mīklains, aizšifrēts teksts.
ir pārāk daudz cilvēku, kuriem neinteresē. nevis, ka būtu slikti cilvēki, bet vienkārši neinteresē. lūk, šo grupu spiest apgūt papildus dienišķajam dzīvei sabiedrībā nepieciešamajam zināšanu minimumam ir lieka resursu tērēšana. citiem vārdiem - obligāta vidējā izglītība, ja bērnam (un ģimenei) nav intereses nekādas, ir lieka resursu tērēšana.
Es arī esmu aizmirsis lielāko daļu no latviešu literatūras un kultūras vēstures un arī nesūdzos!
Daudz svarīgāk ir iemācīties loģisko domāšanu, spēju diskutēt un komunicēt un atrast to pašu sērskābes formulu, kad tas ir vajadzīgs.