- 10/7/15 06:30 pm
- Pirms kāda laika mašīnai (Škoda Fabia) parādījās problēmas, apgriezieni pilnīgi randomā izdomāja noraustīties uz leju, kas braucot pa ielu rezultējas ļoti īslaicīgā ātruma samazināšanā, bet stāvot pie luksofora, mašīnas noslāpšanā. Mašīna tika aizvesta pie kaut kāda džeka pie garāžas, kurš pieslēdza savu laptopu un pateica, ka kaut kāds dačiks nestrādā, kuru var nomainīt tikai izceļot ārā visu motoru, jo viņš atrodoties apakšā.
Biju nedaudz skeptisks par šādu diagnozi, jo nesapratu kāpēc lai kaut kāds dačiks čakarētu motoru, bet klausīju viņa rekomendācijai "nu, ja baigi netraucē, tad kāpēc mainīt, hehe" līdz brīdim, kad līkumā griežoties biju ielicis neitrālajā ātrumā un mašīna noslāpa. Par laimi dzīvē pieredze ar šādu prikolu jau ir bijusi, tāpēc no visas sirds spiedu bremzes, kurām jāpielieto necilvēcīgs spēks pie noslāpušas un ripojošas mašīnas un centos stūri tikpat kā negriezt, jo zināju, ka nobloķēsies. Šis notikums lika saprast, ka otru tādu vairs nevēlos piedzīvot un ka problēmai jāpieiet nopietni. Džeku no garāžas nolēmu nomainīt ar Škodas oficiālo pārstāvi Latvijā "Karlo motors" un cerēju, ka viņi kārtīgi izanalizēs problēmu cēloni.
Pirmais kāzuss bija momentā, kad zvanīju viņiem, lai apvaicātos par progesu. Kad nosaucu mašīnas numuru, man atbildēja, ka tādas mašīnas tur nav un vai es esmu pārliecināts par savu numuru. Es biju, bet cilvēks klausules otrā galā tāpat aicināja ieskatīties tehniskā pasē. Viņš arī izklausījās nedaudz neapmierināts, kad es nezināju, kam es atstāju mašīnas atslēgas un ka tas ir izdarīts vienkārši tāpat bez kaut kāda dokumenta pretī. Rezultātā noskaidrojās, ka mašīna tur tomēr atrodas, bet problēmas cēlonis nav atrasts. Noraksturoju detalizētāk un pēc pāris dienām saņēmu zvanu ar diagnostikas rezultātiem - pārkarst motora vadības bloks. Nodomāju, ka tas izklausās stipri ticamāk par kaut kādu dačiku, jo tas tomēr atbild par motora darbību, un problēmas ir tieši ar to. Detaļa esot jāmaina, maksā ap 700 eiro bet varot mēģināt kaut kādos kaktu kantoros vest labot.
Aizbraucot pakaļ mašīnai un samaksājot par diagnostiku 30 eiro, es saņēmu "Servisa piedāvājumu", kas man piedāvāja šo problēmu atrisināt un sastāvēja no šādām sastāvdaļām (cipari noapaļoti, diez vai jums interesē viss līdz pēdējam eirocentam)
Lieki piebilst, ka es nebiju pārāk priecīgs, jo šī summa sastāda gandrīz pusi no mašīnas vērtības, kā arī man nepatika mehāniķa komentārs, ka parasti cilvēki ar šādām problēmām mašīnu pārdod un par defektu neko nesaka, jo to nav tik viegli konstatēt pie vienkāršas apskates. Nav grūti iztēloties, ka šādu defektu jaunais īpašnieks varētu uzzināt pavisam nepiemērotā momentā, turklāt iegāzts tiktu cilvēks ar diezgan ierobežotiem līdzekļiem, jo citi šādu mašīnu neizvēlētos iegādāties. Mani ne pārāk pārliecina kaut kāds tur dzīves karmas princips, bet šāda rīcība būtu vienkārši pretīga.
Nedaudz sašļucis nolēmu pakonsultēties ar gudrākiem cilvēkiem un viens čalis no laukiem, kas piepelnās remontējot tehniku, uzmeta aci. Viņa pieslēgtajā laptopā uzrādījās kloķvārpsta sensora kļūda, kas laikam bija tas pats dačiks, par kuru runāja džeks no garāžas. Viņš paskaidroja, ka brīdī, kad sensors nogļuko, motors saņem nepareizu informāciju par to, kas jādara un attiecīgi nogļuko. Viņš pasūtīja jaunu detaļu, bišķi pačakarējās viņu nomainot, jo detaļa bija motora apakšā, bet aktīvi izmantojot tausti, viņam tas izdevās. Es viņam samaksāju par to 45 eiro, no kuriem (es pieņemu) lielāko daļu sastādīja detaļas cena.
Nu jau ir pagājis apmēram mēnesis kopš detaļa ir nomainīta un mašīnai ne reizi nav bijuši agrākie gļuki (kas parasti parādījas 1x 2-3 dienās). Izskatās, ka es esmu ne tikai ietaupījis 960 eiro, bet arī guvis vērtīgu mācību turēties pa gabalu no Škodas oficiālā pārstāvja Latvijā un mašīnu braukt labot pie džeka no laukiem, kas pārsvarā labo traktorus. Džeks no garāžas arī pārspēja oficiālo Škodas pārstāvi Latvijā, bet kā izrādījās, varēja iztikt bez motora izcelšanas, tāpēc viņš šajā sarakstā ierindojas otrajā vietā.
Un pats smieklīgākais šajā visā ir fakts, ka gadījumā, ja es būtu piekritis nomainīt motora vadības bloku, tas nebūtu atrisinājis problēmu. Es varu tikai mēģināt iztēloties savu seju, kad pēc bloka nomaiņas, es braucot atkal saskaros ar to pašu problēmu. Un es nekādi nevaru iztēloties savu seju, uzzinot, ka īstā problēma tomēr bija detaļa, kuras nomaiņa maksā 45 eiro. Nāk prātā multenes, kur uz apli skraida čalis, histēriski smejas un rauj sev ārā matus. - 24 domasIespraud domu
- 10/7/15 07:36 pm
-
Es domāju, ka ar līdz VW skandālu ne tādas vien lietas varētu atrast arī citiem auto ražotājiem/dīleriem/autorizētajiem servisiem.
- Sper laukā
- 10/7/15 07:40 pm
-
Nu man grūti saprast, vai tas bija apzināti vai nē.
- Sper laukā
- 10/7/15 07:59 pm
-
Vēl jo nožēlojamāk, ja sertificētā servisā šādas lietas notiek nevis krāpniecības, bet kompetences trūkuma dēļ. Rezultāts jebkurā gadījumā viens un tas pats - jāturas no šiem pa gabalu.
- Sper laukā
- 10/7/15 08:15 pm
-
To tikai aiz savas labsirdības pieņem, ka viņi ir nekompetenti.
- Sper laukā
- 10/7/15 09:00 pm
-
Škoda arī ir VAG grupas auto
- Sper laukā
- 10/7/15 07:40 pm
-
manai dacia ar beigusies garantija; labprat iegūtu gudrā čaļa ar laptopu, kas lauktehniku labo kontaktus
- Sper laukā
- 10/7/15 08:20 pm
-
Izklausas nepatikami (nevis laimigas beigas, protams, bet gan tas, ka iestade, kurai butu jabut parliecinosai, ir tiesi preteja).
- Sper laukā
- 10/7/15 11:26 pm
-
Re, varbūt tā arī ir tā "karma" - nolēmi nebūt kretīns un neiesmērēt gļukojošu auto kādam citam, un - voila! uzrodas džeks no laukiem, kas visu atrisina bez 4 cipariem. Well done. :)
- Sper laukā
- 10/8/15 08:36 am
-
nē, tas ir saprāts :) bez second un third opinion, es te neko nebūtu darījis.
- Sper laukā
- 10/8/15 09:25 am
-
es esmu laimīgais opel īpašnieks. un, diemžēl, arī garantijas apkopju vergs.
cipari - neesi bēdīgs. tomēr jāsaprot, ka laba cena jaunam autiņam ir iespējama tikai uz to, ka var nopelnīt trūkstošo uz pēcpārdošanas apkalpošanu.
tāpat jāņem vērā, ka viņu remonta manuāļos pamatideja ir tāda, ka maina beigtos mezglus īpaši neiedziļinoties defektos (īsāk- nepisās), savukārt laukos un kaktu servisos cilvēki māk beigtos mezglus restaurēt/salabot.
nekad neku nebūs tā, ka ar vecu vāģi iestūrējot pie dīlera tevi neizmantos pēc pilnas programmas ;) - Sper laukā
- 10/8/15 09:36 am
-
Es varētu mēģināt piekrist, ja vien viņu diagnoze nebūtu galīgi garām.
- Sper laukā
- 10/8/15 10:45 am
-
Labi, ka atrada vainu.
Par šo gan gribētu piebilst:
"līdz brīdim, kad līkumā griežoties biju ielicis neitrālajā ātrumā un mašīna noslāpa. Par laimi dzīvē pieredze ar šādu prikolu jau ir bijusi, tāpēc no visas sirds spiedu bremzes, kurām jāpielieto necilvēcīgs spēks pie noslāpušas un ripojošas mašīnas un centos stūri tikpat kā negriezt, jo zināju, ka nobloķēsies. "
Līkumi, pagriezieni jāiziet tikai ātrumā, neitrālajā var ļoti nelāgi sanākt.
Stūre nebloķējas, ja atslēga ir aizdedzē un pagriezta (ja uato noslāpst gaitā, tad jau būs pareizā pozīcijā), vienīgi bez pastiprinātāja kļūst smaga līdžigi kā bremzes. - Sper laukā
- 10/8/15 10:54 am
-
vot tā ir lieta, ko es nekad neesmu sapratis. Sanāk, ka pareizi būtu pirms līkuma sabremzēties, joprojām neiebraucot līkumā ielikt atbilstošajā ātrumā (parasti pie 90 grādu pagriezieniem tas ir otrais) un tad tikai sākt braukt līkumu? Kāds tā tiešām dara? Nevar jau ar 4-5 ātrumu sabremzēties līdz 20-30, mašīna vienkārši noslāps.
Man visu mūžu ir bijis tā, ka šādos gadījumos es es ielieku neitrālajā, bremzējot iebraucu līkumā un kad ātrums ir pietiekoši mazs, lieku ātrumā. Tas neattiecas uz lieliem līkumiem protams, teiksim nobraukšana no tilta or something. - Sper laukā
- 10/8/15 11:08 am
-
Sajūgs, bremze, 2. robs, sajūgs un braucam līkumu (šķiet pirmā lieta, ko autoskolā māca, ka līkumā tikai robā).
Kad ziemā kaut kur aizšļūksi, neitrālo iemācīsies nelietot. - Sper laukā
- 10/8/15 11:52 am
-
jā, mācīja gan. Bet es neklausu. Ziemā gan es braucu citādāk, tāpēc diez vai aizšļūkšu. Bet nu būs jāmēģina pie šitā piestrādāt, esošā maniere nekādu labumu nenesīs.
- Sper laukā
- 10/8/15 11:36 am
-
Sabremzējas pirms līkuma, ieliek ātrumā (parasti otrajā) un dodot virus gāzi iet līkumā. Sevišķi ar priekšpiedziņas auto.
Ar pakaļpiedziņu jābūt uzmanīgākām, lai oversteer nedabūtu :) - Sper laukā
- 10/8/15 10:55 am
-
psc
- Sper laukā
- 10/8/15 06:06 pm
-
3 mēnešus ar auto tādā stāvoklī braukāju, slāpa gan miljons reizes dienā, ielēju 98 benzīnu, problēma pagaisa
- Sper laukā
- 10/9/15 12:02 pm
-
Vest 2000 EUR vertu masinu remontet pie dilerservisa principa ir bezjedzigi, jo ja videji apkope vien izmaksas kaut kur ap 150-200 EUR, tad var parekinat, cik jebkadi citi darbi maksas - un salabot 2000 EUR vertu masinu kaut vai par 500 EUR ir diezgan apsaubams lemums.
Ka es to saredzu - vecu auto var reizem aizvest uz dilerservisu uztaisit apkopi (lai ari tas sanak vismaz 2x dargak neka citur), ja ir tadas velesanas (vai ari ja grib auto pardot, tad var uzradit potencialajiem pircejiem cekus, ka nupat veikta apkope pie oficiala parstavja), bet remontet nudien ne.
Man pasam ir tulit jau 2 gadus vecs auto, apkopes ir dargas, bet es principa lidz 150-180 kkm (ja tik ilgi masinu paturesu) planoju veikt apkopes pie dilera, ari pec garantijas perioda beigam (razotaja garantija 3 gadi/100 kkm, var pagarinat bet saubos, ka tas ir izdevigi), ar domu, ka velak bus daudz vieglak pardot, jo varesu uzradit perfektu servisa vesturi, kas ir 100% parbaudama.
Loti ceru bez lielakiem remontiem iztikt :) - Sper laukā
- 10/9/15 12:04 pm
-
nu redzi, tu jau zini lietas, kuras es pirms šīs pieredzes nezināju. Un ja tev ir jocīga problēma, tu gribi, lai viņu atrisina maksimāli kvalitatīvāk.
- Sper laukā
- 10/9/15 12:08 pm
-
Tas gan, bet diemzel dilerservisi ne vienmer = maksimali kvalitativi. Protams, ir savi plusi - ar dilerservisu vismaz vari kasitites, draudet, versties pie generalagenta, prasit naudu atpakal u.t.t., jo tomer vari turet vinus atbildigus, kamer no Vasjas kaut ko dabut, ja vins bus sapisis tavu autinu, bus neiespejami.
Bet par remontiem - vislabakak vienmer jau ir ar vesu prasu visu aprekinat. Jo ka jau pats saprati, maksat 1000 EUR lai saremontetu 2000 EUR vertu masinu nav diez ko lietderigi :) - Sper laukā
- 10/9/15 12:11 pm
-
protams, it īpaši gadījumā, kad par 1000 eiro tu mašīnu nesaremontē.
- Sper laukā
- 12/31/15 09:29 pm
-
Anonīms
savulaik lietojot 2 gadu vecu uzņēmuma darba vajadzībām doto Škoda Fabia saskāros ar tieši so pašu netikumu. Uzņēmums izvēlējās taktiku "jau jau vēl brauc, ta jau nav ko taisīt", tā arī turpināju laiku pa laikam sajusties kā muļķa iesācējs, kuram kārtējo reizi tieši krustojumā noslāpis auto. Iemācījos kontrolēt ar vienu kāju vienlaikus divus pedāļus, macēju gan noturēt bremzes, gan pieturēt gāzei apgriezienus:) Ar laimīgo saremontēšanu arī ir visai slidens storijs, šoreiz ar laimīgām beigām, bet mēdz būs visādi. Lauku mēhāniķiem ļoti bieži klibo teorijas zināšanas, viņi nemēdz aizrauties ar nopietnām studijām, pamatā visas zinības iegūtas rokoties dzinējos, klausoties un skatoties citus, reizēm veiksmīgi, reizēm nē. Mana pieredze liecina, ka pēc veiksmīgiem remontiem nereti seko viļnveidīga līkne ar kāpumiem un kritumiem, jo katram meistaram ir savas stiprās un vājās puses, kādam labi sanāk jaukt dzinējus, kādam ņemties ar elektroniku, kādam piekrāsot nesmukas buktes. Ir bijis tā, ka, lai salabotu auto, tiek mainīta viena detaļa, pēc tam seko nākamā, jo iepriekšējā nomaiņa nekādu pozitīvu efektu nedeva, tad vēl viena detaļa, tad labotājs atzīst, ka īsti nesaprot, kas par vainu un mēģina ieteikt tomēr kādu citu meistaru, kuram ir labākas zināšanas par konkrēto auto modeli, lai gan pirms tam nekas par gaidāmajām remonta nedienām neko nelāgu neliecināja. Par labu dīlerim runā apstāklis, ka viņi specializējas tieši uz konkrēta ražotāja auto vainām un remontiem, līdz ar to lielāka iespēja, ka viņi zinās un pratīs salabot, diemžēl, par dārgāku naudu. Bet, kā jau te tika minēts, ar viņiem lielāka iespēja skaidroties un panākt taisnību, ja kas noiet grieizi viņu vainas dēļ.
- Sper laukā
- 1/1/16 12:59 am
-
Jā, piekrītu. Jāsaka, ka izlaidu faktu, ka manējais lauku mehāniķis augstskolā pasniedz kursus par tēmu, attiecīgi teorētiskās zināšanas viņam ir labas :)
- Sper laukā