- 10/7/15 06:30 pm
-
Pirms kāda laika mašīnai (Škoda Fabia) parādījās problēmas, apgriezieni pilnīgi randomā izdomāja noraustīties uz leju, kas braucot pa ielu rezultējas ļoti īslaicīgā ātruma samazināšanā, bet stāvot pie luksofora, mašīnas noslāpšanā. Mašīna tika aizvesta pie kaut kāda džeka pie garāžas, kurš pieslēdza savu laptopu un pateica, ka kaut kāds dačiks nestrādā, kuru var nomainīt tikai izceļot ārā visu motoru, jo viņš atrodoties apakšā.
Biju nedaudz skeptisks par šādu diagnozi, jo nesapratu kāpēc lai kaut kāds dačiks čakarētu motoru, bet klausīju viņa rekomendācijai "nu, ja baigi netraucē, tad kāpēc mainīt, hehe" līdz brīdim, kad līkumā griežoties biju ielicis neitrālajā ātrumā un mašīna noslāpa. Par laimi dzīvē pieredze ar šādu prikolu jau ir bijusi, tāpēc no visas sirds spiedu bremzes, kurām jāpielieto necilvēcīgs spēks pie noslāpušas un ripojošas mašīnas un centos stūri tikpat kā negriezt, jo zināju, ka nobloķēsies. Šis notikums lika saprast, ka otru tādu vairs nevēlos piedzīvot un ka problēmai jāpieiet nopietni. Džeku no garāžas nolēmu nomainīt ar Škodas oficiālo pārstāvi Latvijā "Karlo motors" un cerēju, ka viņi kārtīgi izanalizēs problēmu cēloni.
Pirmais kāzuss bija momentā, kad zvanīju viņiem, lai apvaicātos par progesu. Kad nosaucu mašīnas numuru, man atbildēja, ka tādas mašīnas tur nav un vai es esmu pārliecināts par savu numuru. Es biju, bet cilvēks klausules otrā galā tāpat aicināja ieskatīties tehniskā pasē. Viņš arī izklausījās nedaudz neapmierināts, kad es nezināju, kam es atstāju mašīnas atslēgas un ka tas ir izdarīts vienkārši tāpat bez kaut kāda dokumenta pretī. Rezultātā noskaidrojās, ka mašīna tur tomēr atrodas, bet problēmas cēlonis nav atrasts. Noraksturoju detalizētāk un pēc pāris dienām saņēmu zvanu ar diagnostikas rezultātiem - pārkarst motora vadības bloks. Nodomāju, ka tas izklausās stipri ticamāk par kaut kādu dačiku, jo tas tomēr atbild par motora darbību, un problēmas ir tieši ar to. Detaļa esot jāmaina, maksā ap 700 eiro bet varot mēģināt kaut kādos kaktu kantoros vest labot.
Aizbraucot pakaļ mašīnai un samaksājot par diagnostiku 30 eiro, es saņēmu "Servisa piedāvājumu", kas man piedāvāja šo problēmu atrisināt un sastāvēja no šādām sastāvdaļām (cipari noapaļoti, diez vai jums interesē viss līdz pēdējam eirocentam)
Lieki piebilst, ka es nebiju pārāk priecīgs, jo šī summa sastāda gandrīz pusi no mašīnas vērtības, kā arī man nepatika mehāniķa komentārs, ka parasti cilvēki ar šādām problēmām mašīnu pārdod un par defektu neko nesaka, jo to nav tik viegli konstatēt pie vienkāršas apskates. Nav grūti iztēloties, ka šādu defektu jaunais īpašnieks varētu uzzināt pavisam nepiemērotā momentā, turklāt iegāzts tiktu cilvēks ar diezgan ierobežotiem līdzekļiem, jo citi šādu mašīnu neizvēlētos iegādāties. Mani ne pārāk pārliecina kaut kāds tur dzīves karmas princips, bet šāda rīcība būtu vienkārši pretīga.
Nedaudz sašļucis nolēmu pakonsultēties ar gudrākiem cilvēkiem un viens čalis no laukiem, kas piepelnās remontējot tehniku, uzmeta aci. Viņa pieslēgtajā laptopā uzrādījās kloķvārpsta sensora kļūda, kas laikam bija tas pats dačiks, par kuru runāja džeks no garāžas. Viņš paskaidroja, ka brīdī, kad sensors nogļuko, motors saņem nepareizu informāciju par to, kas jādara un attiecīgi nogļuko. Viņš pasūtīja jaunu detaļu, bišķi pačakarējās viņu nomainot, jo detaļa bija motora apakšā, bet aktīvi izmantojot tausti, viņam tas izdevās. Es viņam samaksāju par to 45 eiro, no kuriem (es pieņemu) lielāko daļu sastādīja detaļas cena.
Nu jau ir pagājis apmēram mēnesis kopš detaļa ir nomainīta un mašīnai ne reizi nav bijuši agrākie gļuki (kas parasti parādījas 1x 2-3 dienās). Izskatās, ka es esmu ne tikai ietaupījis 960 eiro, bet arī guvis vērtīgu mācību turēties pa gabalu no Škodas oficiālā pārstāvja Latvijā un mašīnu braukt labot pie džeka no laukiem, kas pārsvarā labo traktorus. Džeks no garāžas arī pārspēja oficiālo Škodas pārstāvi Latvijā, bet kā izrādījās, varēja iztikt bez motora izcelšanas, tāpēc viņš šajā sarakstā ierindojas otrajā vietā.
Un pats smieklīgākais šajā visā ir fakts, ka gadījumā, ja es būtu piekritis nomainīt motora vadības bloku, tas nebūtu atrisinājis problēmu. Es varu tikai mēģināt iztēloties savu seju, kad pēc bloka nomaiņas, es braucot atkal saskaros ar to pašu problēmu. Un es nekādi nevaru iztēloties savu seju, uzzinot, ka īstā problēma tomēr bija detaļa, kuras nomaiņa maksā 45 eiro. Nāk prātā multenes, kur uz apli skraida čalis, histēriski smejas un rauj sev ārā matus.