Nezāles neiznīkst ([info]jan09) rakstīja,
@ 2019-11-21 19:39:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
dr
dienas raksts:

https://nra.lv/latvija/297635-blodons-stasts-nav-par-gretu-bet-daziem-veciem.htm

***ja gribam izturēties saudzīgāk pret dabu, ir jāsamazina ražošanas apjomi uz ilglietošanas rēķina. Valkā savas drēbes ilgāk, nemet ārā - pielabo! Labo un uzturi kārtībā savu transportlīdzekli ilgāk. Tas dos labāku zaļo efektu, nekā tas, ka mēs katru otro vai trešo gadu mainīsim mašīnu. Nav jau noslēpums - kādreiz, teiksim, Volvo 240 taisīja pēc principa, lai tas kalpotu pircējam, viņa dēlam un varbūt vēl noderētu mazdēlam.
Vienam BMW elektromobilim ir jānobrauc 125 000 kilometru, lai tikai novienādotos ar visnetīrāko Volkswagen dīzeli.
Jāsaprot, ka šodien privāts transporta līdzeklis lielai daļai ārpus Rīgas dzīvojošo ir vienīgā iespēja, kā nokļūt darbā. Mēs esam likvidējuši infrastruktūru.
Nevajag skriet pakaļ visam, ko vienā brīdī pieņem viens ierēdņu bars un pēc pieciem gadiem labo otrs.
Valstij taču būtu jārūpējas par tautsaimniecību, par to, lai šeit kaut kas notiktu, darbotos.
Viņiem vidējais automašīnu vecums ir 8,6 gadi. Mūsu valstī vidējais vecums ir 16 gadi. Tas nav labs rādītājs, bet atbilstošs tam, ko iedzīvotāji šobrīd var atļauties. Ja gribam uzlabot šo situāciju, nesaprotu, kāpēc nepievienojam transporta nodevu pie degvielas, kā tas ir visur citur Eiropas Savienībā. Tas būtu sociāli taisnīgi - ja nopērc mašīnu ar piecu litru motoru, tad arī maksā attiecīgu nodokli. Tas stimulētu mazāk piesārņojošu automobiļu iegādi.***


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]gnidrologs
2019-11-21 22:45 (saite)
Tas būtu pārāk saprātīgi. Tādas lietas no mucas tirgus laukumā neizbļaujas kā nākas.

(Atbildēt uz šo)


[info]kramers
2019-11-21 23:30 (saite)
Jo jaunāka automašīna jo vairāk problēmu ar elektroniku= dārgākas uzturēšanas izmaksas. Desmit un vairāk gadīgs autiņš ekspluatācijā izmaksā lētāk ;)

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?