|
Fri, Jun. 16th, 2017, 09:01 pm Mēs, Latvija, XXI gadsimts
– Džīms gribēt ēst. – Bet mēs neko nedarām par velti, – vārava teica, nu jau skaļāk, jo dienvidu vējš pieņēmās spēkā. – Džīms būt nabags. Māt ar. Un tēvs ar. – Mēs tikai gribam, lai tu tiem baltajiem pastāsti, kas ir nēģera brīvība. – Un kas tad būt nēģera brīvib? – Smiešanās un dejošana. /Kristīne Ulberga "Tur"/ Piebildīšu vēl to, ka Džīms šādi runā arī ar savu māti, un šeit netiek imitēta lauzīšanās svešvalodā, bet gan, I guess... nēģerība! Postskripts: darbība risinās *kaut kur mūžamežos Āfrikā* Fri, Jun. 16th, 2017, 09:11 pm annuska
tas ir latviešu nēģeris? (neesmu lasījusi) Fri, Jun. 16th, 2017, 09:19 pm iive
Viņa izcelsme ir "gudrākā Āfrikas cilts" un šajā grāmatas posmā, kas ir cita personāža stāsts, viņš vēl klīst pa *mūžamežiem*, kur *zemestrīces purina vecāku biezās lūpas*. Vēlāk viņš nokļūst latviešu disidentu namiņā purvā. Drīz uzzināšu, kā tieši. Fri, Jun. 16th, 2017, 09:23 pm annuska
iedomājos, ka angliski nabadzīgajiem melnādainajiem ir sava izloksne un tā ir kaut kā jāatveido, bet te es nesaprotu situāciju. Fri, Jun. 16th, 2017, 09:29 pm annuska
bet jā, izklausās pēc simts gadus veciem stereotipiem Fri, Jun. 16th, 2017, 11:16 pm iive
Bet tas nenotiek angliski runājošā zemē. Darbība risinās pusmītiskā Āfrikā. Džīms/ Džīma, izrunā kā kuru brīdi, ir neparasts zēns, jo ēdiena vietā pārtiek no stāstiem. Šāda ir viņa saruna ar māti: – Es gribēt ēst, – atbildēja Džīma – Ja stāst būt kā kokosriekst, ko nopurinat no kok, es būtu paeds. Tu tak zin, māt, ko man vajg. Šitāc es i piedzims un iru nevajnigs. – Nevajnigs, jā, nevajnigs. Maammīc bišķīt padomās. Es pat nesaprotu, kas tas ir latviski, kariķēts ventiš dialekts? Fri, Jun. 16th, 2017, 11:22 pm annuska
es domāju, jā, Ventspils. kariķēts ne kariķēts, bet pierakstīts, kā dzird. Fri, Jun. 16th, 2017, 11:23 pm annuska
pusmītiskā Āfrikā pusmītisks nēģeris runā ventiņu izloksnē Sat, Jun. 17th, 2017, 12:47 pm rasbainieks
labākajā gadījumā pēc tā, ko lasījām bērnībā. kas protams arī ir tie simts gadus vecie stereotipi. Fri, Jun. 16th, 2017, 09:27 pm pelnufeja
Man trūkst konteksta, bet izklausās pabriesmīgi. Fri, Jun. 16th, 2017, 09:33 pm pelnufeja
Varētu rakstīt recenziju no antro skatu punkta. Fri, Jun. 16th, 2017, 11:08 pm iive
Vai Tu rakstīsi? Es piekritu recenzēt, un, ja Tu neesi pati ieplānojusi no šī skatpunkta aprakstīt pilnīgāk, varbūt vari ieteikt kādu avotu, kas man noderētu, lai par šo tēmu runātu. (Vēlams tādu, kas nav tīra un sarežģīta antro un ir vairāk uz lit studijām). Sun, Jun. 18th, 2017, 04:35 pm pelnufeja
Nē, es nerakstīšu (kaut arī varētu būt interesanti) - tā kā droši! Būšu priecīga izlasīt. Man tā uzreiz grūti iedomāties konkrētu avotu, kas Tev varētu palīdzēt, īpaši, ja vēlies tieši saistītu ar lit. studijām, bet, ja man vēl ienāks prātā (es arī pačekošu, kas man ir uz datora), došu ziņu. Bet principā tas ir saistīts ar atšķirīgas kultūras, etnicitātes, reliģijas utt. citādošanu un padarīšanu par "eksotisku", izejot no pozīcijas, ka rietumu kultūra ir atskaites punkts (mēs spriežam par citām kultūrām un arī tās atainojam, piemēram, mākslā, salīdzinot tās ar mums pazīstamo). Tāpat te būtisks varētu būt pieņēmums, ka sabiedrības attīstās cikliski - šāds skatījums arī ļauj pieņemt, ka, piem. afrikāņu ciltis ir "mazattīstītas, jo tās nav "sasniegušas" rietumu civilizācijas progresu (tie muļķīši, kas tur dejo, priecājas, nodarbojas ar maģiju un nestrādā :D - vulgarizēju, protams.) Es neesmu pavisam droša, jo pati esmu lasījusi tikai vienu viņas rakstu, bet man šķiet, ka par šo ir runājusi Gajatri Spivaka. Tas konkrētais darbs gan vairāk ir par mākslu un muzejiem no antro skatu punkta, bet man vēl ļoti patika Maruškas Svašekas grāmata, kurā viņa apgalvo, ka citas kultūras atainošanas kontekstā, autentiskumu nosaka autoritāte. (ja gribi, to varu atsūtīt). Tue, Jun. 20th, 2017, 11:40 am iive
Jā, tā grāmata varētu noderēt. Es izlasīju autores pēcvārdu, un es vismaz daļēji sapratu, kur viņa dabūjusi šo milzīgo disonansi – tēls balstīts leģendās par bijušo vergu melnādainu Džīmu, kas nokļuvis PSRS, bet viņai tas Džīma tiek izcelts no brīvas dzīves Āfrikā ar verga runas veidu un domāšanu. Verdzības nospiedumi tiek pasniegti par rases īpašību. Tue, Jun. 20th, 2017, 11:44 am iive
Atsūti, lūdzu, uz zimejums džīmeilā. Fri, Jun. 16th, 2017, 11:08 pm iive
Tam nav nekāda konteksta, kas to attaisnotu. Sat, Jun. 17th, 2017, 10:19 am anonymous
opā! Šis jau iet rokrokā ar bērnībā no rakstiem iegaumēto frāzi: "Mans nezināt, masa!" Ja raksti par šo, sameklē LSM arhīvā pārraidi, kurā uzzinām, ka autori vadījuši ne vien reāli prototipi, bet arī pats Dievs. Sat, Jun. 17th, 2017, 08:26 pm iive
Oho. Nudien jāsameklē. |