Jūnijs 9., 2006


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
09:38 - feminisms
Cilvēki, kas šobrīd iestājas par feminisma kustību tās klasiskajā izpratnē, ir uzskatāmi par feminisma kustības neveiksmi - gluži tāpat kā cilvēks, kas šobrīd iestātos par Dziedošās Atmodas kustību, kāda tā bija, būtu uzskatāms par Dziedošās Atmodas neveiksmi.
Ja kāds cilvēks šobrīd vēlas veidot savu pasaules uztveri izrietoši no dzimumu atšķirībām un līdzībām, tad viņam būtu jāuzsver atšķirība starp dzimumiem un jāpieprasa taisnīgu darbu sadalījumu atbilstoši katra dzimuma spējām un priekšrocībām; t.i., viņam būtu jāpieprasa lai dzimums darbu sadalē būtu oficiāli atzīts par tikpat būtisku faktoru kā pieredze, izglītība un prasmes, lai darba tirgus tiktu sakārtots, sadalot darbus tajos, ko potenciāli labāk veic vīrietis, un tajos, ko potenciāli labāk veic sieviete, un jāpieprasa, ka priekšroka tiktu dota atbilstošā dzimuma pārstāvjiem.

(19 teica | man šķiet, ir tā...)

Comments:


[User Picture]
From:[info]sirke
Date:9. Jūnijs 2006 - 09:38
(Link)
ļoti slidena tēma piektdienas rītā :)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:9. Jūnijs 2006 - 09:40
(Link)
nokaitināja mani beibītes, kas skraida apkārt, izkārušas uzrakstu "āāā, es esmu sieviete, es visu arī bez Vīrieša varu!!!"

Nu labrīt; varētu padomāt, ka viņas to vakar atklājušas ;D
[User Picture]
From:[info]krii
Date:9. Jūnijs 2006 - 09:52
(Link)
Man nav laika tagad ar Tevi izvērsti diskutēt, bet atgādināšu, ka

1)tā saucamais feminisma trešais vilnis aptver mazliet citu problēmu loku, nekā tas bija Virdžīnijas Vulfas vai Simonas de Bovuāras laikā - ietverot, piemēram, alternatīvas metodoloģijas un epistemoloģijas meklējumus;

2)mūsdienu feminismā iekļaujas gan tā esenciālistiskie novirzieni, kas atzīst un akcentē atšķirības starp dzimumiem, gan arī no liberālisma ideoloģijas izaugušie, kas dzimumaatšķirības kā sekundāras pakārto indivīda brīvībai.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:9. Jūnijs 2006 - 09:57
(Link)
Nu, ļoti labi, ka pastāv esenciālistiskie novirzieni :) Acīmredzot to arī es aizstāvētu, ja mani tas interesētu. Tieši tāpēc jau es runāju par feminismu tā "klasiskajā" izpratnē. Un mani nemaz nepārsteidz fakts, ka kaut kas tāds ir izdomāts, galu galā šī ir tikai loģiska domas attīstības gaita.

Es esmu ar mieru atzīt arī domu par dzimumatšķirībām kā sekundārām (man tā šķiet ļoti acīmredzama, bet arī acīmredzamas domas ir tās, kuras vērts pētīt), bet nedomāju, ka šādai idejai būtu vieta ārpus antropoloģijas studijām, t.i., ka tas ir kaut kas tāds, kam ir vērts pievērst īpašu uzmanību ikdienā - tā teikt, nav ko ierobežot savu brīvību ar domām par sekundārām lietām ;)
[User Picture]
From:[info]krii
Date:9. Jūnijs 2006 - 10:04
(Link)
Man allažiņ par feminismu ir bijusi "pavirša akadēmiska interese" hobija līmenī. Taču sadzīvē esmu gana bieži sastapusies ar diezgan kaitinošu aizspriedumu kultivēšanu, kas mani arī nereti mudinājusi izkliegt pa lozungam. Par ko nebūt nekautrējos.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:9. Jūnijs 2006 - 10:07
(Link)
Jā, pareizi! Pret kaitinošiem un virspusīgiem aizspriedumiem - ar tikpat kaitinošiem un virspusīgiem saukļiem! Mums nav par ko kautrēties!!! ;)
[User Picture]
From:[info]krii
Date:9. Jūnijs 2006 - 10:16
(Link)
Raugi, ja runa ir par to, ko Tu salīdzini ar "ikdienas ticību", laikam nevietā būtu vecim, kurš kaut ko noburkšķējis par "sieviete, zini savu vietu" piedāvāt teorētisku priekšlasījumu ar atsaucēm uz Irigarajas esejām.:)
Visādās svētdienas skolās taču arī neviens neanalizē Akvīnas Toma Summas.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:9. Jūnijs 2006 - 10:23
(Link)
Kur tu tādus večus izroc?! 8)
Es patiešām neatceros pēdējo reizi, kad man kaut kas tāds būtu pateikts - nu labi, pastāv iespēja, ka es to neatceros tāpēc, ka neņemu pierē vai pārvēršu par joku, bet nu tomēr. Es nevaru iedomāties, kā man būtu jāizturas, lai kāds uzskatītu par iespējamu/nepieciešamu uzbraukt man pa dzimuma līniju. Ak jā, ja atskaita sievietes, kas laiku pa laikam uzbrauc par to, ka es neesmu pietiekami sievišķīga ;D Bet lai viņas pastāv pie ratiem ;)
[User Picture]
From:[info]krii
Date:9. Jūnijs 2006 - 10:29
(Link)
Mums ir atšķirīgas pieredzes, atšķirīgi viedokļi un atšķirīgi komunikācijas stili. Davai, peace!;)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:9. Jūnijs 2006 - 10:34
(Link)
tā tik vēl trūka, ka divas sievietes saplēstos feminisma dēļ ;)
[User Picture]
From:[info]deep
Date:9. Jūnijs 2006 - 10:03
(Link)
khe, jauki teikts.
[User Picture]
From:[info]mena
Date:9. Jūnijs 2006 - 10:05
(Link)
Balto cilvēku apdzīvotajā pasaulē - es Tev piekrītu. Bet citur pasaulē - tur tomēr vēl sievietes par cilvēkiem īsti neatzīst, manuprāt. Un tur feminisms klasiskajā izpratnē ir aktuāli.
Kaut arī man liekas, ka feminisms ir radies kopā ar kapitālismu un ekonomisko labklājību. Tie ir saistīti un seko viens otram. Tātad - jo vairāk cilvēku pieņems "balto" cilvēku dzīves modeli, jo vairāk cilvēki pieņems feminismu.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:9. Jūnijs 2006 - 10:09
(Link)
Jā, OK. Nevis tikai "šobrīd", bet "šeit un tagad".

Bet mani kaut kā nevelk cīnīties par sieviešu līdztiesību Ķīnā vai Indijā, galu galā ko var zināt - varbūt viņām ir labi tā, kā ir :)
[User Picture]
From:[info]mena
Date:9. Jūnijs 2006 - 10:22
(Link)
Mani arī nevelk. :)) Galu galā - vispirms ir "jāsakopj savas mājas pagalms".
[User Picture]
From:[info]ikucis
Date:9. Jūnijs 2006 - 11:57
(Link)
Mana pārliecība par "balto" cilvēku dzīves modeļa pilnību ir krietni sašķobījusies pēc laiciņa, ko man nācās pavadīt musulmaniskajā Turcijā. Jā, sabiedrībā sievietēm tur ir izteikti sekundāra loma un tādēļ nedomāju, ka es vai kāda cita "baltā" sieviete tur varētu laimīgi dzīvot, jo mums ir pavisam citi priekštati par "lietu kārtību" pasaulē. Bet tas, par ko man žoklis atkārās un radās balta skaudība ir tā absolūtā cieņa un atbildība, ar kādu normāls musulmaņu vīrietis izturas pret savu sievu. Kaut kas tāds kā aiziešana no ģimenes, neuzņemoties nekādu atbildību ne par saviem bērniem, ne sievu pēc principa - lai kuļas kā māk - tur ir kaut kas absolūti nepieņemams un nosodāms. Diemžēl Latvijā un citur "baltajā" pasaulē tā ir absolūti normāla prakse, par ko neviens ne ar ausi neklapē. Tāpēc katrā sistēmā ir savi plusi un savi mīnusi.
[User Picture]
From:[info]mena
Date:9. Jūnijs 2006 - 12:15

tieši tā!

(Link)
[User Picture]
From:[info]lavendera
Date:9. Jūnijs 2006 - 13:14
(Link)
ai, man arī šausmīgi patika, kā mani centās pavest viens no tās kultūras nācis džekiņš :)
[User Picture]
From:[info]ikucis
Date:9. Jūnijs 2006 - 13:28
(Link)
Nu es te gan runāju par normāliem turkiem, nevis par Vidusjūras kūrortos attīstījušos vīrišķu populāciju, kuras vienīgā nodarbe ir drāzt viegli dabonamās eiropietes. Nenoliedzami arī šādi tipāži kā tūrisma industrijas blakusparādība tur ir plaši pārstāvēti.
[User Picture]
From:[info]lavendera
Date:9. Jūnijs 2006 - 13:34
(Link)
Man nav pieredzes ar Vidusjūras kūrortiem, bet attiecīgajā gadījumā (kas nenotika kūrortā) pavešanas tehnika atšķīrās. Domāju, pat tur izpaužas citādā audzināšana.
honeybee - feminisms

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi


> Go to Top
Sviesta Ciba