Jūnijs 29., 2005


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
22:41 - īsais kurss latviešu nacionālismā
Vidusmēra latviešu nacionālists patiesībā nevērtē cilvēkus pēc viņu tautības, rases, dzimtās valodas vai izcelsmes; šie ir nebūtiski faktori un tiem tiek piemērotas atlaides pat pašu nacionālistu rindās.
Vidusmēra latviešu nacionālists vērtē cilvēkus pēc viņu pārliecības, t.i., ne-nacionālistisks cilvēks tiek vērtēts negatīvi neatkarīgi no tautības, rases, izcelsmes vai valodas. (Nepievērsiet uzmanību spekulācijām par "kāda ir tava īstā tautība/orientācija", šie izteikumi nav jāuztver burtiski, jo, kā jau minēts, faktiska piederība "nepareizajai" tautībai netiek uztverta pārāk saasināti.)
Negatīvi izteikumi par citām rasēm/tautībām/kultūrām ir uztverami tīri simboliski - kā tautas (precīzāk, pārliecības biedru) saliedēšanas līdzeklis. Faktiski gandrīz visas nacionālistiskās idejas bieži vien funkcionē tieši tāpat - gandrīz neviens nebūtu gatavs tās realizēt dzīvē, un diezgan daudzi godīgi atzīst, ka nevēlētos, lai nacionālisms tiktu reāli ieviests valsts pārvaldē.
Viss augstākminētais padara nacionālismu latviešu gaumē par gandrīz ideālu kustību, ja tā tiktu īstenota visas valsts mērogā - tā stiprinātu mūsu kultūru, nenodarītu pāri gandrīz nevienam citas nacionalitātes/kultūras pārstāvim, un būtu pašregulējoša (jo īstens nacionālists pirmām kārtām meklēs ienaidnieku savējo vidū). Vienīgā problēma - tā kā paši nacionālisti diez vai vēlēsies atkāpties no karojošā mazākuma pozīcijām, nacionālismu par obligātu pārliecību būtu jāpasludina kādam ne-nacionālistam. Ja tic nacionālistu vidū izplatītajiem priekšstatiem par katrai tautai raksturīgajām īpašībām, tad šis latviešu tautas saliedētājs droši vien būtu ebrejs.
Garastāvoklis:: labsirdīgs

(43 teica | man šķiet, ir tā...)

Comments:


From:[info]makmerfijs
Date:29. Jūnijs 2005 - 23:43
(Link)
Es tomeer cilveeku vispirms veerteeju kaa personiibu - otra uzskati manaa veertiibu skalaa ir otrshkjiriigs faktors
[User Picture]
From:[info]zobgale
Date:30. Jūnijs 2005 - 00:21
(Link)
Vai tad uzskati nav kadā nebūt sakarā ar personību?
From:[info]makmerfijs
Date:30. Jūnijs 2005 - 09:36
(Link)
Sakariiba protams pastaav. Bet ar ko tu labaak kontakteetos - ar cilveeku kas ir personiibu un kuram ir savadaaki (un tev gruuti pienjemami) uzskati, vai arii cilveeku, kura uzskati sakriit ar taavejajiem, bet kursh kaa personiiba ir nulle?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:30. Jūnijs 2005 - 09:49
(Link)
es, piemēram, cilvēku ar interesantu personību un atšķirīgiem uzskatiem uzskatu par labāko iespējamo sarunu biedru - vienādi uzskati ir garlaicīgāki.
From:[info]makmerfijs
Date:30. Jūnijs 2005 - 10:03
(Link)
Man ar taa liekas ka labaak runaat ar pastaaviigi domaajoshu cilveeku, nekaa ar papagaili kas tikai atkaarto tavus vaardus.
[User Picture]
From:[info]zobgale
Date:30. Jūnijs 2005 - 21:03
(Link)
protams, ka ar personību. Kurš gan grib ar nullēm kontaktēties.

vai pazīsti kādu, kura uzskati sakrīt! ar Tavējiem un kurš ir nulle kā personība? Būšu pārsteigta, ja teiksi jā....ja nu vienīgi kādā no aspektiem sakrīt.
From:[info]makmerfijs
Date:1. Jūlijs 2005 - 09:24
(Link)
ir jau arii atadi cilveeki, kuriem nav pashiem savu domu - kuri man piekriit iisti nesaprasdami to ko es domaaju.
From:[info]kilgors_trauts
Date:30. Jūnijs 2005 - 02:58
(Link)
Globalizaacijas 3 galvenie miinusi
1) vientuliiba
2) vientuliiba
3) vientuliiba
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:30. Jūnijs 2005 - 07:37
(Link)
šī teksta 3 galvenie mīnusi:
1) pilnīgs offtopiks
2) pilnīgs bullshit's (varētu padomāt, ka bez globalizācijas nebūtu vientulības)
3) pilnīgi ačgārna pieeja (kopš kura laika vientulība būtu "mīnuss"?)
[User Picture]
From:[info]smejmoon
Date:30. Jūnijs 2005 - 03:22
(Link)
Tu to no mazajiem nažiem uzzināji?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:30. Jūnijs 2005 - 07:22
(Link)
diskusiju pie vistu_zagļa palasīju :)
[User Picture]
From:[info]smejmoon
Date:30. Jūnijs 2005 - 07:35
(Link)
Žēl jau to nacionālistu, bet Šulcs uz maniem uzbraucieniem neuzķeras, savukārt pret TrakoZinātnieku man nav ieroču :(
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:30. Jūnijs 2005 - 07:40
(Link)
beidz. man liekas, ka viņi ļoti labi tiek galā, ja ne ar argumentāciju, tad ar pārliecību.
[User Picture]
From:[info]smejmoon
Date:30. Jūnijs 2005 - 07:45
(Link)
Tikt galā, tas būtu stipri teikts. Nacionālisms taču ir par, nevis pret?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:30. Jūnijs 2005 - 07:50
(Link)
nu, ja par, tad tā ir, kā ir, bet, man šķiet, šobrīd "pret" funkcija ir izteiktāka & krutāka. un (kā jau ierakstā minēts) mūsējie nepakļaujas vispārējām definīcijām :)

/off uz darbu
[User Picture]
From:[info]smejmoon
Date:30. Jūnijs 2005 - 07:55

Jedem das seine

(Link)
Ešs labi noraksturoja to situāciju - "Catch-22"!
[User Picture]
From:[info]martcore
Date:30. Jūnijs 2005 - 08:52
(Link)
Vot vāks kaut kāds, ka nacionālisms tiek pasniegts kā kaut kas tāds, kur indivīdam uzreiz klāt pierakstās visādas pozīcijas, viedokļi, uzskati un principi. Kurš nav nacionālists? Kosmopolīts. Tev ir daudz draugu, paziņu - kosmopolītu? Es, piemēram, sevi uzskatu klasiskā izpratnē neapšaubāmi par nacionālistu: tāpēc, ka man rūp mana tauta un es ar to kopā priecājos un bēdājos, un kā reiz ļoti pareizi pateica [info]kosmonavtovich, sasniedzot 28 gadu vecumu: "Vecais, es sāku sajust savas saknes". Un es to arī sajūtu, šo piederību pie tautas, bet tas jau nav kā tupa bļaušana par savu iecienīto futbolklubu. Sajūtu savu vidi, savu folkloru, pat kaut kādu savu humoru - bet tas taču ir visiem, kas nav kosmopolīti (protams, ka vispārcilvēciskie principi man nav sveši tāpat kā citiem).
Vai tu vari atbildēt uz šādu jautājumu - ja Dievs tev vienā dienā pateiktu, ka vēlas atstāt tikai vienu tautu uz zemeslodes, un tev būtu jāizvēlas kuru - ko tu izvēlētos?!
Honey, tu esi uzrakstījusi bullšitu, piedod. Jautājumā, kurā tu nerubījies.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:30. Jūnijs 2005 - 09:18
(Link)
nejauc nacionālismu (kas šajā gadījumā ir neveikls mēģinājums atdalīt no nacionālsociālisma, a.k.a. nacisma sociālismu (jo ne visi neoNAZI ir arī sociālisti)) ar patriotismu. t.i., tas, ka nacionālisti ir patriotiski, nenozīmē, ka visi patrioti ir nacionālisti.

nebūtu es patriote, nebīdītu krutos mūsu saliedēšanas & attīstīšanas plānus ;)
[User Picture]
From:[info]martcore
Date:30. Jūnijs 2005 - 09:25
(Link)
Ā, tātad tu runāji par nacismu? :) Vēl labāk.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:30. Jūnijs 2005 - 09:49
(Link)
vēl labāk kas?
[User Picture]
From:[info]martcore
Date:30. Jūnijs 2005 - 09:55
(Link)
Saulīt, nacionālisms nenozīmē to, ka cilvēkus vieno naids pret kaut kādu iekšējo/ārējo ienaidnieku, turklāt vēl tautu līmenī.
Tu runā pilnīgi par kaut ko citu. Lingvistiski saskaldot nacionālismu un sociālismu tu taču nevari to jēdzieniski saskaldīt, tā taču nav "sviest/maize" :)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:30. Jūnijs 2005 - 10:09
(Link)
es neko nesaskaldu. es runāju par konkrētiem indivīdiem, kas uzskata sevi par nacistiem, & viņu attieksmi.
[User Picture]
From:[info]martcore
Date:30. Jūnijs 2005 - 10:17
(Link)
Es jau reiz iemetu cibā linku uz šo "nacistu" "interešu kopienu" (ohujeķ, ne?!)draugos.lv. Sīkie pridurki bez minimālākās sajēgas par ko un pret ko viņi ir. Pēdējā izlasītā grāmata - algebra sestajai klasei. Nu un ko tu viņiem padarīsi? Fuko tikai pasvārstīt. Nu kādi viņi nacisti? Pat Garda nav nacists-fašists, bet vienkārši homofobs mudaks, tādēļ sīkos nav pat vērts pieminēt.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:30. Jūnijs 2005 - 10:26
(Link)
gh :) lūk, tipisks piemērs tam, par ko es runāju. [info]martcore uzskata, ka viņam ir labāks/pareizāks/precīzāks/whatever priekšstats par nacismu, tāpēc visi latvieši, mūsējie, SAVĒJIE!, kas pat it kā ir patriotiski un nacionālistiski, tiek definēti kā "sīkie pridurki bez minimālākās sajēgas par ko un pret ko viņi ir" vai "homofobi mudaki". Un, tici man, arī šie sīkie pridurki un homofobie mudaki rīkojas tieši tāpat :)
[User Picture]
From:[info]martcore
Date:30. Jūnijs 2005 - 10:33
(Link)
Protams, ka man ir daudz vairāk informācijas par šo jautājumu un es varu pamatot jebkuru savu viedokli.

tāpēc visi latvieši, mūsējie, SAVĒJIE!
-----------------------------
tīrākā demagoģija. manā tekstā nekas tāds nespīd cauri.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:30. Jūnijs 2005 - 10:37
(Link)
runa nav par to, ka tu vari pamatot. mēs visi kaut ko varam pamatot, veiksmīgāk vai mazāk veiksmīgi, racionāli vai emocionāli.
runa ir par neiecietību kā vienu no galvenajām iezīmēm.

dooch.
[User Picture]
From:[info]martcore
Date:30. Jūnijs 2005 - 10:39
(Link)
a kas ar neiecietību? tu domā, pret citām tautām?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:30. Jūnijs 2005 - 11:10
(Link)
nē, pret citiem cilvēkiem. galvenokārt pret savas tautas pārstāvjiem.
tu vispār izlasīji to, ko es uzrakstīju, vai arī vienkārši iestrēgi pie vārda "nacionālisms"?
[User Picture]
From:[info]martcore
Date:30. Jūnijs 2005 - 11:45
(Link)
viskautkur iestrēgu. piemēram "jo īstens nacionālists pirmām kārtām meklēs ienaidnieku savējo vidū" - šeit.
es neesmu saticis nevienu cilvēku, kurš būtu ar līdzīgiem uzskatiem kā man, un piedevām vēl būtu pret kaut kādiem tur tautas pārstāvjiem (saviem, svešiem, nav nozīmes, cilvēki nedomā tādās kategorijās)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:30. Jūnijs 2005 - 12:08
(Link)
akdies.
1) runa ir par vidusmēra nacionālistu, ja tu esi tik superpuperunikāls, tad nekādā veidā nevari būt "vidusmēra" (ja nu vienīgi "vidusmēra superpuperunikālais cilvēks", kas ir ļoti bieži sastopama parādība)
2) tu, šķiet, nekad neesi dzirdējis par tādu izteiksmes formu kā ironija un, ja arī esi dzirdējis, tad nespēj to atpazīt :P
From:[info]makmerfijs
Date:30. Jūnijs 2005 - 16:29
(Link)
neiecietiiba man shkjiet ir kopeejaa paziime visiem extreemi noskanjotajiem
[User Picture]
From:[info]icetea
Date:30. Jūnijs 2005 - 09:13
(Link)
diezgan preciizi
[User Picture]
From:[info]deep
Date:30. Jūnijs 2005 - 12:46
(Link)
jauki, ka tu domaa par sho jautaajumu. nav svariigi, ko tieshi, galvenais, ka domaa.
[User Picture]
From:[info]piromanjaks
Date:30. Jūnijs 2005 - 15:20
(Link)
kā kulaks uz acs.
From:[info]makmerfijs
Date:30. Jūnijs 2005 - 16:30
(Link)
galvenais ka ar galvu domaa :P
From:[info]hey_blonde
Date:30. Jūnijs 2005 - 17:11
(Link)
Man šis komentārs liekas ļoti jauks, jo tas atbrīvo mani no nepieciešamības iebilst, ka "Vidusmēra latviešu nacionālists vērtē cilvēkus pēc viņu pārliecības, t.i., ne-nacionālistisks cilvēks tiek vērtēts negatīvi neatkarīgi no tautības, rases, izcelsmes vai valodas." (un kaut ko šitādu uzrakstīt zem superambiciozā virsraksta "īsais kurss"?. Dievs sargi.) Deep norāde vienkārši skaidri parāda, ka vienāda pārliecība nav galvenais - ko man arī ir nācies praksē novērot.
[User Picture]
From:[info]piromanjaks
Date:30. Jūnijs 2005 - 21:20
(Link)
ekhem... atsaucoties uz jaunākajiem zinātniskajiem pētījumiem, žurkas arī pieprot domāt.
[User Picture]
From:[info]piromanjaks
Date:30. Jūnijs 2005 - 15:22
(Link)
"...diezgan daudzi godīgi atzīst, ka nevēlētos, lai nacionālisms tiktu reāli ieviests valsts pārvaldē."

veic vērienīgas socioloģiskās aptaujas savu kosmopolītu draugu vidū, ka esi tik pārliecināta? /:)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:30. Jūnijs 2005 - 18:24
(Link)
nē, ironizēju, ibio.
vai vajadzētu pie "nacionālistu" apraksta pievienot vēl piezīmi "nesaprot ironiju"?
[User Picture]
From:[info]piromanjaks
Date:30. Jūnijs 2005 - 21:18
(Link)
atmazka. vai arī galīgi nesanāca tā tava dižā ironija :]
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:1. Jūlijs 2005 - 09:48
(Link)
neprecīzi aprēķināju humora izjūtas & veselā saprāta koncentrāciju vid. aritm. letiņa smadzenēs :P
[User Picture]
From:[info]barvins
Date:30. Jūnijs 2005 - 16:55
(Link)
Incanti - vai nacionālisms dod kādas priekšrocības? Jeb, citiem vārdiem sakot, vai no nacionālisma ir kāds labums? Un kam?
[User Picture]
From:[info]norkoz
Date:30. Jūnijs 2005 - 23:19

hatetostate

(Link)
tieshaam veertiigi noveerojumi par letinjiem, tikai nav nenacionaliskas valsts skat. Billig "Banal nationalism"
honeybee - īsais kurss latviešu nacionālismā

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi


> Go to Top
Sviesta Ciba