Marts 30., 2005


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
12:39
pazīt sevi pietiekami labi, lai apzinātos savas vēlmes. arī tās, kuras tu nekādā situācijā nerealizētu.
tas nav mokoši. bet tas ir kaitinoši. un tas neļauj izveidot skaistu un patīkamu priekšstatu par sevi - jo tu tik ļoti labi apzinies, ka tā barjera, kas šķir vēlmes īstenošanu no atturēšanās, ir tik trausla, salīdzinot ar tavu vēlmju spēku. tik trausla, ka tu nevari ar pilnu pārliecību teikt "nekad" vai "nekādā situācijā".
ikreiz, kad es izvēlos samocīti pasmaidīt, manī iekšā kāds ir atņirdzis zobus un iekodies kaklā.
aiz "laba cilvēka" slēpjas slepkava, izvarotājs, zaglis, bērnu dauzītājs un laulības pārkāpējs, aiz cilvēka, kas noguris ievelkas savā čaulā, slēpjas maniakāls slepkava vai vismaz ļautiņš, kas nešaubīdamies nospiestu podziņu, kas sāktu pasaules iznīcināšanu.
un es viņus pazīstu. slepkavas, izvarotājus, zagļus, bērnu dauzītājus un laulības pārkāpējus, es viņus pazīstu labāk kā "sevi", kas nedara neko no iepriekšminētā.
Mūzika: Rob Dougan - Furious Angels

(21 teica | man šķiet, ir tā...)

Comments:


[User Picture]
From:[info]starro
Date:30. Marts 2005 - 13:00
(Link)
Bet nav bijis tā, ka iepriekš nemodelēta situācija nostāda nekad nebijušas izvēles priekšā? Ka pirms tam pat apziņā nav tādas kategorijas, nav jēdziena un -> nav receptes vai algoritma, kā rīkoties? Tad dari un brīnies, ka esi kautko tādu spējīgs, ka iepriekš neaktivizēts instinkts snaudis.. Cilvēka īpašību kapacitāte ir neizmērojama. Apstākļu (ne)sakritība ir tā augsne.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:30. Marts 2005 - 14:07
(Link)
nu, tieši šīs situācijas jau rada to sajūtu, ka vienā jaukā dienā izrādīsies, ka es esmu pavisam cits cilvēks, nekā līdz šim ir licies.
[User Picture]
From:[info]starro
Date:30. Marts 2005 - 14:21
(Link)
Un ar 'kuru cilvēku' tu lepotos? - to neaprēķināmo vai to konvencionālo?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:30. Marts 2005 - 14:23
(Link)
lepojos es ar konvenciālo, bet mīlu neaprēķināmo ;)
[User Picture]
From:[info]starro
Date:30. Marts 2005 - 14:32
(Link)
Izmantojot gadījumu, vai tev nebūtu iebildumu, ja es legalizētos un abonētu tavas konvencionālās personības daļas daļējo izpausmi @sc?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:30. Marts 2005 - 15:08
(Link)
ēēē, ja es pareizi sapratu, tad nebūtu iebildumu :)
[User Picture]
From:[info]terrible_lie
Date:30. Marts 2005 - 13:01
(Link)
zelta v'ardi
[User Picture]
From:[info]barvins
Date:30. Marts 2005 - 13:04
(Link)
Mja. Barjera starp savām vēlmēm un citu vēlmēm. Labi, ka tāda ir.
From:[info]ibio
Date:30. Marts 2005 - 21:56
(Link)
"Самые опасные люди те, которые не только демонстрируют
свои положительные качества, но и внутренне верят в то, что являются
хорошими. Отвратительный, мерзкий преступник может убить человека, или
десять человек, или сто. Но преступник никогда не убивает людей миллионами.
Миллионами убивают только те, кто считает себя добрым. Робеспьеры получаются
не из преступников, а из самых добрых, из самых гуманных. И гильотину
придумали не преступники, а гуманисты. Самые чудовищные преступления в
истории человечества совершили люди, которые не пили водки, не курили, не
изменяли жене и кормили белочек с ладони."
[Виктор Суворов. Аквариум]
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:30. Marts 2005 - 23:14
(Link)
tā gan, jā.
pēdējā laikā diezgan daudz domāju par to - ja cilvēks tiešām tic, ka dara labu, vai tad viņa ļaunie darbi tiek attaisnoti? ne cilvēku acīs, bet Dieva/karmas/whatever acīs?
From:[info]ibio
Date:1. Aprīlis 2005 - 01:25
(Link)
ja vinjsh tieshaam ir paarliecinaats par to, ka riikojas pareizi? hmm
jaapastaav tachu kautkaadam absoluutajam taisniigumam, liidz ar to ljaunie darbi nedriixteetu tikt attaisnoti arii shaadaa gadiijumaa. cilveeku uzskati par labo un ljauno meedz buut ir paaraak svaarstiigi lai uz tiem vien paljautos.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:1. Aprīlis 2005 - 01:36
(Link)
"absolūtais taisnīgums"? tas nu gan noteikti ir kaut kas ļoti jocīgs. ja, piemēram, tas nosaka, ka nedrīkst nogalināt, tad jebkura kaut cik nostiprinājusies cilvēku kopa (spēcīga cilts, valsts, impērija) ir radīta uz ļaunuma pamata. un ētiskas ir tās, kas ir veiksmīgi tikušas iznīcinātas, attiecīgi neatstājot praktiski nekādu kultūru, nekādu mākslu, nekādas zināšanas. faktiski viss, ko mēs saucam par "labu", ir balstīts uz ļaunuma; mēs, krutie balti, pastāvam tāpēc, ka esam izspieduši no šīm teritorijām iepriekšējos iedzīvotājus, un tātad esam ļaunie. un Jēzus Kristus arī ir ļaunais, jo viņš varbūt pats ticēja, ka sludina labas un cēlas idejas, bet šo ideju vārdā notika ne tikai krusta kari, bet arī vesela kaudze svēto mocekļu nolēma sevi drošai nāvei (t.i., būtībā izdarīja pašnāvību). tad pēc "absolūtā taisnīguma" kritērijiem labs ir tikai tas, kas nedara vispār neko un drošības pēc arī neēd, jo pat veģetārietis, maita, iznīcina dzīvos augus plus vēl atņem zvēriņiem paiku :)
From:[info]ibio
Date:1. Aprīlis 2005 - 02:05
(Link)
nogalinaat var dazhaadu iemeslu peec. neteiksi tachu, ka nogalinaat taadeelj lai atnjemtu maaju/zemi utt. buutu tas pats kas nogalinaat aizstaavoties pret uzbruceeju kursh reaali apdraud tavu, vai cilveeku par kuriem esi atbildiigs, dziiviibu. nu par J.K.- domaaju, ka pati labi saproti, liidz absurdam var novest jebkuru labu un ceelu ideju.
par vegjetaarieshiem: peec tavas teorijas, ja visi buutu vegjetaarieshi, tad visi koki, kruumi un zaljumi buutu nograuzti un nabaga zveerinji nomirtu badaa. taatad vislielaakie dziivnieku draugi ir galjeedaaji.. :DD
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:1. Aprīlis 2005 - 11:36
(Link)
nujā, tu runā tāpat kā [info]aanticulturee, kas kaut kad apgalvoja, ka garīgi augsti attīstīts cilvēks jebkurā laikā, jebkurā kultūrā visiem spēkiem izvairīsies no nogalināšanas. pat tad, ja viņš ir vikings, kam nenogalināt ir praktiski neiespējami.

jā, bet runa jau faktiski ir tieši par iemesliem. Slepkavība, lai iedzīvotos bagātībā ir nosodāma, slepkavība aiz naida vai greizsirdības arī, bet ja cilvēks tic, ka viņš aizstāv savu un savu mīļo dzīvības, tad nav? Un, ja cilvēks tic, ka aizstāv savu tautu, savu valsti - arī ne, vai ne? Tātad: ja cilvēks tic, ka, piemēram, žīdi ar savu dzīves skatījumu nomāc āriešus, tad ir ētiski pareizi viņus sabāzt gāzes kamerās.
From:[info]ibio
Date:2. Aprīlis 2005 - 01:24
(Link)
nav tas gods paziit augstaakmineeto personu, tachu pilniigi piekriitu vinja apgalvojumiem :)
par cilveeka ticiibu: cilveeks ir paaraak viegli iespaidojams, lai uz vinja ticiibas/neticiibas pamata izshkjirtu cita cilveeka dziiviibu. taatad arii ja vinjsh tic, ka nogalinot kaadu indiviidu vinjsh izdariis labu darbu, vinja ticiiba nebuus pilniigs attaisnojums.
kaut gan- ja cilveeks izdara noziegumu taadeelj ka ir apzinaati maldinaats, driizaak jau lielaakaa dalja atbildiibas jaauznjemas tam, kursh vinju uzvedinaajis uz sho noziegumu.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:2. Aprīlis 2005 - 10:38
(Link)
ha :)
ļoti jauki argumenti, kas atduras pret vienu elementāru bet: ok, piekritīsim, ka cilvēks ir pārāk viegli iespaidojams, lai uz viņa ticības pamata izšķirtu, vai kādam citam būtu jādzīvo.
tad kāpēc gan tu, kas tici, ka nogalināt ir ļauns darbs, neuzskati pats sevi par pārāk viegli iespaidojamu, lai uz tavas ticības pamata izšķirtu cilvēka dzīvību un nāvi? un tas nav nekāds abstrakts jautājums; kā tu zini, ka, nenogalinot ubagu uz ielas, tu rīkosies labi? varbūt tā būtu ētiski pareiza rīcība (piemēram - viņam šajā dzīvē ir sūdīgi, bet varbūt pēc nāves šis nonāks debesīs)? tātad, ja mēs izejam no premisas, ka ticība (un pārliecība) ir pārāk maz, lai izšķirtu cilvēka dzīvību, tad acīmredzami tā ir pārāk mazs pamats GAN nogalināšanai, GAN atstāšanai pie dzīvības.
From:[info]ibio
Date:3. Aprīlis 2005 - 01:22
(Link)
nogalinaat ir viegli. daudz vieglaak nekaa atgriezt pie dziiviibas :/
zini, nu nav mans dziives aicinaajums paarliecinaat sheit kaadu par kaut ko. tas ir vienkaarshi mans dzilji subjektiivais viedoklis, kursh nekaadaa gadiijumaa nepretendee uz absoluutu objektivitaati :p
btw, viedoklis, ka nogalinaat tomeer nav labi (vienalga ienaidnieku, slepkavu, ubagu) , naacis peec iepaziishanaas ar rakstiem par budismu.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:3. Aprīlis 2005 - 10:19
(Link)
ja tu domā, ka es te sludinu slepkavošanu, tad rūgti maldies. es tikai piezīmēju, ka tavi argumenti pret slepkavību, ja tici, ka tas ir nepieciešams, nav pārliecinoši.
From:[info]ibio
Date:3. Aprīlis 2005 - 21:40
(Link)
ok, peace. neesu shobrrid gatavs nekaadaam diskusijaam.
From:[info]ibio
Date:2. Aprīlis 2005 - 01:35
(Link)
"jebkura kaut cik nostiprinājusies cilvēku kopa (spēcīga cilts, valsts, impērija) ir radīta uz ļaunuma pamata. un ētiskas ir tās, kas ir veiksmīgi tikušas iznīcinātas, attiecīgi neatstājot praktiski nekādu kultūru, nekādu mākslu, nekādas zināšanas. faktiski viss, ko mēs saucam par "labu", ir balstīts uz ļaunuma; mēs, krutie balti, pastāvam tāpēc, ka esam izspieduši no šīm teritorijām iepriekšējos iedzīvotājus, un tātad esam ļaunie."

vai tu uzskati ka cilveece kljuvusi gariigi daudz attiistiitaaka kopsh, teiksim, viduslaikiem? vai peedeejo 500 gadu laikaa cilveeki saakushi daudz mazaak zagt, laupiit, melot? man shajaa zinjaa iluuziju naf :(
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:2. Aprīlis 2005 - 10:46
(Link)
kāds tam sakars ar progresu? ar cilvēces attīstību? tā, protams, ir jauna un interesanta tēma, bet es nudien nevilktu vienādības zīmi starp indivīda garīgo attīstību un sabiedrības "attīstību", lai ko mēs ar to neapzīmētu.
t.i., jebkuras kultūras un laikmeta garīgi attīstīts cilvēks ir līdzvērtīgs citu kultūru garīgi attīstītajiem cilvēkiem; mēs taču nevaram teikt, ka da Vinči bija stulbenis, jo neko nezināja par DNS :) laiks uzliek savus noteikumus gan zināšanu daudzuma ziņā, gan morāles ziņā. pēc tava un [info]aanticulturee skatījuma iznāk, ka garīgi augstu attīstīts cilvēks kaut cik normāli var dzīvot tikai mūsdienās, kad vidusmēra cilvēkam nav jāpieņem lēmumi, kas saistīti ar nežēlīgu rīcību, bet līdz pat viduslaikiem garīgi augstu attīstīts cilvēks būtu vienkārši nožēlojams mīkstpēdiņš. toties attīstīts. tas nekas, ka viņu pie pirmās izdevības ar akmeņiem nomētās.
honeybee -

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi


> Go to Top
Sviesta Ciba