Marts 12., 2005


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
23:37
jā, tas ir tas, ko es nesaprotu un nespēju pieņemt: kā cilvēks var ņirgāties un pazemot kādu, ko uzskata par zemāku, neaizsargātāku, nožēlojamāku par sevi.
atzīšos: jā, es arī esmu ņirgājusies par cilvēkiem, esmu smīnējusi un rakstījusi ciniskus komentārus.
bet tas vienmēr (vai vismaz es ļoti ceru, ka vienmēr) ir attiecies uz tiem, kurus es uzskatu par sev līdzvērtīgiem.

// mnjā. izskatās, ka dažs labs tomēr nav sapratis un vārdus "nav pieņemami" uzskatījis kā ieteikumu "tādām vai citādām metodēm sadot pa muti grēkāžiem - vai vismaz piedraudēt".
arī šāds piegājiens man nav pieņemams. (nu, kas tagad būs, iesim sist visus, kas iesaka iet kādu sist? haha.)

(60 teica | man šķiet, ir tā...)

Comments:


From:[info]alicvein
Date:12. Marts 2005 - 23:42
(Link)
bet fakts paliek fakts. tu ņirgājies.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:12. Marts 2005 - 23:46
(Link)
atšķirību neredzam? atšķirību starp to, ka tu pieklūpi pie rīkles tam, par kuru tu netici, ka viņš tev varētu pieklupt pie rīkles ar tādu pašu spēku, vai tam, kurš tev varētu, ja gribētu, izdarīt vēl sāpīgāk?
From:[info]alicvein
Date:12. Marts 2005 - 23:49
(Link)
es klūpu pie rīkles (nepatīk man šis salīsdzinājums) abiem, ja vajadzīgs.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:12. Marts 2005 - 23:52
(Link)
vajadzīgs?

nujā, bet es jau teicu, ka nesaprotu un nespēju pieņemt. ja vari izskaidrot, kā tas var būt pieņemams, tad uz priekšu.
From:[info]alicvein
Date:12. Marts 2005 - 23:57
(Link)
ok, "vajadzīgs" bija domāts par otro variantu, nepiekasies.
ja šie cilvēki par kuriem notiek ņirgāšanās var pasmieties, adekvāti uztvert arī neadekvātu ņirgāšanos - ok, bet ja nē, kļūst interesamti vērot kas sekos. es to visu neuztveru ar kādu šaumīgi dziļu un apgarotu domu - tb, ja nu kāds/-a pēc tam vakaros raud, tad tā nav mana problēma. kad esmu situācijās (lai arī ne tādās, bet kaut kādā ziņā līdzīgās), tad arī domāju, ko un kā ne-tā vai tieši TĀ.
tu jau ar esi "sasmērējusies :)", tādēļ nedomāju, ka ir vērts šo lietu apspriest...
tas jau ir no sērijas "tie cilvēki, kas bieži slimo noteikti ir izdarījuši ko sliktu".
[User Picture]
From:[info]es
Date:12. Marts 2005 - 23:59
(Link)
Vai tiešām nav citu veidu, kā izklaidēties?
Vai vienkārši nav iespējams pārvarēt vēlmi parādīt savu pārākumu?
Truli kaut kā.
From:[info]alicvein
Date:13. Marts 2005 - 00:01
(Link)
pārākumu? diezin vai te ir runa par kaut kādu pārākumu. kā jau teicu, es tur neko apgarotu un dziļu nesaskatu. šad tad patiešām ir smieklīgi. katram savas tizlības.
[User Picture]
From:[info]es
Date:13. Marts 2005 - 00:04
(Link)
Ja Tu tajā saskatītu ko dziļu un apgarotu, es tiešām sāktu uztraukties par Tevi.
Tas pat nav tā... Ka varētu redzēt, kurš tur ir tas "muļķītis", kurš gudrais.
Viena liela putra tikai tādēļ, ka dažam ir nepieciešams "izpausties".
From:[info]95
Date:13. Marts 2005 - 00:01
(Link)
nu kāds tur pārākums (brīnos, ka kāds tā to spēj uztvert, man gan liekas gluži otrādi), mazvērtības kompleksi pa visiem galiem lien ārā ;)
[User Picture]
From:[info]es
Date:13. Marts 2005 - 00:05
(Link)
Piekrītu, tam vajadzēja būt pēdiņās vai kā tā. Atvainojos par nekonkrētību.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:13. Marts 2005 - 00:09
(Link)
nevajadzēja, nevajadzēja. ir cilvēki, kam tas tiešām ir veids, kā parādīt savu pārākumu.
[User Picture]
From:[info]es
Date:13. Marts 2005 - 00:12
(Link)
Bet ja pārākums ir jāizrāda šādi, tad to pat nevar nosaukt par pārākumu šī vārda tiešākajā nozīmē.
Tā drīzāk ir kāda vēlme justies pārākam par citiem.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:13. Marts 2005 - 00:08
(Link)
nu, ja satiekas divi cilvēki, kas jau sarunas sākumā apjauš, ka tagad sekos pasmiešanās vienam par otru, un vai nu uztver šo pasmiešanos ar smaidu vai dod pretī kaut ko tikpat asprātīgu, tad tas ir tāds draudzīgs sporta veids, jā, mazliet patoloģisks, bet sports jau vispār ir biki patoloģisks.
bet spārdīt to, ko tu uztver kā jau nokautētu, tas jau kļūst nesportiski.
From:[info]alicvein
Date:13. Marts 2005 - 00:11
(Link)
kāds pie velna pārākums :)? kaut vai izskats - esmu slimīgi bāla un man ir neglīts deguns. so - ? pārākums? visu dienu sēžu un tulkoju ziņas... PāRāKUMS?
[User Picture]
From:[info]es
Date:13. Marts 2005 - 00:13
(Link)
Nu redzi - jūties neglīta un neapmierināta ar nodarbi - līdz ar to rodas vēlme pierādīt savu neesošo pārākumu uzbrūkot kādam, kurš neprot aizstāvēties.
From:[info]alicvein
Date:13. Marts 2005 - 00:14
(Link)
es nejūtos neglīta, cita strapā :)
un nav man tik daudz to mzvērtības kompleksu :)
[User Picture]
From:[info]es
Date:13. Marts 2005 - 00:15
(Link)
Ņemot vērā, ka minēji, ka pati sevi nosauci par slimīgi bālu un apgalvoji, ka tev ir neglīts deguns, pieļāvu domu, ka neesi īpaši augstās domās par savu izskatu. Atvaino, ja kļūdījos.
From:[info]alicvein
Date:13. Marts 2005 - 00:17
(Link)
kļūdījies gan:) tās ir nianses, kuras nekrīt acīs un itin labi ar to sadzīvoju :) neviens nav ideāls, bet arī šī terēzu sakopošanās ir kas līdzīgs :) nu - tagad upuris esmu es :)
ha. nu kaut kā uz pašnāvību nevelk :)
[User Picture]
From:[info]es
Date:13. Marts 2005 - 00:22
(Link)
Neviens neminēja Tevi kā konkrētu šī posta vai kāda komentāra mērķi - pati iesaistījies, bet tagad jau centies pieņemt upurjēra lomu. Pārejam no uzbrukuma aizstāvībā?

Pašnāvības. Kas jums visiem, kaut kāda slimīga apsēstība.
From:[info]alicvein
Date:13. Marts 2005 - 00:25
(Link)
es to tā arī neuztvēru/daļēji uztvēru, jo mums ar hb bija par to saruna nesen. es nepieņemu nek.ādu lomu. tikai uzskatu, ka šī otras puses aizstāvēšana vai kas tur vēl ir līdzvērtīga pretējam :)
par pašnāvību - nebija nopietni domāts. tā kā domāju, ka mana iesaistīšanās šajā diskusijā varētu būt beigusies.
[User Picture]
From:[info]es
Date:13. Marts 2005 - 00:30
(Link)
Es neaizstāvu Tevis minēto "otru pusi". Es izsaku savu viedokli. Man ir pilnīgi vienaldzīgi, kas atrodas vienā pusē, kas otrā, bet es uzskatu ka cilvēku aizvainošana/apvainošana/"apcelšana" tikai kādas iegribas dēļ ir nevajadzīga.
From:[info]alicvein
Date:13. Marts 2005 - 00:31
(Link)
tad nu pie tā arī paliksim. ļoti jauki. cik cilvēku, tik viedokļu. punkts.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:13. Marts 2005 - 00:19
(Link)
a kurš teica, ka tev tas ir pārākuma izrādīšanas veids? attiecībā uz tevi jau nu toč es to nebiju domājusi :P
From:(Anonymous)
Date:13. Marts 2005 - 00:20
(Link)
kas vainīgs, tas bailīgs ;)
From:[info]alicvein
Date:13. Marts 2005 - 00:23
(Link)
pat nezinu kā lai to uztver, bet nu jādodas drīz. laikam vairs nevarēšu piedalīties. tikai neaizmirstat to, ka bieži vien pašas darat līdzīgi :)
[User Picture]
From:[info]es
Date:13. Marts 2005 - 00:27
(Link)
Tev par lielu sarūgtinājumu varu paziņot, ka vismaz es pats ar tādām muļķībām nenodarbojos.
Nevajag sevi mierināt ar domu, ka "neba nu es tāda vienīgā"...
From:[info]alicvein
Date:13. Marts 2005 - 00:29
(Link)
mani tas nesarūgtina :) un sevi nemierinu. tāds nu ir mans viedoklis :) visu gaišu.
From:[info]95
Date:13. Marts 2005 - 00:14
(Link)
protams :)

/es tik tiešām ceru, ka gadījumā, ja jaunieši tā turpinās vēl ilgi, atradīsies kāds, kas šos pabaidīs paņemot pie dziesmas par goda un cieņas aizskaršanu or smth. var arī protams tumšā ielā uzsūtīt sportiskus & spēcīgus jauniešus parunāties.. katrā ziņā izskatās, ka noderētu iesaistītajiem.
From:[info]alicvein
Date:13. Marts 2005 - 00:15
(Link)
nja, došos tūlīt nakts ielās... domājams, mani pārsteigs skūtgalvji.
tas jau ir nopietni.
[User Picture]
From:[info]es
Date:13. Marts 2005 - 00:25
(Link)
Par sportiskajiem jauniešiem nepiekrītu - tas ir aizvainojoši un pazemojoši, it sevišķi, ja sportiskie jaunieši ir skaitliskā vairākumā un upurim netiek dota iespēja sevi aizstāvēt. Vai arī tiek dota, bet tā ir bezjēdzīga.
Vardarbība nav risinājums - ļoti patiesi vārdi.
From:[info]95
Date:13. Marts 2005 - 00:30
(Link)
zinu jau zinu.

bet diemžēl dažreiz citi savu nodarīto spēj saprast tikai tad, kad nonāk tādā pašā situācijā - un man domāt, ka situācija būtu tāda pati.
nekorekti, slikti, nepareizi - piekrītu. dažreiz citādi nevar - jāpiemērojas pretīmesošā līmenim, lai viņš saprastu; bet nu jācer šis nav tik patoloģisks gadījums ;)
[User Picture]
From:[info]es
Date:13. Marts 2005 - 00:37
(Link)
Situācija itin nemaz nebūtu tāda pati. Ir liela atšķirība - vai vārdiski pazemo kāds konkrēts cilvēks, vai fiziski izrēķinas cilvēku grupa.
Pēc tam, kad fiziski ir nodarīts pāri, krājas dusmas, neapmierinātība, bailes, kas tiek izgāstas agresijas veidā uz tiem pašiem mazāk aizsargātajiem
From:[info]95
Date:13. Marts 2005 - 00:47
(Link)
nu pag pag, nevajag grupu, pietiek ar vienu, diviem; nevajag pat sist, vienkārši parunāt - pastāstīt vārdiski kas un kā. neapvainojot, korekti, labi nostādītā balsī. pavadīt katru dienu kādu laiku pa tumšu ieliņu mājup. utt. utjp. fiziskas sāpes jūt pirmās, bailes no fiziskām sāpēm, kas varētu sekot, apklusinās lielāko daļu.

protams, publiska ņirgāšanās ir citādi. sorry, bet cilvēki, kas tā dara - imho, tos ar vārdiem vairs neaizskarsi un neapklusināsi. tik reālām, sataustāmām bailēm.

tāpat arī nezinu kā kāds varētu uzņemties atbildību par vārdisku pazemošanu.
manam prātam neaptverami, kā tā var neapzināties sava vārda spēku.
[User Picture]
From:[info]es
Date:13. Marts 2005 - 00:55
(Link)
Nenoliedzami iedarbīgi.
Bet es esmu vispār pret jebkāda veida fizisku vai morālu vardarbību, tai skaitā iebiedēšanu, draudiem utt.

Cilvēki vai nu neapzinās savu vārdu spēku, vai arī apzinās ļoti labi, pārāk labi.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:13. Marts 2005 - 09:19
(Link)
nez, padomāju, sapratu, ka tev nav taisnība.
jebkurš mēģinājums "likt kaut ko saprast, nostādot tādā pašā situācijā" ir idiotisks, jo nostāda pašu "sodītāju" vienādā līmenī ar "sodāmo", tātad - bez objektīvām iespējām "sodīt".
Praksē tas izskatās šitā: http://journal.bad.lv/~zverj/55429.html?mode=reply
Stilīgi? Kruta? Es teiktu, ka šajā brīdī idiota lomā ir nonācis pats [info]zverj.

un, godīgi sakot, es arī šobrīd jūtos diezgan sūdīgi, jo mans mērķis bija vienkārši un mierīgi pateikt, ka man tas nav pieņemams (ja es esmu nopelnījusi to, ka cilvēki ciena manu viedokli, tad gan jau aizdomāsies pāris sekundes), nevis sākt kaut kādas fckn raganu medības.
From:[info]95
Date:13. Marts 2005 - 12:57
(Link)
tad tu laikam runā par ko pilnīgi citu, jo es nevienu brīdi nerunāju par ko tādu, ko izdarīja zverj.

imho, nekādas raganu medības, tikai daži sabiedrības likumi, kur ir jāievēro. un nevienam nav tiesību kāpt citiem uz galvas, ja cilvēks nesaprot mierīgā ceļā - jāpaskaidro valodā, kurā viņš saprot (ok, vai vismaz tādā līmenī, ka pēc tam liek mierā cietušo), imho ļoti elementāri.

bet par šo konkrēto gadījumu - šķiet viss beidzās mierīgā ceļā. bet no tā, ka šādas lietas var izveikt tikai pilnīgi idioti, kuri sitami ar garu mietu, nekad neatkāpšos.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:13. Marts 2005 - 13:00
(Link)
nu, no tevis šobrīd var saprast tikai to, ka labāk piedraudēt ar skūtiem puišiem nekā ierakstīt stulbu ierakstu savā žurnālā...
From:[info]95
Date:13. Marts 2005 - 13:07
(Link)
nevis labāk (un ne šāda sīkuma dēļ, ko atrisināt var daudz vienkāršāk), bet dažos gadījumos neizbēgami - laikam esi pārāk labās domās par sabiedrību kopumā, ka domā, ka visu var tā mierīgi, mierīgi ar mīļiem vārdiņiem..

un ja man būtu jāizvēlas nepubliska piedraudēšana (un kāpēc uzreiz tā, mierīgi paskaidrot, cilvēki labāk uzklausa, ja runātājs izskatās pārāks par šiem) un publiska ķengāšanās - tikai un vienīgi pirno izvēlētos. kā jau teicu - es nevaru iedomāties, kā kāds spētu uzņemties atbildību par to, ko viņš nodara padarot to visu publisku.

/protams tas viss par nopietniem gadījumiem, nevis mīļu, draudzīgu paņirgšanu pazīstamu cilvēku starpā.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:13. Marts 2005 - 13:19
(Link)
ā, skaic, tad mēs tiešām runājam par dažādām lietām.
taisnība, ja manu bērnu skolā šādā veidā regulāri pazemotu, es apsvērtu ... ē... mierīgas un iespaidīgas parunāšanās iespēju. labāk nekā "izrunāšanos", došanos pie klases audzinātājas utt.
From:[info]alicvein
Date:13. Marts 2005 - 00:30
(Link)
šeit mūsu domas sakrīt.
[User Picture]
From:[info]es
Date:13. Marts 2005 - 00:33
(Link)
...tomēr uzskatu, ka vārdisks pazemojums mēdz būt (un parasti arī ir) sāpīgāks.
From:[info]alicvein
Date:13. Marts 2005 - 00:35
(Link)
... ir visas iespējas to atvairīt.
[User Picture]
From:[info]es
Date:13. Marts 2005 - 00:38
(Link)
Ne visiem.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:13. Marts 2005 - 00:40
(Link)
ne visiem, ne visiem. tu esi ļoti augstās domās par cilvēkiem, ja tev liekas, ka ikviens ir tikpat asprātīgs, dzēlīgs un saprātīgs kā tu :)
From:[info]alicvein
Date:13. Marts 2005 - 00:45
(Link)
tu domā, ka esmu asprātīga, dzēlīga un saprātīga? :P
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:13. Marts 2005 - 03:38
(Link)
labrīt. protams taču.
From:[info]filozofs
Date:13. Marts 2005 - 10:37
(Link)
Smirdīgais politkorektums.
Lūk, tas jau arī ir skumji.
[User Picture]
From:[info]es
Date:13. Marts 2005 - 12:41
(Link)
Nevis polikorektums, bet elementāra pieklājība un cieņa pret citiem.
From:[info]filozofs
Date:13. Marts 2005 - 21:18
(Link)
Vari saukt kādā vārdā gribi, taču brīdī, kad sabiedrības uzspiestās normas kļūst par slimīgu vajadzību, nu, tā jau ir otra galējība. Tikai nevaru saprast, kādēļ to nebāž visiem degunā? (es domāju uzspēlētu cilvēcību, nejau pirkstu vai kādu citu priekšmetu)
[User Picture]
From:[info]es
Date:15. Marts 2005 - 00:19
(Link)
Nevis sabiedrības uzspiestas, bet paša par labām atzītas esam un pieņemtas. Nevis slimīga vajadzība, bet tik pat vienkārša lieta kā elpošana - ir un viss.
Es domāju, ka cilvēcībai nav jābūt uzspēlētai. Man šķiet ir tikai dabiski būt līdzjūtīgam, izpalīdzīgam, saprotošam un iecietīgam.
Bet cilvēki jau ir dažādi.
From:[info]filozofs
Date:15. Marts 2005 - 00:29
(Link)
Es tieši runāju par gadījumiem, kad cilvēki akli seko kkādām normām, īsti neizprotot, kam tās ir paredzētas, aizbildinoties: "Tā vajag un viss!" Un vēl mani pārsteidz tas, kā cilvēki var te dirst par to, ko vajag un ko nevajag darīt, tajā paša laikā reālajā dzīvē apzināti vai neapzināti darot pilnīgi pretējo.

Vispār, es pēc tā, kā cilvēks tiek galā ar manu uzbrukumu, spriežu par konkrētā indivīda prāta spējām un vai ir vērts veidot tālāku kontaktu. Un zini - līdz šim nav pievīlis.
[User Picture]
From:[info]es
Date:15. Marts 2005 - 00:55
(Link)
Manas prāta spējas līdz šim arī mani nav pievīlušas.

Es neuzskatu, ka es akli sekoju kādiem sabiedrības izvirzītiem ideāliem - "sabiedrība", t.i. - apkārtējie, jau tagad domā, ka esmu aizgājis par tālu.
Bet tas gluži vienkārši atbilst manam priekšstatam par to, kādām jābūt cilvēku savstarpējām attiecībām - balstītām uz manis iepriekš minētajām lietām/emocijām. Nevis sāncensību, liekulību, nomelnošanu...
Pats sev esmu uzlicis pienākumu tāds būt.
From:[info]ibio
Date:13. Marts 2005 - 04:18
(Link)
nogalinaat avar arii ar vaardiem- gan paarnestaa, gan arii tieshaa noziimee. ne visi to saprot :(
From:[info]birkavs
Date:13. Marts 2005 - 12:17
(Link)
Vecāki vienmēr cenšas saviem bērniem ieaudzināt, ka vājākus sist nedrīkst. Bet to, ka stiprākus sist arī nedrīkst, parasto piemirst.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:13. Marts 2005 - 12:23
(Link)
drīkst gan. vai tad tu nezini par cīņas sporta veidiem?
[User Picture]
From:[info]barvins
Date:13. Marts 2005 - 20:02
(Link)
Mja, spriežot pēc komentāru skaita, šis tiešām ir strīdīgs jautājums.
[User Picture]
From:[info]barvins
Date:14. Marts 2005 - 00:20
(Link)
Sist vājākos - labi vai slikti? Var gadīties visādi.
Brutāls piemērs - boksā tiek piekauts jauniņais. Sekas? Jauniņais var saprast, ka bokss nav priekš viņa un izvēlēties citu izklaidi, kas tam sagādā vairāk prieka. Jauniņais var saprast, ka viņš vēl ir zaļš, sākt trenēties un pēc kāda laika sasist sitējus. Jauniņais var arī nomirt no gūtajām traumām.
Kā redzams, tad pirmajā momentā jauniņais nekādu labumu negūst - tikai naidu pret sasitēju. Taču ilgākā laika posmā jauniņais (ja nenomirst) var izrādīties arī ieguvējs.
Bet...
Mums visiem skolā ir bijuši skolotāji, kas mums nepatīk, kas uzdod daudz mājasdarbus, liek sliktas atzīmes, utt. Varbūt tagad mēs sakām viņiem paldies, ka viņi mums kaut ko ir iemācījuši, taču būtībā naids nekur nav pazudis un mēs būtu laimīgāki, ja skolotāji būtu kaut ko iemācījuši ar nesāpīgākām metodēm.
Vai stiprākais kaut ko iegūst sitot vājāko? Jā, pārsvarā iegūst ienaidniekus.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:14. Marts 2005 - 00:31
(Link)
ar vienu piezīmi: boksā tomēr cilvēks zina spēles noteikumus un zina, uz ko parakstās. un mācīšanās un pazemojuma pārciešana tomēr nav viens un tas pats.

un, ja nu mēs runājam konkrētāk par tēzi "vājajam iekaustīšana (vienalga, vai fiziska, vai morāla) vienmēr nāk par labu", tad tās ir klajas muļķības. labi, varbūt, ja mani pamatskolā nebūtu pazemojuši, es būtu atbilstošāka vidusmēram kā tagad - un kurš gan teica, ka es to nevēlētos? bet es pazīstu cilvēkus, kuri NAV kļuvuši stiprāki pazemojuma dēļ. jā, nocietinājušies, jā, iemācījušies kaut cik aizsargāties, bet rētas vēl joprojām ir redzamas. un panākt viņu uzticēšanos ir neiedomājami grūti.

par sitēju, protams, atsevišķs stāsts, tur mēs droši vien varam vienoties.
[User Picture]
From:[info]barvins
Date:14. Marts 2005 - 00:39
(Link)
Nu ja. Tu saki to pašu ko es, tikai citiem vārdiem:)
honeybee -

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi


> Go to Top
Sviesta Ciba