kanariņš - [entries|archive|friends|userinfo]
helvetica

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Oct. 19th, 2011|05:10 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
es domāju, ka Latvijai veltīto tagu man vajadzēs pārsaukt no 'aizspogulijas' uz 'Šervudas mežu', jo, tiklīdz izdomā visādas izdzīvošanas stratēģijas un pielāgojies dzīves kāpumiem un kritumiem, tā valsts atkal ir atradusi jaunu veidu kā nolikt tevi uz lāpstiņām uz izdrāzt. Piemēram, pirms gada čortojos par Latvijas valsti un Rīgas satiksmi in particular saistībā ar nepieciešamību mērot no manas ikdienas trajektorijas tālu prom neceļos esošas vietas, lai kundzīte pie datora ar vienu klikšķi padarītu mani atkal tiesīgu pirkt studentu braukšanas biļetes, abet, lai dzīve pārāk salda un viegla neliktos, šodien dabūju piedzīvot, ka klikšķa vietā (sveikts digitālais gadsimt, netā papildināt savu personalizēto viedkarti nav iespējams jau kuro gadu, lai gan RS mājas lapa ziņo, ka šis pakalpojums ir testa režīmā (līdz aizpagājušā gada maijam)) mani nosēdina un liek aizpildīt 2 blankas (kopā 4 lpp), kur līdz ar pašu viedkarti un studenta apliecību līdzi ir jābūt arī pasei, kā arī šo ahūno procedūru liek veikt ekstra besīgs RS darbinieks, kurš, nevis vnk informē, ka, lūk, ir šāda procedūra, bet rindā sēdošajiem (tajā skaitā man) ne visai patīkamā tonī noprasa: "nu, ko neraksti?" un visi kā viens, protams, ka 'es neko, man tik pagarināt studentu biļeti' un jams ar triumfējošu nīgrumu iespiež rokā to blanku kaudzi, kas tagad jāaizpilda.
es, piemēram, visu uzmanīgi aizpildu, nesu pie viņa turpināt procedūru (apsargs vēl nosaka, tip, viņš jau tā pimpis, bet šodien jau no paša rīta ekstra nīgrā kondīcijā, jesss), abet jams pat neskatoties pašķir lpp nr. 2.5 kkur pa vidu ieliek ķeksīšus un atkal ne visai patīkamā tonī sūta mani sēdēt atpakaļ pie 'tizlajiem pasažieriem', aizpildīt kārtīgi. Abet es jau arī neir malējais, saku, pagpag, abet te skaidrgaiši stāv rakstīts, ka jāaizpilda pieņēmējam, tb., viņam, nevis man. Jams atbild, ka tā, tip, drukas kļūda un jāaizpilda ir man. Es savukārt ka hui man drukas kļūda, rakstīts, ka viņam, tad bļaģ lai pilda nahuj viņš vai arī labo pats nost un dajoš man salabotu blanku. Jams demonstratīvi izsniedz man pildspalvu, saka, izlabo pati un ej sēdi, aizpildi kā nākas. Uz ko es saku, no-no-no buddy, vai nu tu labo, vai arī es nekur nekustu-sēžu te un aizpildu un tu gaidi, kamēr es to izdaru (jo tur tiešām 3 rindiņas ar pases datiem jāieraksta, nekā pārāk daudza). Tad nu sēdēju, rakstīju, šic gaidīja, pēc 4 lpp nodošanas izdarīja maģisko kliklik ar peli un es atkal biju braucoša studenta kārtā. Protams, īblis kko indīgi par savas pildspalvas atpakaļ dabūšanu burkšķēja un pēc tam piepisās, ka man karte tāda apbružāta, čeholiņā jāliekot, uz ko es atbildēju, ka nuja, bļaģ, es taču to lietoju, nevis ierāmētu uz kamīna dzegas turu, tā kā paši ražot izturīgākas pa tiem valsts dotētajiem miljoniem varētu etc. un vispār noslēgumā, pusceļā prom gana labi nedzirdēju visu, ko viņš tur saka, tamdēļ mani vairākkārtējie "ko? ko? ko?" sāka izklausīties pēc diršanās. Ļoti labi.

vienu vārdu sakot, besis un nogurums riktīgs pēc šīs procedūras. Ja citās vietās valsts un pašvaldību uzņēmumi kalpo sabiedrībai, tad RS dara visu iespējamo, lai viņu pakalpojumus ļaudis izvēlētos tikai galēja izmisuma un citu variantu neesamības gadījumā. Vai arī, ja pat tad nelietos, gan jau atradīs veidu, vajadzīgās sviras u.c., lai tomēr vardarbīgi piespiestu to nabaga cilvēku. Gluži kā Šērvudā Robina Huda laikā... Jo, piemēram, iespēja atteikties no savu datu ieskaitīšanas kopējā pētījumu pūlā nebija, bija tikai iespēja atteikties no braukšanas kartes (tb., neparakstīt papīru) etc. etc.
linkpost comment

Comments:
From:[info]divi_g
Date:October 19th, 2011 - 05:44 pm
(Link)
> iespēja atteikties no savu datu ieskaitīšanas kopējā pētījumu pūlā nebija

Pasūdzies Datu inspekcijai mok.
[User Picture]
From:[info]pepija
Date:October 19th, 2011 - 05:53 pm
(Link)
nuss, mēs ar puiku jau reizes četras esam bijuši nomainīt personalizēto skolēna e-talonu - pirmais izrādījās brāķis iz dzimšanas, otrais sadalījās pa sastāvdaļām, trešais un ceturtais vienkārši klusi nomira pustukšīts sev vien zināmu iemeslu dēļ. un katru reizi iesniegums un klusa ierēdnes nopūta..nekādu rindu un rupjību, tikai patērēts mans nevērtīgais laiks
From:[info]antons_v
Date:October 19th, 2011 - 07:05 pm
(Link)
Krutākais ir tas, ka 2/3 pasažieru brauc pa zaķi un neviens neko šajā sakarā nedara. A dotācijās katru gadu miljoni aiziet. Nu tad nahuja man to biļeti vēl pirkt, ja tas viss tāpat pa manu nodokļu naudu tiek darbināts? Nemaz nerunājot par to, ka tur vizinās visādi smirdīgi bomži, kas protams, arī nekad nemaksā.
[User Picture]
From:[info]brr
Date:October 19th, 2011 - 07:58 pm
(Link)
No kurienes tādi dati, intuitīvā nojauta? Cik atminu pirms vairākiem mēnešiem, kad pēdējo reizi biju R., ar kontroli sastapos vismaz vienu reizi dienā, līdz ar to nemaksāšanas opcija pat nešķita neko izdevīga. Iespējams kaut kas mainījies vai arī tikai manā maršrutā bija tāda tvarstīšanas intensitāte.
From:[info]antons_v
Date:October 19th, 2011 - 08:52 pm
(Link)
Subjektīvie novērojumi, nekas vairāk. Ja ir kādi dati, tad labprāt tos redzētu.
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:October 20th, 2011 - 10:09 am
(Link)
Nu, saskaitīt jau var tikai tos, kas maksā. Bet par neizdevīgumu - nemaksāšanas opcija diezgan attaisnojas, ja kontrole nav kopā ar pašvaldībniekiem. Ir kontrolieri, kas izmantos iespēju tev uzdirst, ka tu ne tā talonu esi nopīkstinājis, vai skolnieku ar mēnešbiļeti un visu apliecību, kas aizmirsis nopīkstināt, nostādīs par rūdītu recedīvistu. Taču vairums uz "nav man biļetes, ej dirst" reaģē ar profesionālu pofigismu, un dodas tālāk.
From:[info]antons_v
Date:October 20th, 2011 - 02:57 pm
(Link)
Man vienu vakaru braucot sanāca saruna ar konduktoriem, kur es viņiem jautāju (pēc tam, kad biju uzrādījis savu nopīkstināto biļeti): vai viņi gadījumā nav piefiksējuši, ka lielākā daļa brauc pa zaķi. Jā, viņi teica, tā tas esot, bet viņi tur neko nevarot darīt - vienīgie, kas var kaut kādas sankcijas īstenot, ir policisti, ar kuriem viņi sadarbojas tikai retu reizi. Viņiem nav juridisku tiesību kaut kā aizturēt bezbiļetniekus.

Uz to es teicu, ka tādā gadījumā tiek totāli demoralizēti visi tie, kas godīgi maksā - viņi izrādās idioti, kas neprot savu naudu taupīt. Konduktori atkal piekrita. Kā jums tas patīk?
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:October 20th, 2011 - 04:22 pm
(Link)
nolaiž zemākas biļešu cenas (70 sant ir maizes kukulis+piena paka!!!!), nolaiž zemākas mēnešbiļešu cenas un padara tās pieejamākas un - hoplā - var gadīties, ka būs vairāk nezaķu braucēju. Jo jāņem vērā, ka līdz ar krīzes iestāšanos varētu būt pieaudzis tādu cilvēku skaits, kas nevar atļauties biļetes vienmēr un visur, nevis ir ļaunprātīgi huligāni.
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:October 20th, 2011 - 10:18 am
(Link)
Ja jau Harijs Poters ir tāds sociālists, tiešām lai taisa sabiedrisko pa brīvu. Kā daudz kur viņa mīļotajā Krievzemē. Maz, ka no nodokļiem sab. transportu dotē, tu kā muļķis vēl arī pērc biļeti, tad vēl tev jāklausās tās razborkas starp kontroli un rūdītajiem zaķiem. Praktiski nav reizes, kad kontroles iekāpšana nebeigtos ar kaut kādu bļaustīšanos.

Kamēr katram kontrolierim klāt nenozīmē divmetrīgu pašvaldībnieku, no tās kontroles jēgas nekādas. Principā arī pasažieri varētu būt vairāk pilsoniski atbildīgi, tikai tagad ir tāda cilvēkmīlestība un cilvēktiesības, ka nav kam pa muti sadot.
From:[info]hessin
Date:October 19th, 2011 - 08:50 pm
(Link)
Es pagarināju Vienības gatves birojiņā un tur darbinieces bija extra laipnas. Tā bija saulaina sestdiena.
Tiesa tās veidlapas mani pārsteidza(kas vispār tik daudz ar roku ir radis mūsdienās rakstīt?!), un pase bija paņēmusies līdzi tikai 7. maņas dēļ.

Toties blakus man bija dusmīga Medicīnas koledžas (vai tml.) studente, kas kliedza uz otru darbinieci, ka viņai nedod atlaidi. "Ko tad lai es daru?!". Viņai pasaka, lai skolā paņem izziņu, ka viņa ir dienas nodaļas studente (jo tas uz viņu apliecības nav redzams), bet šī tik kliedz un kliedz.