Comments: |
Man šķiet, ka kritērijs drīzāk varētu būt nevis ātri vai lēni, bet rēķinoties vai nerēķinoties ar citiem kustības dalībniekiem. Galu galā, arī lēni braucot var citiem pamatīgi traucēt. Piemēram, vairākkārt esmu sastapies ar situāciju, kad labos laika apstākļos pa sausu, labi pārredzamu šoseju samērā jauna un laba mašīna nez kāpēc brauc ar 70, kamēr atļautais tai vietā ir 90, bet visi parasti brauc ar 100+. Nu OK, ja negribi pārkāpt noteikumus, nu brauc vismaz ar atļauto! Bet nē, kāpēc jāvelkas ar 70 un jātaisa aiz sevis gara rinda ar mašīnām, kuras visas pēc kārtas mēģina tevi apdzīt? Un apdzīt diezgan bīstami reizēm, jo pretī arī nāk mašīnas. Rezultātā tev apkārt ir gandrīz permamenta avārijas situācija, nevis paaugstināta drošība dēļ zemāka ātruma. Bet ja kāds man aiznesas garām milzu ātrumā, mani netraucējot, tas mani patiešām nemaz netraucē :)
varbūt tāpēc, ka tiesības nesen dabūtas, vai arī veselības stāvoklis nav lāga etc., tāpēc mīziens ātrāk braukt, bet līdz galapunktam jānokļūst?
Ha, pēdējā gadījumā pat paskatījos apdzenot, kas tur pie stūres notiek. Da divi tantuki tur aizrautīgi tērzēja pilnīgā pofigā par apkārt notiekošo. Ja veselības stāvoklis nav lāga, braukt NEDRĪKST. Ja mašīnas tehniskais stāvoklis nav kārtībā, bet braukt vēl drīkst - ieslēdz avārijas ugunis un brauc. Ja tiesības nesen iegūtas un nevari ar 90 pa šoseju braukt - tad kaut kas nav kārtībā ar autoskolu, ar pašu vai vēl nezinu ko. Neenu, situācijas var būt visādas, bet tad iededz avārijas signālus un brauc pa pašu ceļa maliņu, lai citi tiek garām.
Nu jā, un apdzīt tādus lēnos var divos veidos - vai nu normāli, pārliecinoties, ka neviens pretī nenāk un droši apbraucot, vai arī histēriski ieminot pedāli grīdā, cenšoties apdzīt ar pēc iespējas mazāku distanci (vai pa labo pusi!) un apdzīšanas brīdī nevis skatīties, vai kāds nenāk pretī, bet gan rādīt vidējo pirkstu un citus žestus apdzenamajam.
Ja apdzinēju būs ļoti daudz, gan jau būs visi iespējamie apdzīšanas paņēmieni :) Tāpēc vislabāk ir braukt ar ātrumu, kas apmēram vienāds ar plūsmas ātrumu. Tad ir mazāk apdzīšanu un kopumā drošāka braukšana.
pa manam, lēnbraucējs ir mazāk slikts, nekā kāds apsvilis roadrunner, jo ar pirmējo var plus mīnus rēķināties, paredzēt un plānot savus manevrus, kamēr attiecībās ar otro vajadzīga superātra reakcija un veiksme.
From: | unpy |
Date: | June 28th, 2011 - 08:12 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Tev ir jārēķinās ar to, ka katrs pats par sevi rēķināsies, ja mēģināsi rēķināt visu vietā, radīsies vien kārtējā avārijas situācija, nekā vairāk.
nē, nu, ļoti jauki, izskatās, ka visi te uz debesīm steidzas, nu, lai jums tad izdodas!
From: | unpy |
Date: | June 28th, 2011 - 09:57 pm |
---|
| | Var jau būt, ka man ir ļoti veicies vai savādāk, | (Link) |
|
bet. Pats esmu piedalījies nepastarināti savā dzīvē trijās avārijās. Vienā man sānos iebrauca jauniete tikko pēc tiesību saņemšanas, otrā - agrā pavasarī aizskatījos uz vienu no pirmajām jaunietēm īsos brunčos un iebraucu negaidot piebremzējušam kungam pakaļā, par trešo reizi man kauns stāstīt. Tā bija Diža stulbība.
Un esmu bijis blakus divās avārijās uz līdzenas vietas - nekas neliecināja par kaut kādiem draudiem, kad šoferis izdomāja, ka viņš domās nevis savā, bet citu vietā.
| | Re: Var jau būt, ka man ir ļoti veicies vai savādāk, | (Link) |
|
drusku iebildīšu - man dažas reizes ir paveicies, ka kāds padomāja savā UN manā vietā. paldies šiem kungiem :)
To neviens nenoliedz, bet Helveticas ieraksts lielā mērā ir par tiem, kuri šādu apdzīšanu nevis veic kā parastu manevru, bet gan pārvērš par citu satiksmes dalībnieku pārmācīšanu un savas agresijas demonstrēšanu, tādējādi palielinot bīstamību.
Agresīvajiem derētu piespriest miesassodus! :)
ja es braucu ar maskimālo atļauto, tad nevienam mani nav jāapdzen (c) ērikonkuls
From: | unpy |
Date: | June 28th, 2011 - 08:10 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Cita starpā - droša apdzīšana ir kā reizi histēriski ieminot pedāli grīdā, nevis lēnām un svinīgi milimetru aiz milimetra peldot garām.
Iesēšanās "astē" un apdzīšana pa labo pusi ir stulbība vai asu izjūtu ķeršana, kas ir viens un tas pats, jā. Bet "pedālis grīdā", apdzenot, ir tas, ko ilgi mācīju un turpināšu mācīt visiem sievišķiem.
Protams, ka netraucē, ja aiznesas garām milzu ātrumā. Tikai jāsabremzē mazuliet, lai viņš tomēr braucot pretī pa tavu joslu apdzītu fūru rindu un ierakstītos savā joslā, nevis paņemtu tavu auto uz izmēģinājumu "kura ķenguru sitamais režgis stiprāks". ;))
Varbūt es kļūdos, tak par prasmi braukt liecina nevis pārvietošanās ātrums, bet gan cik optimāli brauciens tiek veikts, bez liekām kustībām, manevriem, neradot citiem avārijas situācijas. Savukārt džigits, kurš apdzen pa pretējo joslu krustojumā sev priekšā esošos, jo cer paspēt noķert zaļā sākumu un ierakstīōties spraugā pirms pretējās plūsmas auto to aizpildījuši - vienkārši nemāk braukt, jo tiek cauri (ja tiek) tikai piespiežot pretī braucējus strauji bremzēt, tb veicinot avārijas situāciju). Bet lielāko tiesu ļaudis ir tik nekompetenti, ka neapzinās savas nekompetences līmeni.
to džigitu, kā likums, ir daudz mazāk nekā lēno braucēju, kas pilsētā brauc zem maksimālā atļautā (jā, tas ir par lēnu, ir jābrauc VISMAZ uz 50), kas knosās un nevar normāli uztaisīt kreiso, kas uz saviem 85 nevar palīst malā uz Via Baltica uz sānu joslas utt. džigiti ātri paskrien garām un aidā, arivederči, kamēr lēnais (visu teorētiķu apjusmotais) CSN ievērotājs velkas tev un 30 citiem bēdu brāļiem pa priekšu un bojā braukšnaas kultūru :)
lasi: "maksimālais atļautais"
Rigā pārvietoties zem MAKSIMĀLĀ ir noziegums pret braukšanas plūsmu un necieņa pret citiem autovadītājiem
TB! salīdzināt labos un sliktos ir neauglīgi. prosta ir tāds novērojums, ka agresīvie garām līdēji ir daudz, daudz mazāk nekā lēnie "es braucu rūpīgi un sev nezinot, reāli traucēju satiksmi". attiecība varētu būt kādi 1:5 moška. nezinu, kāpēc. varbūt tie agresīvie ātri nositas, varbūt es šos nepamanu, varbūt viņi ar savu agresisvitāti (kas lielākoties būs subjektīvs vērtējums) mani nemaz netraucē. ak, un terminam "maksimālais" parasti piešujas tie, kas ikdienā ir pasažieru lomā, nevis spaida pedāļus (te gan es ar aizžmiegtām acēm bakstu tumsā, nazjinu) TB Nr.2 tas termins "agresīvais braucējs" ir no tās pašas pasaku pasaules kā 'Jēzus. satikt viņu var, visi par viņu runā, bet ierauga retais.
runa nav par labajiem un sliktajiem per se, bet gan, ka "traucēt satiksmi" un "apdraudēt satiksmes dalībniekus" tomēr ir ar "labuma" vai pareizāk sakot "mazāka ļaunuma" gradācijām. Vismaz man tā šķiet. Taču konkrētajā un vēl pāris dzirdētajās sarunās, kas rosināja mani veikt šo ierakstu cibā, "traucējošie" tika definēti kā visa satiksmes nelaime, kamēr "apdraudošie" - šoferēšanas etalons. Kas man šķiet vnk neloģiski.
a es gaidu ziemu, kad no ceļiem pazudīs visi šie "drošāk/uzmanīgāk aļa lēnāk" braucēji. nē, es priekšā nelienu, agresīvi nebraucu. bet ir tāds fakts, ka ziemā, kad uz ceļiem paliek vien ikdienas "agresīvie" braukšanas kultūra kā tāda būtiski uzlabojas. | |