kanariņš - Vēsture atkārtojas divreiz: pirmoreiz kā traģēdija, otrreiz - [cerams] kā farss [entries|archive|friends|userinfo]
helvetica

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Vēsture atkārtojas divreiz: pirmoreiz kā traģēdija, otrreiz - [cerams] kā farss [Aug. 27th, 2010|11:57 am]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Soociālisma rēgs klīst pa Latviju.
Jau vairākas reizes (tā, ka tas kļūst uzkrītoši) publiskajos medijos ir nācies piefiksēt kkādas references uz padomju laikiem, uz Staļinu, uz boļševikiem un boļševistisko revolūciju un vēl visādiem tādiem sociālās pagājības nieciņiem. Tiesa, negatīvā nozīmē, iebiedējošā.

Turpreti PLL avīžele vai kas tas ir, savā pirmās lapas vizuālajā noformējumā izmanto Gustava Kluča estētiku a ļa 'aģitējošā fotomontāža' un vispār 20.gs. pirmā ceturkšņa krievu konstruktīvistus, kuru māksla jau nu ir politiskās cīņas kvintesence (atgādināšu, ka arī GK bija zvērināts Ļeņina fans (vien, tas nepasargāja viņu un pāris citus uz Rus emigrējušos letiņus no nāves stadionā, bet tas nu tā...)). Kopā ar šajā pašā lapā redzamo virsrakstu "Geji izvēlas vienotību" (no kā var atvedināt, ka tie, kas izvēlas Vienotību, ir geji / geju vietā var ielikt arī 'ebreji'), kā arī citās lpp izmantotie kaismīgie saukļi virsrakstu vietā un to noformējuma estētika + vēl var atsaukt atmiņā šādus tādus PLL izteikumus nacionalitātes sakarā (kurus pat var sajaukt ar zvērināto nacionālistu VL valodiņu, bet tikai neprasiet man, kā tas sasaistās ar Š izauklēto rīcībsplānu pra čurbašu-lētā-darbaspēka ievešanu LV), reāli atgādina ne tikai vecmodīgas politiskās cīņas un tradīciju pārmantojamību, kuras naftalīns šķiet estētisks vien senimentāliem kultūrvēsturniekiem, bet gan diezgan konkrēti atsit nacionālsociālistu jeb nacistu soundtracku, kas nešķiet nedz jauki, nedz 'estētiski'....

http://parlabulatviju.lv/wp-content/Maketi/PLL_Riga_LV.pdf via svenskterror

upd. Man ļoti gribētos parādīt šo avīzi visiem tiem ļaudīm, kuri ir kā "labie" tajā noformēti un pajautāt, vai viņus nebiedē tas, ka viņi piedalās un tiek rādīti diezgan nacismu atgādinošā variantā? Piemēram, gaļina Poļiščuka ar "Tagad es zinu, par ko ir JĀBŪT izrādēm" un zem šī materiāla melnā rāmī "Geji un transseksuāļi balsos par Vienotību" ar 'vainīgo' attēliem. Un vēl es gribētu uzzināt, kurš ir 'mākslinieks' vai 'radošā komanda', kas ir salikusi šo visu kopā_ piefiksēt šos vārdus melnajā grāmatiņā un nekadnekad neaizmirst.
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:August 27th, 2010 - 12:19 pm
(Link)
1. Un ar ko citu tie mūļi tiks pie vēlētāja balsīm? Ne jau nu stāstot, cik viņi ir godīgi darbarūķi ar svaigām idejām.

2. Pīpls (partiju piarščiki) ķer tautas noskaņas vēsmas. Tā teikt, ir pieprasījums, ir piedāvājums.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 27th, 2010 - 12:28 pm
(Link)
varētu pastrīdēties, cik nu 'ķer' (jo nav jau formulēti, ir dažādās 'noskaņās', kuras varētu ievirzit un ieformēt pa dažādam) un cik 'konstruē' (formulē tieši šādi). Jo visnotaļ estētika un retorika, kas tiek izmantota te, vēsturiski ir radusies tieši ar mērķi 'konstruēt' politisko agenda ar 'kultūras' mediju palīdzību...
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:August 27th, 2010 - 12:31 pm
(Link)
Paga. Neko nevar konstruēt, ja nav kādas idejas, kam cilvēki labprātīgi gatavi pieķerties. Pirms diviem, trim gadiem "kulaku" medības nebija aktuālas.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 27th, 2010 - 12:39 pm
(Link)
kā jau minēju - 'idejas' ir pietiekami efemeras, lai tās varētu ieformēt dažādi un par viennozīmīgām 'Idejām' šis materiāls kļūst, tiklīdz kāds to pietiekami skaidri ieformē un tad jau ar atpakaļejošu datumu var skatīties un tipa veidot šo ideju ģenealoģiju (tb. te iekļaujas stāsts, ka 'bet cilvēki bija gatavi', 'bet apstākļi bija' etc.). Tajā ziņā būtu labāk nevis piekrītoši māt ar galvu, ka 'jā, jā, viss bija tam nobriedis', bet gan meklēt kādu alternatīvu vai vismaz motivēt cilvēkus formulēt alternatīvas idejas...
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:August 27th, 2010 - 12:45 pm
(Link)
Paga, tu sagaidi, ka Šlesers ar Šķēli nolaidīsies līdz Vienotības sisīšu līmenim?
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 27th, 2010 - 12:47 pm
(Link)
es domāju, ka Š un Š ar to ir mazs sakars, tur ir vesela komanda ar PRščikiem un reklamščikiem un kreitiv ārtistiem, kas visu šito saliek konceptuāli un vizuāli kopā, līdz ar ko atbildība būtu jāprasa arī no viņiem..
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:August 27th, 2010 - 12:48 pm
(Link)
Atbildība? Tu taču joko?
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 27th, 2010 - 12:49 pm
(Link)
es nejokoju, es personīgi aizrakstīšu uz viņu biroju un paprasīšu, kā tur ir ar atbildību un kaunpilnajiem CV ierakstiem par ŠŠ kampaņas menedžēšanu...

:DD
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:August 27th, 2010 - 12:51 pm
(Link)
Jā, nu būs džekiem par ko pazviegt pie rumkoliņas.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 27th, 2010 - 12:53 pm

welcome rolšteina un stendzinieka pasaulē

(Link)
lai jau. ja paprasīs ne tikai vien cilvēks, bet daudzāki. un ne tikai priekšvēlēšanu laikā, bet visu atlikušo karjeru ik pa brīdim, tad varbūt jamējie sajūtīsies ne tik ērti un neaizskarami, lai varētu nedomāt par savas rīcības sekām..
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:August 27th, 2010 - 12:56 pm

Re: welcome rolšteina un stendzinieka pasaulē

(Link)
Pfff. Varbūt. Bet pagaidām man tas izskatās pēc filozofiski apcerīga monologa, kas sākas ar vārdiem: "Знаеш, Мурзик..."
From:[info]nuka_kola
Date:August 27th, 2010 - 01:05 pm
(Link)
man liekas, tā ir aģentūra Mooz (Stendzenieka kantoris, kas gan cits
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 27th, 2010 - 02:32 pm
(Link)
avīzes redaktors Nils sakss. nils@parlabulatviju.lv
From:[info]nuka_kola
Date:August 27th, 2010 - 04:12 pm

check dis out:

(Link)
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 28th, 2010 - 09:44 pm

Re: check dis out:

(Link)
paldies, bet man diemžēl nav draugiem.lv konta līdz ar ko nevaru redzēt
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:August 27th, 2010 - 12:21 pm
(Link)
LOL! Inese Šlesere par savu ceļu pie dieva!
From:[info]dzeina
Date:August 27th, 2010 - 12:41 pm
(Link)
Tā rūdījās premjers!
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:August 27th, 2010 - 12:43 pm
(Link)
Jā, nu Ineses sirds to neizturēs, ja par premjeru atkal kļūs pedarasts Valdis.
From:[info]divi_g
Date:August 27th, 2010 - 12:42 pm
(Link)
Inčīgi, kā šamējie vienlaikus spēj būt populārāki tieši krievvalodīgo starpā.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 27th, 2010 - 12:46 pm
(Link)
tāpēc ka šlesis jau no sākta gala bija par nepilsoņu balsstiesībām pašvaldību vēlēšanās un arī rotaļājas ar divvalodības ideju un vispār ir 'pacans no rajōna', kas ņegoņet tuftu, bet uzreiz čotka visu izdara un ir labos draugos ar Ušakovu no krievpartijas..
From:[info]divi_g
Date:August 27th, 2010 - 12:47 pm
(Link)
Nu jā, es par to, kā šamie pamanās to visu apvienot ar Šķēles (it kā) nacionālismu.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:August 27th, 2010 - 01:29 pm
(Link)
"Soociālisma rēgs klīst pa Latviju" Luuuudzu, Don't confuse socialism with Šlesers (vai "don't confuse Šlesers with socialism").

Vai "don't confuse Šlesers".
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 27th, 2010 - 01:37 pm
(Link)
sociālisma rēgs attiecas uz pirmo paragrāfu :)

šlesis jau vispār ir ar nenosākāmu politisko krāsu, vien viņa prščiki izmanto tos pašus kōdus, kurus krievu konstruktīvisti mākslā izmantoja 20.gs. 1. ceturksnī jaunās politiskās ideoloģijas stutēšanai
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:August 27th, 2010 - 01:42 pm
(Link)
Man bija aizdomas, ka es parāk atri reaģēju :). Nāk reizē pagaidšu kādas 10 minutes...
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:August 27th, 2010 - 01:50 pm
(Link)
Don't consume Šlesers.
[User Picture]
From:[info]thel
Date:August 27th, 2010 - 01:51 pm
(Link)
Es vēl varu saprast Gaļinu - gribas sevi uzturēt un tāpēc paklausīgi ir jākāpj uz paneļa. Bet savu meitu arī prostituēt - tas gan, pēc manas saprašanas, pārkāpj dažas robežas. (3.lpp.)
[User Picture]
From:[info]pati_viena
Date:August 27th, 2010 - 02:44 pm
(Link)
Paldies par ierakstu un saiti uz avīzītes maketu. Iespaidīgi. Ir divi varianti - vēlētājam saukļi nepatiks, estētika būs pārāk smaga - viņš izrādīs saprāta pazīmes un noraks šitos katoliskos ģeķus. Man gan ir bail no otra varianta.

Viktors Klemperers (vācu filologs, "Trešā reiha valodas" autors; ironiskā kārtā šo grāmatu latviski tulkojusi persona no PLL aģitpropa komandas un deputāta kandidāte, tāpēc vien nav nekādu ilūziju: šie ģeķi, tā teikt, pazīst drēbi) savā dienasgrāmatā apraksta vakaru 30. gadu sākumā, kad pļāpajot ar draugiem pie mazliet vīna, uzzinājuši vēlēšanu rezultātus. Smējušies, protams, ak, tas tak nevar būt nekas nopietns. Nu akurāt kā daži komentos.
Dienasgrāmata diezgan objektīvi parāda, kas notika tālāk un cik smieklīgi bija. Nedomāju, ka vēsturisku paralēļu vilkšana vienmēr, visos gadījumos ir attaisnota, bet tas ir labs līdzeklis pret ironisku komfortu un miegainību. Šajā gadījumā šķiet, ka šajos kampaņas cilvēkos kaut kas ir salūzis, kaut kas būtisks, viņi paši to vēl nesaprot.

Varbūt novembrī jau gejiem un lesbietēm aizliegs turēt mājdzīvniekus un izslēgs masveidā no suņu un kaķu audzētāju biedrībām (Klemperera dienasgrāmatā ir tāds moments - viņi abi ar sievu bija kaķu mīļotāji). Kas zin, kas zin ;)))

[User Picture]
From:[info]kautskis
Date:August 27th, 2010 - 02:59 pm
(Link)
Man šķiet, ka tu (AŠ)2 par daudz pieraksti. Nav viņi nekādi cīnītāji par āriešu rases tīrību -- tik vien kā visparastākie zagļi, kas saprot, ka kaut kā jānoturas pie varas, citādi, kazi, sāksies tādi paši joki kā ar Lembergu vai Miķelsonu. Skaidrs, nekas tāds jau ne ar Lembergu, ne Miķelsonu (vēl) nav noticis, tak labāk nodrošināties pret visādiem negaidītiem pavērsieniem.

Nu, un to viņi ir sapratuši, ka atsevišķai vēlētāju daļai saukļi "Pederastus krāsnī" stipri labi strādā, un uz to arī viņi iziet. Esmu pilnīgi pārliecināts -- ja tas sauklis Latvijā neietu, viņi it nemaz nebūtu tādi cīnītāji par ģimenes vērtībām.
[User Picture]
From:[info]pati_viena
Date:August 27th, 2010 - 05:13 pm
(Link)
Tā ir, kā tu saki, apzagušies un citādi sašmucējušies kandidāti ķeras pie propagandas salmiņa, kas izkrāsots noteiktā, diezgan nepārprotamā veidā.

Man arī šķiet, ka šoreiz problēma ir tajā apstāklī, ka nav iespējams prognozēt, cik liela masa un kādā veidā uz šito pavilksies. Var jau būt, ka raizēm nav pamata.

Ja es būtu ebrejiete, domāju, justos mierīgāka, ebrejus ta točno neaiztiks. Vairāk uztrauc tas, ka katram no mums var atrast kādu marginālu šķautni, lai liktu darīt to un nedarīt šito, lai piedraudētu, utt. Pagaidām tas vēl nav tik izteikti, bet mana pieredze liecina, ka pārāk liela daļa cilvēku tieši krīzes periodā ir neaizsargāti, bailīgi un atkarīgi - un pakļaujas, baidās, pirms vēl vispār kādi priekšlikumi, pavēles vai draudi ir izteikti. Un viss jau sākas ar kaut kādiem sīkumiem - nu, tipa, naudiņu vajag, radinieks slims; vai hipotekārais kredīts; vai slēpjama homoseksuālā orientācija - un tad tev saka - vot, izdari tā vai nedari tā, citādi...Un pēc pirmās šmuces cilvēks jau ir ieķēpājies. Nomācoši.

Vienīgais, kas pret to palīdz ir racionāla ilglaicīga stratēģija. un šaubas par savu rīcību, tāda argumentēta izsvēršana. Viegli, protams, runāt.
From:[info]nulle
Date:August 29th, 2010 - 02:20 pm
(Link)
man tieši tāpat šķiet
[User Picture]
From:[info]pati_viena
Date:August 27th, 2010 - 02:48 pm
(Link)
Bet avīzītei ir reāli nazi-estētika. Sen tik perfekts pakaļdarinājums nebija manīts. Man patīk akcentētie vārdi virsrakstos, baigā prāta programmēšana, vienkārši un efektīvi.
[User Picture]
From:[info]zebiext
Date:August 27th, 2010 - 02:53 pm

21. gs estētika

(Link)
From:[info]eerenpreiss
Date:August 27th, 2010 - 05:00 pm
(Link)
Paldies, savādāk būtu palicis nelasījis.

Imo, avīze saturiski diezgan liels feils, ja vien nav domāta iekšējo fanātiķu dūšas uztaisīšanai. Propagandā taču ir jābūt arī, tā teikt, kaut kam subtle, maksimāla efekta ieguvei. Vai varbūt arī viņi vairs neko augstu nevērtē tautas spriestspēju. Vai arī algotie tēla spodrinātāji no Gēbelsa un moderno ekstrēmistu izdomām pārāk tālu? Starp citu, vai šai izdevumā kaut reizi tika pieminēts otrs AŠ? No otras puses, augstā ne-latviešu proporcija Rīgas apgabala sarakstā atzīmējama kā pozitīva tendence (bet ne izpildījums (Mihails Gavrilovs??))

p.s. Neviena no anekdotēm nebija tik smieklīga kā Cietā saruna ar Prezidentu :)
[User Picture]
From:[info]junona
Date:August 27th, 2010 - 06:56 pm
(Link)
Vow! Šis nu ir materiāls! Tīra manta. Mazliet šķebina, bet stila tīrība nāk ārā pa višām šuvēm.
Manā topā pirmajā vietā pagaidām ir Šlesera "saruna" ar Prezidentu. Sakss tik labi izrakstījis, ka pilnīgi nagi niez nākamajā pārtijā to iestudēt.
O, un rīt noteikti jāiemēģina Intas Feldmanes recepte. Ņam, ņam.



p.s. Ievērojāt, ka sarakstā ir arī G. Binde. Cieti!
[User Picture]
From:[info]junona
Date:August 27th, 2010 - 07:02 pm
(Link)
Ā, un joki vienkārši, tā teikt, iespārda.

Es tagad īsti nevaru saprast - šis izdevums ir kaut kāda parodija par priekšvēlēšanu avīze, vai tomēr domāts nopietni?
[User Picture]
From:[info]zebiext
Date:August 27th, 2010 - 09:31 pm
(Link)
[User Picture]
From:[info]junona
Date:August 27th, 2010 - 11:37 pm
(Link)
Ā, krieviem citi joki, cita recepte un nav prezidenta. Biedē ar gejiem un nacionālistiem. Bet lētuma ziņā tieši tas pats.

Man patīk, ka abos variantos tiek aplikts fakts, ka Latvija ir aizņēmusies naudu no SVF, bet tiek noklusēts tas, ka līgumu par aizņemšanos parakstīja Godmanis no LC/LPP. Paši aizņēmāmies un paši apdiršam. Šķiet, ka Godmanis līdzīgi kurmju iznīdēšanas ekspertam šajā izdevumā neparādās.