Comments: |
| From: | zin |
Date: | 2. Augusts 2016 - 18:44 |
---|
| | | (Link) |
|
šis viss projekts ir hu**a, piekrītu man šķiet, nestrādā tikai kaut kādās stipri tradicionāli katolisticiskās valstīs
Vācija starp viņām nudien nav liekama, bet tur šī sistēma bija ļoti daudzus gadudesmitus ilga - izveidota, lai aizsargātu ģimenes, jo procentuāli tirdzniecībā vairāk strādā sievietes, kurām šādi tika dota iespēja būt brīvdienās mājās, kopā ar ģimeni - un tikai tagad, lēnām, soli pa solim, viņi progresē un atsakās (vai padodas :D naudas pelnītājmaisu priekšā)... (un soli pa solim ir - nudien ik pa pār gadiem pārceļot darba laikus pa stundai vai divām utt utj... soli pa solim nu jau savus 20 gadus :) nu jau lēnām nonākuši tiktāl, ka veikali darbojas arī svētdienās... :) un pat salīdzinoši ilgi :) )
nu ja. kvīkendā un svētkos Fāterlandē pirmās nepieciešamības preču bodes strādā. ne tik vājprātīgi ilgi kā pie mums, bet pa dienu var ieiet bodē un nopirkt maizi, desu, dienišķo siļķes asti un šnapsi.
/ par tiem noteikumiem, ko bjurokrāti taisās uzpist - tak pieprasījums regulēs piedāvājumu. nafig kaut kadus aizliegumus. visi šie aizliegumi ir tikai tas, ka kaut kāds ierēdnis, kurš sēž savā krēslā grib demonstrēt, ka ne tikai sēž, bet arī strādā. labāk būtu tikai sēdējis...
protams, protams - piekrītu par visiem 100 (par pēdejo rindkopu ) :)
(es jau rakstīju bik par ko citu bik' - resp. atbildēju uz : "man šķiet, nestrādā tikai kaut kādās stipri tradicionāli katolisticiskās valstīs" ;) ) /bet var jau būt, ka pārpratu komentāru...
un stipri katoiciskā valstī dzīvojis neiru. spriest nevaru... bet Itālijā svētdienā bez maizes rikas un desas svētku dienā nepaliku... bet es varbūt nepareizajā Itālijā biju iebraucis... bet Vatikānā pat darba dienā nebija dabūjama ne maize, ne zivs aste...
| From: | heda |
Date: | 2. Augusts 2016 - 20:14 |
---|
| | | (Link) |
|
Bet Vācijā taču arī par darbu brīvdienās ir piemaksa, vai ne? Zviedrijā sestdien pēc 12-iem un visu svētdienu piemaksa esot 100%, tā ka būtībā varot izvēlēties strādāt mazāku dienu skaitu nedēļā, bet saņemt to pašu algu. Latvijā gan ar piemaksām varētu būt bēdīgāk.
protams ir :)
bet kā jau augstāk komentārā atbildēju, es jau ne par to rakstīju - es tikai atbildēju un nokomentēju, ka tādas lietas pastāv un ir pastāvējušas un funkcionējušas... ka nevajag brīnīties, it kā tas būtu kāds mistisks maoru salu izgudrojums - arī tādā Vācijā bija tādi ierobežojumi (no kā viņi jau vismaz 20 gadus lēnām prom iet - vai uz labu, nezinu... manuprāt pareizi ir "kaut kur pa vidu")
| From: | heda |
Date: | 2. Augusts 2016 - 20:39 |
---|
| | | (Link) |
|
atvērti veikali un labi apmaksāts darbs brīvdienās izklausās labi, un tur arī par rūpēm par ģimeni nav ko iebilst, jo var atļauties strādāt kādu dienu mazāk, saņemot to pašu algu bet Latvijas variants, par ko goddes zemāk raksta, gan nav košers
Paga paga, man, piemēram pirmdienas ir brīvdienas kā aksioma, tas tik ļoti kompensē mākslīgi ieviestā kalendāra nedēlas dienu "brīvdienas".
labi - padodos... es par Zirgu, tu par Dzērvenēm :D
Es arī padodos, bet pirms tam mēģināšu citu poētismu izdomāt:) Grūti zirgu ar dzērvenēm pārspēt, taču nekas nenāk prātā, aj ... rudzi vs karburators:(
kā tai čukču aņukā - "karburatoru pazīsti?" "nu jā..." "nemaz nav rudziem līdzīgs" :D
es sapratu folkloras sāli:)) ja vien zinām vienu versiju
ja tu par zoodārzu - tad zinam ;) ja nē - tāpat lustīgi :D
erm, peķka čapajems zirgu zini? Liakam zinām, tikai versijas;)))
nemaz krokodīlam nav līdzīgs ;)
Latvijā ir ar to visu kārtībā, "sarkanie datumi" dubultā, tikvien nianse, ja ir slīdošais grafiks - sestdienas/svētdienas nenozīmē brīvdienas nenozīmē piemaksas, vien pēc 22.00 2h pāri skaitās 1,5x nakts stundas. Es to no galvas, cik lasīju un pašam pienākas.
| From: | heda |
Date: | 2. Augusts 2016 - 20:34 |
---|
| | | (Link) |
|
"ja ir slīdošais grafiks - sestdienas/svētdienas nenozīmē brīvdienas nenozīmē piemaksas" - ohō, un visādiem citādi bļaurīgiem arodbiedrību krīgeriem un baldzēniem par šo, protams, nekas nav sakāms
Krīgers toč ir vienkārši bļaurīgs, bet pēc būtības, kādāļ būtu jāsaņem vairāk sestdienā, ja pirmdiena un ceturtdiena ir bijusi brīvdiena? Es nesaprotu un neatbalstu. Ja strādā kā darba ņēmējs pēc līguma 40h nedēļā no 1d līdz 5d un palūdz vairāk, tad jā. Tādas manas domas. sarkanie datumi paliek spēkā!
| From: | heda |
Date: | 2. Augusts 2016 - 21:09 |
---|
| | | (Link) |
|
pēc būtības var tā rēķināt, bet man personīgi laiks pret laiku neliktos īsti līdzvērtīga un atraktīva maiņa, lai izvēlētos strādāt brīvdienās
Mēs te konfrontējam jēdzienu "brīvdiena". Daļai kā jau minēju ir klasika pirmdienas, piemēram. Tātad man būtu jāpieprasa dubults jo citiem mana darbadiena ir brīva? Beidz..:)
Jā, bija doma izvērsties iespējamos piemēros, kad ramadānā veikali nestrādā līdz saulrietam uc. galējībās, bet kļuvu slinks, drīzāk koncentrēti uzvilkts, nespēju uztrenēt iecietību pret atklātu stulbumu:)
padsmit gadus dzīvoju vidē, kur veikali darba dienās strādāja līdz max 18iem, sestdienās līdz 13iem un VISS! - ja tev sakrīt darba laiki, ziepes ir (un atliek sestdienas - no rītiem agri gan, tas tiesa...) - tad bija ilgs laiks, kad lēnām viņi sāka pāriet uz ko nedaudz ilgāku - pārcēla sestdienās līz 14iem, pārcēla darba dienās līdz 20iem (pārtikas bodes sākumā tikai)... (uij - un tas bija nenormāli kruta) - visu pārcēla mainot likumdošanu utt. atlika protams tankstelles un bahnhofu veikali pāris, kas nenormāli dārgi bija... utt utjp. un kad atgriezos LV - nekādi nevarēju pierast kas un kā te strādā un tik daudz... te piem. :D - http://klab.lv/~le_minga/28792.html?nc=30 tā kā :) /bet nu jau aš 11 gadi pagājuši - arī DE "progresējusi" :) kaut gan - piem. internetbanku pārskaitījumi brīvdienās un svētku dienās tur vēl līdz šim ierobežoti, praktiski nenotiek :D /
Holandē bija ļoti līdzīgi un jāteic ļaudis mazākās pilsētās nu nemaz nejūtas par to priecīgi. Lielajās vēl ir pāris dārgie tirdzniecības centri, kas vaļā arī sestdienu pēcpusdienās. Turklāt, ja pareizi saprotu, pie mums jau tirdzniecības darbinieki nestrādā septiņas dienas pēc kārtas, viņiem ir slīdošais grafiks. Aiz kam iespējams pat ērtāk kaut kādas savas lietas kārtot, jo brīva darbdiena un kaut kā tā. Ai nu kārtējo reiz atrod neproblēmu ko ķidāt, lai nevajadzētu patiešām reālas likumdošanas problēmas risināt.
lūk, lūk - kamēr dzīvojām lielajās, kaut kā izkruķījāmies... kad pārvācāmies uz mazo - bija diezgan jāiespringst, lai gimeni apgādātu... /bet nu - toties man tagad, "mantojumā" līdz atceļojusi, dāčā ir megaliela saldētava :D /
Pussolis līdz bumbu patversmei ar tušonkas kārbām plauktos.:)
Ik pa brīdim kāds kaut kur paceļ šo tēmu, tā tiek nedaudz pamalta arī te, un tad viss paliek pa vecam. Bija pat manabalss iniciatīva laikam. Vienīgā atšķirība ir tā, ka šoreiz ar to nāk klajā "tirgotāji", kā sevi sauc Latvijas Tirgotāju asociācija. Rekur ir tās biedru saraksts - http://test.lta.lv/par-mums/biedri/Ko mēs tur redzam? Pareizāk sakot - neredzam? Pareizi - neredzam tur ne Rimi, ne Maxima. Reālus lielveikalus tur pārstāv vienīgi Prisma. Tāpat tur nav arī Top! īpašnieku SIA "Madara 89". Domāju, ka ar šo arī viss arī tā kā būtu pateikts. :) Jā, Elvi un Mego ir pa kādai lielākai bodei, bet lielais vairums to veikalu gan jau palīstu zem šī mistiskā mazo veikalu izņēmuma. Visi pārējie tur ir tādas pat un vēl mazākas sīkās utes, kurām to vien vajag, lai brīvdienās visi būtu spiesti iet pie viņiem. Taču tas viss nav būtiski. Ja kādam durakam ienāks prātā kaut ko tādu virzīt likumdošanas līmenī, tad tur momentā būs tiesvedības no abām lielajām ķēdēm, kurās valsts garantēti zaudēs.
NU tāpēc jau saku īso rezumē, esenci, ko arī uzrakstīju - neregulē kad man pelnīt naudu, valsts!
From: | (Anonymous) |
Date: | 2. Augusts 2016 - 21:40 |
---|
| | | (Link) |
|
jā, derētu gan tā to Ivaru, pilnībā pieevienojos
| From: | milda |
Date: | 3. Augusts 2016 - 10:31 |
---|
| | | (Link) |
|
paradoksāli, ka spēļu zāles gan var strādāt 24/7 režīmā. tur nevienam nevajag būt brīvdienās/svētku dienās pie ģimenēm. | |