Comments: |
Es joprojām domāju par tavu sākotnējo komentāru.
Ir taisnība, ka būtu grūti nodarīt vērtību mācīšanu no instrumentāla līmeņa mācīšanas, un arī par pusaudžu reakciju un skolotāju kompetenci var pastrīdēties.
Tomēr man tas liekas ļoti nepareizi. Var salīdzināt ar sex education. Man liekas, padomju laikā tā nebija skolu mācību procesā iekļauta. Tad pēkšņi 90-tajos gados izglītības sistēma saprata "hei, STS un nevēlamas grūtniecības ir nepiedodami plaši izplatītas lietas, kuras varētu ievērojami samazināt, ja pusaudžiem par tām dotu informāciju". Pret sex education darbojas tieši tie paši iebildumi: 1) nevar izvairīties no vērtību aspekta, jo jau pati seksa pieminēšana skolās ir nesavietojama ar daudzām vērtību sistēmām 2) skolotāji par to kautrējas runāt un/vai paši nav kompetenti 3) pusaudži par to smejas un "tāpat jau visu zina"
Šobrīd sex-ed uzskata par "normālu" (ceru, ka tā tev liekas pieņemama, citādi mans piemērs būs garām). Neredzu, kāpēc lai nākotnē tieši tāpat nevarētu normalizēt runāšanu par mental health. Visi mēs esam zinājuši kādu pašnāvnieku un noteikti zinām daudz cilvēku ar problēmām, pat ja pašiem viss ir ideāli :P
In general tas sanāktu kaut kādi psiholoģijas/ kogn. zinātņu pamati skolās? Jā tas būtu vērtīgi, protams. Ko mest ārā ( jo diennaktī ir tik stundu cik ir un tam bērnam ir jāēd/ jārelaksējas utt) - nu es izmestu to kas ir nevis izglītojošs un domāšanu trenējošs, bet šauri specifiskas lietas trenējošs, t.i. dziedāšanu un vingrošanu, atstājot šīs lietas fakultatīviem. Iespējams arī zīmēšanu. Vēl tur šķiet ir pārāk daudz filoloģijas, valodas gramatika ārkārtīgi detalizētā līmenī. Nē tas viss arī ir labi jautājums ir par to kā visu iedabūt esošajos laika limitos.
Vai tev maz saprotams ko nozīmē jēdziens 'virpārizglītojošs'? Un vingrošana (acīmredzot domāta fizkultūra) ir vajadzīga jebkuram bērnam neatkarīgi no profila.
Kustības/ fiziska aktivitāte bērniem ir vajadzīga bet es baidos ka ne tajā tizlajā veidā kāda tas notiek/ notika skolās, tad labāk lai viņi vnk futeni uzsit kaut kur pagalmā.
Latviešu valodas gramatika ir tikpat piekasīga kā paši latvieši.
vingrošanu nemestu (veselā miesā, vesels gars blabla), dziedāšanu gan, jo nav dziedamās balss 😂
Es domāju ka to mierīgi var atstāt jaunatnei pašplūsmā nu un + visādi pulciņi, komandas utt - pēc izvēles, bet ne obligātajā programmā un ne ar visu to stāšanos ierindā, kopskriešanu pa riņķi, kopīgu vēcināšanos ar rokām un locīšanos un tml idiotismiem.
Daļa no tā kalpo spējai sevi disciplinēt un strādāt komandā, kad vajag, tā kā nē. Tur nav nekā peļama. Protams, visa tā kvalitāte, kā parasti atkarīga no pedagoga.
Nu jā visādi pulciņi, kur viņi izveido, piemēram, futbola komandu un tad spēles noteikumi un loģika viņus arī disciplinē un saliedē. Darīt to sakarīgā nevis tupā veidā. [Pasaki vēl ka obligātais kara dienests meiko sensu. Nemeiko, tā ir resursu notrallināšana, vajag profesionālo]
Arī obligātais kara dienests var būt ļoti laba štelle, ja labticīgi organizēts. Priekš zēniem laba lieta. Vienkārši mums tas vienmēr asociēsies ar sovoka vai 90o sākuma bezpreģeliem un panīkumu.
formu ar visu skaitīšanos rindā derētu pamainīt, bet nevajadzētu sūtīt mesidžu, ka fiziskas aktivitātes ir opcionālas un kaut kāda ekstra
nu fiziskas aktivitātes viņiem tāpat gribēsies, tas drīzāk uz brīvā laika pavadīšanu attiecas un fiziskām aktivitātēm ir jābūt interesantām tipa pārgājieni alpīnisms spēles nevis stāvēt un vicināties ar rokām vai tupo skriet.
"formu ar visu skaitīšanos rindā derētu pamainīt"
Tik pat labi varētu pamainīt universitātes un sākt tajās ierīkot skeitparkus. Forma ir komandas indikators. Kā futbolā utml. sporta veidos. Forma armijā nav nekas dekoratīvs, bet konkrēti funkcionāla lieta. Skaitīšanās ierindā savukārt ir disciplīnas treniņš. Tas viss nav nekas bezjēdzīgs, kā jūs sakāt, bet pat diezgan esenciāls komandas menedžmenta psiholoģijā.
Tas ir pareizi, bet jautājums - cik lielā mērā ir vajadzīgs taisīt no viņiem komandas un kāda veida? Vai viss šis ir vajadzīgs intelektuāla darba darīšanai sadarbojoties?
Tas ir vajadzīgs vispār. 'Pašplūsma' ir priekš zāli pīpējošiem hipijiem. Tā tava garlaicīga atkārtošanās par sadarbību kā visu attiecību pamatu ir feelgood uptopiska huiņa. Savukārt disciplinētība ir tikums pats par sevi. Izlutināti pašplūsminieki ir liels luksus. Tavs ZTP arī uz tādiem nekad neturēsies.
From: | tagad |
Date: | 29. Augusts 2018 - 01:50 |
---|
| | | (Link) |
|
salīdzināt var, protams, skolā paralēli ētikai tika pasniegta arī veselības mācība (otrā nekādu pretestību neizraisīja) varbūt tā ir mana 'alerģija' pret psiholoģiju, bet doma, ka kādas tobrīd aktuālās psiholoģijas teorijas kontekstā tiktu sludināts ideālais attiecību vai saprātīga cilvēka modelis man uzdzen drebuļus. ja tiek mācītas elementāras, vispārzināmas lietas, tad tas ir 'common sense' un, ja cilvēks to pats nav spējis aptvert tāpat, tad nez vai mācīšana līdzēs. (tas nu tā, iespējams, kļūdos)
Nu mācīt to kas par cilvēka smadzenēm un atiecīgi to darbību ir zināms, t.i. neiro un kognitīvo zinātņu pamati/ elementi un no tā izrietošs kritiskās/ racionālās domāšanas treniņš.
Domāju ka jā, jo kā cilvēki veido attiecības un kādi ir pareizie paņēmieni to veidošanai pa taisno izriet un tā, kā strādā smadzenes. Tas nozīmē saprast sevi.
From: | tagad |
Date: | 29. Augusts 2018 - 02:05 |
---|
| | | (Link) |
|
uh..man tas šķiet diezgan looooong shot. tādā gadījumā visiem neirologiem vajadzētu būt attiecību guru :)
Atvaino, skrollējot epastu updeitus vienu tavu komentāru nejauši izdzēsu.
Es domāju ka attiecību guru drīzāk ir, teiksim, specdienestu virsnieki, kuri šīs lietas studē un trenē tīri praktiskā plāksnē. Droši viena paņemt kādus elementus ko psrs kara diplomātiskās akadēmijas vai analoģisku rietumu mācību iestāžu programmām un adaptēt vairāk uz sadarbību nevis vervēšanu un manipulāciju būtu apmēram vajadzīgais. Also es domāju ka elitārās skolās tml kursi arī ir.
From: | tagad |
Date: | 29. Augusts 2018 - 02:23 |
---|
| | | (Link) |
|
es personīgi tādām lietām vispār neticu - cilvēks var sevi labi prezentēt, spoži izteikties, veikli mānīties or whatevz, bet attiecības, manuprāt, vispār nav iespējams iemācīties. var līdz kkādai pakāpei kontrolēt savu rīcību un lasīt otra reakciju, bet attiecības kā veselums ir ļoti [tev noteikti patiks šis vārds] mistiskas
Nu jā var iemācīties to kas jau ir izpētīts/ zināms. Ir pilnīgi skaidrs ka visu par smadzeņu darbību mēs vēl nezinām un šādi kursi būtu regulāri jāpārskata ņemot vērā jaunāko uzzināto/ secinājumus.
Tautā jau tā arī uzskata, ka attiecību problēmas var risināt ar iešanu pie tantiņas, lai noņem ļauno aci un veņec bezbračija ;)
Bet reizēm jau tā lāstu noņēmēja tantiņa ir taisni tas, kas tajā brīdī vajadzīgs - viņa parunājas ar cilvēku, uzklausa, iemāca paskatīties uz problēmu no cita skatpunkta, un cilvēks nākamajā reizē sev tipiskajam grābeklim nevis uzkāps, bet pamanīs un apies apkārt. Ir jau konkrēti cilvēku apkāsēji šajā darbības jomā, tomēr netrūkst arī to, kas izprot citus cilvēkus un tad "maģija" sanāk tā pati psihoterapija paslēpusies zem cita vārda.
| |