making sense - [ieraksti | vēsture | ko es lasu | par mani]
gedymin

[   par mani   ]
[   arhīvs   ]

[6. Apr 2018|13:58]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
saiteatstāt nospiedumu

Comments:
[User Picture]
From:[info]kjiimikjis
Date:7. Aprīlis 2018 - 11:19
(Link)
Pirmkārt, iebildums par šito:

"Kāpēc sistēma noveļ to uz vecāku atbildību, ja jau par "normāliem", pēc būtības mazāk svarīgiem mācību priekšmetiem tiek pieņemts, ka vecāki tos nespēj adekvāti iemācīt vajadzīgajā līmenī?"

Šis varētu būt valīds jautājums tikai tad, ja mācību priekšmeti atrastos uz vienas vienīgas "vienkāršs - sarežģīts" ass. Tas tā, saprotams, nav, līdz ar to, fakts, ka vecāki var nespēt izskaidrot, kas ir logaritms, neko nejēgt no fizikas vai ķīmijas, ģeogrāfiju pārzināt tikai sava dzimtā mikrorajona ietvaros, un literatūru pārzināt ne īpaši tālāk par "Trim sivēntiņiem", galīgi nenozīmē, ka viņiem tikumības iemācīšana ir par grūtu.

Otrkārt, tikumību kaut kādā mērā jau māca. Visasākās diskusijas ir par SexEd tēmu, taču vismaz man tā bija iekļauta veselības mācībā, kā arī bioloģijā, kā daļa no anatomijas. Pārējie jautājumi, kas palien zem tikumības termina, arī tiek noklāti, manuprāt - cik atceros, man skolas laikā bija pat tādi ekskluzīvi šiem jautājumiem veltīti priekšmeti kā ētika un baltā stunda (sākumskolā). Un runa ir par visparastāko numurēto mikrorajona vidusskolu. Pie praktiskākas pieejas tikumības jautājumiem varētu pieskaitīt audzināšanas stundu, ja nu tas pārējais liekas pārāk teorētisks un atrauts no dzīves realitātes - kas noved pie "treškārt".

Treškārt, skolai tāpat nebūs tādas ietekmes, kā bērna tiešajai videi. Tiešajā vidē visi dzīvo, skolā nozīmīga daļa tās stundas vienkārši atsēž. Un dzīvē tu redzi, kā lietas nedarbojas atbilstoši teorijai. Skolotāja var stāstīt, ka vardarbība ir slikta lieta, bet praksē Jānīti visi respektē un uzskata par krutu džeku, jo viņš sadeva pa purnu divus gadus vecākajam Pēterītim. Stāstus par darba nozīmi dzīvē aizēno Andrīša vecākā brāļa jaunā mašīna, kurai viņš naudu sapelnījis, gana agri iesaistoties kaut kādā piramīdas shēmā. Utt, utjpr.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:7. Aprīlis 2018 - 11:56
(Link)
Tas ir tikai tāpēc, ka skolotāji māca to, kas ir aplami no psiholoģijas viedokļa. Viņi paši novērtē gan kruto džeku un finansiālos sasniegumus. Tāpēc es jau pieminēju, ka daudz jēdzīgāk būtu mācīt red pill un ne jau tikai seksuālā kontekstā, bet tieši kā cilvēkus piesaista krutums, kā darbojas spēka, kompetences un sociālās hierarhijas, un kā darboties šajās hierarhijās.

Un kad to saprot, tad arī ir viegli saprast, kāpēc viens džeks ir kruts tieši ar uzskatāmiem piemēriem. Un tad jau ir daudz vieglāk arī iemācīt, ka šī hierarhija var būt īslaicīga, ja netiek pamatota ar reālām kompetencēm. Citādi pēc dažiem gadiem šis džeks vienkārši sēdēs uz pabalstiem vai pat cietumā par vardarbību.

Citiem vārdiem sakot, mācīt vajag reālas lietas, kas noderīgas personības izaugsmei nevis kādu ideoloģiju (lai kāda tā būtu).
From:[info]krishjaanis2
Date:7. Aprīlis 2018 - 12:25
(Link)
Lūk, Pītersons jau arī uzsver, ka naudas, plikas varas, fiziska spēka hierarhijas ir sūds salīdzinājumā ar kompetences hierarhiju.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:7. Aprīlis 2018 - 12:33
(Link)
Nu kaut kā tā. Jo skaidrs, ka vēl nenobriedušiem skolēniem šajā dzīves posmā spēks vai krutums ir pirmajā vietā, bet nauda vai kompetences vēl nevienam īsti nav, tāpēc to nesaprot. Bet tā vietā, lai noliegtu viņu spēka hierarhiju, skolotājiem tā ir jāatzīst, bet jāpaskaidro, ka tā ir īslaicīga un mazvērtīga. Un ka kompetences ir ļoti būtiskas. Un pat ne vienmēr tikai kā akadēmiskas zināšanas, bet arī kā profesionālas prasmes – pat santehniķim tās ir ļoti svarīgas un visai sabiedrībai ļoti vajadzīgas. Galvenā persona, kurai zvana, kad plīsušas trubas. :)
[User Picture]
From:[info]kjiimikjis
Date:7. Aprīlis 2018 - 13:10
(Link)
Tas jau tiek skaidrots. Ne jau tur ir problēma, problēma ir tajā, ka cilvēki (jo sevišķi bērni) labprātāk meklē instant gratification, tā vietā, lai plānotu lietas ilgtermiņā.

Pie kam, vairums tam tiek pāri. Tie, kas no tā bērna vecuma "neizaug", un fundamentāli sačakarē sev dzīvi, dzenoties pēc kaut kāda īstermiņa labuma, tomēr ir minoritāte.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:7. Aprīlis 2018 - 13:16
(Link)
Tiešām tiek skaidrots, ka krutais Pēterītis patiešām ir kruts un kāpēc?
[User Picture]
From:[info]kjiimikjis
Date:7. Aprīlis 2018 - 13:38
(Link)
Virspusēji. Pieeja šiem jautājumiem, kad nu tie tika cilāti, bija "tas ir īslaicīgi", nevis "tas īstenībā nav kruti". Tiesa, laikam jau atkarīgs no klases audzinātāja pieejas, šaubos, ka pastāv kaut kādas oficiālas vadlīnijas.