Tas nav vienkārši slikts mārketings, tā ir naudas izmešana nevajadzīgās lietās (opportunity costs etc.) un big farma lobēšana.
Es pats strādāju aptiekā Latvijā, kur atnāk pensionārs, kuram ļoti vajag kādas zāles, kas maksā 50 eiro, bet valsts vairs tās nekompensē Es paskatījos – jā, tās zāles ir atzītas par neefektīvām, tāpēc arī lēmums tās nekompensēt. Es gan iesaku citas, bet, protams, kā farmaceits es jau nevaru tās uzreiz pārdot, jo ārstam ir vispirms jāmaina recepte. Pensionārs tomēr nopērk dārgās, bez kompensācijas, jo ārsts pat nav paskaidrojis, kāpēc vairs nekompensēs un kāpēc vispār labāk šīs zāles nelietot un aizstāt ar citām (daudz lētākām, starp citu).
Man nav šaubu, ka šie 50 eiro, ja tādi tiks piešķirti, galvenokārt tikts iztērēti populāros un labi reklamētos, bet neefektīvos aptiekas pirkumos. Kāpēc tāds lobijs?
(Lasīt komentārus)
Nopūsties: