Eos ([info]eos) rakstīja,
@ 2025-08-13 00:12:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Dark side of feminine sexuality https://www.youtube.com/watch?v=ffvRhsViyIQ
Principā es šo zināju, taču biju aizmirsis, ka pornogrāfijas industrija veiksmīgi strādā uz sievietēm.

Šis video ir par to, ka mūsdienās erotiskā literatūra sievietēm ir tik ļoti mainstream, ka tā ir pārsaukta par romantisko literatūru.

Meitenes/sievietes, kam ir Atkarība no kā tāda lasīšanas, netiek uztvertas nopietni, kamēr vīriešiem atkarība no pornogrāfijas skatīšanās tiek uzskatīta par reālu problēmu.

Cik saprotu, video autore ir no ASV.

***

Es pieņemu, ka iemesls, kāpēc par šo nekur nerunā, ir feminisma propaganda, kas apgalvo, ka pornogrāfiskas literatūras lasīšana sievietēm neesot nekas slikts.



***

Mani nepārsteidz tas, ka sievietes lasa lubu literatūru lielos daudzumos. Tā tas bija arī pirms 30 gadiem.

Taču tas, ka seksa ainas šajās grāmatās vairs nav jāpiedomā, bet tās aprakstītas detalizēti, un ko tādu var brīvi nopirkt grāmatnīcās, un pie tām grāmatām nav 18+ uzlīmes, tas gan pārsteidz.

Var domāt, ka vanilla seksa ainu apraksti neko sliktu nedara, taču tā ir fantāzija, un jebkāda fantāzija, kas jaunam cilvēkam nojauc saikni ar realitāti, pēc tam rada problēmas
ģimenes veidošanā, iepazīstoties, un tā tālāk.

Nekad nebiju iedomājies, ka iemesls, kāpēc meitenes tinderī cer atrast miljonāru, ir nevis meksikāņu ziepju seriāli, bet šādas grāmatas, ko noteikti jau sen var nopirkt par mazām naudiņām internetā un lasīt kindle lasītājā.

***


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]brittany
2025-08-13 01:05 (saite)
kaut kādā ziņā erotiskā literatūra ir jaunās meksikāņu ziepenes?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]eos
2025-08-13 01:28 (saite)
Pēc tā video spriežot, situācija ir daudz sliktāka, jo jaunās sievietes lasa čupām smut/hardcore porn aprakstus grāmatās un notrulinās.

Kamēr meksikāņu ziepenes, kur visi vīrieši izskatās kā modeļi, sievietes vērpj intrigas un beigās tāpat neviens nav laimīgs, tomēr nerada tādu atkarību un perversijas pakāpi.

Kā arī par to, ka grāmatas nevar uzlūkot kā preci, ko patērēt.

Ja grāmata neliek domāt, just līdzi, izprast skaisto, varoņu psiholoģiju un citas estētiskas lietas, ja tā ir kā Fast food restorāns, kur ir visas fantāzijas saliktas kopā un pasniegtas uz paplātes, tad tādu literatūru diez vai var saukt par kvalitatīvu.


***

Es bieži jautāju kādreiz sev, kāpēc sievietēm nav izšķiroši, ka viņu vīrs ir resns. Viņš aizvien sniedz drošības sajūtu, aizvien atbalsta, ir labs tētis un vīrs, ir ar labu humora izjūtu, uz viņu var paļauties.

Man tiešām bija to grūti saprast.

Tad es padomāju, ka laimīga ģimene totāli neietver divus cilvēkus, kas ēd salātus un iet kopā uz trenažieru zāli. Ja viens ir resns, otrs normāls, bet abiem ir ilgi un laimīgi, man vienkārši jābeidz par to domāt.

Jo nu vīrieša spēja saturēt un uzturēt ģimeni ir daudz vitālāka lieta sievietēm par vīrieša resnumu. It īpaši, ja resns paliek piektajā laulības gadā.

Šī ir piebilde par to, ka resnums nav veselīgi, bet ir jaunieši, kas ir tā nozombēti, ka uzskata, ka cilvēki pēc 30 ir veci un viņiem labāk sākt krāt naudu trešajā pensiju līmenī.





(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]neraate
2025-08-13 12:04 (saite)
Ir sievietes, kam vienkārši patīk drukni vīrieši un tas nav nekas ārkārtējs, ne jau ar resnumu ir kopā, turklāt resnums neizslēdz harizmu un seksapīlu, nav jau arī nekur teikts, ka labi darīt seksu māk tikai kačaki..

Literatūrai un lasīšanai ir ļoti daudz slāņu un dažādas funkcijas, lubu literatūra (arī lubu pornogrāfija) ir izklaide, tieši tāpat kā var nošķirt mākslas kino no bojevikiem, var nošķirt arī literatūru. Ja cilvēks grib masturbēt lasot nevis skatoties pornu kāda gan citiem gar to daļa. Tieši tāpat kā varētu un vajadzētu likt grāmatām uzlīmes par to, ka satur naturālas vardarbības ainas, varētu likt arī uzlīmes par hardcore porno, nedomāju ka problēma par porno ietekmi uz sieviešu seksualitāti ir tik aktuāla kā to pasniedz

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2025-08-13 13:38 (saite)
Es piekrītu, ka video ir vairāk par situāciju ASV. Taču arī Latvijā bija populāra "Krēsla" un "50 greja nokrāsas", kaut tas nav kas tāds, par ko cepties.

Mani šī situācija arī interesē tīri socioloģiski. Latvijā ir rakstniece
https://lv.wikipedia.org/wiki/Kar%C4%ABna_Gleitnere, kas šajā nišā izsitās.

Vienmēr biju pārsteigts, ka kāds viņas grāmatas pērk, jo nepazīstu nevienu cilvēku, kas tās bija kaut rokās turējis.

Mana kā rakstošas personas doma ir tāda, ka literatūru, kas liek domāt, just, analizēt, līdzpārdzīvot lasa pēdējās desmitgadēs aizvien retāk.

Video tika parādīts ar Newyork bestseller faktiem, ka tā ir.

Rakstnieku savienībā klīst joks, ka Latvijā ir ap 400 rakstošu cilvēku un ap 2000 lasošu. Un no tiem 2000 daļa gaida, kad grāmatas būs pieejamas bibliotēkās, tās nepērk par pilnu cenu, kad tās tikko iznāk.



Diezgan sen, 2009. gadā, uzrakstīju vienu minimāli erotisku stāstu par vīriešiem eskortiem un biju pārsteigts, kāpēc tik daudziem cilvēkiem patika un viņi gribēja vēl.

***

Es piekrītu, ka noteikti ir sievietes, kam patīk drukni vīrieši. Man drīzāk nav izprotams, kāpēc ir tik daudz dubulto standartu (kas attiecas uz sievietēm, bet vīriešiem nē, un otrādi). Ja vīrietis uzskata, ka sievietei jāsver veselīgs svars, tad arī viņam pašam par sevi būtu jādomā šajā jautājumā.

Es piekrītu, ka literatūrai ir dažādas funkcijas. Sāpe tajā video bija par to, ka fantāzijas žanrā Amerikā erotiskas ainas esot norma. Kaut tā kādreiz nebija.

***

Es šo postu te neieliku, lai šausminātos, vienkārši par ko tādu kā erotiskā literatūra es biju aizmirsis. 25 gadu vecumā man bija mīļotā, kura attiecību sākumā man iedeva savu mīļāko erotiskās literatūras grāmatu, lai es izlasu un iedvesmojos. Man tas šķita creepy, bet attiecības nebija ilgas, par to aizmirsu.

Ja džeks liktu meitenei pēc pirmā mēneša attiecībās skatīties kopā savu mīļāko porno, diez vai tas tiktu uztverts identiski. Nezinu.

***

Atbalstu uzlīmes uz grāmatām. Ja bērnībā man šķita traki, ka vecmāmiņa saka, ka vajag aizliegt filmas TV, kurās ar pistolēm šauj uz cilvēkiem, un bērni tās var redzēt normālajā raidlaikā 9.00 - 23.00, tad tagad es skatos uz to citādāk.

Bērnam un pusaudzim ir pieejams internets, ja ļoti gribēs, porno atradīs. Taču sabiedriskajiem mēdijiem kā LTV1 un LTV2 ir brīvā griba tādas filmas nepirkt un nerādīt, kur mafija, brutāla izrēķināšanās ir ikdiena.







(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]brittany
2025-08-13 22:34 (saite)
vakar bija vēls, un nebija spēka atbildēt. esmu atpakaļ.

starpcitu ar karīnu gāju vienā skolā, dažādās klasēs, tie klusie ūdeņi, tie dziļākie (?), tās rakstnieces, pieņemu ka tās ir sievietes, jo diezvai vīrieši varētu kaut ko tādu sacerēt, viņām man liekas vienā brīdī sāk palikt grūti turpināt, jo cik var to pašu stāstu atsildīt?

Latvijā būt rakstniekam ir nepateicīgi, cilvēki paliek mazāk un grāmatas ir salīdzinoši dārgas.

lasošie cilvēki ir jāaudzina, ir jārada interese par lasīšanu un tā jākopj, šīs lasītājas man liekas ir nokavējušas šo iespēju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2025-08-13 22:54 (saite)
Jā, erotisko literatūru sievietēm raksta galvenokārt sievietes. Man šķiet, ka tas ir pašsaprotami.

Manai mātei bija mājās tāda literatūra (nezinu, kā PSRS laikos 70-gados samizdatā cilvēki to pavairoja, laikam bija pieprasījums?), taču es tajā nesaskatīju vērtību toreiz, kad to 9-12 gadu vecumā lasīju.

Karīna droši vien ir apsviedīga sieviete, redzēja, ka ir brīva tirgus niša, ir pieprasījums, sāka rakstīt. Katrai literatūrai ir sava kategorija, man neskauž , jo nav mans žanrs.

Pagājušajā nedēļā draudzenei skaidroju "Zini, Tev ir bērni un Tu gribi, lai viņi ir veseli, nodrošināti, lai viņiem ir visas iespējas attīstīt talantus?

Man ir tāpat. Es gribu, lai man ir laiks rakstīt grāmatas un nav jāstrādā divos/trijos darbos. Es gribu justies, ka rakstu labi (tāpat kā viņa grib justies, ka ir laba mamma) un tie nedaudzie kritiķi, kuru viedoklis man ir svarīgs, var dabūt manas grāmatas grāmatnīcās.

Vēl var salīdzināt tā - es gribu, lai grāmatas nonāk pie lasītājiem, pie sabiedrības. Draudzene grib, lai viņas bērniem būtu draugi, lai sabiedrībā tiem klātos labi.

Vienīgi ir tā lieta, ka draudzene nu totāli nesaprot, ka es dažādu tēmu pētīšanai par ko rakstīt ieguldu tikpat daudz laika kā viņa vadājot bērnus uz pulciņiem. Te analoģija laikam beidzas.

Jo nevar rakstīt reālisma stilā par lietu, ko neesi izpētījis vai pats pieredzējis. Sajūtām jābūt īstām. Kaut vai no dokumentālajām filmām un intervijām ar cilvēkiem, bet īstām un izgaršotām, lai par tām uzrakstītu.

***

Jā. Man pirms gada visu augustu maksāja, lai es vienam 14g zēnam atrodu piemērotu literatūru un iemācu lasīšanu mīlēt. Viņš gan spēlēja Xbox līdz 3 naktī un apgalvoja, ka sāp galva, nevarot palasīt :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]brittany
2025-08-13 23:04 (saite)
Karīnai labi sanāca, viņai ir pilnīgs teicamnieces sindroms, kas viņai neļauj citādāk, lai gan kā Tu teici, ar grāmatām nevar nopelnīt ļoti daudz, man lieks tagad viņa botoksu špricē, jo ir arī zobārste.

Grāmatas ir dažu cilvēku bērni, un tajās tiek ieguldīts tik pat cik bērnos.

:D iemācīji xbox puikam kaut nedaudz lasīt ?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2025-08-13 23:10 (saite)
Man šķiet, ka tā viena fantāzijas grāmata (tas pats autors, pēc kura stāsta motīviem ir filma "The Never-ending story" viņam iepatikās, kad tur sākās
pakaļdzīšanās, slēpšanās, mafija un tādas lietas.

Taču viņam bija 3 lpp dienā jāizlasa, un tās bija tādas mocības, ka viņš diezgan apzināti hokeja treniņos sevi traumēja, lai varētu pateikt, ka ir sasities un grib stundas izlaist. Atrada ļoti daudz iemeslu, lai tās 3 lpp dienā nelasītu.

Iespējams, ka vaina tiešām ir paaudzē. Kādreiz zēniem patika komiksi, patika piedzīvojumu grāmatas. Tagad action var dabūt Netflix vai anime multenēs, nav jālasa un jāpiepūlas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?