Eos ([info]eos) rakstīja,
@ 2025-03-12 00:50:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Šodienas pārdomas studijās un sarunas ar profesori rada sajūtu,
ka dažreiz ir labi beigt par visu interesēties LV izglītības jomā, jo gandrīz visur,
kur skaties - strauja lejupslīde.

Viņas teiktais, ka Skola 2030 programma ir domāta palīgskolām, ir pārspīlēts tikai mazliet,
jo RV1Ģ skolotāju kolektīvs par to runāja jau pirms laika, ka šī programma veicina viduvējību rašanos.

Arī tas - kāpēc skolās nemāca datoriku sākumskolā? Kāpēc tas ir uz vecāku pleciem
bērnam iemācīt 1.klasē lietot Word, Excel, YouTube?

Man būtu vieglāk aizmirst, ka esmu bijis arī latviešu valodas un angļu valodas skolotājs,
un fokusēties tikai uz matemātiku. Tāpat pēc maģistra grāda iegūšanas es plānoju strādāt
ar mazām klasēm matemātikā privātskolā.

No otras puses - pārmaiņas un reformas notiek visu laiku, ir labi būt lietas kursā, pat ja
ir skaidrs, kur tas ved. Rīt LU konferencē tieši referēs par izmaiņām Matemātika I un Matemātika II programmās.

Profesore izsaka minējumu, ka tuvāko 10 gadu laikā
bērnu lasīšanas grūtības un nespēja rakstīt literārā valodā paaugstināsies, pirms notiks lūzuma
punkts, un valdība pieņems mērus pārlieku lielai kalkulatoru un MI lietošanai.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]eos
2025-03-12 19:08 (saite)
Jā, taču Izglītības un zinātnes ministrija daudzus saprātīgus ieteikumus vērā neņem.

Tāpēc es kā skolotājs varu tikai informēt vecākus, ka bērniem mācīties uz 9, neesot krutā skolā, kur apkārt viduvējība ir jaunais normālais, ir grūti, jo tāds bērns sanāk izlecējs.

No otras puses, ne jau atzīmju dēļ mēs dzīvojam. Taču bērnus vajag motivēt pēc iespējas ātrāk atrast to, uz ko viņiem ir talants, lai zina, ko darīs pēc 9.klases.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?